Nee...DAT niet...!

01-11-2012 00:49 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vraag ligt een beetje in het verlengde van de vraag van Nora ("geen orale seks willen ontvangen").

Zijn er seksuele uitingen/handelingen die je nooit zou willen doen of ondergaan? Omdat je ze niet fijn of lekker vindt of omdat ze je misschien zelfs tegenstaan of ze vies of smerig vindt? Ik laat voor het gemak maar even pies- en poepseks buiten beschouwing omdat dat over het algemeen niet gangbaar is.

Laat ik zelf de aftrap geven: wat ik nooit zou willen doen bijv. is buitenseks of seks op een parkeeerplaats of andere openbare gelegenheid. Ik vind seks te individueel om dat met anderen te delen of anderen daarmee te confronteren.

Orale seks is prima, graag zelfs...! Maar klaarkomen in mijn mond absoluut weer niet. Daar pas ik voor.

En anaal, daar heb ik absoluut niets mee. Het zegt me niets en het doet me niets. Daar ben ik niet voor te porren.

En begrijp me niet verkeerd: als anderen mijn voorbeelden wel geweldig, spannend, opwindend of orgastisch vinden, dan snap ik dat wel. Iedere vrouw steekt psychisch en fysiek weer anders in elkaar. Maar mijn dingen zijn het niet.
De wetenschap dat er misbruik van gemaakt kan worden, dat je eigenlijk niemand er mee kan vertrouwen. zo iets wordt vaak gedaan als het je nog leuk lijkt en je goede band hebt met die gene, maar je hoeft maar beroemd te worden (of een kind te hebben die doorbreekt en beroemd wordt) en dergelijke foto's zijn verkoopbaar, zodra men geld ruikt bij je ben je kwetsbaar met dit soort materiaal en daarom heb ik er achteraf spijt van.

Een mens is slecht en al heb ik geen spijt van eigen keus ik heb spijt omdat een mens er blijkbaar niet mee te vertrouwen is en ik me dat toen te weinig heb gerealiseerd. Om die reden zou ik het nu liever ongedaan maken. Ook omdat ik nu achteraf de lol er niet meer van inzie en het geen toegevoegde waarde meer vind hebben./
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
Ok, duidelijk. En je hebt zeker een punt.
quote:Orzoo schreef op 02 november 2012 @ 10:02:

Anaal penetreren met de tong? Maar voor het zoenen eerst spoelen met mondwater
quote:BrightEyes80 schreef op 01 november 2012 @ 15:20:

@stefanb: dat van die vinger die je niet in je kont wil vind ik opmerkelijk, omdat je er recent nog een topic over opende..?Volgens mij zei ik duidelijk in dat topic dat ik daar geen belangstelling meer voor had.
quote:willem1959 schreef op 01 november 2012 @ 17:18:

Haha, wat een maffe opmerking zeg. Wel een vrouw je reet laten likken maar dan zelf niet meer willen tongen. Wat een vent zeg.Voor mij is likken anders dan penetreren. Als een vrouw mij gerimd heeft, wil ik direct daarna wel zoenen, maar niet als ze mij met haar tong gepenetreerd heeft. Toch twee verschillende dingen.
World of Warcraft: Legion
quote:Orzoo schreef op 02 november 2012 @ 10:02:

Anaal penetreren met de tong? Wat ik zeg: de tong in de anus proberen te steken. Dat zal ik nooit doen, maar als een vrouw dat bij mij doet (ik verbied haar dat niet, alleen heeft het bij mij geen effect), moet ze eerst haar mond spoelen voordat ze mij zoent.
Zelf geloof ik niet in grenzen, omdat mijn ervaring is dat de situatie bepaald of je iets wel of niet doet of leuk vindt.

Heb al meerdere keren meegemaakt dat (een vrouw in mijn geval), aangaf iets nooit te zullen doen en later blijkt het een leuk en gewilt onderdeel van het seksspel te worden.

Heel veel grenzen zijn gebaseerd op vooroordelen, schaamte of aangeleerd gedrag. Ik zeg niet dat je alles maar moet doen, maar stel je regelmatig de vraag: waarom niet? Zijn er echt goede redenen om ergens tegen te zijn? Vaak vallen ze onder de bovengenoemde beperkingen.

Seks moet leuk zijn. Alles mag, alles kan, zolang je er plezier aan beleeft en geen (te groot) risco voor de gezondheid is.
Ik denk dat grenzen bepaald worden door de wet (dus geen seks met dieren en kinderen), door hygiëne en risico op SOA's (geen plas- en poepseks, geen anaal, waarbij ik rimmen als een grensgeval zie), door cultuur, waarden en normen, vermoed ik (vroeger werd homoseksualiteit veroordeeld in West-Europa. Bepaalde religies - islam, bepaalde vormen van christendom - veroordelen homoseksualiteit echter wel). En soms maak ik ook het verschil tussen geven en nemen.
Seks op openbare plaatsen waarbij je mensen wellicht onaangenaam verrast, omdat ze er niet omheen kunnen.

ook Als je partner iets niet wil , b.v. Sex op een spannende plek (b.v. zichtbaar in een parenclub) , dan hoeft het van mij ook niet, want dan voelt dat ook voor mij meteen ongemakkelijk. Dwang is echt een no-go voor mij. Terwijl ik weet dat ik met een ander veel verder zou kunnen gaan dan mijn huidige partner voor mogelijk houd.
Wat Orzoo zegt op pag 1 (kan niet quoten, forum mobiel).
De vraag is dus eigenlijk waarom je zelf soms een grens trekt. Dat kan opvoeding zijn, iets wat religie je verbiedt, iets wat als algemeen onacceptabel wordt gevonden (en je je daar dus aan spiegelt). Maar het kan ook zijn dat je persoonlijk geen opwinding of lust ervaart bij bepaalde situaties of handelingen. Of zelfs walging, in het uiterste geval. Seks tussen twee mannen bijv. vind ik prima, maar ik wil/hoef het niet te zien. Ik vind het ronduit stuitend. Maar ik heb wel homo-vrienden en dus weet ik dat zij een andere vorm van seksbeleving hebben dan ik gewend ben. Dat vind ik prima, niets op tegen en ik snap hun seksuele gevoelens naar elkaar ook volledig. Maar het zien daarvan (of het denken daaraan) roept bij mij in ieder geval geen geile opwinding op. Integendeel.

Twee vrouwen daarentegen die seks met elkaar hebben, daar kan ik weer wel van genieten, Vraag me niet waarom, want het antwoord heb ik niet paraat. Ik denk dat seksuele mores behalve die algemene grenzen/opvatttingen, toch ook voornamelijk persoonlijk en individueel bepaald worden.
Ik bedoelde eigenlijk hetzelfde als Luckyjane; alleen haar verhaal is uitgebreider.
mijn grens is simpel, de ander moet er mee instemmen, niet gekwets worden en onbedoeld pijn gedaan worden.

ik heb geen moeite met dingen zien of doen waar ik zelf niet opgewonden van wordt, kan daarin een ander plezier doen mits het niet boven bovenstaande grens gaat.

Normen en waarder hebben me al te lang dwars gezeten, als mijn sexpartner en ik vinden dat het kan en we er niemand kwaad mee doe heeft een ander er niets mee te maken.

Ben het ook eens met een voorgaande forummer dat veel afhangt van persoon en omstandigheden, dat grenzen rekbaar zijn en het vaak meer onbekend is onbemind betekenen, veel is helemaal niet zo vies, raar onbespreekbaar.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven