Morning After Pil....

17-08-2010 08:45 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hai Meiden,

Ik heb afgelopen weekend de morning after pil geslikt.

Seks gehad zonder voorbehoedsmiddel ja....

Wie heeft er ervaring met de morning after pil?

En als je straks weer ongesteld wordt..(wat ik hoop natuurlijk!) kan je dit dan weer beschouwen als 'gewone' menstruatie?

Ik wil dan ook zo snel mogelijk met ' de pil' gaan starten, maar zouden jullie dat dan al doen of nog een keer een 'gewone' menstruatie afwachten?

Liefst wil ik even weten hoe mijn natuurlijke cyclus weer gaat verlopen de komende tijd, omdat de morning after pil de cyclus behoorlijk in de war kan schoppen toch?
Dit zijn nu typisch vragen die apotheker en huisarts voor je kunnen beantwoorden.
En de bijsluiter.
Ik *schaam* heb best wel ervaring met de MAP, heb het een tijdje regelmatig geslikt... Mijn cyclus bleef gewoon hetzelfde, voelde helemaal geen verandering. Geen vervroegde of zwaardere menstruatie. Dit is voor mij altijd als een gewone menstruatie overgekomen, omdat er echt niets anders aan was. Helaas merk ik dat als ik nu de MAP neem (ongelukje met condoom gehad, dus voor het geval dat maar een genomen) mijn menstruatie wel anders is. Niet zwaarder of op een ander moment, maar de substantie is anders dan tijdens een normale menstruatie.

(mocht "de" pil niet van de dokter, maar over de MAP heeft ze nooit wat gezegd, ga inmiddels wel aan de pil, want ze heeft wat uitgezocht)
Ik dacht dat je condoom gescheurd was, maar je hebt het dus bewust gedaan met de gedacht dat er gelukkig morning after pillen bestaan. 't zijn geen snoepjes he?

Ik heb één keer een MA moeten slikken want het condoom was gescheurd. De eerst volgende menstruatie is gewoon je echte menstruatie. Bij mij in ieder geval toendertijd wel.
Jemig, hoe oud ben jij springchicken? En mag je om een medische reden niet aan de pil? of omdat ze vindt dat jij er niet aan toe bent?

Tjonge zeg, had vroeger een vriendin die die dingen ook slikte als snoepjes. Had gewoon geen zin om dé pil te slikken, en had in ieder stadje een ander schatje.
@ toffifee ik ben nu 25, dit deed ik wel lang geleden hoor. Toen mocht ik inderdaad om medische redenen niet aan de pil. Ik mag het voor 5 jaar slikken, omdat de gevolgen van de hormonen op een gen die ik heb, niet bekend zijn over een langere termijn dan 5 jaar. Nu ben ik bijna 26 en vind ik het ok om 5 jaar te slikken. Een MAP neem ik nu ook echt alleen als er iets gebeurd is waar ik over twijfel, zoals laatst met dat we niet zeker wisten of het condoom goed had gezeten. Dit heeft me toen zo aan het denken gezet, dat ik de pil maar opgehaald heb. Wil niet meer zomaar de MAP slikken.
@Springchicken

De MAP is net zoiets als de pil, maar dan een flinke dosis in 1x. Het is dus heel onverstandig om ipv de gewone pil de MAP te slikken.
Weetje hoe slecht de MAP is is een bom van hormonen zou dat echt niet te vaak nemen zoiets blijft al heel lang in je lichaam zitten en kan ook gevolgen op je vruchtbaarheid hebben. Vind dat ze zoiets ook alleen op recept mogen geven, gevaarlijk spul :S
Ja ik weet inderdaad dat het niet goed voor je is. Was ook erg naief! Je hebt niet door dat het schadelijk is, omdat je het gewoon zo kan pakken bij de DA of de Kruidvat. Ze vroegen niet eens ernaar... woeps ff scannen, 15 euro afrekenen en klaar....
Het kan toch geen invloed hebben op je vruchtbaarheid??

Het staat alleen een eventueel bevruchte eicel in het lichaam af...dat is de enigste werking van de MAP.
Bij langdurig gebruik kan t wel degelijlk schadelijk zijn, heb gehoord dat de hormonen van MAP wel een jaar in je lichaam kunnen blijven ken je nagaan als het een aantal keren gebruikt word brrrrr wil er niet aan denken. Echt slecht ja dat het zo makkelijk te krijgen is bij een drogist ze kunnen helemaal niet goed adviseren over zoiets , erg jammer :(
Maar Buima 1x zal echt niet kwaad kennen hoor zolang je maar niet wekelijks de kruidvat in loopt voor de MAP hihi , je hoeft je geen zorgen te maken bij 1 zo een pil alleen je cyclus kan inderdaad wel wat in de war zijn .
Als ik jou was zou ik even naar de huisarts gaan

Daarnaast zou ik met m'n pil beginnen op de eerste dag van m'n menstruatie want dan ben je meteen beschermd.
Naar de huisarts? Welnee, nergens voor nodig. Als je dat ding geslikt hebt en je wordt daarna ongesteld ben je gewoon weer op regel.

Ik zou geen menstruatie overslaan hoor, gewoon beginnen op de eerste dag ongesteldheid. Je moet er idd geen gewoonte van maken maar je moet het ook niet erger worden dan het is. Ik wist trouwens niet dat ze gewoon bij de DA te koop waren, dat vind ik wel vreemd. De keer dat ik `m heb moeten slikken ging ik naar de apotheek.
2x MAP geslikt. Eerste keer weinig van gemerkt.

Tweede keer heeft het niet gewerkt, ingenomen na 48 uur terwijl tot 72 uur mogelijk was volgens bijsluiter.

MAP is dus geen garantie dat je niet zwanger wordt!!
quote:tummie25 schreef op 17 augustus 2010 @ 09:37:

Bij langdurig gebruik kan t wel degelijlk schadelijk zijn, heb gehoord dat de hormonen van MAP wel een jaar in je lichaam kunnen blijven ken je nagaan als het een aantal keren gebruikt word brrrrr wil er niet aan denken. Echt slecht ja dat het zo makkelijk te krijgen is bij een drogist ze kunnen helemaal niet goed adviseren over zoiets , erg jammer :(

Wat een onzin. De MAP is gewoon een hoger gedoseerde gewone anticonceptiepil. Blijft echt geen jaar in je lichaam en heeft geen langetermijneffecten op je vruchtbaarheid.

*wordt een beetje kwaad op mensen die zo stellig dit soort onzin verkopen......*

Ben het wel eens dat ik het nu niet zo'n geweldig middel vind om maar even bij de kruidvat in het schap te leggen. Zonder recept kan, maar dan alleen bij apotheken bv.
Ik ben apothekersassistente dus misschien kan ik je wat advies geven. Je kan gewoon met de pil beginnen op je eerste dag van je menstruatie. Vertrouw je het nog niet helemaal, dan kan je de eerste 7 dagen een extra voorbehoedsmiddel gebruiken, maar dat is eigenlijk niet nodig. Als je op de 1e dag van je menstruatie begint, ben je meteen beschermd.

De hormonen blijven geen jaren in je lichaam hoor. En je wordt er ook niet onvruchtbaar van als je hem vaker hebt gebruikt. Maar als normale pil gebruiken is niet aan te raden. De kans dat de map zijn werk niet doet is nog altijd 15% Als hij binnen 24/48 uur na de onbeschermde sex wordt ingenomen. Binnen 24 uur na onbeschermde sex is de kans op zwangerschap 5%. Tussen 48/72 uur na onbeschermde sex is de kans op zwangerschap zelfs 42% dus echt veilig is het niet.
Vandaag dus ongesteld geworden. Heb afgelopen zondag de m.a.p geslikt. Zou a.s dinsdag ongesteld moeten worden, nu dus 3 dagen eerder...

Zou ik het kunnen beschouwen als gewone menstruatie denken jullie?

Of toch de volgende keer nog even afwachten totdat m'n cyclus weer 'normaal' is? Voordat ik met de pil start...
wat denken jullie...

na de m.a.p ongesteld geworden in totaal 3 dagen. Ook 3 dagen eerder dan dat ik het zou moeten worden. Ook minder heftig dan normaal en korter.

Kan ik dit nou beschouwen als 'normale' menstuatie?

En wanneer het handigst om met de pil te beginnen?
Mijn vriend en ik hebben gisteren seks gehad met condoom. Hij is daarin klaargekomen en is daarna naar toilet gegaan om te plassen/schoonmaken. Na ongeveer 2 uur gingen we voor de 2e x seks, hij werd stijf door het pijpen maar er zat niet zoveel voorvocht meer in (uitgeput & minder opgewonden door de 1ste x seks). Daarna ging hij nog ongeveer 10x in & uit doggiestyle ZONDER zelf klaar te komen. Is er kans dat er spermacellen/voorvocht is, en zoja zou ik hierdoor zwanger kunnen zijn? Is het slim om voor deze situatie een MAP te nemen? ik heb rond deze dagen ook mijn ovulatie.

Mijn vraag is of urine eventuele zaadcellen kan doden. en of MAP de vruchtbaarheid van een vrouw kan beinvloeden. dankjewel
quote:[message=11111190,noline]yasmineq schreef op 03 Is er kans dat er spermacellen/voorvocht is, en zoja zou ik hierdoor zwanger kunnen zijn?ja en ja

Mijn vraag is of urine eventuele zaadcellen kan doden.neeWaarom vrij je eerst met condoom en daarna zonder?
ik had nog geen orgasme maar we waren gestopt nadat hij was gekomen. dus na 2 uur kon ik niet slapen en ging hij me beetje verwennen zodat ik goed zou kunnen slapen na een orgasme. dus hij dacht dat het geen kwaad kon als hij weinig voorvocht had en dat hij na zyn vorige zaadlozing geplast heeft. het was maar voor 30sec toen ik schreeuwde dat ik aan het ovuleren was.
Lieve mensen, ik heb zojuist een ovulatie test gedaan wat aangeeft dat de LH-piek NIET is waargenomen. (dus ik zit niet in mijn vruchtbaarste periode??) De eerste dag van mijn menstruatie viel op 19 Januari en gisteren (2 Februari) zou precies 2 weken daarna zijn. Nu geeft het dus aan dat ik niet aan het ovuleren ben VANDAAG. betekend het alsnog dat er groot kans is dat ik zwanger ben geworden / en dat het aante raden is om de MAP nog steeds moet nemen? dankjewel alvast!!
En daar weet je zelf echt het antwoord niet op? En je neemt wel de moeite om een ovulatietest te doen? Mijn hemel....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven