Ongevoelig / overgevoelig

07-09-2011 17:54 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
M’n partner en ik hebben nu ruim 4 jaar een mooie en waardevolle relatie. We zijn blij en gelukkig met alles wat we voor elkaar betekenen en bovenal omdat we helemaal ons zelf kunnen zijn.

Wat ons seksleven betreft heb ik een paar vragen en mogelijk heeft iemand advies.

M’n partner heeft weinig belangstelling voor seks en als we vrijen dan hebben we er een verschillende beleving over. Bij haar is de beleving buitengewoon goed en bij mij is dat anders.

Omdat ik geniet als zij geniet zou ik het erbij moeten laten. Toch wat me tegenstaat is het grote verschil in de beleving van m’n huidige en voormalige partner. M’n huidige partner is blij met 'hop erop' en dat is het.

Verleiding tot een heerlijk voorspel heb ik met veel aandacht en de nodige behoudendheid genoeg geprobeerd. Toch komt het er niet tot nauwelijks van omdat het haar geen goed doet. Bijvoorbeeld om eerst rustig en met de juiste muziek en sfeer totale ontspanning opzoeken, met liefkozing en streling (onbekende) plekjes vinden om opwinding te creëren, na massage wat verdergaande erotische massage, van daaruit enige spannende fantasie uitwisselen en een fantasie uitvoeren voordat we tot het daadwerkelijke vrijen (neuken) overgaan.

In een voorspel vindt ze aanrakingen in erogene zone’s ronduit niet prettig. Een enkele keer is er een voet- en rugmassage en/of hebben we kort orale seks en dat was het wel. Zij vindt dat we met 2-3 keer seks per maand een heel mooi seksleven hebben en bij mij is dat anders.

Volgens mij ligt dat aan 2 dingen. Dat we afzonderlijk anders gewend zijn geweest en de blokkade bij m’n partner voor een ontspannen, liefdevol en fantasierijk voorspel, voornamelijk omdat de aanrakingen kietelen. Een enkel kort orgasme bereikt ze uitsluitend oraal/clitoraal en hierna kan ik haar dan echt niet meer aanraken.

We praten er wel over, maar dat doe ik behoudend omdat erover praten haar erg onzeker maakt en daarom ben ik voorzichtig.

Omdat ik gewend was hoe onvoorstelbaar veel een vrouw kan genieten van seks 'met alles erop en eraan', in plaats van nu 'hop erop', zou ik graag willen weten hoe het kan dat m’n partner zo ongevoelig is voor verlangen naar meer en overgevoelig is voor de aanrakingen. Maar vooral zou ik willen leren wat ik nog kan doen om haar langzaam aan wat meer te laten genieten dan ze gewend is.

Ik realiseer me dat met name haar tevredenheid een punt zou zijn om dingen te laten zoals ze zijn, maar toch ben ik erg benieuwd of iemand ervaring heeft met wat er bij m’n partner speelt en of er wat mee gedaan kan worden.

Want voor mij geldt 'ik geniet als zij geniet' en als zij meer gaat genieten dan…… Tja, er speelt dus ook enig eigenbelang mee.

Zelf had ik voorheen ook wel last van overgevoeligheid (het kietelen), maar dat raakte ongeveer na m’n 35e jaar weg. Wel moest ik m’n best doen om mezelf ertegen te vermannen. Heeft iemand hier ook ervaring mee en/of een oplossing? Ook voor haar ongevoeligheid voor enig verlangen naar meer?

Ben zeer benieuwd naar ervaring op dit gebied.
Ik zeg niet dat ze van ruigere sex houd, maar mogelijk net als meer vrouwen ook niet zo veel heeft met knuffel en aai sex.

Ik denk ook dat het komt omdat jaren lang in tijdschriften stond waar wij als vrouw behoefte aan zouden hebben, langer voorspel een tedere benadering/

toenik weinig zin had in sex kreeg ik ook het idee dat het daar dus niet aan kon liggen, ik had een man uit boekjes die elke vrouw zich wenste we dachten dus echt dat ik inderdaad frigide was, tot we dus jaren erna hier achter kwamen en mijn man wel eens uitriep. "jij het helemaal geen moeite met sex, ik ben meer de gene die zich minder makkelijk aan geilheid kan overgeven.

Het is dan zo ontzettend jammer dat je jaren lang aanmodderd en dat niet beseft, waar het aan lag.

Ik zeg dus helemaal niet dat andre zijn partner ook zo in elkaar steekt, maar het kan wel een invalshoek zijn waar je niet bij stilstaat. wij zeggen wel eens "wisten we toen maar wat we nu weten": En als ik een ander daar mee op de goede weg help is dat voor hen heel wat jaren minder verdriet onbegrip en aangemodder.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
quote:lamaatje schreef op 07 september 2011 @ 21:30:

Sommige mensen zijn zooo goed in het projecteren van hun eigen gevoelens.

Ik lees hier nergens iets waaruit ik op kan maken dat de vrouw van TO meer van ruigere seks houdt.

Ik projecteer niets, ik lees dit in een openingspost:

Bij haar is de beleving buitengewoon goed en bij mij is dat anders.

Omdat ik geniet als zij geniet zou ik het erbij moeten laten. Toch wat me tegenstaat is het grote verschil in de beleving van m’n huidige en voormalige partner. M’n huidige partner is blij met 'hop erop' en dat is het.

uit deze regels haal ik toch dat we best wel een beetje in de goede richting kunnen zitten
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
Is de beleving van haar goed, of ZEGT ze dat ze het wel prima vind...?

Je hoort genoeg dat veel vrouwen de hele mikmak het liefst zo gauw mogelijk achter de rug hebben. En tegelijkertijd blijven volhouden dat ze het erg lekker vinden allemaal, om hun partner niet te kwetsen.

Ik ben overigens gek op aai en knuffel seks zo eens in de week, tussendoor opgefleurd met no nonsense seks.
quote:molly74 schreef op 07 september 2011 @ 20:19:

[...]

Belachelijk dat jij wel heel snel 'belachelijk' zegt, in vele topics overigens. Want ik zeg duidelijk 'het LIJKT..." Ik beweer dus niet als feit.

Belachelijk dat jij zegt dat die vrouw frigide lijkt, sta je in de slaapkamer mee te kijken ofzo? Nee? dan kan je ook niet zeggen dat het lijkt, dunkt me.

Overigen denk ik dat het juist goed is van TO dat hij het toch allemaal 'voorzichtig' probeert. Had hij geschreven 'ik wil ruige seks, maar mijn vrouw wil niet meewerken', dan had hij ook van alles over zich heen gekregen. Naar mijn idee heeft TO gewoon veel geprobeerd waarvan hij dacht dat het goed was, waarmee hij dacht dat hij haar kon plezieren. Hij doet zijn best lijkt me, maar het pakt (toevallig) niet goed uit.

Misschien is een fermere aanpak in haar geval inderdaad prettiger, maar ik vind dat hij toch al goed bezig is om e.e.a te proberen. Geef hem gewoon eens een vriendelijker advies. Al dat snelle veroordelen hier toch altijd, echt jammer.Jij had de vrouw al tot frigide veroordeeld, jammer
quote:lamaatje schreef op 07 september 2011 @ 21:30:

Sommige mensen zijn zooo goed in het projecteren van hun eigen gevoelens.

Ik lees hier nergens iets waaruit ik op kan maken dat de vrouw van TO meer van ruigere seks houdt.ze houdt niet van die ellenlange aai en knuffelseks, en gelijk heeft ze
quote:dddandelion schreef op 07 september 2011 @ 19:56:

Gewoon neuken is er tegenwoordig niet meer bij. Het moet allemaal zo zo zo romantischebloemetjesprintneuken zijn.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:meds schreef op 08 september 2011 @ 00:32:

[...]

ze houdt niet van die ellenlange aai en knuffelseks, en gelijk heeft zeGaat allemaal van de tijd af dat je een goed boek kan lezen.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 08 september 2011 @ 00:43:

[...]

Gaat allemaal van de tijd af dat je een goed boek kan lezen.Heb al mijn kinderen nog aan de borst, dus ik heb ongeveer 2,5 minuut per dag voor vader de man
arme vrouw van TO, werken, jengelende kinderen, koken, poetsen, de was doen, familie tevreden houden, socializen met vriendinnen en dan ook nog de hele avond getruttel ondergaan terwijl je gewoon in je flanellen pyjama met een bonbonbloc naar John Williams wil kijken
Quote: van daaruit enige spannende fantasie uitwisselen en een fantasie uitvoeren voordat we tot het daadwerkelijke vrijen (neuken) overgaan.

Een relatie van 4 jaar, drie keer in de maand sex...... hebben jullie zoveel fantasieën om uit te voeren? Dat vind ik knap.
Quote: en de blokkade bij m’n partner voor een ontspannen, liefdevol en fantasierijk voorspel,

Ben zo benieuwd hoe je partner hetzelfde gedoe zou omschrijven.
quote:meds schreef op 08 september 2011 @ 00:45:

[...]

Heb al mijn kinderen nog aan de borst, dus ik heb ongeveer 2,5 minuut per dag voor vader de manAch, seks is toch ook natuurlijk? Ik zeg: multitasken. Gewoon je rok even omhoog tillen en gaan.
quote:meds schreef op 08 september 2011 @ 00:47:

arme vrouw van TO, werken, jengelende kinderen, koken, poetsen, de was doen, familie tevreden houden, socializen met vriendinnen en dan ook nog de hele avond getruttel ondergaan terwijl je gewoon in je flanellen pyjama met een bonbonbloc naar John Williams wil kijken

Je omschrijft het leuk.

Er speelt hier natuurlijk meer dan alleen het getruttel. Lijkt me vreselijk moeilijk als je op seksueel gebied niet bij elkaar past.
Hoe kan je ook bij elkaar passen, als 1 van de 2 denkt dat je alleen maar kan genieten van seks op dezelfde manier als zijn ex?
quote:helene31 schreef op 08 september 2011 @ 00:50:

[...]

Je omschrijft het leuk.

Er speelt hier natuurlijk meer dan alleen het getruttel. Lijkt me vreselijk moeilijk als je op seksueel gebied niet bij elkaar past.Tuurlijk is dat moeilijk; zeker als één van de twee zeker weet dat zijn manier DE manier is.
Helene, als de man van TO tegen haar zou zeggen: broek uit meid, 3x rammen en klaar is Kees, Dan zou het ook weer niet goed zijn. Alleen je rok optillen maakt het wel tot een mechanisch gebeuren ipv seks.
welnee, lekker toch, even een vluggertje terwijl je piepers staat te jassen?
quote:luckyjane schreef op 08 september 2011 @ 00:57:

Helene, als de man van TO tegen haar zou zeggen: broek uit meid, 3x rammen en klaar is Kees, Dan zou het ook weer niet goed zijn. Alleen je rok optillen maakt het wel tot een mechanisch gebeuren ipv seks.Er zit toch een wereld van verschil tussen een voorspel van 2 uur, en even 3x rammen?
Ik snap het wel hoor. Als je elkaar net kent, kan ik me nog iets voorstellen bij een massage én voorspel van 2 uur én voorzichtig seksen. Dan heb je geen ervaring met wat de ander wil, alles is nog nieuw.

Maar na een tijdje weet je toch (meestal) wel wat iemand wel en niet lekker vindt?

Plus dat ikzelf wel van de variatie ben. Niks saaiers dan elke zaterdag om 8 uur hetzelfde riedeltje afdraaien.
Tuurlijk zit daar een verschil in. Ik zit ook niet te wachten op opwarmsessies die langer dan een half uur duren. Maar er is ook verschil tussen een intiem voorspel van een half uur en even je rok optillen terwijl jij doorgaat met piepers jassen of de vaat doen.
Meds, ik denk dat je voortaan deze maar moet gaan gebruiken.

gheghe
Als ik de omschrijving van TO lees over de bloemetjesgordijnsex, dan is gewoon neucken al een stuk ruigere sex. Niemand zegt dat de vriendin van TO graag in de touwen geslingerd wil worden en de letterlijke zweep erover. Alleen dat het wel eens zou kunnen dat ze wat meer actie wil in plaats van gefriemel.

Afwassen tijdens de sex is wel handig. Als je dan klaar bent even het vaatdoekje eroverheen en de boel is meteen weer opgekuist.
quote:Rooss4 schreef op 07 september 2011 @ 17:58:

Tot nu toe heb je het geprobeerd met aai-seks. Ik weet nu pas sinds een jaar of 2 dat ik dat niet geil vind en het er ook niet van wordt. Benen uit elkaar duwen, nagels over mijn lijf, to the point seks en een iets stevigere aanpak, dat vind ik geil!

Veroveren, op je doel afgaan en vooral... ook aan je eigen genot denken (veel mannen hebben dat helaas afgeleerd!)

Aai seks vind ik zwaar overgewaardeerd. Ik wil een vent met ballen (meestal, zeg 9 van de 10 keer).
hmmm... ik herken me wel een beetje in vrouw van TO. Mijn man houdt ook wel van een lang voorspel, maar soms (vooral voor het slapen gaan) heb ik daar gewoon GEEN zin in... JUST DO IT!

Maar ja, zou hij nou altijd hup erop hup eraf willen, dan zou ik ook weer flink klagen.

Die arme mannen, ze doen t ook nooit goed he

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven