nuvaring

12-01-2012 20:46 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo

ik gebruik nu al een aantal jaar de nuvaring

door de vakantie en examens was ik totaal de dagen en datum kwijt met als gevolg dat ik mijn nuvaring drie dagen te vroeg heb uitgehaald. mijn maandstonden kwamen dan ook drie dagen vroeger, ik wou mijn ring op de normale datum terug insteken van anders zodat ik niet volledig ontregeld kwam. nu was ik een dag te laat en heb dan ook seks gehad.

totale tijd dat de ring uitwas, 10 dagen,

nu is mijn vraag kan dit veel kwaad?

vele groetjes
quote:badmuts111 schreef op 30 oktober 2012 @ 12:41:

Je kan de ring gewoon inhouden tijdens de seks. Het kan zijn dat jij (of je partner) hem voelt maar dat hoeft zeker niet storend te zijn ;)

Waarom heeft de gyn je aangeraden om m uit te doen?Dat weet ik dus niet, zou dat een reden hebben dat hij dat gezegd heeft?
Het belangrijkste voordeel aan de Nuva-ring vind ik dat het risico op vergeten kleiner is (tenminste, voor degenen die het gebruiken van een agenda gewend zijn en elke dag een pil juist lastig vinden doordat elke dag/ochtend/avond er anders uit kan zien).

En daarnaast vind ik het ook een geruststelling dat deze vorm van anticonceptie niet door het hele spijsverteringsstelsel heen hoeft. Dus geen "pilstress" meer bij overgeven/diarree wanneer je kort geleden seks hebt gehad.

Er wordt gezegd dat de betrouwbaarheid niet lager is dan bij de pil, maar ik hoor inderdaad ook wel meer vrouwen over kinderen die ze kregen met de Nuvaring. Vreemd... in de toekomst zal het nog wel beter onderzocht worden, hoop ik.

Helaas wordt de Nuva-ring voor zover ik weet nog niet in verschillende doseringen gemaakt. De Nuvaring die nu bestaat, zou gelijk zijn aan een pil met 30mg. Ik heb 20mg nodig, want van 30 word ik een beetje misselijk. Dus ik hoop dat als meer mensen de Nuvaring kopen, er ook een 20-variant wordt gemaakt.
Ik gebruik de Nuvaring nu ook een jaar en ben er heel tevreden mee. Ik kreeg een electronisch zandlopertje mee dat piept als het tijd is om de ring eruit te halen en een nieuwe te gebruiken.

De belangrijkste reden was dat ik nogal vergeetachtig ben en mezelf met de pil niet zo heel erg vertrouwde. Mijn huisarts heeft me de Nuvaring aangeraden. Ook het feit dat ik hem tijdens de sex kan inhouden en dat mijn partner daar meestal niks van merkt vind ik super.
Hmm, die sms-service zag ik wel zitten, maar waar vind ik dat RVG nummer wat je moet invullen? Heb geloof ik alle nummers op de verpakking wel al gehad...

Oh, en ik gebruik het nu alweer... eh... een maand of 7, en ik vind het een uitkomst. Wel merk ik dat ik het lastig vindt als ik ergens anders slaap (bij ouders, vriend of slaapdienst) en ik moet hem in doen, om hem dan niet te vergeten. Vandaar die sms-dienst Ik heb ooit de pil gehad, maar had daar akelig veel bijwerkingen van. Toen een jaar niks gehad en nu dit, maar hier merk ik nauwelijks wat van aan bijwerkingen.
laatste blz van het "bijsluiterboekje" bovenste zin
quote:badmuts111 schreef op 30 oktober 2012 @ 20:48:

laatste blz van het "bijsluiterboekje" bovenste zinAah danke schön!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven