Minnares zijn

27-08-2014 12:27 377 berichten
Ik lees hier zo nu en dan verhalen over mensen die een geheime relatie hebben met een gebonden persoon.

Ik vraag me dan toch steeds weer wat dingen af..

Voel je je bv niet schuldig t.o.v. zijn vrouw en ev kinderen?

Waarom neem je genoegen met een "bijrol"?

Word je er nu echt happy van?

Is niet aanvallend bedoeld maar ik vraag me gewoon af hoe de gedachtegang dan is.

Ik heb zelf een hekel aan bedriegen,dus zou bij het woord vrouw al meteen afknappen en afhaken. Waarom jullie niet?
Alle reacties Link kopieren
quote:Ismene schreef op 27 augustus 2014 @ 23:59:

[...]

Je lijkt me een sterke en nuchtere vrouw!Dank je. Tot op zekere hoogte zeker wel. En wat ik vooral ook geleerd heb, niet alleen op deze pijler, maar ook zeker de relatiepijler, is dat ik dingen leer/lees, die ik vooral zoon kan doorgeven hoe hij bepaalde zaken t.o.v. meiden;/vrouwen vooral níet moet aanpakken t.z.t.
Krijg motto niet verwijderd :-)
quote:iceteapeach schreef op 28 augustus 2014 @ 00:09:

[...]

Dank je. Tot op zekere hoogte zeker wel. En wat ik vooral ook geleerd heb, niet alleen op deze pijler, maar ook zeker de relatiepijler, is dat ik dingen leer/lees, die ik vooral zoon kan doorgeven hoe hij bepaalde zaken t.o.v. meiden;/vrouwen vooral níet moet aanpakken t.z.t. Waar het viva-forum wel niet goed voor is .
quote:Sense-1970 schreef op 28 augustus 2014 @ 00:08:

Nee we bleven nooit ergens samen slapen, zelfs toen ik een tijdje alleen woonde was dat geen optie, juist ook om het niet voor 100 % een echte relatie te laten worden..

Wel deden (of doen we, want we zijn nog steeds goede vrienden) leuke dingen samen, dingen die onze Nrs1 liever niet doen.. Sauna bijvoorbeeld..

Ik kan mijn relatie niet zozeer open noemen, eerder een relatie met een soort van gedoogbeleid

Zoals ik het lees vervullen de beide personen andere behoeftes. Alsof jouw partner bestaat uit 2 personen.

*Sorry als ik het niet goed uitleg, het is al laat.
Sense, had/heb jij het gevoel dat, zodra je dus wel bij elkaar zou blijven slapen, dat het gevoel naar elkaar zou/kan veranderen?

Ik heb dus zelf wel liever een vastere SV maar blijven slapen is voor mij echt uit den boze. Ik spreek daarom ook liever bij de ander thuis af, zodat ik dus weer kan gaan op het moment als ik dat zelf wil, dan dat ik iemand mijn bed uit moet trimmen zeg maar.
Dat zou ik ook doen Peach (vooral omdat ik het lef niet zou hebben om echt iemand weg te jagen denk ik ).
quote:Ismene schreef op 27 augustus 2014 @ 23:46:

[...]

Ik denk dat dit gewoon vooral angst is om de partner kwijt te spelen. En als de minnares de man wil afpakken, is zij vooral de schuldige. Dan is de man, waar de bedrogen vrouw een jarenlange relatie mee heeft, een ruggengraatloos slachtoffer, ipv een weggewaaid dakraam (eerste keer dat ik die zin ook eens kan gebruiken ).

[...]

Dat denk ik niet hoor, de meeste ouders blijven hun kinderen wel bijstaan.

[...]

Waarom voel je je schuldig tov je ouders?

[...]

Bedoel je in de toekomst niet monogaam zijn als vreemdgaan of als open relatie? Wat als je huidige partner de monogamie stopzet, zonder jou eerst in te lichten? Zou je boos zijn, of zou je het begrijpen?

Schuldig tov mijn ouders omdat zij mij niet zo hebben opgevoed.

In de toekomst mogelijk een open relatie. Juist omdat we vreemdgangers zijn geweest, dat willen we nooit meer. We willen dus ook geen relatie meer waarin je niet eerlijk kunt zijn tegen elkaar, waarin je niet kunt aangeven wat je wilt en waarin de ander sterk afwijzend staat tegenover wat jij wilt.

Ik kan me niet voorstellen dat hij vreemdgaat, omdat hij weet dat het niet hoeft, dat ik niet bij voorbaat andere mogelijkheden afwijs.
quote:marana schreef op 28 augustus 2014 @ 00:20:

[...]

Schuldig tov mijn ouders omdat zij mij niet zo hebben opgevoed.

In de toekomst mogelijk een open relatie. Juist omdat we vreemdgangers zijn geweest, dat willen we nooit meer. We willen dus ook geen relatie meer waarin je niet eerlijk kunt zijn tegen elkaar, waarin je niet kunt aangeven wat je wilt en waarin de ander sterk afwijzend staat tegenover wat jij wilt.

Ik kan me niet voorstellen dat hij vreemdgaat, omdat hij weet dat het niet hoeft, dat ik niet bij voorbaat andere mogelijkheden afwijs.

Denk niet dat ouders zo zouden denken. Die willen enkel dat hun kind gelukkig is (hoe cliché dit ook mag klinken).

Mooi dat jij en je partner hierover kunnen praten. Het zal ook wel een verademing zijn dat jullie elkaar begrijpen.

Heb je spijt dat je ooit ben vreemdgegaan? Door de zin "omdat we vreemdgangers zijn geweest" lijkt het wel alsof je een stempel op jezelf plakt.

Jullie hebben het nu al over een eventuele open relatie. Zijn jullie dan nooit jaloers? Of voelen jullie geen reden om jaloers te zijn?
Ja ik heb er wel spijt van. Achteraf had ik liever eerst mijn relatie beëindigd. Maar ik weet ook dat ik daar toen niet sterk genoeg voor was.

En ja ik voel heus wel wat jaloezie, maar ik vind jaloezie een nare eigenschap. En ik weet dat hij mij de allerleukste vindt. Mocht hij daar eens anders over denken, dan gun ik hem alle geluk (maar dat wordt wel moeilijk zonder mij )

Ik weet niet of we het echt open gooien of dat we die behoefte nooit zullen hebben. We zijn alleen vooral heel duidelijk naar elkaar dat we als het zich voordoet erover moeten praten en open willen staan voor wat er mogelijk is.
Lief van je, dat over mijn ouders.
quote:iceteapeach schreef op 28 augustus 2014 @ 00:16:

Sense, had/heb jij het gevoel dat, zodra je dus wel bij elkaar zou blijven slapen, dat het gevoel naar elkaar zou/kan veranderen?

Ik heb dus zelf wel liever een vastere SV maar blijven slapen is voor mij echt uit den boze. Ik spreek daarom ook liever bij de ander thuis af, zodat ik dus weer kan gaan op het moment als ik dat zelf wil, dan dat ik iemand mijn bed uit moet trimmen zeg maar.Nee, het gevoel zou niet veranderen, dat was (is) al heftig en ver voorbij een verliefdheid.. Meer dat het dan de verwachtingen zou kunnen veranderen.. Daar meer van willen..
veroordeel wat je ziet, maar wat jij ziet .... ben ik niet
quote:Ismene schreef op 28 augustus 2014 @ 00:15:

[...]

Zoals ik het lees vervullen de beide personen andere behoeftes. Alsof jouw partner bestaat uit 2 personen.

*Sorry als ik het niet goed uitleg, het is al laat.Ja, kort omschreven klopt dat ongeveer wel.. Ze deden niet voor elkaar onder, en namen niets van elkaar af.. Geen "stelen"..
quote:marana schreef op 28 augustus 2014 @ 00:41:

En ja ik voel heus wel wat jaloezie, maar ik vind jaloezie een nare eigenschap. En ik weet dat hij mij de allerleukste vindt. Mocht hij daar eens anders over denken, dan gun ik hem alle geluk (maar dat wordt wel moeilijk zonder mij )Alsof ik het zelf geschreven heb .
quote:Sense-1970 schreef op 28 augustus 2014 @ 00:45:

Ja, kort omschreven klopt dat ongeveer wel.. Ze deden niet voor elkaar onder, en namen niets van elkaar af.. Geen "stelen"..

Ik denk dat ik begrijp wat je bedoelt. Ik ben zot op literatuur, mijn partner totaal niet, dus heb ik een vriend waarmee ik alle boekenwinkels in een straal van 50 km afloop. Om te gaan shoppen heb ik een vriendin die recht in je gezicht durft te zeggen dat een kledingstuk je niet flatteert.

Dat betekent niet dat ik minder om mijn partner geef. Integendeel. Hij geeft mij de vrijheid dit met andere, eensgezinde, personen te doen. Waardoor ik blij/gelukkig ben.

Gelukkige Ismene = minder gezaag/frustraties = gelukkige partner.

Begrijp ik het goed?
Ja, dat begrijp je goed..

En ondanks dat mis ik echt ook de seks met mijn partner, en voor de duidelijkheid.. Die is er niet meer omdat ik een minnaar had, maar vanuit die frustratie en dat gemis is de minnaarsrelatie ontstaan..

En zo nam ik ook niets van zijn vrouw weg, op bepaalde gebieden vullen we elkaars leegtes en ja dat was veel meer dan seks alleen.. Maar ik liep niet met mijn minnaar in mijn hoofd rond als ik dingen samen met mijn partner doe.. Hij was wel dagelijks in mijn leven aanwezig..
quote:Sense-1970 schreef op 28 augustus 2014 @ 01:05:

Ja, dat begrijp je goed..

En ondanks dat mis ik echt ook de seks met mijn partner, en voor de duidelijkheid.. Die is er niet meer omdat ik een minnaar had, maar vanuit die frustratie en dat gemis is de minnaarsrelatie ontstaan..

En zo nam ik ook niets van zijn vrouw weg, op bepaalde gebieden vullen we elkaars leegtes en ja dat was veel meer dan seks alleen.. Maar ik liep niet met mijn minnaar in mijn hoofd rond als ik dingen samen met mijn partner doe.. Hij was wel dagelijks in mijn leven aanwezig..

(laat maar weten als je wilt dat ik de quote weghaal)

Ik wil je echt niet aanvallen, maar is seks niet juist datgene wat een relatie speciaal maakt? Ik ben een zeer sociaal persoontje, heb heel veel vriend(inn)en, en ieder vervult een andere rol in mijn leven. Maar seks wil ik enkel en alleen met mijn partner. Daarom is hij juist mijn partner.

Lijkt me moeilijk als je partner geen seks met je wil.
quote:Ismene schreef op woensdag 27 augustus 2014 23:10 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="Sense-1970 in "Minnares zijn"" class="messagelink">Sense-1970 schreef op 27 augustus 2014 @ 22:55</a>:</b>

[...]

Jij bent toch degene met de vragen? Behoorlijk persoonlijke ook nog.. Wel zo netjes om dan wat meer met de antwoorden te doen. Je hoeft niet per definitie op elk antwoord of elke pagina te reageren.. Maar jij was degene die informatie over dit onderwerp wilde..</div></blockquote>Ik denk dat ik Lelie haar topic gekaapt heb. En haar weinig ruimte laat om vragen te stellen, omdat ik steeds eerste ben. Ik denk dat Lelie niet 2 keer dezelfde vraag wil stellen, maar echt wel jullie antwoorden leest die jullie geven. Gekaapt nee hoor,maar snel ben je wel! Het is een open forum dus ga lekker je gang.;-)
Sense, hoe ik het lees is het bij jou/jullie moeilijk om te spreken over bedrog. Het lijkt me een heel complexe situatie.
quote:*lelie* schreef op 28 augustus 2014 @ 01:15:

[...]

Gekaapt nee hoor,maar snel ben je wel! Het is een open forum dus ga lekker je gang.;-)Heb vakantie, ben ziek, en er is niets op tv .
quote:Ismene schreef op 28 augustus 2014 @ 00:19:

Dat zou ik ook doen Peach (vooral omdat ik het lef niet zou hebben om echt iemand weg te jagen denk ik ).

Haha, nou, dat nog wel hoor Is. Maak liever wel gelijk vantevoren goede afspraken erover. Ik hou er niet zo van om mijn BBB-zones (bed-badkamer-bank) langer dan een uur of 4 te delen nl. Dan wil ik weer me-time, of dat nu in mijn eigen huis is of dat ik vertrek uit de ander zijn thuis.

Maar dat werkt voor een ieder verschillend uiteraard.
quote:Ismene schreef op 28 augustus 2014 @ 01:21:

[...]

Heb vakantie, ben ziek, en er is niets op tv .Ah, dat is minder. Beterschap
quote:Sense-1970 schreef op woensdag 27 augustus 2014 23:39 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="*lelie* in "Minnares zijn"" class="messagelink">*lelie* schreef op 27 augustus 2014 @ 23:09</a>:</b>

Dat stelen versus lenen is op zich wel een goed voorbeeld met wat ik bedoel met je hoe je gedachtegang dan is.

Dacht je daar voor je in zo'n situatie zat ook zo over. Over word stelen dan lenen om het voor jezelf goed te praten? (Klinkt lomp)

En neee Sense is niet aanvallend bedoelt!

Ondanks dat het nog steeds niet mijn keuze zou zijn geeft jullie openheid er wel een andere kijk op.

Met name Roos met haar reactie over opvoeding,geheimen en eerlijkheid.

Het eerste wat in me opkwam was heel de leugen rondom Sinterklaas. Natuurlijk een achterlijke vergelijking. Maar net zo hard gelogen.</div></blockquote>

Tot op de dag van mijn eerste misstap was het ook nooit mijn keuze. En was mijn idee over een relatie niet zoveel anders dan die van jou.. Ik heb het mezelf alleen nooit bewust afgevraagd, of nieuwsgierig geweest zoals jij nu.. En zit het niet in mij om anderen te veroordelen, dus deed ik dat toen ook niet..

Nu weet ik dat zowel waarheid als leugens minder zwart wit zijn dan je zou denken

Dit topic (mijn nieuwsgierigheid) is naar aanleiding van de persoonlijke verhalen die ik op dit forum heb gelezen. Niemand is verplicht te antwoorden.

Het zit niet in je te veroordelen,maar trekt wel zonder pardon mijn intenties in twijfel en noemt me ongeloofwaardig en niet netjes ook nog!

De volgende keer dat ik iets open zal ik zorgen dat ik een vrije dag heb,m'n kids pleite zijn en achter m'n pc zit zodat ik als eerste en uitgebreid kan reageren pff
quote:Ismene schreef op donderdag 28 augustus 2014 01:21 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="*lelie* in "Minnares zijn"" class="messagelink">*lelie* schreef op 28 augustus 2014 @ 01:15</a>:</b>

[...]

Gekaapt nee hoor,maar snel ben je wel! Het is een open forum dus ga lekker je gang.;-)</div></blockquote>Heb vakantie, ben ziek, en er is niets op tv . Vandaar!! Balen! Het heerst denk ik mijn jongste Mopke is ook ziek. Hoop dat je snel beter bent en kunt gaan genieten van je vakantie. Beterschap!
Kan eerlijk gezegd niet wachten tot mijn vakantie gedaan is. Ben geen mens om thuis te zitten . En dank je voor de beterschap-wensen, Peach en Lelie.

@Lelie: ik denk dat Sense het ook niet slecht bedoelt. Lijkt me een complexe situatie waar je als buitenstaander moeilijk een oordeel over kan vellen. Als je dan nog een steeds moet horen/ lezen dat je een slecht mens bent, kan me inbeelden dat dat soms kwetst.

Vind het erg dat je jongste Mopke ziek is. Als kind is ziek zijn echt verschrikkelijk. Maar hij/zij zal nu wel extra aandacht krijgen van mama, en hopelijk snel weer beter zijn.
quote:*lelie* schreef op 27 augustus 2014 @ 16:57:

[...]

Heb je die eerste keer nu afgekapt omdat je zijn vrouw kende of omdat je meer wilde?

Niet vreemdgaan is heel moeilijk? Dat kun je dan toch voor je aan een vaste relatie met iemand begint bespreken.

Verliefd op iemand worden wil niet zeggen dat je dan ook vreemd gaat.

Ik geloof dat je tijdens een relatie best eens wat voor een ander kan voelen. Maar dan is het maar net wat je er mee doet.

Tja, waarom heb ik die eerste keer afgekapt? Het werd me gewoon te ingewikkeld. Ik had schuldgevoelens tov haar en hij was toch heel duidelijk dat hij geen relatie met mij wilde, ik was verliefd en wilde dat wel. Ook zag ik beide regelmatig samen, waarin het mij op viel dat hij bijvoorbeeld ongemerkt iets over mijn huis liet vallen, terwijl hij daar eigenlijk nog nooit geweest kon zijn. Ik was hier echt bang dat het uit zou komen en ik de relatie kapot zou maken. Maar ook had ik door dat het me zelf niets op zou leveren. Het begon me toen al snel te dagen dat ik hier op geen enkele manier als winnaar uit zou komen en toen heb ik het afgekapt.

quote:larva schreef op 27 augustus 2014 @ 17:00:

[...]

Nee hoor, want als het van te voren besproken wordt dan wil de man ook.. Maar dat willen deze dames vaak niet.. Dan gaan ze over de rooie. Zag het bij een vriendin van mij. Zij ging vreemd, relatie uit, hij na 2 wkn een nieuwe vriendin, zij (terwijl ze een relatie met haar neukertje had) helemaal over de rooie. Plus een open relatie wordt niet sjiek gevonden naar de buitenwereld dus ssstttt niemand mag mijn gore gedrag weten..

Nee hoor, ik meet niet met twee maten. Als mijn vriend vreemd zou gaan zou dat niet het einde van onze relatie zijn. We hebben het er een keer over gehad nadat een vriend van ons dronken een andere vrouw gezoend had en dat uit kwam. Eerst maakte zijn vriendin het uit, daarna kwamen ze toch weer bij elkaar. We zijn het er over eens dat dat een keer kan gebeuren.

Als mijn vriend vreemdgaan tegen mij zou bekennen of het zou op een andere manier uitkomen, dan zou ik denk ik er denk ik ook voor kiezen om in een open relatie verder te gaan. Wel zou ik het denk ik liever niet weten als hij vreemd zou gaan. Heb ook wel eens meegemaakt dat een jongen in een open relatie met mij aan het flirten was, waar zn vriendin naast zat. Daar werd ik toch wat ongemakkelijk van.

Dit is dus ook de reden dat ik zelf nooit vertel dat ik verliefd ben op een ander. Ik wil mijn vriend niet onnodig jaloers maken. Ik ben bang dat het onnodig een vertrouwensbreuk oplevert. Want hoe moeilijk ik het ook vind soms, ik ben nog nooit vreemdgegaan.

Ik ben weer aan het wall of texten. Sorry. Hebben jullie wat te lezen vannacht/morgenvroeg
There isn't a way things should be. There's just what happens, and what we do. Terry Pratchett, A Hat Full of Sky
quote:jonose schreef op 28 augustus 2014 @ 02:06:

[...]

Heb deze middag al te lang geslapen, dus je geeft me nieuw leesvoer, dank je wel .

Tja, waarom heb ik die eerste keer afgekapt? Het werd me gewoon te ingewikkeld. Ik had schuldgevoelens tov haar en hij was toch heel duidelijk dat hij geen relatie met mij wilde, ik was verliefd en wilde dat wel. Ook zag ik beide regelmatig samen, waarin het mij op viel dat hij bijvoorbeeld ongemerkt iets over mijn huis liet vallen, terwijl hij daar eigenlijk nog nooit geweest kon zijn. Ik was hier echt bang dat het uit zou komen en ik de relatie kapot zou maken. Maar ook had ik door dat het me zelf niets op zou leveren. Het begon me toen al snel te dagen dat ik hier op geen enkele manier als winnaar uit zou komen en toen heb ik het afgekapt.

Lijkt me moeilijk om verliefd te zijn op iemand die bezet is. En niet enkel dat, dan gaat hij nog eens een affaire met je aan, en mag je toekijken hoe hij "happy family" speelt met zijn vriendin.

[...]

Nee hoor, ik meet niet met twee maten. Als mijn vriend vreemd zou gaan zou dat niet het einde van onze relatie zijn. We hebben het er een keer over gehad nadat een vriend van ons dronken een andere vrouw gezoend had en dat uit kwam. Eerst maakte zijn vriendin het uit, daarna kwamen ze toch weer bij elkaar. We zijn het er over eens dat dat een keer kan gebeuren.

Persoonlijk vind ik kussen toch veel onschuldiger dan seks hebben. Weet niet over welk soort vreemdgaan jij en je partner gesproken hebben.

Als mijn vriend vreemdgaan tegen mij zou bekennen of het zou op een andere manier uitkomen, dan zou ik denk ik er denk ik ook voor kiezen om in een open relatie verder te gaan. Wel zou ik het denk ik liever niet weten als hij vreemd zou gaan. Heb ook wel eens meegemaakt dat een jongen in een open relatie met mij aan het flirten was, waar zn vriendin naast zat. Daar werd ik toch wat ongemakkelijk van.

Waarom denk je dat je in een open relatie zou verder gaan? Wil je het niet weten als hij een one night stand heeft, of wil je ook een maandenlange affaire niet weten?

Dit is dus ook de reden dat ik zelf nooit vertel dat ik verliefd ben op een ander. Ik wil mijn vriend niet onnodig jaloers maken. Ik ben bang dat het onnodig een vertrouwensbreuk oplevert. Want hoe moeilijk ik het ook vind soms, ik ben nog nooit vreemdgegaan.

Als ik 3 dagen denk "hm, daar zou ik geen nee tegen zeggen..." zou ik het ook niet vertellen. Maar ik denk dat ik het wel zou vertellen aan mijn partner als de verliefdheid een langere periode aanhoudt.

En als je niet wilt antwoorden op deze vraag, sorry dan. Maar waarom vind je het soms moeilijk om niet vreemd te gaan? Ik ben nog jong, nog "maar" 4 jaar samen. Ik krijg ook geregeld "aanbiedingen", maar moet er niet aan denken mijn partner te bedriegen/laten vallen. Ik ben nog steeds stapelgek op hem en niemand is zo goed als hem (ook al laten ze hun kuisen niet naast de bank liggen )

Ik ben weer aan het wall of texten. Sorry. Hebben jullie wat te lezen vannacht/morgenvroeg

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven