Nieuwe strip

26-10-2016 22:34 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo.. ik heb even een vraagje;)

Mijn vriendin dr strip was afgelopen en ze is ongesteld geweest. Nu moest ze vandaag aan haar nieuwe strip beginnen.

Helaas is ze die vergeten te halen. Als ze morgen haar strip haalt en s ochtends de pil inneemt, is ze dan de avond/rest van de maand veilig?

Groetjes
Nee
Wel als ze met niemand neukt.
Als er minder dan 36 uur tussen de 2 pillen zit wel dacht ik.

Dus als ze gisteravond om 11 uur de pil heeft genomen moet ze de volgende voor morgenochtend 11 uur nemen.

Of ze last gewoon een stopweek in...

Edit: oh wacht, verkeerd gelezen, ze heeft net haar stopweek gehad en begint weer aan een nieuwe strip.

Dan is het antwoord: Nee, ze is de eerst week niet beschermd.
Hoe kom je erbij dat de pil veilig zou zijn als je een dag vergeet?!? Dit is hoe mensen 'door de pil heen' zwanger worden dus. Die bijsluiter zit er toch niet voor jan met de korte achternaam bij?
quote:AnAppleADay schreef op 26 oktober 2016 @ 22:39:

Als er minder dan 36 uur tussen de 2 pillen zit wel dacht ik.

Dus als ze gisteravond om 11 uur de pil heeft genomen moet ze de volgende voor morgenochtend 11 uur nemen.

Of ze last gewoon een stopweek in...Mosterd
anoniem_64735f8eb312e wijzigde dit bericht op 26-10-2016 22:42
Reden: Mosterd
% gewijzigd
jullie willen sex vanavond
Normaal gesproken heb je 24+12 uur om je pil te nemen. Als je een stopweek van 7 dagen heb gehad en je begint normaal om 20.00 uur met slikken heb je tot de volgende dag 8.00 uur in de ochtend te tijd om aan je nieuwe strip te beginnen. Gebeurd dit niet ben je de afgelopen en de komende 7 dagen onveilig. Lees ook die bijsluiter door, dat ding zit er niet voor niets bij!
De schrijvers van bijsluiters hebben echt een kut baan, door niemand gelezen....
Hahaha, Silver! Echt wel.. en de dames/heren bij de apotheek kan je ook niks vragen...
Als ze morgen die pil haalt moet ze ff in het doosje kijken. Zit een heel raar papiertje met wat informatie in.

Nee seks is niet veilig. Maar dat moet je niet van een forum aannemen, maar uit de bijsluiter of van de huisarts bij twijfel.
Of kies voor een vorm van anticonceptie die ze minder snel kan vergeten.

Sinds juni al tweede topic over vergeten pil en de eerste keer geen condooms gebruiken... Niet echt slim bezig jullie... Zorg dat je weet waar je mee bezig bent en de consequenties kunt overzien voordat je seks gaat hebben. Neem aan dat jullie niet zitten te wachten op een baby of een SOA. Neem dan beide je verantwoordelijkheid.

En qua pil ophalen: hoe moeilijk kan het zijn om, wanneer ze aan de laatste pilstrip begint, de nieuwe aan te vragen. Dan heeft ze nog weken om de pil op te halen.
Ach, zelfs zonder pil is de kans op zwangerschap minimaal. En dan nog, een kind, leuk toch?
Gewoon condoom gebruiken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven