Minnaartopic deel 18

10-08-2012 11:54 3001 berichten
Kunnen jullie een minnaar hebben zonder er verliefd op te worden? Of ga je uiteindelijk toch meer voelen voor zo'n man, je hechten. Op dit topic schrijven we over de issues die het hebben van een minnaar met zich meebrengt. Gevoels- en communicatiekwesties maar ook hoe geweldig, leuk en heerlijk het kan zijn.

Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden. Natuurlijk mogen forummers met een andere mening zich ook hier in de discussie mengen. Maar dit kan ook op een ander topic, namelijk deze; Vind jij een SV ook zo vervelend?
Herfstig, jammer! Kan me voorstellen dat het niet fijn voelt om ineens herkend te worden. Soms schrijf je dan ineens minder vrij.

Dag lieve Herfstig!!
@Herfstig, jeej.. herkent worden lijkt me echt echt niet leuk, want diegene kan ook alles terug gaan lezen natuurlijk. Ik kende je helemaal niet verder, las je weleens...suc6!

Even een vraag aan de heren: raak jij gefrustreerd van weinig contact? Geen duidelijkheid van haar kant?

Ik vraag dit omdat mijn "ervaring" steeds een leuke/lieve mail stuurt, ik daar vervolgens op normaal/leuk op reageer en na een mail of 3 is hij duidelijk geirriteerd en kapt het verder mailen af. Geen idee waar het aan ligt eigenlijk Maar het is inmiddels al een aantal keren voorgekomen. (jaja vraag het hem, maar dat stadium ben ik voorbij...)
Alle reacties Link kopieren
ik ben van openheid, duidelijkheid en regelmatig contact.

Als het niet uitkomt hoor je ff niets, maar een aantal berichtjes op een dag moet toch kunnen.

Ik zou er zelf geen last van hebben. Als het teveel wordt hoor je het wel
Kusje voor herfstig.. hopelijk kun je nog wel op een andere wijze je 'ei' kwijt..

Ga je goed meis..
wat een heftige discussie zeg afgelopen dagen, heb het gevolgd maar weet niet goed wat erover te zeggen omdat ik ook 'nieuw' ben in dit alles.

tussen mijn en mijn 'minaar' (heel pril) is het nu weer een spelletje van 'wie heeft de langste adem'. erg vervelend. zag hem in de kroeg zaterdag en beetje slap geluld met wat gemene opmerkingen van zijn kant (over dat ik moest nadenken wat ik wou met mijn leven, blabla) en ben uiteindelijk maar gegaan. kreeg ik gisterennacht op fb heel laat nog een berichtje "ik vind je toch wel lief hoor, echt! x" waar ik niet echt op reageerde, heb hem toen alleen koel welterusten gewenst.

vannacht zelf hem welterusten gewenst, en ik zag dat hij het gezien had maar niks terug.

vind dit zo vervelend he, hij speelt het spelletje zo goed en ik weet niet of hij wacht tot ik hem achternaloop of dat hij er klaar mee is.. hij geeft gemixte signalen af.

lastig dit, want ik wil gewoon van hem genieten zonder dit gejojo en gespeel. mannen.. (no offence!)
quote:dame30 schreef op 28 augustus 2012 @ 11:05:

Even een vraag aan de heren: raak jij gefrustreerd van weinig contact? Geen duidelijkheid van haar kant?

Ik vraag dit omdat mijn "ervaring" steeds een leuke/lieve mail stuurt, ik daar vervolgens op normaal/leuk op reageer en na een mail of 3 is hij duidelijk geirriteerd en kapt het verder mailen af. Geen idee waar het aan ligt eigenlijk Maar het is inmiddels al een aantal keren voorgekomen. (jaja vraag het hem, maar dat stadium ben ik voorbij...)

Ik ben geen frustinees, maar stel regelmatig contact wel op prijs.

Misschien is dat bij een minnaarrelatie wel anders eigenlijk.. doe ik niet zo aan.
oh en ik begrijp dat er hier dus ook mannen meelezen/reageren..

de vraag van dame30 ben ik wel heel benieuwd naar. hoe denken mannen erover, is het nou echt zo dat het leuker is als een vrouw niet te happig is? want volgens mij is dit wel het geval met mijn nr2. (hey, ik gebruik al vaktaal :p!) maar aan de andere kant vind hij het ook een heerlijk gevoel als ik hem achternaloop omdat het een beetje een egotripper is..
Ik ben niet alle mannen, en als ik zo eens om me heen kijk wijk ik ook een tikkeltje af van "het gemiddelde"

Soms vind ik het wel leuk om even flink mijn best te moeten doen, maar alleen als die dame me ook uitdaagt.

Een andere keer vind ik het weer geinig als een mevrouw zich op mij werft als een Amsterdamse kansenjongere op een blondine.
Wel.. ik ben zelf een vreselijke jager En ben gestopt met jagen om het simpele feit dat ik langzaamaan doorkrijg dat nr2 niet mijn nr2 is (snap?).

Hij is leuk en het was leuk maar wat mij betreft stopt het hier. Omdat we zulke verschillende verwachtingen hebben.

Ik was dus altijd aan het vissen, hem over de streep trekken af te spreken, waar hij afwijzend op reageerde en waardoor ik NOG beter mn best deed tot hij hapte en een datum afsprak, waarna we weer bij 1 begonnen. aantrekken/afstoten-spel.

Nu: hij neemt tegenwoordig contact op, ik niet meer. Hij probeert me triggeren, hij probeert aan te trekken, maar ik reageer er denk ik door verandert gevoel, anders op dan "normaal". En raakt hij geirriteerd, hij kan niet afstoten wat hij niet heeft aangetrokken.

Althans, dat neem ik dan maar aan.

Vandaar: hoe staan mannen tegenover contact hebben met.
Ik ben aandachtsgeil, dus ja, veel contact graag. Hoeft niet altijd zinnig en on topic, mag kort en bondig.

Ook ben ik graag op de hoogte van haar agenda, maar alleen om te weten wat we wanneer van elkaar wel en niet kunnen verwachten.

Met mijn D heb ik de afspraak dat stilte niks betekend, als er wat is verteld ze me het. Momenteel heb ik bijna 4 weken niks van haar gehoord, ik denk dat ik straf heb, waarmee ze zichzelf tegen spreekt. Juist dat vind ik zo lekker aan haar, vraag me niet het uit te leggen, want dat lukt niet.

Gefrustreerd ben ik in elk geval niet, mensen om me heen zitten er meer mee dan ik zelf. Want ook al communiceren we momenteel niet, ik weet en voel hoe het zit.

Ik ervaar het wel als straf, vindt het niet leuk en hoop dat het snel over is.

edit: net contact gehad, idd straf en terecht. Ik voelde het goed.

Ik zie geen verschil tussen happig en niet happig, simpelweg omdat ik zo niet kijk. Duidelijkheid komt pas als het duidelijk is, dus als ik niks duidelijks hoor zal het nog niet duidelijk zijn. Of ze vind het niet echt noodzakelijk duidelijk te zijn, hetgeen het weer extra spannend maakt. Duidelijkheid maakt ook dat dingen voorspelbaar kunnen worden en dus misschien saai.
anoniem_104822 wijzigde dit bericht op 28-08-2012 15:21
Reden: toevoeging
% gewijzigd
Ik lees hier nu al een tijdje mee, vooral omdat ik erg geïnteresseerd ben in hoe vrouwen hierin nu eigenlijk staan. Op de een of andere manier ga ik er standaard vanuit dat vrouwen hier niet voor open staan, maar je leest ook vaak anders. Ik heb nu zelf een contact (waar ik af en toe mee afspreek, no strings attached, wel lusten en niet de lasten) en zij vindt dat net als ik ideaal. Maar op de een of andere manier heb ik bij sommige vrouwen in mijn omgeving wel een vermoeden, maar kan ik totaal niet inschatten of ze hier voor open staan.

Hoe hebben jullie (vrouwen) dat het liefst? Moet dat spontaan gebeuren? Moet de man hiervoor signalen geven en initiatief nemen? Nemen jullie zelf initiatief? Ik kan het gevoel niet onderdrukken dat er meer vrouwen voor openstaan dan ik mezelf laat geloven.
Duidelijkheid komt pas als het duidelijk is

Interessante uitspraak.. ik betrek het even op mezelf, ik heb voor mezelf het hele gedoe wel duidelijk.

Hij daarentegen is nog nooit duidelijk geweest, vragen die kant op heeft hij altijd omzeild, ik heb geen idee of hij me uberhaupt een lekker wijf vindt of niet. En nu interesseert het me niet meer, maar my god, wat heb ik met die vragen gezeten. Als ik hem duidelijkheid vroeg, trok hij zich terug, stootte me af.

Als ik ergens niet op reageerde, wist hij precies hoe hij me weer "plat" kreeg

Ik vind het een interessant onderwerp, die hele man/vrouw gevoelens.

Waarom analyseren vrouwen alles dood en tonen mannen geen echte gevoelens?

(jaja ik generaliseer, ik weet het)

Ik zie hier namelijk bijna alle nieuwelingen (ik incluis) met dezelfde vragen "worstelen"
quote:p1985 schreef op 28 augustus 2012 @ 12:38:

Hoe hebben jullie (vrouwen) dat het liefst? Moet dat spontaan gebeuren? Moet de man hiervoor signalen geven en initiatief nemen? Nemen jullie zelf initiatief? Ik kan het gevoel niet onderdrukken dat er meer vrouwen voor openstaan dan ik mezelf laat geloven.

Er moet niks, ik leerde iemand kennen en toevallig voelde ik een diep weggestopte kriebel en tja.. overstag

Als ik "er opuit ben" neem ik zelf graag initiatief ja, en niet op een subtiele wijze, ik ben meer van: joh, hoe zit het, gaan wij nog even zoenen of durf je niet??

Verschilt per persoon denk ik.
quote:dame30 schreef op 28 augustus 2012 @ 12:39:

Hij daarentegen is nog nooit duidelijk geweest, vragen die kant op heeft hij altijd omzeild, ik heb geen idee of hij me uberhaupt een lekker wijf vindt of niet. En nu interesseert het me niet meer, maar my god, wat heb ik met die vragen gezeten. Als ik hem duidelijkheid vroeg, trok hij zich terug, stootte me af.

Als je tot de conclusie komt dat er geen enkele sprake is van duidelijkheid, dan haak ik af. Het kan ook te gek!

Het waarom is niet zo interessant imo. Hoe ga ik daar slim en verstandig mee om, dat is veel interessanter.

Dat hij je nog nooit verteld heeft of ie je een lekker wijf vindt is wel een ernstige tekortkoming, schande! Honderd dagen opsluiten met een horde oost-europese kenaus!
quote:zeb schreef op 28 augustus 2012 @ 12:53:

[...]

Als je tot de conclusie komt dat er geen enkele sprake is van duidelijkheid, dan haak ik af. Het kan ook te gek!

Precies.. dat is wat ik doe, zij het met enige spijt

Het waarom is niet zo interessant imo. Hoe ga ik daar slim en verstandig mee om, dat is veel interessanter.

Hey da's een nieuwe kijk! Maar daarom ben jij man en ik vrouw, en analyseer ik het waarm

Dat hij je nog nooit verteld heeft of ie je een lekker wijf vindt is wel een ernstige tekortkoming, schande! Honderd dagen opsluiten met een horde oost-europese kenaus!

da's wel een beetje een softe straf, niet? Of zijn het mannelijke kenaus??
quote:noppies schreef op 28 augustus 2012 @ 08:38:

Fijn om te horen, Dame, dat je je hier op je plek en welkom voelt. Ik heb me ook meteen heel welkom gevoeld.

Het heeft ook een stukje te maken met houding en attitude, geloof ik.

Moest gisteren heel erg lachen om je zeikplantje .

Ik heb me ook gelijk heel welkom gevoeld..ik voelde me gehoord....en er is ook niets mis mee om af en toe een spiegeltje voor je te krijgen...tis maar net wat je er mee doet..

de 5 fases van die date vind ik ook een beetje over de top, maar ik denk dat het meer met die andere ex te maken heeft en niet zozeer met die date.

Heb een beetje die andere discussie gevolgd..en ik hou zeker van duidelijkheid..ik wil weten wat ik kan verwachten en wat een ander van mij kan verwachten..vind ik gewoon prettig..

Date gaat woensdag weer eens niet door...SV kan mijn ex minnaar blijkbaar ook niet handelen. Rooss4..je had gelijk over je eerdere spiegel..maar moest er zelf achter komen...

Ik ben er wel een beetje klaar mee...graag of helemaal niet..

Dus nu echt exit...tis me veel te vermoeiend op deze manier...ben ook niet meer de jongste..;-)

Iemand anders nog een date in het verschiet?? tis aardig stil hier met daten of niet?
Geen date, geen potentiele nr2, geen speciale aandacht, geen minnaar, geen kriebels, hier helemaal niks

ff bijkomen van mn eerdere ervaring haha

(al ben ik een jager, ik ben ook ergggg kieskeurig )

Edit: hoezo ex minnaar niet handelen? Ex = exit toch?
Ja ik vanavond weer een date. Heb haar nu 3 weken niet gezien en kreeg gister een whatsapp dat ze zin had om af te spreken. Allebei weer terug van vakantie, dus ik ben benieuwd
quote:dame30 schreef op 28 augustus 2012 @ 13:02:

da's wel een beetje een softe straf, niet? Of zijn het mannelijke kenaus??

Jij bent duidelijk nog nooit in oost Europa geweest. Honderd van dit soort dames lijkt zelfs mij als grenzeloze masochist en sub toch best heftig en vooral geen pretje.

[img]http://images2-telegraaf.nl/multimedia/ ... 36887q.jpg[/img]
quote:dame30 schreef op 28 augustus 2012 @ 13:30:

Geen date, geen potentiele nr2, geen speciale aandacht, geen minnaar, geen kriebels, hier helemaal niks

ff bijkomen van mn eerdere ervaring haha

(al ben ik een jager, ik ben ook ergggg kieskeurig )

Edit: hoezo ex minnaar niet handelen? Ex = exit toch?

ach het ligt een beetje ingewikkeld...

Heb ruim 2 en half jaar minnaar gehad...dus iets meer als sex..alleen .

Hij heeft veel last van schuldgevoel tegenover thuis...al die tijd lang...hij kon het op die manier niet handelen. Dus sinds afgelopen mei was ie zo'n beetje een ex.

we hieleden wel contact..moeizaam..en afgesproken alleen voor de sex af te spreken.

Maar dat kan ie nu ook niet handelen..

dus ex is exit...snappie??

Heeft mij veel tranen gekoste
eerst was ie dus een minnaar en later een sv tenminste..dat was de bedoeling....

Jammer ,,maar heb er nu vrede mee...zit al langer in het loslaat procces...tis goed zo..quote:xxsilviaxx schreef op 28 augustus 2012 @ 14:06:

[...]

ach het ligt een beetje ingewikkeld...

Heb ruim 2 en half jaar minnaar gehad...dus iets meer als sex..alleen .

Hij heeft veel last van schuldgevoel tegenover thuis...al die tijd lang...hij kon het op die manier niet handelen. Dus sinds afgelopen mei was ie zo'n beetje een ex.

we hieleden wel contact..moeizaam..en afgesproken alleen voor de sex af te spreken.

Maar dat kan ie nu ook niet handelen..

dus ex is exit...snappie??

Heeft mij veel tranen gekoste
hoe bizar is het eigenlijk dat een Nr 2 net zoveel emotie kan losmaken in een persoon als een nr 1. Bij mij tenminste. Niet zo gek want je deelt iets heel intiems samen, maar toch. zijn er ook vrouwen die totaal gevoelloos tegenover hun nr 2 zijn en hier dus niet mee kampen? ik zou willen dat ik dat kon want mijn nr 2 maakt me op dit moment heel onzeker/verdrietig, zo hoort het niet te zijn
Hoi meiden. Lees al een tijdje mee en wil toch iets posten. Nooit verwacht maar heb sinds een maandje ook een nr 2. Hij is single en dat maakt het wel iets makkelijker. Het is een oude vriend van me. Na een bruiloft waarop ik hem weer zag een tijdje met hem gesmst en toen heb ik zomaar het initiatief genomen en zijn we naar een hotel geweest terwijl mijn man weg was voor zijn werk. Ben nu 3 keer met hem geweest. Ik kom hem ook regelmatig tegen bij vrienden en dat is altijd heel spannend. Het is leuk maar ook dubbel. Ben een beetje verliefd op hem maar ga mijn man niet verlaten en hij is het er mee eens. We sms'en dagelijks. Van uren tot een paar sms'jes.

Wel heel vreemd dit gevoel. Volgende week heb ik weer een date met hem. Soms denk ik dit te beëindigen. Maar ik vind het veel te leuk.

Vraagje... Voor degene waarvan nr 1 het niet weet... Wat voor alibi gebruiken jullie om een nacht van huis te zijn?
Waarom is dat zo snowfox? Ik denk niet dat iemand er gevoelloos in kan staan. Hoever je er in mee gaat en hoe je er mee omgaat is erg persoonlijk. Bij mijn 1e minnaar was ik veel te betrokken, compleet de weg kwijt. Ik sprak hem pas weer ( na 2 jaar ) en nu denk ik : hoe is het mogelijk dat ik zo verliefd was. Hij zag er nog steeds uit om op te vreten maar zijn karakter en gewoontes hebben de liefde wel doen blussen. Bij mijn huidige minnaar is het veel gelijkwaardiger. Ben stapel op hem maar kan door ervaringen het nu veel beter beteugelen. Betreft alibi: ik ga soms bij een" vriendin" slapen na een etentje, of stapavond.
Over onzekerheid enzo....

Wat een pagina's vol weer hier....

Helaas afscheid van Herfstig lees ik, jammer, heel erg jammer dat er dan toch weer beperkingen zijn aan een openbaar forum waar zo velen van ons hun zielsroerselen openlijk posten...

Ik heb heel veel zitten lezen over een aantal onderwerpen zoals exclusiviteit, het elkaar dingen zeggen waar anderen weer "verplicht" moeten acteren in de trent van keuzes maken en de altijd interessante contactvraag bij geen communicatie.

Volgens mij zijn al deze zaken gebaseerd op onzekerheid, we worden allemaal onzeker als liefde de kop op steekt en het dreigt te gaan verliezen van de lust. Daarnaast worden we ook weer onzeker als nr 2 zijn/haar hart uitstort en met de mededeling, "Ik durf met jou het leven wel aan en ik wil met jou graag verder", op de proppen komt. In essentie wakkert zo'n "openbaring" voor de mededeler zijn/ haar liefde enkel maar aan, voor de aanhoorder is het "het moment" om zich af te vragen waar hij of zij feitelijk mee bezig is en te bekijken of zijn of haar nr 1 relatie dan écht wel zo goed is als je werkelijk denkt. Daarnaast is het ook nog eens een bedreiging voor je nr. 2 relatie aangezien je door zo'n openbaring ook daarmee voor het blok wordt gezet. Wat je wellicht daarmee triggert bij jezelf is angst te verliezen, nr. 1 is top en nr 2 is top voor erbij, of top voor meer als erbij. Het is een wankel evenwicht waar je aan toegeeft als je een nr 2 relatie begint waarbij je gevaarloopt (ook al zeg je bewust dat je dat niet doet en wil als je eraan begint). Uiteindelijk begint dan idd de keuzestress en komen gevoelens als bij Ella de kop op steken.

Eigenlijk ben je ook gewoon afhankelijk van de ander in elke relatie, afhankelijkheid is ook op gevoelsvlak in mijn beleving niet erg, het is essentieel om jezelf gewaardeerd, geliefd en begrepen te voelen. Mensen zijn tegenwoordig ook zo bezig onafhankelijk te zijn dat afhankelijk zijn bijna een ziekte lijkt te zijn geworden. Als je ook hier leest op dit "vrijgevochten" onderwerp over feitelijk ultime onafhankelijkheit door te genieten van een nr. 2 terwijl nr 1 onwetend op de bank thuis zit en de bijna onwerkelijke manier van afhankelijk zijn van de bevestiging van een nr 2 bemerk je vaak ook wel juist die onzekerheid waar ik het hierboven over heb. Daarnaast mag je niet vergeten dat je doordat je met een minnaarrelatie begint je zelf juist heel afhankelijk bent geworden van nr. 1 als het uitkomt... Want wat dan...

Wat ik hiermee wil zeggen weet ik eigenlijk niet, het is denk ik gewoon een soort van constatering voor mijzelf na het lezen van de pagina's hiervoor. Ik begon letterlijk met schrijven en dit kwam eruit.

Goed om hier weer even te lezen trouwens!

JJ

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven