Minnaartopic, deel 21.

31-07-2013 15:24 3002 berichten
Al 20 delen schrijven we over onze minnaars en alle heftige gevoelens die meespelen of juist niet. Hier mogen we schoftig genieten, mijmeren, zeuren over wel of geen contact en aftellen tot de volgende date.

Met andere woorden:

Kan jij een minnaar hebben zonder verliefd op hem te worden? Blijf jij met het grootste gemak hangen in het verlust stadium of liggen heftige gevoelens constant op de loer?

Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden maar natuurlijk mag iedereen zich in de discussie mengen. Dit kan trouwens ook op een ander topic genaamd: "vind jij een SV ook zo vervelend?"

Kanttekening van mij: Ik zie graag dat de (vaste) schrijvers een avatar naast hun nick plakken. Zo houden we iedereen goed uit elkaar en blijven we lekker kleurrijk!
Alle reacties Link kopieren
vuilnisman en highlander wat zielig zijn jullie.

tsssssssssss.
geniet van het leven
Dat heb ik nooit gezegd of zo gezien Retsina, dat projecteer jij er op. Zegt alles over de grootte van jouw denkkader.
volg je verstand, gebruik je gevoel
quote:highlander schreef op 01 december 2013 @ 08:41:

Vuilnisman, als het vreemdgaan zo onder haar neus plaats vind als jij in jouw voorgaande posts beschrijft denk ik dat jouw vrouw (on)bewust kiest voor de illusie ipv de werkelijkheid. Zoals Julus al beschrijft is struisvogelpolitiek vaak makkelijker dan het eigen onvermogen, onzekerheid, afgunst of wat dan ook in te zien.

Zo is mijn broer een meester in die politiek. Hij heeft niks met seks. Hij is getrouwd met een vrouw die een Apollonia-hoog ( ) libido heeft. Zij heeft jarenlang geprobeerd monogaam (en seksloos) te zijn uit liefde voor hem. Daarin net zo gefaald als Thordis in haar situatie al voorziet. Ook recht onder zijn neus begonnen met vreemdgaan zoals jij bij jouw partner doet Vuilnisman. Iedereen zag het. Hij deed alsof hij blind was. Alleen al praten over seks, laat staan dat met een ander doen, was in hun relatie een taboe. Zij zijn ook nog steeds bij elkaar.

Ik denk dat er in elke relatie een taboe-onderwerp is. Mijn vrouw is haar euthanasie aan het regelen. Ik wil niks over het levenseinde weten. Zij heeft het eeuwige leven, wij zullen nooit scheiden. Net zoals Silver lijkt te geloven dat haar huwelijk voor eeuwig is. In de armen van mijn minnares kan ik ook anders doen. Doen alsof het leven alleen maar mooi is.

Je onthoudt veel. Wat een heftig onderwerp. Ik vind de opmerking dat jij en vuilnisman zielig zijn niet terecht.

Ik vind je posts erg prettig, dat wou ik even kwijt.

Ik voel me hier niet meer helemaal thuis, maar het voelt toch ook een beetje als 'mijn' topic. Een minnaar heb ik nu niet meer, een sv m/v wel, samen met man. We sluiten niet uit dat we uiteindelijk afzonderlijk gaan daten met de betreffende sv's ipv alleen met z'n vieren. Want mijn god, wat knalt dat, heel bijzonder, en heerlijk. Ik zweef langzaam weer naar beneden.

Ondertussen is er nog een hele leuke meneer al maanden in mijn blikveld, mijn nr 1 ziet dat gebeuren, en vindt het tot dusver ok. Ook al zo'n man waarvan ik denk dat de vonken er vanaf gaan vliegen, dus ik ben benieuwd.

Ik ben wel blij dat ik de hele nr 2 stress niet meer heb zoals ik die ooit had. Mijn allergrootste leerpunt: als een vent niet duidelijk communiceert is het klaar voor mij. Ik hoef geen liefdesrelatie, ik wil wel genegenheid en goede communicatie. Kunnen zeggen wat ik op mijn hart heb. En zodra dat niet zo is haak ik af, ik wil nooit meer zo uit balans raken.
Ik realiseer me steeds meer dat ik ontzettend bof met mijn nr 2.
quote:Thordis schreef op 01 december 2013 @ 18:28:Een minnaar heb ik nu niet meer, een sv m/v wel, samen met man. We sluiten niet uit dat we uiteindelijk afzonderlijk gaan daten met de betreffende sv's ipv alleen met z'n vieren. Want mijn god, wat knalt dat, heel bijzonder, en heerlijk.Mijn echtgenote en ik hadden vroeger ook zo'n stel om mee te swingen. Hoewel, ik begreep dat jij het geen swingen noemt. Om een lang verhaal kort te maken, doordat wij ook afzonderlijk gingen daten met de andere man en vrouw hadden we opeens een open relatie. Mijn vrouw houdt nu eenmaal van ransapen. Heerlijke avonden gehad, goede herinneringen aan.
Wij zijn gestart en gestrand met een open relatie. Dat ging niet, ik werd vreselijk verliefd. Liep uit de hand, einde verhaal. Nu eigenlijk onverwacht op deze manier aan het experimenteren, en dat bevalt ook ontzettend goed. En aangezien het onderling zo goed klikt denk ik dat het daar vast weleens op uit gaat draaien.

Een combi zou wat mij betreft het beste werken, logistiek is ook elke keer met 4 bijna niet te doen

En ik vind het ook wel lekker om me helemaal op 1 iemand te kunnen richten af en toe, ipv al je aandacht te moeten delen tussen 3 heerlijke mensen

God wat een luxeprobleem
Oh en ik snap éindelijk het verschil tussen verliefd en verlust

Ik leer gewoon bij, deze meneer is heerlijk, leuk, lief, mooi, maar ik ben gewoon níet verliefd. Ik kan ontzettend van hem genieten, en het ook gewoon leuk hebben, maar that's it. Dat is een eerste keer voor mij fijn om te weten.
@highlander, respect voor jouw situatie, heftig..,

Puzzeld, lijkt me wel een opluchting nu je man en jij weten waar jullie aan toe zijn..

Ik wil jullie graag een vraag voorleggen , ik schrijf heel af en toe mee..

Ben iig wel een meelezer.

Heb al aantal jaar een minnaar en zijn tevens goede vrienden geworden.

Naast seks ook af en toe gewoon leuke dingen doen.

Over het algemeen redelijk stabiel zover een minnaarrelatie stabiel kan zijn..

Hij is een redelijk gecompliceerde man emotioneel gezien.

Iets dat mij ook wel weer aantrekt.

Maar om mijn verhaal niet te lang te maken,

we hadden afgelopen week een date..

Was erg fijn , maar na afloop was hij nogal in de war.

Veel last van schuldgevoel tov zijn gezin en zijn heftige gevoel voor mij.

Dit is niet de eerste keer, heb hier al eerder om meningen gevraagd.

Ik ervaar dit zelf niet zo heftig, kan het na een dagje wel weer relativeren.

Toch verward zijn gedrag me en heb onze fysieke kant even on hold gezet.

Daar is hij nog erger door van slag..fff.

Wil me niet kwijt, etc.

Ik ben benieuwd of vooral de mannen zich hier in herkennen?

Hoewel zoals t hier geschetst wordt zijn gedrag meer vrouwelijk is en ik de man?

Weet niet zo goed wat ik er mee aan moet..

Ik vind t leuk als we ons beide goed voelen eronder ..
@royalchick. Ik denk dat je hem een tijd moet geven om erover na te denken. Mijn idee bij een nr2 is dat je het vooral leuk moet hebben. Natuurlijk kun je er ook voor elkaar zijn in mindere tijden maar twijfel moet er niet zijn.

Ik heb als man de andere kant mee gemaakt. Een meid die ontzettend twijfelde steeds. Dan weer vol overgave lief en een superavond hebben, dan weer afzeggen om een schuldgevoel.

Verschrikkelijk vond ik dit.

Twijfels werken dus naar mijn idee niet als nr2 zijnde. Je stapt hierin voor iets extra's en weet dus wat je doet.

Bij twijfel: stoppen.

Meer smaken zijn er niet.

Ik heb dit ooit ook een ruim een half jaar te lang gedaan met iemand die ook steeds twijfelde. Als ik nu terug kijk had ik al veel eerder moeten stoppen.

Klinkt hard maar is niet zo bedoeld. Zit natuurlijk gevoel bij.

Toch lijkt het mij de beste oplossing als ik jouw verhaal zo lees.
Thanx voor je reactie highlander!
Je bedoelt Adjego waarschijnlijk..

Als het al een aantal jaar zo is en het niet verandert, zal het in de komende jaren ook niet meer veranderen. Hij heeft last van enorme schuldgevoelens en dat zal ook zo blijven.

Dat dat typisch mannelijk of typisch vrouwelijk zou zijn, vind ik persoonlijk onzin. Mannen kunnen toch net zo goed heel gevoelig zijn? Mannen zijn toch niet per definitie koele kikkers en vrouwen emotionele toestanden?

Hij voelt zich toevallig enorm schuldig, alleen maar een teken dat hij een goed werkend geweten heeft, lijkt mij. Jij bindt je toevallig anders aan deze man dan hij aan jou en misschien maakt hij bij jou niet zoveel los dat je last van schuldgevoelens hebt.

FB trok het heel slecht, werd echt ziek van schuldgevoel als we een date hadden gehad. Dat werkt voor mij averechts, laat maar lekker dan. Kan de date nog zo fijn zijn, maar ik word niet blij als hij dan achteraf buikpijn heeft.

Je hoeft er toch ook niet in mee te gaan? Dan is het aan jou om op de rem te stappen en hem los te laten. Ja, dat wil hij liever niet.. nee, duh, want die dates zijn op het moment zelf superfijn. Hij zal niet degene zijn die de stekker eruit trekt, waarschijnlijk.

De keuze ligt bij jou.
Heidi, Heidi, Deine Welt sind die Berge - Heidi, Heidi, denn hier oben bist Du zu Haus'
Bedoelde idd Adjego ...sorry.

Heidi, je verwoord het goed .

Zo zie ik het ook wel, en voelt ook niet goed.

Ik wil hem niet over grenzen laten gaan,dan liever niet..

Wat het aparte wel is, is dat het nogal fluctureerd.

Ene keer wel andere keer niet, maar ik begrijp dat ik degene moet zijn die de stekker eruit trekt.

Want echt overgaan zal dit niet..

In principe heb ik dat nu ook gedaan,heb fysieke gedeelte stopgezet.

Lastig vind ik of onze vriendschap kan blijven bestaan....

De tijd zal het leren waarschijnlijk..
Royalchick, ik begrijp dat schuldgevoel nooit zo. Het komt ook altijd na de ontmoeting nooit ervoor. Ik kan er niets mee en heb het gelukkig maar 1x meegemaakt. Lover begon tegen mij te piepen dat hij bang was dat hij geflitst was, hoe moest hij in Godsnaam een bekeuring uitleggen? Not my problem! Next! Ik zou er meteen mee stoppen als ik jou was.

@Highlander, veel sterkte....
quote:Thordis schreef op 01 december 2013 @ 18:28:Mijn allergrootste leerpunt: als een vent niet duidelijk communiceert is het klaar voor mij. Thordis schreef op 01 december 2013 @ 19:51:Oh en ik snap éindelijk het verschil tussen verliefd en verlust Ik leer gewoon bij, deze meneer is heerlijk, leuk, lief, mooi, maar ik ben gewoon níet verliefd. Ik kan ontzettend van hem genieten, en het ook gewoon leuk hebben, maar that's it. Dat is een eerste keer voor mij fijn om te weten.Al doende leert men. Mijn eerste volledig individuele minnares had een aandachtstekort thuis. Daar ben ik te ver in meegegaan. Nieuwe aandacht + geile seks lijkt op verliefd. Avondenlang zat zij op msn tegen mij te ventileren over wat zij fantaseerde voor de toekomst. Daar de koek thuis op was. Net zoals Puzzled lijkt te doen bij haar minnaar. Ik had mijn toenmalige minnares keihard moeten zeggen dat het minnespel een aanvulling was op ons thuis. Geen invulling van haar toekomst. Ik wist soms niet wat ik hoorde! Ik wist daar nog niet mee om te gaan. Zij was duidelijk nog een kindvrouw. Op zoek naar een ander om haar bij de hand op sleeptouw te nemen. In de verwachting dat haar sprookjeswereld de echte wereld zou worden. Wie die verwachting hoog houdt komt over het algemeen bedrogen uit. Ik ken geen minnaars die echt prins op een wit paard worden. Goed van jou dat jij die twee werelden van elkaar hebt leren onderscheiden!

Met mijn huidige minnares is het tijd voor een exitgesprek. Mijn seksuele belangstelling voor wie dan ook keldert. Onafhankelijk van een man geeft mijn echtgenote nog invulling aan haar wil. Ik moet het iig niet wagen haar de regie uit handen te nemen. Wanneer mijn nr 1 heen is denk ik dat ik onze kinderen op nr 1 zet. Onze dochter steunt al op mij. Onze zoon doet alsof er niets aan de hand is. Hij probeert de confrontatie met het einde te vermijden zolang als hij kan. Daarin lijkt hij op mij. De echte klap komt nog. Ik gun ons allemaal rust om eea te verwerken. Zonder dat er iemand vanuit een bepaald belang op mij inpraat. Zonder dat er iemand ergens aan de lijn zit te wachten zoals Jufmafkees lijkt te doen bij haar minnaar. Voor de diepgaande gesprekken en toekomstige goede seks in contact blijven met mijn minnares kan. Dat lijkt de minnaar van Heidi ook 8 weken te hebben gedaan. Als ik dat doe krijgt mijn minnares alleen valse hoop op meer gevoelens dan ik echt voor haar heb. Ik wil ook geen zacht zijig laten we vrienden blijven zoals de minnaar van Sense lijkt te doen. Liever keiharde duidelijkheid. Die wond heelt het snelst.
quote:highlander schreef op 03 december 2013 @ 08:46:

[...]

Liever keiharde duidelijkheid. Die wond heelt het snelst.Dat is inderdaad zo, maar dan nog, het is een wond. Sterkte, Highlander, hoe cliché dat ook klinkt. Bij zulke gebeurtenissen zijn er alleen platitudes voorhanden, maar daarom zijn ze niet minder gemeend.
Barbarella, het is een wond idd. Ik en mijn minnares hebben elkaars behoeftes 8 jaar aangevuld. Wanneer die relatie wegvalt slaat dat een gat bij ons allebei. Ik krijg iig een lege agenda. Ik kan met dat idee nog niet omgaan. Ik denk dat zij sterker is dan ik ben op dat punt. Ik moet geen aanleidingen gaan zoeken weer contact met haar op te nemen.
Het is verstandig om je nu op je gezin te richten. Daar heb je nu je energie voor nodig, en hopelijk schuift dit afscheid daardoor iets naar de achtergrond. Veel kracht toegewenst voor jullie allemaal.
Highlander, ik denk dat jouw huidige situatie een heel nieuw scala aan emoties met zich meebrengt. Behoeftes verschuiven zich en ik kan me voorstellen dat seks op een tweede plan komt. Hoe het zich in de toekomst weer ontwikkelt, kun je je nu nog niet voorstellen, dat zal de tijd leren. Ooit komt er weer lust of behoefte aan lichamelijk contact terug, al zijn ze nu ver weg.

De periode voorafgaand aan een afscheid en het rouwproces zelf, is een persoonlijk proces, waarvan niemand van tevoren weet hoe het zal lopen.

Je hebt met je minnares een hele fijne band en zolang jij duidelijk bent over gevoelens voor haar (wat nu wrs ook niet echt op je prioriteitenlijstje voorkomt, gevoelens voor iemand anders dan jouw vrouw) zal zij dat echt wel begrijpen. Daarin waren jullie toch ook duidelijk?

Ze begrijpt het proces waar je nu in zit, het rouwproces is van jou en zal ze pas later zelf doormaken, maar daarin kan ze je misschien wel bijstaan. Als jij dat wilt en daar behoefte aan hebt.

Niet met seks, maar wel met gesprekken, tranen en er-zijn.

Wat is een volledig individuele minnares?

Guus en ik hebben veel contact, zien elkaar veel en hebben soms spannende gesprekjes, maar dat laatste staat niet meer op de voorgrond en proberen we zoveel mogelijk te laten. We hebben allebei zin in seks, maar willen het niet meer hoofddoel maken, omdat we het juist als 'vrienden' zo ontzettend leuk hebben. We hebben zoveel lol en het is zo gezellig!

Volkomen onzin natuurlijk ook eigenlijk. Er zijn inmiddels wel een aantal mensen in zijn omgeving die van ons weten en we spreken veel af in het openbaar.

Hij heeft zelfs op zijn verzoek mijn ouders inmiddels ontmoet. Dat kan als vrienden natuurlijk ook. Het is fijn dat hij nu een onderdeel van mijn leven aan het worden is, dat hij niet meer zo stiekem hoeft te blijven. Maar het is ook ingewikkeld, want het maakt de gevoelens wederzijds ook sterker.

In ieder geval stopt hij nul energie in thuis, dat lijkt compleet op te raken.
Heidi, Heidi, Deine Welt sind die Berge - Heidi, Heidi, denn hier oben bist Du zu Haus'
Highlander, na 8 jaar is er toch ook wel meer dan alleen seks? Waarom zou je nu al die lijntjes afbreken, terwijl je juist straks misschien wel een goede vriendin kunt gebruiken?

Heb jij het daar met je minnares over gehad? Hoe verder als een van beide alleen komt te staan?
quote:Heeeidi schreef op 03 december 2013 @ 09:46:Wat is een volledig individuele minnares? [..] Er zijn inmiddels wel een aantal mensen in zijn omgeving die van ons weten en we spreken veel af in het openbaar. Hij heeft zelfs op zijn verzoek mijn ouders inmiddels ontmoet. Dat kan als vrienden natuurlijk ook. Het is fijn dat hij nu een onderdeel van mijn leven aan het worden is, dat hij niet meer zo stiekem hoeft te blijven. Maar het is ook ingewikkeld, want het maakt de gevoelens wederzijds ook sterker. In ieder geval stopt hij nul energie in thuis, dat lijkt compleet op te raken. Ik en mijn vrouw zijn in een open relatie gerold vanuit swingen. Op een gegeven moment gingen wij ook afzonderlijk afspreken met dat andere swingstel. De minnares die ik na die periode kreeg was vanaf het begin volledig iets van mij individueel.

Met mijn huidige minnares spreek ik vanaf het begin, itt jouw minnaar, af in het openbaar. Ik denk niet dat ik een platonische vriendschap kan houden met iemand die mij zo geil kan maken. In dat licht is contact houden idd makkelijk. Alleen geilheid is geen liefde. Ik heb er geen behoefte aan om bij haar de schijn te wekken dat er sprake is van sterkere gevoelens. Ik heb iig geen behoefte om kennis te maken met eventuele schoonouders. Ik wil geen onderdeel worden van haar dagelijkse leven. Ik wil bij haar geen verwachting wekken dat zij de vervangende nr 1 word nu ik alleenstaand word. Ik denk dat ik mij ook zonder een vrouw aan mijn hand wel red. Dat leren lijkt mij iig heel gezond. Ik wil niet dat zij mij door mijn rouw sleept of aan de lijn blijft. Zij heeft een eigen leven om in te vullen. Ons contact draaide in de kern om elkaars seksuele behoefte aanvullen. Die kern valt weg. Ik heb met haar nooit over de toekomst gepraat. Ik heb haar al in het begin gezegd dat zij zich geen illusies moest gaan maken over de toekomst. Alles in het juiste licht blijven zien.
Highlander, heb je het idee dat jouw minnares het aan ziet komen of zal het een donderslag bij heldere hemel zijn? Na 8 jaar...men! En jouw vrouw, is zij al op de hoogte en wat vindt zij ervan?

Ik vind je heel zuiver. Ik vind het ook heel zuiver dat je alle banden verbreekt met elkaar. Het vrienden blijven komt op mij zo pappen en nat houderig over. Natuurlijk heb je meer gedeeld dan seks maar dat was wel de kern. Na de seks is het een minnaarrelatie zonder seks en je kan inderdaad aan bv Sense zien (waar ben je??) dat het niet lekker werkt, niet van de grond komt als alles eromheen zo pijnlijk is.

Wanneer ga je stoppen met je minnares Highlander?

Verder schrijf je "ik krijg nu een lege agenda", bedoel je op seks gebied of brachten jullie zo veel tijd met elkaar door dat je agenda daadwerkelijk leeg is?
Ah, duidelijk. Ik zou me namelijk voor kunnen stellen dat je behoeftes binnen een dergelijke minnaarsrelatie meer op een natuurlijke manier veranderen. Zoals je schrijft dat je minder behoefte hebt aan seks, maar misschien juist wel aan het contact en het klankbord/steun/support/lotgenootcontact. Nu begrijp ik dat dat er niet in zit. Seks was de drijfveer en nu die must ontbreekt, houdt het voor nu op.

Heel eerlijk gezegd, had ik dat ook verwacht bij Guus. Daar hebben we het een tijdje terug nog over gehad. Op het moment dat hij zei dat we verder zouden gaan als hele goede vrienden, dacht ik dat ik hem minder zou zien en we eigenlijk niet meer zoveel zouden delen. Het tegendeel blijkt waar, we delen meer dan ooit. De seks is er nog steeds, meer in woord dan daad overigens, maar niet meer de grootste pijler.

Wij komen nu pas in het openbaar en er is naast seks duidelijk liefde. Ik zou me daarom bij jou ook best voor kunnen stellen dat de vriendschap zo intens is geworden en jullie zo vertrouwd zijn, dat het juist fijn is om dit ook te delen. Maar afstand is ook logisch, net wat beter bij jou/jullie past.

Denk je dat zij er hetzelfde over denkt?
Ik vroeg me dit weekend ook al af hoe het met Sense gaat...

Highlander, wat lijkt me dat ongelooflijk moeilijk! Heel goed dat jij je energie nu op je gezin richt, maar ik kan me voorstellen dat je toch ook wel eens een maatje, een lotgenoot nodig hebt, om zelf te kunnen afreageren. Je minnares vulde die rol niet ook in begrijp ik? Heel veel sterkte in ieder geval de komende tijd.

Even een persoonlijke update: Ik word steeds minder de minnares merk ik. Na mijn scheiding heb ik nog wel eens gedate met bezette mannen, maar het gaat me steeds meer tegenstaan. Nu is zelf vrij ben is al dat stiekeme gedoe alleen maar lastig. Mijn laatste minnaar ligt in scheiding. Als hij dat niet gedaan had, had ik het contact verbroken, alleen vanwege zijn 'bezet zijn'. Ik doe het niet meer, een bezette man.
Roos, de afgelopen tijd hebben mijn minnares en ik al geen seks meer. Ik denk dat zij slim genoeg is om te weten wat er komen gaat. Deze week hebben we een koffiedate. Laat ik het dan maar afronden. Mijn vrouw heeft nu andere zaken aan haar hoofd. Mijn vrouw ga ik missen. Voor lotgenotencontact kan ik weer deelnemen aan een andere praatgroep. Ik krijg een lege agenda doordat beide relaties wegvallen. Ik moet eraan denken niet te dicht op de huid van de kinderen te gaan zitten. Smothering trekken zij slecht.

Heidi, jouw minnaar lijkt van hand tot hand te gaan. Hoe kan hij zijn komende scheiding verwerken als hij al in de volgende liefdesrelatie zit? Ik begrijp dat jij verwacht dat jullie sprookje echt gaat uitkomen. Dat kan tijdelijk zo zijn. Net als bij de ex-beste vriendin en ex-partner van Julus. Hoop er niet al te hard op dat jullie op verloop van duur een harmonieus patchwork gezin gaan vormen.
Highlander, Heidi's minnaar gaat niet scheiden.

Ach ja, wat stom van me. Niet alleen het afscheid van je minnares, ook het afscheid van je vrouw zit eraan te komen. Voor mij zo onwerkelijk, zo ver van mijn bed. Ik kan me niet voorstellen hoe dat moet zijn. Jeetje...

Je leven zal een compleet nieuwe vorm aannemen, een nieuwe fase ingaan.

Bespreek jij dit soort zaken (afscheid van je minnares) niet meer met je vrouw? Is zij eigenlijk alleen nog maar met haar einde bezig?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven