Opzoek naar raad..

04-09-2019 15:24 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben voor het eerst aan een spiraal (mirena) nu ongv. 5 maanden, mijn vriend en ik hebben minimaal. 3x per week gemeenschap zonder extra bescherming.

Voor de spiraal zat ik 5/6 jaar lang zonder anticonceptie en had ik regelmaat in mijn menstruatie.
Nu sinds de spiraal is het onregelmatig (tussen 25/33 dagen) maar heb maandelijks mn menstruatie van 6/7 dagen.

Mijn vorige cyclus (van begin vorige menstruatie tot en met einde nieuwe menstruatie) was 53 dagen. In deze dagen had ik een zwangerschapttest gedaan ivm dat ik overtijd was en symptomen had, de test was toen negatief en week erna was de menstruatie er.

Nu ben ik 14 dagen overtijd, heb ik last gevoelige/pijnlijke tepels en borsten, licht misselijk, vermoeidheis en last van menstruatiekrampjes (zovoelt het).

Zou ik een test doen? Maar wat als deze negatief toont..

Weet me even geen raad momenteel.
Alle reacties Link kopieren
Doe een test en is die positief dan ga je naar je huisarts.
Alle reacties Link kopieren
http://gynaecologiesneek.nl/tl_files/Co ... folder.pdf


Je bloedingspatroon verandert door de Mirena.
Maar als je het niet vertrouwt : testje doen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Toen ik een spiraaltje had werd ik helemaal niet meer ongesteld. Je kan er echt niet op rekenen dat je met een spiraaltje een regelmatige cyclus zult behouden en dat je dus "overtijd" bent als je niet na zoveel dagen ongesteld wordt. Geen reden dus om iedere keer een zwangerschapstest te gaan halen. Als je niet tegen die onzekerheid kan zou ik even overleggen met je huisarts. Wellicht is een spiraaltje dan niet de juiste oplossing voor jou.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt je niet ingelezen voor je dat ding liet zetten?
...
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef:
04-09-2019 15:56
http://gynaecologiesneek.nl/tl_files/Co ... folder.pdf


Je bloedingspatroon verandert door de Mirena.
Maar als je het niet vertrouwt : testje doen.
Dit.
Ik bloedde al heel snel helemaal niet meer. Heerlijk!!
Life is a bitch (and I'm helping her).
Alle reacties Link kopieren
je kunt bij de action goedkope zwangerschapstesten kopen... Ik heb ook de spiraal en eens in de zoveel tijd doe ik een test. De testen zijn even betrouwbaar maar ze zijn heel simpel waardoor ze zo goedkoop zijn! Testen kan nooit kwaad.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb helemaal geen bloeding met een mirena. Ook niet het idee dat ik zou moeten testen.
En natuurlijk is die test negatief, een spiraaltje beschermt je tegen zwangerschap en is behoorlijk betrouwbaar. Er zitten hormonen in en die zorgen waarschijnlijk voor je klachten.
Alle reacties Link kopieren
mara2109 schreef:
04-09-2019 19:23
je kunt bij de action goedkope zwangerschapstesten kopen... Ik heb ook de spiraal en eens in de zoveel tijd doe ik een test. De testen zijn even betrouwbaar maar ze zijn heel simpel waardoor ze zo goedkoop zijn! Testen kan nooit kwaad.
TO zoekt raad, en het beste waar jij mee kan komen..... is de Action.....?
jouw leven is een keuze
2east schreef:
06-09-2019 23:04
TO zoekt raad, en het beste waar jij mee kan komen..... is de Action.....?
Wat is daar mis mee? Dan kan ze in ieder geval een zwangerschap uitsluiten en is ze ook niet zoveel geld kwijt. Sterker nog, die van de Action zijn gevoeliger dan de meeste zwangerschapstesten werd mij verteld (ja ook gevoeliger dan Clearblue), dus eigenlijk een hele goede tip.
Alle reacties Link kopieren
Idd, testje doen om zwangerschap uit te sluiten. Waarschijnlijk komt het omdat je lichaam moet wennen aan het spiraaltje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven