Minnares

11-12-2019 09:52 72 berichten
Alle reacties Link kopieren
Haai daar,

Mijn partner en ik zijn nu 23 jaar bij elkaar en we kennen elkaar vanaf ons 16e. Intimiteit is zeker na het krijgen van kinderen ver te zoeken.

Terugkijkend na al die jaren zie ik in dat intimiteit eigenlijk altijd al een punt is geweest en we dat ook vrij weinig zijn geweest. 99 van de 100 pogingen zijn afwijzingen. Dit jaar hebben we alleen op vakantie sex gehad.

Hoe gezellig we het ook hebben, zodra puntje bij paaltje komt (toepasselijk 😉), is er altijd wel een excuus en een sorry.

Zelf geeft ze aan dat ze geen initiatief wil nemen en dat ze niet uit haarzelf opgewonden wordt. Eigenlijk alles wat maar met bloot of intimiteit te maken heeft, stoot ze af. Dat doet mij veel pijn. Vanaf dat we nog niet samenwoonden, werden er al beloftes gedaan, maar nooit uitgekomen.

Regelmatig hebben we hier over gesproken, maar het is een dood spoor. Tijdens recent gesprek aangegeven dat ik graag een open relatie zou willen, maar daar wil ze niet aan beginnen.

Ik voel mij opgesloten en voel mij gefrustreerd en het maakt mij nog meer nieuwsgierig hoe het zou zijn met een andere vrouw.

Naar een sekswerker (zoals ze dat noemen bij een tv programma 🙈) gaan, is zeker niet wat ik wil, plastisch, zonder emotie en gevoel van de andere persoon.

Wat eigenlijk velen willen en ik dus ook, is warmte krijgen, je begeert voelen. In mijn ‘relatie’ krijg ik dat niet en bij een sekswerker al helemaal niet. Dan toch maar op zoek naar een minnares....?

Iemand waarmee je regelmatig afspreekt om gezellig een hapje te eten, samen te sporten, serie te kijken, spelletje te doen, samen te douchen....

Maar ja..., waar kom je die tegen? Die pluk je ook niet zomaar van de straat. Victoria Milan of Second Love, waar de verhouding 90 procent mannen en 10 procent vrouwen is? Nee, ook geen succes....
'Iemand waarmee je regelmatig afspreekt om gezellig een hapje te eten, samen te sporten, serie te kijken, spelletje te doen, samen te douchen....'

Als je dit mist in je relatie dan mis je veel meer dan seks. Ik weet niet wat jij verwacht van een minnares, maar volgens mij kan je dit niet allemaal invullen met een minnares zonder daarmee ook een volwaardige relatie er naast te beginnen. Wat volgens mij ook een aardige indicatie is dat je huidige relatie verre van volwaardig is.

En een relatie met een minnares is tijdelijk. Wacht je tot het uitkomt of verbreek je zelf de relatie? Ga je dan op dat moment een keuze maken die je net zo goed nu kan maken?
Alle reacties Link kopieren
-Shifty- schreef:
12-12-2019 08:51
'Iemand waarmee je regelmatig afspreekt om gezellig een hapje te eten, samen te sporten, serie te kijken, spelletje te doen, samen te douchen....'

En een relatie met een minnares is tijdelijk. Wacht je tot het uitkomt of verbreek je zelf de relatie? Ga je dan op dat moment een keuze maken die je net zo goed nu kan maken?
Ik denk dat TO eerst wil uitzoeken of zijn relatie echt zo slecht is of dat het mee valt en een relatie ernaast ook niet het je van het is.
Want anders verbreek je, je huidige relatie voor een illusie.
En dat is, denk ik, waar wel meer mensen last van hebben.
Eerst kijken of het nieuwe wel beter is dan het oude.
Helaas werkt dat met relaties niet op deze manier.
Bovendien komt er waarschijnlijk een verliefdheid bij om de hoek kijken en die vertekent het beeld.
de wereld wacht om ontdekt te worden
Als het alleen om de seks zou gaan zou ik misschien aangeven dat zij eenzijdig de relaties a-seksueel maakt en er niet iets aan wil doen. Dat hij daarom de seks eenzijdig buiten de relatie gaat zoeken. En als ze daar niet mee kan leven of ze dan de relatie maar beter kunnen stoppen aangezien er twee eenzijdige tegengestelde belangen zijn die beide niet met elkaar willen verenigen.

Daar kan je allerlei kanttekeningen bij zetten, zoals dat zij altijd al vrij seksloos was en hij dus wist in wat voor soort relatie hij stapte, maar mensen en relaties kunnen veranderen, dus wat je 23 jaar geleden begonnen bent kan nu niet meer voldoen. Ze moeten er samen een weg in vinden, of niet.

Maar los hiervan gaat het dus duidelijk niet alleen om seks.
Essssie schreef:
12-12-2019 07:56
Ik kan me heel goed voorstellen dat kinderen juist wél een reden is om bij elkaar te blijven. Er worden hier aannames gedaan dat er naast een stroeve intieme relatie geen liefde is en/of een gefrustreerde gespannen sfeer. Dat hoeft echt niet zo te zijn. De argumentatie dat kinderen alles aanvoelen is simpelweg niet waar en m.i. in dit specifieke geval helemaal niet relevant. Ik vind het dus ook erg bijzonder dat hier gesteld wordt dat mensen met een lange relatie maar uit elkaar moeten gaan, ondanks evt. kinderen omdat ze weinig seks hebben. Ik denk juist als ik dat achteraf als verklaring zou geven dat mijn kinderen mij voor gek verklaren dat wij ze dáárom in de steek hebben gelaten.

De sleutel zit 'm hier in communicatie en ondernemen. Praat met je vrouw over haar wensen en misschien zelfs frustraties. Schakel misschien een relatietherapeut in, maar bepaal samen eerst of jullie basis wel echt goed is en dat jullie wel de intentie hebben om er het beste van te maken. Met seks is het wel zo dat je dit je partner niet kunt (en wilt) opdringen. Het is vaak complexer dan in het in beginsel lijkt; wees begripvol en probeer er samen (evt. met therapie) uit te komen. De weg naar een minnares is echt niet wat je wilt.
Hij is duidelijk zwaar seksueel gefrustreerd en zijn vrouw kan of wil hem daarbij niet helpen.

Dat is gewoon geen goede basis.
Alle reacties Link kopieren
Weet je ook waarom ze dit niet wil?
Ik vind het wel (kinderachtig gezegd) heel oneerlijk. Ze wil geen seks, valt ook niet over te praten maar open relatie mag ook niet.
Dus je mag gewoon geen seks hebben van haar. Fijn.
Ik zou nog één keer met haar proberen te praten; of we gaan er samen wat aan doen, of het houd op. (zo zou het voor mij zijn dan he)
Ik zou niet een leven lang verder willen zonder seks.
En ook vooral het idee dat mijn partner schijt aan mij heeft op dat gebied; doet geen moeite/er kan niet aan gewerkt worden en verder ook geen opties.
Dus eigenlijk zegt ze; dat is jouw probleem hoor, ik wil het niet dus doe het niet, en heb schijt aan wat jij wil.
Alle reacties Link kopieren
DS1971 schreef:
12-12-2019 12:26
Hij is duidelijk zwaar seksueel gefrustreerd en zijn vrouw kan of wil hem daarbij niet helpen.

Dat is gewoon geen goede basis.
Ja, misschien is dat waar. Ik persoonlijk vind dat je als ouders ook een verantwoordelijkheid hebt naar je kinderen toe. Als je een seksuele frustratie hebt, maakt dat nog niet dat je geen fijne thuisbasis kunt hebben voor je kinderen. Kwestie van prioriteiten. Ik persoonlijk vind het onverkoopbaar om je kinderen het verdriet aan te doen van een scheiding, met alles wat daarbij komt kijken tot jaren te gaan, met als reden dat je niet de seks hebt die wenst. Om te stellen dat er door seksuele frustratie een complete onprettige thuissituatie is voor iedereen, vind ik nogal een aanname. We hebben het hier niet over huiselijk geweld of een relatie met veel ruzies. Sterker nog, TO stelt dat ze het samen eigenlijk heel gezellig hebben.
Alle reacties Link kopieren
cygnus schreef:
11-12-2019 20:19
Wacht even... Dit is wel erg kort door de bocht. In de diverse topics waarbij het andersom is lees ik alle begrip, neem een minnaar, je hebt ook behoeftes (ja ik weet, ook niet altijd). Maar als een man dat ervaart is het triest, en is het geen fijn iemand om mee getrouwd te zijn? Zo werkt het leven niet, de behoefte aan intimiteit is bij mannen niet anders dan bij vrouwen. Om dat in het ridicule te trekken is op z’n zachtst gezegd raar, maar ook het feit dat hier een man op een forum waar het merendeel vrouw is iets vraagt, kan je ook zien als iets positiefs. TO vraagt aan de vrouwengemeenschap wat die van de situatie vindt. Is dat niet de VIVA-man die veel vrouwen juist graag willen zien? En ik zie geen gehengel hier...
Beetje empathie is wel gepast misschien.
Dan lees je selectief, want meestal is de teneur hetzelfde als in dit topic.
Essssie schreef:
12-12-2019 12:49
Ja, misschien is dat waar. Ik persoonlijk vind dat je als ouders ook een verantwoordelijkheid hebt naar je kinderen toe. Als je een seksuele frustratie hebt, maakt dat nog niet dat je geen fijne thuisbasis kunt hebben voor je kinderen. Kwestie van prioriteiten. Ik persoonlijk vind het onverkoopbaar om je kinderen het verdriet aan te doen van een scheiding, met alles wat daarbij komt kijken tot jaren te gaan, met als reden dat je niet de seks hebt die wenst. Om te stellen dat er door seksuele frustratie een complete onprettige thuissituatie is voor iedereen, vind ik nogal een aanname. We hebben het hier niet over huiselijk geweld of een relatie met veel ruzies. Sterker nog, TO stelt dat ze het samen eigenlijk heel gezellig hebben.

Je doet kinderen niet tekort met een scheiding. Je doet kinderen tekort met slecht scheiden of slecht bij elkaar blijven. Je kinderen bepalen niet hoe gelukkig je bent met je partner en moet je vooral niet verantwoordelijk maken waarom je ongelukkig bij elkaar blijft.

Niemand met kinderen gaat uit gemakzucht uit elkaar dus laat dat aanpraten van een schuldgevoel als je met kinderen uit elkaar gaat nou eens een keer achterwege. :whip:
Essssie schreef:
12-12-2019 12:49
Ja, misschien is dat waar. Ik persoonlijk vind dat je als ouders ook een verantwoordelijkheid hebt naar je kinderen toe. Als je een seksuele frustratie hebt, maakt dat nog niet dat je geen fijne thuisbasis kunt hebben voor je kinderen. Kwestie van prioriteiten. Ik persoonlijk vind het onverkoopbaar om je kinderen het verdriet aan te doen van een scheiding, met alles wat daarbij komt kijken tot jaren te gaan, met als reden dat je niet de seks hebt die wenst. Om te stellen dat er door seksuele frustratie een complete onprettige thuissituatie is voor iedereen, vind ik nogal een aanname. We hebben het hier niet over huiselijk geweld of een relatie met veel ruzies. Sterker nog, TO stelt dat ze het samen eigenlijk heel gezellig hebben.
Dus hij moet maar zijn hele leven verder seksloos blijven voor de kinderen?

No way.

Dat zijn opofferingen die niet reëel zijn.
Alle reacties Link kopieren
-Shifty- schreef:
12-12-2019 12:58
Je doet kinderen niet tekort met een scheiding. Je doet kinderen tekort met slecht scheiden of slecht bij elkaar blijven.


Niemand met kinderen gaat uit gemakzucht uit elkaar dus laat dat aanpraten van een schuldgevoel als je met kinderen uit elkaar gaat nou eens een keer achterwege. :whip:
Wauw, zo enorm eens!
Mooi verwoordt, Shifty!
...
Alle reacties Link kopieren
-Shifty- schreef:
12-12-2019 12:58
Je doet kinderen niet tekort met een scheiding. Je doet kinderen tekort met slecht scheiden of slecht bij elkaar blijven. Je kinderen bepalen niet hoe gelukkig je bent met je partner en moet je vooral niet verantwoordelijk maken waarom je ongelukkig bij elkaar blijft.

Niemand met kinderen gaat uit gemakzucht uit elkaar dus laat dat aanpraten van een schuldgevoel als je met kinderen uit elkaar gaat nou eens een keer achterwege. :whip:
Ik praat niemand schuldgevoel aan. Ik stel dat je als ouders ook een verantwoordelijkheid hebt. Dat jij dat niet zo ziet ... prima. Hier is een probleem met intimiteit tussen een stel die wel samen willen zijn en het gezellig hebben. Ik vind het verstandig om samen naar een oplossing te zoeken, voordat je ook maar denkt aan scheiden. Ik vind namelijk het samen houden van een gezin wél waarde hebben. Niet ten alle kosten .. laat dat duidelijk zijn, maar ook niet gemakzuchtig inderdaad. Iets dat TO schijnbaar wél doorheeft, maar jullie niet. Je kunt niet dat advies geven o.b.v. wat er in dit topic gezegd is zonder ook maar enig idee te hebben wat er écht speelt thuis.
Essssie schreef:
12-12-2019 12:49
Ja, misschien is dat waar. Ik persoonlijk vind dat je als ouders ook een verantwoordelijkheid hebt naar je kinderen toe. Als je een seksuele frustratie hebt, maakt dat nog niet dat je geen fijne thuisbasis kunt hebben voor je kinderen. Kwestie van prioriteiten. Ik persoonlijk vind het onverkoopbaar om je kinderen het verdriet aan te doen van een scheiding, met alles wat daarbij komt kijken tot jaren te gaan, met als reden dat je niet de seks hebt die wenst. Om te stellen dat er door seksuele frustratie een complete onprettige thuissituatie is voor iedereen, vind ik nogal een aanname. We hebben het hier niet over huiselijk geweld of een relatie met veel ruzies. Sterker nog, TO stelt dat ze het samen eigenlijk heel gezellig hebben.
Oh houd toch op zeg.
beetjegek schreef:
11-12-2019 12:51
Ik zou haar zeggen of jij neukt met me, of ik zoek een ander om het mee te doen.
Dit dus.
Vent, kweek eens een paar ballen en zeg tegen je vrouw gewoon waar het op staat. Dan weet ze pas echt waar ze aan toe is.
Jij vraagt open relatie zij zegt nee en je druipt weer af. Om hier op viva goedkeuring voor vreemdgaan te vragen.
Zeg gewoon wat je gaat doen tegen haar.
Essssie schreef:
14-12-2019 22:02
Ik praat niemand schuldgevoel aan. Ik stel dat je als ouders ook een verantwoordelijkheid hebt. Dat jij dat niet zo ziet ... prima. Hier is een probleem met intimiteit tussen een stel die wel samen willen zijn en het gezellig hebben. Ik vind het verstandig om samen naar een oplossing te zoeken, voordat je ook maar denkt aan scheiden. Ik vind namelijk het samen houden van een gezin wél waarde hebben. Niet ten alle kosten .. laat dat duidelijk zijn, maar ook niet gemakzuchtig inderdaad. Iets dat TO schijnbaar wél doorheeft, maar jullie niet. Je kunt niet dat advies geven o.b.v. wat er in dit topic gezegd is zonder ook maar enig idee te hebben wat er écht speelt thuis.
Het is juist een heel goede reden. Zo'n seksloos huwelijk is toch niks. Dat wens je die kinderen zelf ook niet toe
Alle reacties Link kopieren
Chocolotje schreef:
15-12-2019 08:15
Het is juist een heel goede reden. Zo'n seksloos huwelijk is toch niks. Dat wens je die kinderen zelf ook niet toe
Kwestie van prioriteiten inderdaad. Scheiden heeft een bijzonder grote impact op een gezin; daar moet je wel erg zeker van zijn. Nogmaals, ik zeg niet dat scheiden nooit de oplossing is, maar ik zeg wel dat dat misschien niet het eerste is waar je aan moet denken. Zeggen dat je je kinderen geen seksloos huwelijk wenst vind ik een idiote gedachte.

Deze mensen moeten terug naar de basis. Seks "eisen" zoals jij stelt gaat never werken als daar de wil niet voor is. Als de wil er niet is, dan moet je daar aan werken. Dat kan namelijk meerdere oorzaken hebben en is niet per definitie is dat niet op te lossen valt. Als nou blijkt dat je gewoon niet meer van elkaar houdt en dat er geen toekomst in je relatie zit, dán ga je eens overwegen om misschien uit elkaar te gaan en accepteren welke consequenties dat heeft.
-Shifty- schreef:
12-12-2019 08:51
'Iemand waarmee je regelmatig afspreekt om gezellig een hapje te eten, samen te sporten, serie te kijken, spelletje te doen, samen te douchen....'

Als je dit mist in je relatie dan mis je veel meer dan seks. Ik weet niet wat jij verwacht van een minnares, maar volgens mij kan je dit niet allemaal invullen met een minnares zonder daarmee ook een volwaardige relatie er naast te beginnen. Wat volgens mij ook een aardige indicatie is dat je huidige relatie verre van volwaardig is.

En een relatie met een minnares is tijdelijk. Wacht je tot het uitkomt of verbreek je zelf de relatie? Ga je dan op dat moment een keuze maken die je net zo goed nu kan maken?
Essssie schreef:
15-12-2019 11:04
Kwestie van prioriteiten inderdaad. Scheiden heeft een bijzonder grote impact op een gezin; daar moet je wel erg zeker van zijn. Nogmaals, ik zeg niet dat scheiden nooit de oplossing is, maar ik zeg wel dat dat misschien niet het eerste is waar je aan moet denken. Zeggen dat je je kinderen geen seksloos huwelijk wenst vind ik een idiote gedachte.

Deze mensen moeten terug naar de basis. Seks "eisen" zoals jij stelt gaat never werken als daar de wil niet voor is. Als de wil er niet is, dan moet je daar aan werken. Dat kan namelijk meerdere oorzaken hebben en is niet per definitie is dat niet op te lossen valt. Als nou blijkt dat je gewoon niet meer van elkaar houdt en dat er geen toekomst in je relatie zit, dán ga je eens overwegen om misschien uit elkaar te gaan en accepteren welke consequenties dat heeft.
Begrijp ik goed dat jij een verschil in libido geen reden vindt om uit elkaar te gaan?
Alle reacties Link kopieren
glitglam schreef:
12-12-2019 12:31
Weet je ook waarom ze dit niet wil?
Ik vind het wel (kinderachtig gezegd) heel oneerlijk. Ze wil geen seks, valt ook niet over te praten maar open relatie mag ook niet.
Dus je mag gewoon geen seks hebben van haar. Fijn.
Ik zou nog één keer met haar proberen te praten; of we gaan er samen wat aan doen, of het houd op. (zo zou het voor mij zijn dan he)
Ik zou niet een leven lang verder willen zonder seks.
En ook vooral het idee dat mijn partner schijt aan mij heeft op dat gebied; doet geen moeite/er kan niet aan gewerkt worden en verder ook geen opties.
Dus eigenlijk zegt ze; dat is jouw probleem hoor, ik wil het niet dus doe het niet, en heb schijt aan wat jij wil.
Mee eens. Je vrouw klinkt zo enorm egoïstisch en misgunnend. Geen fijne eigenschappen. Zeg haar duidelijk dat je seks nodig hebt, liefst met haar, maar dat je het anders elders gaat zoeken.
Alle reacties Link kopieren
Het is toch iets waarover je moet communiceren met je vrouw. Ik heb soms ook maar twee keer sex per jaar met mijn vrouw maar ik ga daarvoor geen minnares zoeken. Ik zie ze veel te graag. Sex wordt hier op forum zo overdreven. Communicatie is veel belangrijker. Of men teveel of te weinig sex geeft of krijgt, steeds wordt hier aangeraden om de relatie te verbreken omdat men dan geen match heeft met elkaar op dit vlak. Triestige maatschappelijke evolutie. Het ik-gevoel en zelfontplooing is het belangrijkste geworden in deze maatschappij want 'ik' zou maar iets tekort krijgen vooraleer ik sterf. Zo denken de meesten en dan verwonderd dat er zoveel relatiebreuken zijn. Ga er geen boompje over opzetten maar besef goed dat dit forum geen weerspiegeling is van de maatschappij want wie gelukkig is en geen problemen heeft loopt hier niks te zoeken.
jimstevens schreef:
15-12-2019 14:04
Het is toch iets waarover je moet communiceren met je vrouw. Ik heb soms ook maar twee keer sex per jaar met mijn vrouw maar ik ga daarvoor geen minnares zoeken. Ik zie ze veel te graag. Sex wordt hier op forum zo overdreven. Communicatie is veel belangrijker. Of men teveel of te weinig sex geeft of krijgt, steeds wordt hier aangeraden om de relatie te verbreken omdat men dan geen match heeft met elkaar op dit vlak. Triestige maatschappelijke evolutie. Het ik-gevoel en zelfontplooing is het belangrijkste geworden in deze maatschappij want 'ik' zou maar iets tekort krijgen vooraleer ik sterf. Zo denken de meesten en dan verwonderd dat er zoveel relatiebreuken zijn. Ga er geen boompje over opzetten maar besef goed dat dit forum geen weerspiegeling is van de maatschappij want wie gelukkig is en geen problemen heeft loopt hier niks te zoeken.
TO geeft zelf toch aan dat het hem opbreekt. Makkelijk oordelen vanuit de positie dat je het zelf wel prima vindt om 2x per jaar seks te hebben.
jimstevens schreef:
15-12-2019 14:04
Het is toch iets waarover je moet communiceren met je vrouw. Ik heb soms ook maar twee keer sex per jaar met mijn vrouw maar ik ga daarvoor geen minnares zoeken. Ik zie ze veel te graag. Sex wordt hier op forum zo overdreven. Communicatie is veel belangrijker. Of men teveel of te weinig sex geeft of krijgt, steeds wordt hier aangeraden om de relatie te verbreken omdat men dan geen match heeft met elkaar op dit vlak. Triestige maatschappelijke evolutie. Het ik-gevoel en zelfontplooing is het belangrijkste geworden in deze maatschappij want 'ik' zou maar iets tekort krijgen vooraleer ik sterf. Zo denken de meesten en dan verwonderd dat er zoveel relatiebreuken zijn. Ga er geen boompje over opzetten maar besef goed dat dit forum geen weerspiegeling is van de maatschappij want wie gelukkig is en geen problemen heeft loopt hier niks te zoeken.
Het lijkt me vreselijk om maar 2x per jaar seks te hebben met mijn partner.

Het klinkt daarbij alsof je het heel nobel van jezelf vindt dat je je zo opoffert voor iemand anders. Ik vind dat onzinnig. Waarom zou je dat doen? Wat is er mis met voor jezelf kiezen, zeker als het om zo'n menselijke levensbehoefte gaat.
Essssie schreef:
12-12-2019 12:49
Ja, misschien is dat waar. Ik persoonlijk vind dat je als ouders ook een verantwoordelijkheid hebt naar je kinderen toe. Als je een seksuele frustratie hebt, maakt dat nog niet dat je geen fijne thuisbasis kunt hebben voor je kinderen. Kwestie van prioriteiten. Ik persoonlijk vind het onverkoopbaar om je kinderen het verdriet aan te doen van een scheiding, met alles wat daarbij komt kijken tot jaren te gaan, met als reden dat je niet de seks hebt die wenst. Om te stellen dat er door seksuele frustratie een complete onprettige thuissituatie is voor iedereen, vind ik nogal een aanname. We hebben het hier niet over huiselijk geweld of een relatie met veel ruzies. Sterker nog, TO stelt dat ze het samen eigenlijk heel gezellig hebben.
Dat zegt dus iets over jouw individuele behoefte aan seks of het gebrek aan behoefte daar aan.
Cleidy36 schreef:
15-12-2019 16:37
Dat zegt dus iets over jouw individuele behoefte aan seks of het gebrek aan behoefte daar aan.

Dit kan ik niet helemaal volgen O_o . Je gezin met jonge kinderen opbreken en scheiden alleen omdat je vindt dat je te weinig seks hebt is en blijft een 100% egoistische daad. Ik zeg niet dat ik dat zelf nooit zou doen maar ik ga het niet mooier maken dan wat het is.
Antoon69 schreef:
15-12-2019 16:45
Dit kan ik niet helemaal volgen O_o . Je gezin met jonge kinderen opbreken en scheiden alleen omdat je vindt dat je te weinig seks hebt is en blijft een 100% egoistische daad. Ik zeg niet dat ik dat zelf nooit zou doen maar ik ga het niet mooier maken dan wat het is.
Is scheiden niet per definitie egoïstisch?
En een minnaar nemen is toch ook egoïstisch?


Doen mensen niet al eeuwenlang de meest egoïstische dingen door een gebrek aan seks binnen een relatie, die dan omwille van de kinderen niet wordt verbroken?
En vraag mij oprecht af of kinderen werkelijk beter af zijn als ouders een slecht huwelijk hebben omdat de ouders niet voldoende communiceren, niet voldoende seks hebben en ouders wel bij elkaar blijven maar emotioneel of fysiek afwezig zijn omdat er een minnaar achter de schermen is?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven