Misschien onbedoeld zwanger

21-11-2021 16:11 67 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal,

Ik zit een beetje in stress. Ik heb afgelopen nacht seks gehad waarbij de condoom bleef hangen in mijn vagina toen hij was klaargekomen. Dit was rond 02:00. Ik heb de dag erna een morning afterpil gehaald (rond 11:00).

Nu ben ik in mijn meest vruchtbare periode. Hoe groot is de kans dat ik toch zwanger wordt? Stress ik misschien voor niets? Ik hoop op wat geruststelling 😅
Alle reacties Link kopieren
Heb je die morning-afterpil wel geslikt?
Als je de MAP hebt genomen lijkt de kans mij zeer klein
Alle reacties Link kopieren
Als je goed je best doet is de kans 20%. Met een morning-afterpil wordt die kans gereduceerd tot 2%.
Als je die morning-afterpil hebt geslikt dan is de kans echt minimaal.
Eigenlijk niet bestaand.
Alle reacties Link kopieren
Er zit hier een peuter naast me welke uit zo'n situatie is ontstaan. Mij is toen verteld dat de map niet werkt als je eisprong al geweest is.
Alle reacties Link kopieren
parkietmeniet schreef:
21-11-2021 16:15
Als je die morning-afterpil hebt geslikt dan is de kans echt minimaal.
Eigenlijk niet bestaand.
Tenzij de eisprong al is geweest. Want dat is wat de map doet, de eisprong uitstellen.
Alle reacties Link kopieren
parkietmeniet schreef:
21-11-2021 16:15
Als je die morning-afterpil hebt geslikt dan is de kans echt minimaal.
Eigenlijk niet bestaand.
Altijd nog 2%
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
jo12345 schreef:
21-11-2021 16:14
Heb je die morning-afterpil wel geslikt?
Ja, zeker. Rond 11:00 gelijk
Alle reacties Link kopieren
Dus als ik het goed begrijp is de kans er dat de dag van tevoren mijn eisprong was en ik toch zwanger wordt? Die kans is namelijk aannemelijk omdat ik in mijn vruchtbare periode zit 😕
Is het van die vriend die met een vrouwelijk collega af had gesproken toen je in het buitenland zat?
Alle reacties Link kopieren
Man_87_7 schreef:
21-11-2021 16:24
Is het van die vriend die met een vrouwelijk collega af had gesproken toen je in het buitenland zat?
Nee daar heb ik geen contact meer mee
Maar testen dan binnenkort
Taa schreef:
21-11-2021 16:22
Dus als ik het goed begrijp is de kans er dat de dag van tevoren mijn eisprong was en ik toch zwanger wordt? Die kans is namelijk aannemelijk omdat ik in mijn vruchtbare periode zit 😕
Kans op zwangerschap is áltijd aanwezig als je seks hebt.
Taa schreef:
21-11-2021 16:24
Nee daar heb ik geen contact meer mee
Goed dat je daar mee bent gestopt. Maar gewoon met een scharrel of date dus. Kans zal wel erg klein zijn, hoop voor je dat het niet raak was :)
Alle reacties Link kopieren
parkietmeniet schreef:
21-11-2021 16:28
Kans op zwangerschap is áltijd aanwezig als je seks hebt.
Het was niet de bedoeling om onveilige seks te hebben😅
Alle reacties Link kopieren
Je kunt nog snel een noodspiraal laten plaatsen bij je huisarts of bij een abortuskliniek. Want als je eisprong is geweest, helpt de MAP niet.
Alle reacties Link kopieren
Als je je eisprong net gehad hebt, werkt de morning after pil inderdaad niet. Dus je kunt helaas alleen maar afwachten. Wel goed dat je dit meteen gedaan hebt. Balen van die condoom, is bij mij ook weleens gebeurd, erg vervelend.
Alle reacties Link kopieren
Nu laat ik 2 december toevallig een spiraal zetten. Mocht er een zwangerschap uitkomen kon het niet ongelukkiger uitkomen
Je moet voor je spiraaltje zet tegenwoordig ook vaak testen. Ik zou over een dag of 15/16 vanaf nu even testen. Je kunt ook binnen vijf dagen een koperspiraal laten plaatsen als ‘morning-after’.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga morgen de verloskundige kliniek (waar ik de afspraak heb staan om de koper spiraal te zetten) bellen om na te vragen of het plaatsen binnen 5 dagen kan en of dit het risico verminderd
Alle reacties Link kopieren
Ja, een morning after spiraal (even googelen) moet je huisarts dan binnen een aantal dagen plaatsen. Als zij dat niet willen of kunnen, kun je bij een abortuskliniek terecht, zo'n kliniek waar ze ook soatesten doen etc. Dan zit je ook 100% safe. Ik zou ook meteen een soatest laten doen.
Alle reacties Link kopieren
Hij is in de condoom klaargekomen neem ik aan. Die je er direct uit hebt gevist? En een MAP? Ik gok dat de kans heel klein is, al is er altijd een kans. Na een week kun je testen toch?
~ Whatever it is you're seeking won't come in the form you're expecting ~
Thalas schreef:
21-11-2021 16:14
Als je goed je best doet is de kans 20%. Met een morning-afterpil wordt die kans gereduceerd tot 2%.
Ligt ook aan je gewicht, heb je overgewicht dan werkt de MAP beduidend slechter.
Alle reacties Link kopieren
De map schijnt ook slechter te werken bij vrouwen met veel overgewicht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven