Minnaar deel 26

18-09-2014 16:34 3011 berichten
Al 25 delen lang schrijven we over het wel en wee om en rond onze minnaars.

Heb jij een fladderend hart of zit ze vast verankert in je eigen borstkas? Eet, slaap en toiletteer jij met je telefoon of leg je hem ook rustig een paar dagen in de kast?

Met andere woorden...

Kun jij een minnaar hebben zonder verliefd te worden? Blijf jij met groot gemak in de verlust fase hangen of verleg jij constant je grenzen?

Dit topic is voornamelijk bedoelt voor gelijkgestemden al staan we natuurlijk open voor nieuwe input en meningen mits respectvol geschreven, het is de toon die de muziek maakt.

Kanttekening van mij: ik zie graag avatars bij de (vaste) schrijfsters, zo blijven we kleurrijk en is het makkelijker om de verhalen bij de naam te plaatsen. Bedankt.

Mijn vraag was ook meer bedoeld voor die gene die gaan de partner met minnaar gaat vergelijken of denken dat een partner of minnaar je compleet/gelukkig kan maken, volgens mij is dat een valkuil.
quote:hint schreef op 07 oktober 2014 @ 21:46:

Je gevoelens gaan diep. Elke keer als je bello straks ziet, kan het verlangen naar meer, en het verlangen naar hoe het vroeger was, komen. Denk je dat je dat aankan? De psych heb je omdat je helemaal in de knoop zat toch? Als je straks overspannen raakt heeft niemand daar wat aan, en al helemaal je kind niet!+1. Teruggaan naar "hoe het was" is een illusie, dat werkt zo niet bij minnaars. Kwel jezelf toch niet langer Bella. Je schuift de pijn voor je uit, de klap zal er straks des te harder om zijn. Je bent gekker op Bello en wil veel meer met en van hem dan hij met jou. Kut. Auw. Maar beter nu onder ogen zien. Echt.
@Bella: grote mond ? Eindconclusie : het ligt aan jou ? Het enige wat aan jou ligt is dat je in zijn beleving niet aan de afspraak hebt gehouden( vrijblijvende seks en jij blijft bij je gezin) , hij houd je nu op afstand om je verliefdheid te temperen.
Alle reacties Link kopieren
Bella,

Een bericht hier van iemand met bindingsangst: geen contact opnemen en als je afspreekt alleen vragen: zullen we eens een potje lekker neuken? Elke andere vraag en vooral een die richting commitment gaat, ontneemt alle lust en misschien eventuele liefde, mocht daar sprake van zijn.
Roodkapje, dat klopt helemaal.
quote:boohoo schreef op 07 oktober 2014 @ 22:02:

Bella,

Een bericht hier van iemand met bindingsangst: geen contact opnemen en als je afspreekt alleen vragen: zullen we eens een potje lekker neuken? Elke andere vraag en vooral een die richting commitment gaat, ontneemt alle lust en misschien eventuele liefde, mocht daar sprake van zijn.haha, dankwel boohoo! Laat dat nu juist net mijn plan zijn haha. Ok, niet van dat zullen we even een potje lekker neuken. Maar idd, geen vragen meer. En zelf nog steeds geen contact op nemen.
quote:Ano*k schreef op 07 oktober 2014 @ 21:44:

Nouw: ik studeer op jouw tekst ...wat moet ik me voorstellen bij een platonische minnaar? Een friend without benefit?

Ja en waaaarom vertelt hij zijn 1 niet over jou..?

Hoe ga ik dat kort en zo onherkenbaar mogelijk omschrijven... Platonische minnaar is degene die een paar jaar geleden mijn hormonen helemaal op hol deed slaan. Gevalletje donderslag bij heldere hemel, van beide kanten. Niet alleen lichamelijk maar zeker ook geestelijk. Dé klik. Maar ja, allebei relatie en niet van plan die op te geven. We hadden dag en nacht contact, fantaseerden erop los, waren zo dicht mogelijk bij elkaar met alle mogelijke electriciteit die maar kon, zolang er maar niet 'echt' aangeraakt werd. Uiteindelijk nam hij afstand, vooral om mij rust te gunnen. Vreselijk vond ik toen, maar achteraf heel goed, want zo kon ik thuis orde op zaken stellen, en kwamen we daarna weer bij elkaar. Zijn relatie is inmiddels stukgelopen, de mijne niet, en we zien en spreken elkaar nog steeds veelvuldig. En laatst tegen onze afspraken in 1 keertje die lichamelijke grens overgegaan. Dat moest gewoon even En ons contact is nog steeds goed en heel open en fijn. Wil 'm niet kwijt. Hij mij ook niet. En waarom hij het niet vertelt? Omdat wij emotioneel meer delen dan zij samen. Geldt voor mij thuis ook. My special friend dus. Hm, niet echt kort en ook best warrig verhaal geloof ik haha

Edit: Eigenlijk heeft special friend alles wat ik zoek en daarom hou ik 'm op afstand, want het geldt ook voor hem. Bijna was mijn relatie erdoor stukgelopen maar ik wil mijn gezin er niet voor opgeven en hij wil mijn gezin niet uiteen laten vallen. Het is goed zo.

Edit 2: Minnaar die ik na special friend kreeg, m'n patsertje , is daarom echt voor de pure lust, daar voel ik geen snik voor en zal dus ook m'n thuisleven niet in de war gooien. Maar niet heus, want lichamelijk doet ie dat dan weer wel. Goed. Ik stop maar even. Genoeg psychologenvoer zo
Bella,

Wanneer ik niks hoor, dan triggert dat meteen en nodigt mij uit tot actie en dan niet doen alsof je teleurgesteld bent en daarom niks laat horen, maar dat ik ga twijfelen of je nog op mij zit te wachten. Dus om die reden: jezelf echt in de hand houden.
Yep. Dat heeft al vaker gewerkt en zal moeilijk genoeg worden. Maar bedankt voor de tip!
Bella,

ik zit hier voor jou eens mee te denken, maar ik weet niet zeker of je het nog kan redden. Mijn minnaar met verlatingsangst ging direct terug naar zijn vrouw, dat motiveert mij op een of andere manier weer zodanig dat ik direct weer maximaal geinteresseerd ben. Dat kun jij niet doen. Je kan je man niet misbruiken om je minnaar terug te krijgen, je bent waarschijnlijk ook niet harteloos. Een beetje onbeschikbaar en onafhankelijk lijken is wel het belangrijkste als jij weer terug wil naar hoe het was. Mensen met bindingsangst kunnen absoluut wel van je houden, maar wel omdat zij het willen en niet omdat het van hen verwacht wordt.
poef
Ja joh boohoo. Laat Bella lekker goochelen met verlatingsangst en bindingsangst. Ze loopt toch al bij een psych: wie weet heeft die nog wat tips & tricks. Leuke "gezelschapsspelletjes met stoornissen" voor op een gure herfstavond. Kijken wie er wint.
En toch holt die innige band met 2 je relatie met 1 niet (verder) uit, Nouw..?
poef
quote:Ano*k schreef op 07 oktober 2014 @ 22:58:

En toch holt die innige band met 2 je relatie met 1 niet (verder) uit, Nouw..?Neuh... echt niet, zeg ik met een knipoog. Ik weet inmiddels goed wat ik mis thuis. Ik weet ook welke stappen ik zou kunnen nemen om dingen te veranderen. Die neem ik (nog) niet. Man weet daar een groot deel van. Niet van mijn special friend, wel van mijn minnaar. Tja...
Anouk, ik probeer haar maar te helpen omdat ik denk dat zij zit rot voelt en ik weet dus uit ervaring hoe het is, wanneer iemand voor jou van zijn partner wil scheiden, niet echt een prettige verantwoordelijkheid.
Als ik toch een euro kreeg voor elke keer dat Bella iemand bedankt voor een advies en vervolgens het tegenovergestelde deed, zat ik nu op de Bahama's achter een cocktail.

Ik klap hier bijna uit elkaar van de voorpret. Zin is een understatement van jewelste. Lang geleden dat ik zo naar een date uitkeek. Nu maar hopen dat mijn verkouden hoofd op tijd helder is.
poef
quote:theemok schreef op 07 oktober 2014 @ 23:10:

Als ik toch een euro kreeg voor elke keer dat Bella iemand bedankt voor een advies en vervolgens het tegenovergestelde deed, zat ik nu op de Bahama's achter een cocktail.

Ik klap hier bijna uit elkaar van de voorpret. Zin is een understatement van jewelste. Lang geleden dat ik zo naar een date uitkeek. Nu maar hopen dat mijn verkouden hoofd op tijd helder is. en beterschap! Er moet natuurlijk wel genoten kunnen worden!
Nou jaa zeg theemok! Weet jij of ik echt afstand neem of niet? Ik weet nml dat dit voor mezelf toch echt de enige juiste manier is! En nee, sommige dingen doe ik niets mee. Maar ach, het heet ook niet voor niets advies!
En Anouk, ik introduceer de termen verlatingsangst en bindingsangst niet bij Bella, zo noemt zij dit zelf een aantal posts geleden.

En Bella, het doet er niet zoveel toe: wil je afstand nemen doe je niks en zou je graag het oude contact proberen te herstellen doe je ook niks.
Nou, idd boohoo, eigenlijk doet het er niet toe.

Ik ga voor mezelf kiezen! Morgen alles wissen, tot het nr van Bello aan toe. En dan mijn eigen gaten maar eens eerst op vullen. Mocht Bello weer contact zoeken is het mooi. Anders is het pech. Maargoed, dat laatste zal wel mee vallen aangezien Bello wel een man van zijn woord is.
En inderdaad, die termen heb ik zelf geroepen. Bello heeft ook iets van bindings angst, een gigs muur om zich heen waar geen vrouw doorheen komt. Maargoed, daar hoef ik ook niet doorheen.
Theemok wat heerlijk!! Citrosannetje ertegenaan en go!

Ga ik nu ook doen, en dan lekker slapen met mijn jongste naast me in het "grote bed"...
@Bello : ik snap dat de situatie Bello beangstigt.

Nog niet zo lang geleden wilde je absoluut niet scheiden en was Bello een geil cadeautje voor jezelf.

Na mijn beleving is het balletje gaan rollen op het moment dat jij steeds meer in de ban raakte van Bello omdat je verliefd was en je steeds meer van hem wilde tot het moment dat je vriendin zei dat Bello waarschijnlijk zijn gevoelens uit zou spreken wanneer je zou breken met je man.

Tot nu : natuurlijk wil je terug naar hoe het was met Bello , een verslaafde kruipt desnoods naar zijn dealer.

Maar de feiten zijn anders : je bent aan het scheiden van je man, je bent ziekelijk geobsedeerd door Bello en verliefd , Bello vind je lekker maar heeft meerdere relaties en wil geen verantwoordelijk dragen of een aandeel zijn van jou scheiding.

Het is geen verkeerd idee van Bello om afstand te nemen.

Gebruik deze tijd om jezelf te versterken en

af te kicken , dat zal jezelf maar ook Bello lucht geven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven