Minnares

11-12-2019 09:52 72 berichten
Alle reacties Link kopieren
Haai daar,

Mijn partner en ik zijn nu 23 jaar bij elkaar en we kennen elkaar vanaf ons 16e. Intimiteit is zeker na het krijgen van kinderen ver te zoeken.

Terugkijkend na al die jaren zie ik in dat intimiteit eigenlijk altijd al een punt is geweest en we dat ook vrij weinig zijn geweest. 99 van de 100 pogingen zijn afwijzingen. Dit jaar hebben we alleen op vakantie sex gehad.

Hoe gezellig we het ook hebben, zodra puntje bij paaltje komt (toepasselijk 😉), is er altijd wel een excuus en een sorry.

Zelf geeft ze aan dat ze geen initiatief wil nemen en dat ze niet uit haarzelf opgewonden wordt. Eigenlijk alles wat maar met bloot of intimiteit te maken heeft, stoot ze af. Dat doet mij veel pijn. Vanaf dat we nog niet samenwoonden, werden er al beloftes gedaan, maar nooit uitgekomen.

Regelmatig hebben we hier over gesproken, maar het is een dood spoor. Tijdens recent gesprek aangegeven dat ik graag een open relatie zou willen, maar daar wil ze niet aan beginnen.

Ik voel mij opgesloten en voel mij gefrustreerd en het maakt mij nog meer nieuwsgierig hoe het zou zijn met een andere vrouw.

Naar een sekswerker (zoals ze dat noemen bij een tv programma 🙈) gaan, is zeker niet wat ik wil, plastisch, zonder emotie en gevoel van de andere persoon.

Wat eigenlijk velen willen en ik dus ook, is warmte krijgen, je begeert voelen. In mijn ‘relatie’ krijg ik dat niet en bij een sekswerker al helemaal niet. Dan toch maar op zoek naar een minnares....?

Iemand waarmee je regelmatig afspreekt om gezellig een hapje te eten, samen te sporten, serie te kijken, spelletje te doen, samen te douchen....

Maar ja..., waar kom je die tegen? Die pluk je ook niet zomaar van de straat. Victoria Milan of Second Love, waar de verhouding 90 procent mannen en 10 procent vrouwen is? Nee, ook geen succes....
Cleidy36 schreef:
15-12-2019 18:30
En vraag mij oprecht af of kinderen werkelijk beter af zijn als ouders een slecht huwelijk hebben omdat de ouders niet voldoende communiceren, niet voldoende seks hebben en ouders wel bij elkaar blijven maar emotioneel of fysiek afwezig zijn omdat er een minnaar achter de schermen is?
Is veel onderzoek naar gedaan hoor.
Cleidy36 schreef:
15-12-2019 18:27
Is scheiden niet per definitie egoïstisch?
En een minnaar nemen is toch ook egoïstisch?


Doen mensen niet al eeuwenlang de meest egoïstische dingen door een gebrek aan seks binnen een relatie, die dan omwille van de kinderen niet wordt verbroken?
Er kunnen een hoop redenen zijn om te scheiden.
Alle reacties Link kopieren
TO, ga het gesprek aan met je vrouw,zoals anderen zeggen, desnoods met hulp van een therapeut of een sexuoloog. Geef het niet meteen op,zoals sommigen hier zeggen, maar neem zeker geen minnares als je vrouw dat niet wil. En intimiteit is meer dan alleen neuken en sex. Want zo kan het niet langer doorgaan dat je vrouw een sexloos huwelijk verwacht met jou.
Antoon69 schreef:
15-12-2019 18:51
Er kunnen een hoop redenen zijn om te scheiden.
Natuurlijk kunnen er een hoop redenen zijn om te scheiden, echter was het discussie punt niet de redenen voor een scheiding maar of het egoïstisch was (geredeneerd vanuit de kinderen).
Antoon69 schreef:
15-12-2019 18:49
Is veel onderzoek naar gedaan hoor.
Volgens mij is er niet een recent onderzoek gedaan waarin het effect van emotioneel (gedeeltelijk) onbereikbare ouders (want slecht huwelijk en een van beide ouders heeft een minnaar) maar waarvan de ouders dan wel bij elkaar blijven.


En heb nog nooit een onderzoek gezien waarin de effecten van echtscheiding worden vergeleken met getrouwde maar emotioneel onbereikbare ouders:

Denk dat dat laatste vele malen schadelijker is voor kinderen.


Of heb jij recente onderzoeken gelezen waarin dit is onderzocht?
-Shifty- schreef:
12-12-2019 12:58
Je doet kinderen niet tekort met een scheiding. Je doet kinderen tekort met slecht scheiden of slecht bij elkaar blijven. Je kinderen bepalen niet hoe gelukkig je bent met je partner en moet je vooral niet verantwoordelijk maken waarom je ongelukkig bij elkaar blijft.

Niemand met kinderen gaat uit gemakzucht uit elkaar dus laat dat aanpraten van een schuldgevoel als je met kinderen uit elkaar gaat nou eens een keer achterwege. :whip:
Mooi verwoord Shifty!

TO, eens met dit advies.
Antoon69 schreef:
15-12-2019 18:49
Is veel onderzoek naar gedaan hoor.
Klopt, en dat onderzoek wijst helemaal niet uit wat jij zegt.
Alle reacties Link kopieren
jimstevens schreef:
15-12-2019 14:04
Het is toch iets waarover je moet communiceren met je vrouw. Ik heb soms ook maar twee keer sex per jaar met mijn vrouw maar ik ga daarvoor geen minnares zoeken. Ik zie ze veel te graag. Sex wordt hier op forum zo overdreven. Communicatie is veel belangrijker. Of men teveel of te weinig sex geeft of krijgt, steeds wordt hier aangeraden om de relatie te verbreken omdat men dan geen match heeft met elkaar op dit vlak. Triestige maatschappelijke evolutie. Het ik-gevoel en zelfontplooing is het belangrijkste geworden in deze maatschappij want 'ik' zou maar iets tekort krijgen vooraleer ik sterf. Zo denken de meesten en dan verwonderd dat er zoveel relatiebreuken zijn. Ga er geen boompje over opzetten maar besef goed dat dit forum geen weerspiegeling is van de maatschappij want wie gelukkig is en geen problemen heeft loopt hier niks te zoeken.
Nee, jij draait het om. Het is helemaal niet egoïstisch om seks te willen, dat is namelijk gewoon een levensbehoefte. Geen eerste, maar toch. Egoïstisch is het om geen seks te willen met je partner en het diegene ook te verbieden. Als jij geen seks wil is dat jouw goed recht, maar waarom de persoon waarvan je zogenaamd zoveel houdt dat misgunnen? Daar is geen enkel steekhoudend argument voor. We leven gelukkig niet meer in een wereld waarin je alleen seks mag hebben met degene waarmee je getrouwd bent.
Lachattenoir schreef:
15-12-2019 19:46
Klopt, en dat onderzoek wijst helemaal niet uit wat jij zegt.

Kom op zeg, je gelooft toch niet echt dar een gebroken gezin zodat pa weer lekker kan neuken een gunstig effect of jonge kinderen heeft? Veel seksloze stellen hebben een prima functionerend en richting kinderen liefdevol gezin. Dan is een eenouder gezin of een coouderschap een enorme achteruitgang. Maar maak jij jezelf maar gerust wijs wat je wil.
Antoon69 schreef:
15-12-2019 20:46
Kom op zeg, je gelooft toch niet echt dar een gebroken gezin zodat pa weer lekker kan neuken een gunstig effect of jonge kinderen heeft? Veel seksloze stellen hebben een prima functionerend en richting kinderen liefdevol gezin. Dan is een eenouder gezin of een coouderschap een enorme achteruitgang. Maar maak jij jezelf maar gerust wijs wat je wil.

Kan jij even linken naar 1 van die vele onderzoeken naar 'het effect op kinderen van vaders die scheiden wegens gebrek aan seks'?
Ik geloof namelijk niet dat dit onderzocht is, maar dat jij hier een mening over hebt. En dat jij dus probeert anderen wat wijs te maken.
En dan alsof het krijgen van kinderen géén egoïstische daad is.
Me dunkt.
Alle reacties Link kopieren
Cleidy36 schreef:
15-12-2019 18:30
En vraag mij oprecht af of kinderen werkelijk beter af zijn als ouders een slecht huwelijk hebben omdat de ouders niet voldoende communiceren, niet voldoende seks hebben en ouders wel bij elkaar blijven maar emotioneel of fysiek afwezig zijn omdat er een minnaar achter de schermen is?
Natuurlijk is dit waar. Er is volgens mij niemand hier die iets anders zegt. Er wordt alleen wel een nuance gemaakt, maar heb het idee dat daar compleet overheen gelezen wordt.
Alle reacties Link kopieren
Lachattenoir schreef:
15-12-2019 12:48
Begrijp ik goed dat jij een verschil in libido geen reden vindt om uit elkaar te gaan?
Als je mijn antwoorden leest dan zie ik niet dat je tot deze conclusie kunt komen, maar ik snap waar het vandaag komt. Ik zeg alleen maar dat de oplossing van een verschil in libido niet in eerste instantie ligt bij een scheiding met alle ándere consequenties van dien.
Essssie schreef:
16-12-2019 08:06
Als je mijn antwoorden leest dan zie ik niet dat je tot deze conclusie kunt komen, maar ik snap waar het vandaag komt. Ik zeg alleen maar dat de oplossing van een verschil in libido niet in eerste instantie ligt bij een scheiding met alle ándere consequenties van dien.
Waar dan wel in? Accepteren dat het zo is?
Alle reacties Link kopieren
Lachattenoir schreef:
16-12-2019 20:01
Waar dan wel in? Accepteren dat het zo is?
Zeg ik dat dan? Nee.
Je zou kunnen overwegen om even te lezen wat er zoal gezegd is. Zo lang is dit topic niet.
Alle reacties Link kopieren
Essssie schreef:
17-12-2019 07:20
Zeg ik dat dan? Nee.
Je zou kunnen overwegen om even te lezen wat er zoal gezegd is. Zo lang is dit topic niet.
Of je vertelt gewoon even wat je bedoelt.
Dat is ook niet zoveel moeite toch?
...
Hmmmm..dat je je moet ontladen wat sex betreft kan ik begrijpen...maar jij wil meer dan dat..etentjes..uitgaan..warmte bij elkaar zoeken..een emotionele en fysieke band met een andere vrouw aangaan.
Wees eerlijk naar je vrouw toe..ik denk dat jullie relatie klaar is..je vrouw zal echt niet meer veranderen ...
Heel veel sterkte met jullie keuze..want t is wel iets waar je met je huidige partner uit moet komen.
ta2danny schreef:
13-04-2021 13:09
Hmmmm..dat je je moet ontladen wat sex betreft kan ik begrijpen...maar jij wil meer dan dat..etentjes..uitgaan..warmte bij elkaar zoeken..een emotionele en fysieke band met een andere vrouw aangaan.
Wees eerlijk naar je vrouw toe..ik denk dat jullie relatie klaar is..je vrouw zal echt niet meer veranderen ...
Heel veel sterkte met jullie keuze..want t is wel iets waar je met je huidige partner uit moet komen.
Je advies is wat aan de late kant, denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Waarom niet een minnares waar je vrouw van weet?
Als ze er niet mee om kan gaan kun je altijd nog scheiden.
Misschien is het voor haar ook een opluchting: Ze 'hoeft' niet meer.
Er zijn meer relatievormen dan 1 man + 1 vrouw en ze blijven elkaar altijd trouw.

En het kan zijn dat ze er geen toestemming voor geeft. Maar je kunt je afvragen of je haar toestemming vraagt. Het kan ook meer een mededeling zijn. Je respecteert haar gevoel, je dwingt geen sex af. Je hebt zg geen 'recht' op sex maar als jij het kunt vinden heeft niemand het recht jou het te ontzeggen.
Geef mensen geen informatie waar ze niet mee om kunnen gaan.
Los van de vraag of je wel of niet een minnares moet zoeken en of dat gevoel van jou te rechtvaardigen valt, maar waarom denk je dat een minnares zonder gevoel van verliefdheid op je zit te wachten?

Zoals je zelf al aangeeft, de verhoudingen zijn op dat soort sites blijkbaar veel meer man dan vrouw, dat moet al een indicatie zijn voor vraag en aanbod. Datzelfde ga je natuurlijk ook tegenkomen als je een vrouw puur voor de seks zoekt. Je moet wel echt iets extra leuks hebben, wil een vrouw jou gratis als jouw neukertje laten behandelen. Ben je vreselijk knap? Ontzettend attent met verborgen talenten? Heb je geld of goeie connecties? Kan je haar veel aandacht geven en ben je ontzettend goed in bed met een lul zo dik als een komkommer?

Nee? Dan ben ik benieuwd waar je iemand wil opduiken. Feit is nu eenmaal zo dat vrouwen veel makkelijker aan seks komen dan een man. Omdat er veel meer mannen willen seksen, binnen en buiten de gebaande paadjes. Dus een gemiddelde vrouw die niet tergend lelijk is, heeft de keuze uit 10 mannen die zich allemaal aanbieden.

Als ik zou willen, zou ik elke avond seks kunnen hebben en dan kan ik waarschijnlijk kiezen uit 10 of meer kerels. Maar het gros (99,99%) van die kerels vind ik niet leuk. En dus heb ik geen seks. En ik denk dat dat gevoel speelt bij een heleboel vrouwen. Simpelweg niet leuk genoeg.
God zeg, dit is weer eens een bejaard topic. Ik kan onderhand al gaan vragen hoe je vrouw reageerde toen je het voorstelde....
Alle reacties Link kopieren
Als je gerouwd wil blijven, dan moet je niet op zoek gaan naar een ander. Dan moet je in gesprek gaan met je vrouw. En samen met haar op zoek gaan naar een oplossing. Dit is om problemen vragen, waar je uiteindelijk alleen maar spijt van zult hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven