Orgasme tijdens voorspel

16-07-2018 21:32 94 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou was mijn ex niet echt een vrouw die voluit ging tijdens voorspel. Zelf heb ik nooit echt goede voorspel gehad met als resultaat een orgasme van haar of mijn kant. En nu het uit is zal het in de eventuele volgende relatie toch anders zijn en handig om te weten hoe en wat fijn is.

Dus..

Hoe ervaren jullie heren het als een vrouw haar hoogtepunt bereikt? Waar hebben jullie je op gefocused?

Hoe belangrijk is het om een vrouw, tijdens voorspel, een orgasme te bezorgen?

Maakt het een groot verschil tijdens voorspel of maakt het niet zoveel uit als je maar focust op haar plezier zodat zij haar hoogtepunten bereikt tijdens de seks?
anoniem_369277 wijzigde dit bericht op 16-07-2018 21:41
Reden: Typfout
1.01% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ja fijn hè, overzicht.
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
Alle reacties Link kopieren
Vanzai schreef:
17-07-2018 01:32
Een man neemt, een vrouw wordt genomen. Zo heeft OLH ons nu eenmaal geschapen, dat is niemands schuld. Nu wil je als man je vrouw uiteraard plezieren (wanneer je haar niet wilt verliezen), maar dat doe je niet door jezelf als haar slaafje op te stellen want dat gaat weer te veel tegen de natuur in waar niemand blij van wordt. Daarbij opgeteld dat vrouwen gelukkiger worden van shoppen dan van seks, blijft er voor de man die zijn vrouw tevreden wil houden niets anders over dan uit te zoeken waar ze tevreden mee is en vervolgens zijn stinkende best te doen die voorwaarden te scheppen zonder zichzelf te verliezen.

Je verwachtte hopelijk geen eenvoudige antwoorden?
heb jij al eens een fijne sexuele relatie gehad??
Alle reacties Link kopieren
Verschilt per vrouw denk ik. Persoonlijk heb ik geen zin meer na een orgasme dus ik stel het niet op prijs als dat de enige focus zou zijn van mijn man. Liefst tegelijk aan het eind.
Onze tijd is nu.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
17-07-2018 10:24
heb jij al eens een fijne sexuele relatie gehad??
Jazeker :)

Terugkijkend concludeer ik echter dat een aanzienlijke groep vrouwen passief/lui in bed is. Omdat het in me zit, maar ook aangemoedigd door alle media-aandacht ervoor, heb ik me veel te lang veel te veel op het genot van mijn amour du jour gericht, om tot de conclusie te komen dat ik mezelf ernstig tekort deed door me én verantwordelijk te voelen voor hun genot én te lang genoegen te nemen met vrouwen die -even plat gezegd- het beschikbaar stellen van hun kut als hun complete aandeel in de seks beschouwden.

Verbeter de wereld, begin bij jezelf; ik neem met minder dan (voor mij) écht goede seks geen genoegen meer.
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
Alle reacties Link kopieren
Ik snap niet waarom het vrouwelijk orgasme altijd aan het begin moet. Alsof dat het voorgerecht is en het neuken en het mannelijk orgasme het hoofdgerecht en toetje.

Nu vind ik geneukt worden heerlijk, maar na een orgasme ben ik vaak heel gevoelig en neemt zin af. Dus ik zou het ook wel eens lekker vinden om na het neuken klaar te komen. Als lekker toetje van een heerlijke maaltijd. Maar ik ken eigenlijk geen man die dat bedenkt.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Vanzai schreef:
17-07-2018 11:23
Jazeker :)

Terugkijkend concludeer ik echter dat een aanzienlijke groep vrouwen passief/lui in bed is. Omdat het in me zit, maar ook aangemoedigd door alle media-aandacht ervoor, heb ik me veel te lang veel te veel op het genot van mijn amour du jour gericht, om tot de conclusie te komen dat ik mezelf ernstig tekort deed door me én verantwordelijk te voelen voor hun genot én te lang genoegen te nemen met vrouwen die -even plat gezegd- het beschikbaar stellen van hun kut als hun complete aandeel in de seks beschouwden.

Verbeter de wereld, begin bij jezelf; ik neem met minder dan (voor mij) écht goede seks geen genoegen meer.
Mijn ervaring is, dat als je als vrouw wat initiatief neemt, mannen vaak echt wel willen. (en van alles willen proberen)
Kan zijn dat dat andersom ook geldt, een wisselwerking?
Bepaalde aangeleerde preutsheid?
PlayingTheAngel schreef:
16-07-2018 22:53
Ik snap sowieso niet zo waar die focus op dat orgasme vandaan komt. Dat kortstondige piekmoment.
Tijdens of voor de seks met een andere heb ik 80% vd tijd geen orgasme. Ik vind zoenen, knuffelen, likken etc heerlijk, maar om daarvan klaar te kunnen komen duurt me A. Te lang en is vergt B. Teveel focus op mezelf en dat orgasme. Op dat moment wil ik me juist richtingen op 'ons'.
Neuken vind ik heerlijk, ik zweef dan vaak lange tijd op het randje van orgasme, ontzettend geil, maar niet die klassieke piek. Dat mis ik dan ook niet. Als ik wel wil klaarkomen dan is extra stimulans nodig en moet ik me er even helemaal op richten.
Kortom, een orgasme zie ik meestal los van de seks met mijn man en die seks wordt er niet minder lekker van.
Je moet je juist niet focussen op een orgasme. Het gaat vanzelf als je jezelf los laat. Ik ben gelukkig het stadium gepasseerd dat ik me erop ging focussen en dat het dus of niet lukte of het duurde erg lang en vergde een hoop concentratie van mijn kant en die van mijn partner. Toen lukte het mij ook in 80% van de gevallen niet. Wanneer je dat niet meer hebt en jezelf los laat en een partner hebt die ‘begrijpt’ hoe het ‘hoort’ en weet hoe jouw lichaam in elkaar zit gebeurt het automatisch. Bij mij duurt het bijna nooit langer dan 3 minuten voordat het raak is. En ik kan nogsteeds gewoon verder gaan en misschien nog een keer of 2/3 een orgasme krijgen. Dat is een sterk contrast met hoe het vroeger ging toen ik het zelf nog niet snapte.
Vanzai schreef:
17-07-2018 11:23
Jazeker :)

Terugkijkend concludeer ik echter dat een aanzienlijke groep vrouwen passief/lui in bed is. Omdat het in me zit, maar ook aangemoedigd door alle media-aandacht ervoor, heb ik me veel te lang veel te veel op het genot van mijn amour du jour gericht, om tot de conclusie te komen dat ik mezelf ernstig tekort deed door me én verantwordelijk te voelen voor hun genot én te lang genoegen te nemen met vrouwen die -even plat gezegd- het beschikbaar stellen van hun kut als hun complete aandeel in de seks beschouwden.

Verbeter de wereld, begin bij jezelf; ik neem met minder dan (voor mij) écht goede seks geen genoegen meer.
Romanticus
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
17-07-2018 11:33
Mijn ervaring is, dat als je als vrouw wat initiatief neemt, mannen vaak echt wel willen. (en van alles willen proberen)
Kan zijn dat dat andersom ook geldt, een wisselwerking?
Bepaalde aangeleerde preutsheid?
Zeer zeker wel, in ieder geval bij mij.
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
Vanzai schreef:
17-07-2018 11:23
Jazeker :)

Terugkijkend concludeer ik echter dat een aanzienlijke groep vrouwen passief/lui in bed is. Omdat het in me zit, maar ook aangemoedigd door alle media-aandacht ervoor, heb ik me veel te lang veel te veel op het genot van mijn amour du jour gericht, om tot de conclusie te komen dat ik mezelf ernstig tekort deed door me én verantwordelijk te voelen voor hun genot én te lang genoegen te nemen met vrouwen die -even plat gezegd- het beschikbaar stellen van hun kut als hun complete aandeel in de seks beschouwden.

Verbeter de wereld, begin bij jezelf; ik neem met minder dan (voor mij) écht goede seks geen genoegen meer.


Aan de ene kant vind je dat je seks voor jezelf hebt en dat de man neemt en de vrouw wordt genomen (wat voor mij klinkt alsof de vrouw eigenlijk weinig hoeft te doen behalve zich beschikbaar stellen),
Aan de andere kant moet een vrouw dus wel actief meedoen met de seks, anders is het ook weer niet goed.
Ik snap het niet meer.
ñuca schreef:
17-07-2018 12:27
Aan de ene kant vind je dat je seks voor jezelf hebt en dat de man neemt en de vrouw wordt genomen (wat voor mij klinkt alsof de vrouw eigenlijk weinig hoeft te doen behalve zich beschikbaar stellen),
Aan de andere kant moet een vrouw dus wel actief meedoen met de seks, anders is het ook weer niet goed.
Ik snap het niet meer.
De man neemt wanneer en hoe hij dat wil en de vrouw is uber gewillig en laat zich vol overgave leiden.

Zoiets. Als je er zin in hebt. :P
Alle reacties Link kopieren
lollypopje schreef:
17-07-2018 11:33
Ik snap niet waarom het vrouwelijk orgasme altijd aan het begin moet. Alsof dat het voorgerecht is en het neuken en het mannelijk orgasme het hoofdgerecht en toetje.

Nu vind ik geneukt worden heerlijk, maar na een orgasme ben ik vaak heel gevoelig en neemt zin af. Dus ik zou het ook wel eens lekker vinden om na het neuken klaar te komen. Als lekker toetje van een heerlijke maaltijd. Maar ik ken eigenlijk geen man die dat bedenkt.
Hoeft niet perse aan het begin te zijn en voor de rest helemaal niet meer. Weet zelf niet hoe het voor een vrouw is en hoe zij er tegen aan kijkt. Willen vrouwen het liever ook op het begin een orgasme, halverwege en/of aan het eind.

Mijn ervaring is dat mijn ex vaak halverwege en aan het eind klaar kwam maar nooit tijdens voorspel. Ik vind alles prima daar niet van als zij maar haar bevrediging heeft gehad en niet boos naar bed gaat of geirriteerd.
Kap eens met seks in etappes te verdelen man. Het is geen berg die je moet beklimmen.

Gewoon seksen en dan merk je vanzelf wel hoe vaak en wanneer ze komt.
anoniem_356538 wijzigde dit bericht op 17-07-2018 14:10
1.62% gewijzigd
thefriendlyghost schreef:
17-07-2018 13:50
Hoeft niet perse aan het begin te zijn en voor de rest helemaal niet meer. Weet zelf niet hoe het voor een vrouw is en hoe zij er tegen aan kijkt. Willen vrouwen het liever ook op het begin een orgasme, halverwege en/of aan het eind.

Mijn ervaring is dat mijn ex vaak halverwege en aan het eind klaar kwam maar nooit tijdens voorspel. Ik vind alles prima daar niet van als zij maar haar bevrediging heeft gehad en niet boos naar bed gaat of geirriteerd.
Zo niet geil, deze instelling.
thefriendlyghost schreef:
17-07-2018 13:50
Mijn ervaring is dat mijn ex vaak halverwege en aan het eind klaar kwam maar nooit tijdens voorspel. Ik vind alles prima daar niet van als zij maar haar bevrediging heeft gehad en niet boos naar bed gaat of geirriteerd.
OK als je een vrouw graag verwent in bed, maar doe dan a.u.b. vanuit je eigen zin omdat je het zélf echt wil en niet met de idee dat ze er moet van genieten. Anders leg je onnodig veel druk op haar om een orgasme te bereiken, wat meestal echt niet bevordelijk werkt.

Wat ik zelf bijvoorbeeld fijn vind om doen, is penetratie afwisselen met orale seks, wanneer je wisselt van standje.
B4E schreef:
17-07-2018 13:59
Zo niet geil, deze instelling.
Hm. In een huwelijk dat al een tijdje aan de gang was deden mannen en vrouwen 'vroeger' de daad zonder al te veel voorspel, waarbij mannen er van uit gingen dat hun vrouw daar genoeg voldoening uit haalde. Toen bleek dat mannen altijd wel klaarkwamen maar vrouwen meestal niet. De meeste vrouwen werden niet voldoende of op de goede manier gestimuleerd door de daad zelf en vonden er vaak na een tijdje ook niet zo heel veel meer aan (ok, begrijpelijk). Toen ging de moderne man zich dus ten doel stellen om ook de vrouw zo veel mogelijk te laten genieten en dat ging dan op haar manier uiteraard. Nu is dit 'zo niet geil, deze instelling'. Is het proberen om ook een vrouw seksueel te bevredigen nu weer te ver doorgeslagen volgens jou?
Antoon69 schreef:
17-07-2018 14:29
Hm. In een huwelijk dat al een tijdje aan de gang was deden mannen en vrouwen 'vroeger' de daad zonder al te veel voorspel, waarbij mannen er van uit gingen dat hun vrouw daar genoeg voldoening uit haalde. Toen bleek dat mannen altijd wel klaarkwamen maar vrouwen meestal niet. De meeste vrouwen werden niet voldoende of op de goede manier gestimuleerd door de daad zelf en vonden er vaak na een tijdje ook niet zo heel veel meer aan (ok, begrijpelijk). Toen ging de moderne man zich dus ten doel stellen om ook de vrouw zo veel mogelijk te laten genieten en dat ging dan op haar manier uiteraard. Nu is dit 'zo niet geil, deze instelling'. Is het proberen om ook een vrouw seksueel te bevredigen nu weer te ver doorgeslagen volgens jou?
Gaat om de woorden 'als zij maar'. Komt nogal doedelig over. Maar hé, misschien wel een grote turn-on voor anderen.
Kwam misschien onaardig over.
anoniem_63ab5705e222a wijzigde dit bericht op 17-07-2018 15:40
87.50% gewijzigd
Bijna weekend
anoniem_366446 wijzigde dit bericht op 17-07-2018 15:45
93.94% gewijzigd
kwam misschien onaardig over
anoniem_63ab5705e222a wijzigde dit bericht op 17-07-2018 15:41
88.05% gewijzigd
En de zon schijnt :sun:
anoniem_366446 wijzigde dit bericht op 17-07-2018 15:46
89.94% gewijzigd
Trouwens, "orgasme tijdens voorspel" : daarmee bedoel je dus je eigen voorspel? Want als de vrouw klaarkomt is het op dat moment voor haar natuurlijk geen voorspel meer.
Daarbij ga ik dan uit van voorspel = alles wat je doet voorafgaand aan datgene waarvan je een orgasme krijgt.
Dat kan dus voor beide partners anders zijn, tenzij ze natuurlijk tegelijk klaarkomen.
Alle reacties Link kopieren
Vanzai schreef:
17-07-2018 01:32
Een man neemt, een vrouw wordt genomen. Zo heeft OLH ons nu eenmaal geschapen, dat is niemands schuld. Nu wil je als man je vrouw uiteraard plezieren (wanneer je haar niet wilt verliezen), maar dat doe je niet door jezelf als haar slaafje op te stellen want dat gaat weer te veel tegen de natuur in waar niemand blij van wordt. Daarbij opgeteld dat vrouwen gelukkiger worden van shoppen dan van seks, blijft er voor de man die zijn vrouw tevreden wil houden niets anders over dan uit te zoeken waar ze tevreden mee is en vervolgens zijn stinkende best te doen die voorwaarden te scheppen zonder zichzelf te verliezen.

Je verwachtte hopelijk geen eenvoudige antwoorden?
Och Vanzai toch, als je lief liever gaat shoppen dan met jou naar bed gaat... Dan zegt dat misschien wel wat over jouw kwaliteiten als bed partner?

Er zijn genoeg mannen die denken zoals jij. Daarom zijn er ook veel vrouwen die liever hoofdpijn hebben, dan plichtmatig de ander plezieren en zelf elke keer onbevredigd blijven. Volgens mij snappen die mannen doorgaans vrij weinig van hoe opwinding bij een vrouw werkt en verpakken ze dat in stoere praatjes.
...
Alle reacties Link kopieren
Quaintrelle schreef:
17-07-2018 17:07
Och Vanzai toch, als je lief liever gaat shoppen dan met jou naar bed gaat... Dan zegt dat misschien wel wat over jouw kwaliteiten als bed partner?

Er zijn genoeg mannen die denken zoals jij. Daarom zijn er ook veel vrouwen die liever hoofdpijn hebben, dan plichtmatig de ander plezieren en zelf elke keer onbevredigd blijven. Volgens mij snappen die mannen doorgaans vrij weinig van een hoe opwinding bij een vrouw werkt en verpakken ze dat in stoere praatjes.
Dat vrouwen liever shoppen dan seksen heb ik eens gehoord en je weet het; een goed verhaal moet je niet checken 😉

Ik weet trouwens niet wat je bedoelt met die stoere praatjes waar je aan refereert. Ik weet wel dat je je vergist; er is niet één manier om ‘vrouwen’ op te winden. Ik heb wel eens een keer een vrouw gehad, of misschien 2 of 3 en surprise surprise; ze zijn allemaal anders.

En nee, lang niet alle vrouwen worden geil van een man die eerst het hele huishouden doet, vervolgens kookt en daarna de afwas doet om vervolgens van zachte strelingen via beffen in een gelijkwaardig en feministisch verantwoord standje met hun vrouw de liefde te bedrijven. Geloof het of niet, maar er zijn genoeg vrouwen die bezeten willen worden door hun man. Dat hij met hun doet wat hij wil, wanneer hij wil, waar hij wil. Dát vinden ze geil.

En alles er tussenin uiteraard.
anoniem_370120 wijzigde dit bericht op 17-07-2018 17:23
0.10% gewijzigd
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
Alle reacties Link kopieren
Quaintrelle schreef:
17-07-2018 17:07
Och Vanzai toch, als je lief liever gaat shoppen dan met jou naar bed gaat... Dan zegt dat misschien wel wat over jouw kwaliteiten als bed partner?

Er zijn genoeg mannen die denken zoals jij. Daarom zijn er ook veel vrouwen die liever hoofdpijn hebben, dan plichtmatig de ander plezieren en zelf elke keer onbevredigd blijven. Volgens mij snappen die mannen doorgaans vrij weinig van hoe opwinding bij een vrouw werkt en verpakken ze dat in stoere praatjes.

Klasse, wat een duidelijke en vriendelijke reactie !
Wegens kokend bloed (en niet door opwinding) meed ik dit topic maar. Wat een treurigheid lees ik hier toch weer.
Gelukkig zijn er ook mannen die vrij veel van opwinding bij vrouwen begrijpen.
nounou

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven