minnaar deel 6

18-12-2009 14:03 3019 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kunnen jullie een minnaar hebben echt alleen voor de seks zonder er verliefd op te worden?

Of ga je uiteindelijk toch meer voelen voor zo`n man, je hechten.

Zeker als je hem superaantrekkelijk vindt en verder klikt het ook goed.

--------------------------------------------------------------------------------

Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden. Natuurlijk mogen forummers met een andere mening zich ook hier in de discussie mengen, maar dit kan ook op een ander topic, namelijk deze Vind jij een SV ook zo vervelend?

-----------------------------------------------------------------------------
Goedemorgen !

Bkstr wow, je energie spat van mijn scherm af. Heerlijk voor je ! Geniet van het nagenieten :-)

Interessante berichten weer de afgelopen dagen. Ik moet zeker wel iets voelen voor een sv maar of dat nou liefde is ? Geen idee, ik moet me prettig en veilig voelen, een leuk gesprek en humor zijn ook belangrijk. Ex-sv mis ik niet zo erg eigenlijk, de seks met hem wel. Met ex-sv was het vooral lust, we hadden weinig raakvlakken maar ook weer niet zo dat we geen interesse in elkaar hadden. Denk dat het meer van belang is hoe je met elkaar omgaat. Respect, de ander in zijn waarde laten, interesse tonen. Dan kun je je toch fijn bij elkaar voelen zonder tot over je oren verliefd te zijn. Het lijkt misschien oppervlakkig en alleen om de platte seks te gaan maar zo voelt het voor mij niet. Ik ben wel degelijk kieskeurig en iemand moet me wel raken maar ik probeer er ook voor te waken niet (te) verliefd te worden.
Nog even terugkomend op leeftijd... Ik verbaas me er wel een beetje over dat sommigen hier nog vrij jong zijn en dan een sv/minnaar/sc hebben. Ik kan het me zo moeilijk voorstellen dat als je plannen maakt om te gaan samenwonen of trouwen, dat er dan ook ruimte is voor iemand erbij. Het is zo'n andere levenssituatie, je gaat beginnen aan een serieus leven samen, toekomst opbouwen. Dan kan je daar toch geen 3e bij gebruiken ? Soms bekruipt me het gevoel dat het dan meer een situatie is van vroegah op de middelbare school (oma praat hihi) dat je stiekem met 2 jongens tegelijk verkering had en niet kon kiezen...

Het is geen veroordeling of kritiek op iemand hier persoonlijk. Ik verbaas me er gewoon over. Dat je het kunt hebben over trouwen, samenwonen en tegelijkertijd... Tenzij je niet gelooft in monogamie, maar ga dan het gesprek aan voor een (gedeeltelijk) open relatie.

Mijn 2 centjes dus ..
@ Haddock, maar waar zeg je dan stop? Net zoals je je vorige sv-relatie beschrijft; de gevoelens werden niet uitgesproken omdat jullie dan de afspraak hadden te stoppen. In mijn relatie met ex-lief hadden we ook zo'n soort afspraak maar al snel werd er wel van verliefdheid en later houden van gesproken. De regels verschoven mee met onze gevoelens.Totdat hij met alles in de knoop kwam te zitten.

@ Bloem, daar verbaas ik me ook wel eens over zonder te veroordelen. Maar dan kom ik ook weer op mijn visie dat je relatie niet helemaal goed is bij het hebben van een sv.
@stew, zoals je weet ben ik het niet 100% eens met jouw visie :-). Maar ik denk wel dat er een verschil is tussen de 'oudjes' en de 'jonkies' op dit topic. Als je 10-15-20jaar bij elkaar bent, is er zoveel meer wat je bindt aan je partner. Om nog maar te zwijgen over het opdoen van de nodige levenslessen.

Ik las pasgeleden ergens iets met de volgende strekking: in het begin is de seks die grotendeels zorgt dat je je verbonden voelt met elkaar, naarmate de tijd/relatie vordert zijn het de gezamelijke (levens)ervaringen (samenwonen, kinderen krijgen etc etc) die de band met je partner verstevigen en verdiepen. Ik kan me daar wel in vinden. En in dat belicht gezien vind ik het zo moeilijk te begrijpen dat je behoefte hebt aan een stiekeme 3e partij terwijl je gaan samenwonen/trouwen/kinderen krijgen. Juist die dingen die je band verstevigen en verdiepen..

Neemt niet weg dat ik vind dat je ook als je jaren samen bent en de sleur toeslaat of de wederzijdse wensen/verlangens gaan uit elkaar lopen (zoals bij ons), dat je dan het gesprek ook aan moet gaan om te kijken wat er mogelijk is om de relatie in een iets andere vorm te gieten. Communiceren blijft toch altijd belangrijk.
he bloem, leuke interessante discussie! (enneh, thnx; die spattende energie voel ik ook nog steeds.... )

Wat mij betreft: nr1 en ik zijn 10 jaar samen, ook al ben ik een dertiger. Wij wonen al enige tijd samen, en hebben geen kinderwens (denk ik. is een andere discussie, maar goed). Ik merk dat ik onze relatie juist op deze leeftijd meer onder de loep neem: is dit wat ik wil? is dit wat in nodig heb?

Heeft denk ik wel te maken met het veranderen van de samenleving; alles wordt veel individueler, waardoor je ook meer naar jezelf als individu gaat kijken. Het zogenaamde dertigers-dilemma speelt bij mij in ieder geval grote parten. Door de fase waarin ik nu zit thuis en in familie wordt dit wel versterkt denk ik.
@ stew, waar stop je ja. 'wij' stopten omdat ik wist dat ik m'n energie in de niet goed gaande relatie met nr1 moest stoppen en zij (geen nr1) wist dat we op een doodlopend spoor zaten waardoor ze er ook niet langer energie in wilde steken.

Ik hoop dat ik er van geleerd heb, maar waar je stopt zou ik echt niet weten. Case by case denk ik.

En dat wij onze gevoelens niet uitspraken was idd omdat we bang waren dat de ander er anders in stond, lekker de kop in het zand steken dus. Want ik vind wel dat als de een verliefd wordt en de ander het puur voor de lust doet, je moet stoppen.

@ bloem, ik snap 'dat' ook niet. Maar ik veroordeel ook niet. Het verhaal waar iemand seksuele fantasien met een 'vriend' van internet werkelijkheid wil laten worden en tegelijkertijd dolblij is dat nr1 haar ten huwelijk vraagt kan er bij mij niet in.

Over 'liefde' voor sv, dat is voor mij diepere gevoelens hebben. Ook heerlijke dates hebben zonder seks, iets wat tegen verliefdheid aanschuurd. Ik weet voor mezelf dat ik verliefde gevoelens ook kan verwarren met lust.

Wat jij over ex sv schrijft is in mijn beleving hoe een sv (heel lang) een sv kan blijven. Ik benijd je daarin wel, ik heb dat zo nog niet ervaren.
@ Bloem, zolang jij denkt niet te verliefd te moeten worden, ben je volgens mij ook niet echt verliefd. Dan is het, denk ik, meer lust. Verliefd zijn/worden kun je niet tegenhouden. (tenminste ik niet!)

@ Haddock, het is ook belangrijk dat je er beiden hetzelfde in staat. Maar als je allebei zo verliefd bent, is het echt moeilijk om te stoppen.
@ stew, heel moeilijk!
@allemaal

Toch geloof ik dat je relatie met nr.1 niet helemaal superdesuper is als je een SV hebt. Ik heb meer dan 15 jr relatie gehad en het was voor mij gewoon op, toen stond ik dus open voor andere mannen en HALLO daar was een SV (SC)! Tot die tijd had ik er helemaal geen oog voor. Tuurlijk hoeft dat niet bij iedereen zo te zijn maar als je zielsveel van je nr.1 houdt dan past er volgens mij geen SV bij. (gevoelskwestie)

Ik wil liever niet heel erg verliefd op SV te zijn, er moet wel een enorme (beestachtige) aantrekkingskracht zijn, fysiek dus. Als het meer wordt dan neigt het weer naar een relatie, daar ben ik in ieder geval niet naar op zoek. (nog niet)
@ Haddock, echt heel erg moeilijk. Ik weet in ieder geval zeker dat ik echt nooit meer zo ongelofelijk gekwetst wil worden.

@ Maffemuts, dan denken we daar hetzelfde over. En geniet van de spanning tussen jullie.
*engel lees alleen mee,pittige dingentjes staan er,nadenkertjes ook*
@stew, verliefd worden kun je niet tegen houden inderdaad maar het ligt er aan wat je er vervolgens mee doet. Ik wil geen andere relatie en heb het idee dat mijn relatie met nmr1 (tot nu toe) als een soort buffer werkt om niet te veel mee te gaan in de verliefdheid.

@bkstr, ik geloof niet zo in 30-ers-dilemma maar ik kan me wel goed voorstellen dat je je nu afvraagt: is dit het nu ? Persoonlijk denk ik dat dat meer veroorzaakt wordt doordat je op best jonge leeftijd een vaste relatie kreeg en jullie samen een heel stuk ontwikkeling hebben doorgemaakt. Jij valt denk ik meer in de 'tussencategorie' hihi... met jonkies bedoel ik echt <25-26 en de oudjes zo rond de 40 en daarboven.

@maffemuts, mensen kunnen veranderen en merken dat ze bijv op seksueel gebied op andere sporen terecht zijn gekomen. In mijn ogen betekent dat niet dat de relatie dan perse slecht is en maar beëindigd moet worden. Je kan ook kiezen voor een ander soort relatie waarbij er ruimte is om anderen te ontmoeten. Wel vind ik dat je het aan je relatie verplicht bent om dat soort dingen eerst te bespreken en daarna pas rond te gaan kijken..

@haddock, ik heb dat dus wel zo mogen ervaren. Misschien juist wel omdat een sv me niet zomaar is overkomen zoals bij zovelen. Het is bewust een stukje aanvulling, geen invulling, of uit onvrede omdat de relatie slecht is of moeizaam verloopt. Ik heb voor mezelf bepaalde grenzen bepaald en tot nu toe lukt het me goed om me daaraan te houden.. maar ik realiseer me ook dat het misschien heel anders kan gaan lopen als ik tegen de 'verkeerde' aan loop en heftig verliefd word..
Ik ben wel een beetje overtuigd van een dertigers- veertigers (moi) en evt vijftigers dillema.

Een "is dit het" gevoel. En dat de relatie met nr1 niet helemaal goed zit als je vatbaar bent voor een sv, daar ben ik wel van overtuigd geraakt.

Verliefd ben ik bij tijd en wijle, vooral op sc. Als we een intense week hebben gehad waarin behalve seks ook veel is gesproken over gevoelens.

Zoals nu .................
Een 'is dit het gevoel' vind ik toch wel anders klinken dan een dertigers etc. dilemma. Ik geloof ook niet in dat soort benamingen, net zo min als in een midlife-crisis. Dit soort gedachten/dilemmas/crisis. kunnen op iedere leeftijd voorkomen.Weer een mooi etiketje om je achter te kunnen verschuilen.In iedere relatie, of je elkaar nou al op jonge leeftijd hebt leren kennen of niet, is het heel belangrijk dat je samen groeit.
@ stew, in de liefde in het algemeen kun je enorm gekwetst worden. Mij is het ooit in een prille relatie overkomen en toen was ik een tijd lang klaar met vrouwen. Zoenen en seks oke maar verdere gevoelens hield ik buiten de deur. Kwam het te dicht bij dan kapte ik het af, ongeacht. Gelukkig ging dat over.

Hoe zie jij het voor je, bouw je een 'verdedigingslinie' in? Want als je niets doet kun je er zo weer midden in komen te zitten. 

@ angel, even dan, hoe gaat het met je?
Ik ben me nog aan het bezinnen over een 'verdedigingslinie'. Iemand tips?
quote:stewardess schreef op 10 januari 2010 @ 17:29:

Ik geloof ook niet in dat soort benamingen, net zo min als in een midlife-crisis. Dit soort gedachten/dilemmas/crisis. kunnen op iedere leeftijd voorkomen.

Eensch !

@ninah o.a., iedereen praat vanuit zijn eigen referentiekader. Jij hebt het over vatbaar zijn voor een sv, maffemuts over open staan voor andere mannen. Op mij komt dat over als "het is me overkomen want/en er is idd iets niet helemaal goed in mijn relatie". Dat is een heel andere insteek mbt een sv. Mij is het niet overkomen, ik ben bewust op zoek gegaan naar .. met daarbij bepaalde grenzen in het achterhoofd die ik tot nu toe aardig kan bewaken. Dat is mijn referentiekader. Iemand met een open relatie staat denk ik ook weer heel anders in een sv-relatie.
@stew, de enige verdedigingslinie die ik kan bedenken is een immens hoge muur om je heen maar of je daar nu zoveel gelukkiger van wordt ???

Denk dat de tijd uiteindelijk de belangrijkste factor is, waardoor je je heel voorzichtig weer durft te geven.
@haddock? even dan,engeltje heeft een soort van klein terugvalletje zeg maar ,niet aan storen,gewoon doen of ik er ff niet ben,doe ik ook.....zucht.

thanks voor de belangstelling
@Angel take care!!!

@Bloem ik sta er ongeveer zo in als jij.

Heb het heerlijk en goed bij mijn nr.1, we zijn al heel erg lang bij elkaar en die relatie wil ik graag zo goed houden.

Sv is een extraatje, een uitje, een cadeautje voor mezelf.

En inderdaad wel met enige grenzen die ik goed bewaak.
Good girls are bad girls that never get caught!!!!!
Goed gelezen Bloem. Het is me op een gegeven moment "overkomen". Mijn relatie met man was toen verre van goed.

En idd zo hebben we allemaal een ander referentiekader.
@bkstr: wat gaaf dat je date toch door ging!! Geen last van de sneeuw gehad? En wat heerlijk dat je naast hemelse dingen ook goede gesprekken met hem kan voeren. Hoop dat je je gevoelens een beetje op orde kan krijgen. Maar voor nu: geniet op die wolk!quote:Bloem456 schreef op 10 januari 2010 @ 14:35:

Ik moet zeker wel iets voelen voor een sv maar of dat nou liefde is ? Geen idee, ik moet me prettig en veilig voelen, een leuk gesprek en humor zijn ook belangrijk. Denk dat het meer van belang is hoe je met elkaar omgaat. Respect, de ander in zijn waarde laten, interesse tonen. Dan kun je je toch fijn bij elkaar voelen zonder tot over je oren verliefd te zijn. Het lijkt misschien oppervlakkig en alleen om de platte seks te gaan maar zo voelt het voor mij niet. Ik ben wel degelijk kieskeurig en iemand moet me wel raken maar ik probeer er ook voor te waken niet (te) verliefd te worden.

Hier sluit ik me bij aan. Mijn (ex?) sv is een leuk iemand met wie ik een klik heb, goede gesprekken voer en dezelfde humor deel. Maar dat ik nu stuk zit van liefdesverdriet nu hij uit the picture is, nee. Tuurlijk mis ik hem wel op een bepaalde manier, maar niet als een geliefde die iets op moet geven.

quote:Bloem456 schreef op 10 januari 2010 @ 17:18:

@stew, verliefd worden kun je niet tegen houden inderdaad maar het ligt er aan wat je er vervolgens mee doet. Ik wil geen andere relatie en heb het idee dat mijn relatie met nmr1 (tot nu toe) als een soort buffer werkt om niet te veel mee te gaan in de verliefdheid.

@maffemuts, mensen kunnen veranderen en merken dat ze bijv op seksueel gebied op andere sporen terecht zijn gekomen. In mijn ogen betekent dat niet dat de relatie dan perse slecht is en maar beëindigd moet worden. Je kan ook kiezen voor een ander soort relatie waarbij er ruimte is om anderen te ontmoeten. Wel vind ik dat je het aan je relatie verplicht bent om dat soort dingen eerst te bespreken en daarna pas rond te gaan kijken..

@haddock, ik heb dat dus wel zo mogen ervaren. Misschien juist wel omdat een sv me niet zomaar is overkomen zoals bij zovelen. Het is bewust een stukje aanvulling, geen invulling, of uit onvrede omdat de relatie slecht is of moeizaam verloopt. Ik heb voor mezelf bepaalde grenzen bepaald en tot nu toe lukt het me goed om me daaraan te houden.. maar ik realiseer me ook dat het misschien heel anders kan gaan lopen als ik tegen de 'verkeerde' aan loop en heftig verliefd word..Ik kan eigenlijk net zo goed zeggen: wat zei zegt bedoel ik ook ipv bloem te quoten. Met het enige verschil dat (vele) goede gesprekken hier niks opgeleverd heeft en hier geen sprake is van open relatie (al krijg ik soms wel het gevoel dat nr.1 ook niet zo heilig is als hij doet. Of is dat nu weer een ander soort van projectie??)
@look, ook hier geen echte open relatie ondanks de gesprekken. Maar nmr 1 weet wel van mijn wensen en verlangens. De afspraak die we hebben: het zal niet het einde van onze relatie zijn maar als je wat doet, doe het safe en discreet want ik wil er niks van weten. Dus ik heb geen expliciete toestemming maar hij kan ook niet zeggen: waarom heb je nooit iets gezegd dan hadden we...

Overigens hebben we die gesprekken nog regelmatig. Ik geef de hoop nog niet op :-)
@bloem.Mijn nr. 1 weet ook van mijn wensen en verlangens. Maar kan (wil) daar niks mee. Wij hebben de gesprekken ook regelmatig, communicatie is het probleem niet. De ene keer voel ik meer kans op mogelijkheden dan de andere keer. Maar een opening is hier nog lang niet en al helemaal geen open relatie (of zoals jullie: gedoogbeleid). Maar wie weet, ooit? Ik geef de hoop ook nog niet op. (en tot die tijd ben ik dus een slecht persoon in de zin van niet trouw zijn)
@ Bloem, zulke afspraken hebben we hier thuis ook. Toch ben ik daar niet happy mee. In een gelukkige relatie moet je alles kunnen delen. En, misschien wel heel naief, in een gelukkige relatie is er geen plaats voor een sv.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven