Parenclub, Swingen, (thuis)date vragen en ervaringen deel 20

01-07-2020 19:20 1600 berichten
Een nieuw 20e deel van het parenclubtopic.

Hier kun je je vragen, tips en ervaringen kwijt over Parenclub (pc), Swingen of (thuis)date.

Dit topic is puur informatief bedoeld voor serieus geïnteresseerden. Op topic komen dus de nieuwsgierig en de (zeer) gevorderden samen. Een ieder kan zijn/haar ervaringen hier plaatsen danwel van commentaar voorzien.

Schroom niet, maar kijk eerst even na of je vraag niet al veel vaker is gesteld of beantwoord!

In het vorige topicdelen van "Parenclub, Swingen: vragen, ervaringen, etc." kunnen beginnende swingers al flink wat informatie lezen over swingen, het bezoeken van clubs en over thuisfeesten.

Even een link naar laatste topic Deel 19 seks/parenclub-swingen-thuis-date-vrage ... ges/435601
anoniem_64cfe1fa128db wijzigde dit bericht op 01-07-2020 19:46
Reden: correctie
5.49% gewijzigd
Bedankt voor jouw reactie Shifty! En nee uiteraard moeten we even afwachten hoe het loopt met corona. Hadden dit idee al ergens in februari. Nu was het plan wellicht in september te gaan. Maar misschien moeten we het nog even uitstellen. Maar het is wel leuk om vast een beetje te oriënteren.
Maar fijn dit, heb ik wel iets aan, bedankt! :thumbsup:
Graag gedaan. Ik vind het ook wel jammer maar ik laat de clubs voorlopig maar even voor wat het is; volgend jaar kijken we weer eens verder hoe dan de vlag erbij staat. Ik merk overigens wel dat er meer initiatieven zijn om kleine thuisfeestjes of dates te organiseren. Maar voor het eerst naar een club gaan is misschien wat laagdrempeliger dan meteen een date plannen. Als je je er toch een beetje op wil oriënteren zou ik me aanmelden bij een swingerssite (SDC/Excitant).

En als je naar een club gaat kan je ook eens kijken naar een thema-avond. Ze hebben soms beginnersavonden of een kinky feest avond. Dan is de sfeer anders en is het vaak ook wat drukker dan een doorsnee avond.
Nova1982 schreef:
04-08-2020 12:31
En parenclub Monique? Voor een eerste keer naar een pc? Aanrader? Ziet er wel goed uit vond ik. Of wat zijn andere aanraders als je voor het eerst gaat als stel?
Ik ben persoonlijk meer een saunaganger. Ik heb weinig met het opgedofte gedoe in lingerie en hakken op een dansvloer of café-achtige setting. Ik voel met prettiger in een handdoek en slippers.

Aanraders qua sauna zijn wat mij betreft Steamworks en Azzura. Let bij het plannen wel even op of het een couples only dag is of niet. Gemengde dagen met losse mannen geven een andere vibe. Ik houd ervan, maar dat geldt niet voor iedereen.
Alle reacties Link kopieren Quote
-Shifty- schreef:
04-08-2020 13:00
Ligt er een beetje aan wat je zoekt in een club denk ik:

Mijn ervaring (dus geheel subjectief):
Monique: prima club maar met een beetje bruin-café achtige dorpssfeer. Toegankelijk maar ook niet bepaald hoogdravend.
PartyPlayers: grotere club met veel voorzieningen en ruimten. Niks mis mee, iets 'vlotter' publiek dan in Monique maar ook geen high-end club zoals FataMorgana.
FataMorgana: High-End club met dito prijs. Sfeer vond ik wat afstandelijker en ook vanuit de organisatie had ik niet bepaald een welkom gevoel. Maar de ruimte en de voorzieningen zijn op goed niveau.
Eroroma: prima club; ongeveer net zo groot als Monique maar veel mooier. En ongeveer net zo high-end als de fata maar kleiner en de organisatie is veel vriendelijker. Het publiek is minder 'stads' dan bij de Fata, maar ook weer niet zo 'dorps' als bij monique.

Andere clubs ben ik niet geweest. En uiteraard is het de vraag of het verstandig is om met oplaaiende corona een club op te zoeken, maar dat moet iedereen voor zich bepalen.
Wij zijn in alle bovengenoemde clubs geweest en deze samenvatting klopt wel aardig Shifty. Wel vinden wij persoonlijk de sfeer bij p.p. wat leuker dan bij Eroroma. Maar... met het toenemende aantal covid besmettingen zijn de clubs de komende maanden een no go area voor ons. Andere dingen (opzoeken naturistencamping, heerlijk om in je blootje te lopen), strand, kanoën etc. zijn voor ons nu veel belangrijker. Quality time voor ons tweeën de komende maanden (jaren), dat is toch ook heel leuk!
Live is short
Ik kan me er wel iets bij voorstellen. Ik zou denk ik ook PP als favoriete club benoemen omdat het allemaal wat ruimer is opgezet en het publiek mij ook meer aanspreekt. Maar Eroroma is wel weer een mooiere club met een prachtige buitenruimte. Als je in deze tijd toch ergens naartoe zou gaan dan is dat wel een groot voordeel.

Maar afijn, het is wat je zegt; voorlopig ander vertier. Ook leuk :biggrin: En dat hoeft niet persé met z'n tweeën natuurlijk ;)
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind de buitenruimte met het zwembad bij PP ook heel fijn! Dat is echt een verbetering tov de oude situatie.

PP is voor mij ook een rendezvousplek met mijn minnaar, wij gaan op korte termijn weer. Maar ons doel is niet om te swingen. We hebben genoeg aan elkaar en daar heb je wel alle faciliteiten bij de hand. Afstand houden doen we alleen tot de rest van het publiek.
Alle reacties Link kopieren Quote
Oranjexxx schreef:
06-08-2020 14:53
Ik vind de buitenruimte met het zwembad bij PP ook heel fijn! Dat is echt een verbetering tov de oude situatie.

PP is voor mij ook een rendezvousplek met mijn minnaar, wij gaan op korte termijn weer. Maar ons doel is niet om te swingen. We hebben genoeg aan elkaar en daar heb je wel alle faciliteiten bij de hand. Afstand houden doen we alleen tot de rest van het publiek.
Lijkt me alleen lastig er voor te zorgen dat zij ook afstand van jou houden.

Dat is de hoofdreden dat ik groepen mijd. Ik vertrouw de anderen niet.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
lollypopje schreef:
06-08-2020 14:58
Lijkt me alleen lastig er voor te zorgen dat zij ook afstand van jou houden.

Dat is de hoofdreden dat ik groepen mijd. Ik vertrouw de anderen niet.


In PP zijn prima privékamertjes, die je soms ook nog op slot kunt doen. Afstand houden tov anderen vind ik zelf daar niet zo lastig, anderen zien ook wel dat je lekker in je bubbel zit waarschijnlijk.
Alle reacties Link kopieren Quote
Marana schreef:
06-08-2020 16:59
In PP zijn prima privékamertjes, die je soms ook nog op slot kunt doen. Afstand houden tov anderen vind ik zelf daar niet zo lastig, anderen zien ook wel dat je lekker in je bubbel zit waarschijnlijk.
Ahh dat ze op slot konden wist ik niet.

Maar dan nog hoor je overal waar gedronken wordt (laat staan drugs) dat de 1,5 meter snel wordt vergeten.

Nog los van het feit dat ik elke keer dat ik daar was ik toch wel even een hand opzij moest leggen. (En dan vergeet ik even een paar vingers :facepalms: ). Nu vind ik dat helemaal niet erg. Weet dat dat zo werkt in een club, maar zeker nu vind ik het geen prettig idee daar op te moeten letten. Ik zou niet kunnen ontspannen.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Oh ik heb ook totaal geen behoefte aan een club nu. Maar voor ons hangt clubbezoek samen met interactie met anderen, en voor Oranje niet, en dat is wel een verschil.
Volgend jaar misschien weer eens in een club kijken, nu niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Marana schreef:
06-08-2020 17:12
Oh ik heb ook totaal geen behoefte aan een club nu. Maar voor ons hangt clubbezoek samen met interactie met anderen, en voor Oranje niet, en dat is wel een verschil.
Volgend jaar misschien weer eens in een club kijken, nu niet.
Dat snap ik, maar dat niet willen betekent niet automatisch dat anderen ook afstand houden. Zelfs als er geen sprake is van interactie. Dat is het enige wat ik wil zeggen :)

Dus dan is de vraag hoe erg vind je dat als dat niet gebeurd en hoeveel zin heb je om daar zelf steeds op te moeten letten als je dat erg vind.

Ik vertrouw mensen in de supermarkt net zo min op dit gebied, alleen ben je daar over het algemeen wel een heel stuk korter.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren Quote
Klopt hoor Lollypopje, het gedrag van anderen heb je niet in de hand. We gaan ook bewust overdag, als iedereen nog aan de koffie zit en nog niet aan de drophots. Er komen ook bekenden, daar heb ik ook aangegeven dat ik het leuk vind om ze te zien, maar wel graag afstand houd. Alleen minnaar mag in de buurt komen ;).
Alle reacties Link kopieren Quote
Oranjexxx schreef:
06-08-2020 21:50
Klopt hoor Lollypopje, het gedrag van anderen heb je niet in de hand. We gaan ook bewust overdag, als iedereen nog aan de koffie zit en nog niet aan de drophots. Er komen ook bekenden, daar heb ik ook aangegeven dat ik het leuk vind om ze te zien, maar wel graag afstand houd. Alleen minnaar mag in de buurt komen ;).
Dat zal vast al schelen :)

Vraag me trouwens wel af wat het terugdraaien van een aantal regels voor invloed gaat hebben op clubs.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren Quote
We moesten al aanmelden met contactgegevens, dus dat verandert niet na vandaag. We gaan het meemaken, ik kom hier wel vertellen hoe het is gegaan.
Ik ben alleen nog maar bij Mystique geweest en zoals het ernaar uitziet gaan we er pas volgend jaar heen.

Ik heb dus geen vergelijkingsmateriaal, wel hebben we thuis weleens feestjes (inmiddels ook weer even geleden) maar dat willen we toch wel weer op gaan pakken na de zomer. Vooral ook omdat het vertrouwde koppels zijn... al hoef je dus niet eens klachten te hebben dus ik vind het best lastig. Moet zeggem dat ik dat nu wel een beetje ga missen, die spannende dingen samen met mijn man...
Alle reacties Link kopieren Quote
Vanuit Cap d’Agde: Hier lijkt “overdag” bijna niemand een kapje te gebruiken. Behalve in winkeltjes. We begrepen dat MelRose en andere bars hun 1 meter norm, dat is Frans, zouden handhaven. We gaan het vanavond (op afstand) eens bekijken. De terrasjes zijn ruimer opgezet dan voorgaande jaren. Nederlands nog nergens gehoord, vooral Frans, Frans en nog eens Frans.

De Clubs zouden deels gedwongen dicht zijn gegaan, maar op deuren schrijven ze enkel algemene Covid 19 info. 1 m1 afstand en mondkapje. Lijkt ons lastig in een club. Of je behoort tot de softswingers of kijken en bekeken worden categorie. Dan heb je volop kans.

Gelukkig hebben we eens gekozen voor een appartementje waarvan de tuin tegen het Cap naturistenterrein aanligt.
Delen is het mooiste wat er is...
Alle reacties Link kopieren Quote
Wie is recent naar Fata Morgana geweest? Is de tuin inderdaad een plek om te zonnen, zwemmen en voor seks met partner?
Alle reacties Link kopieren Quote
Poly_stel schreef:
08-08-2020 17:14
Vanuit Cap d’Agde: Hier lijkt “overdag” bijna niemand een kapje te gebruiken. Behalve in winkeltjes. We begrepen dat MelRose en andere bars hun 1 meter norm, dat is Frans, zouden handhaven. We gaan het vanavond (op afstand) eens bekijken. De terrasjes zijn ruimer opgezet dan voorgaande jaren. Nederlands nog nergens gehoord, vooral Frans, Frans en nog eens Frans.

De Clubs zouden deels gedwongen dicht zijn gegaan, maar op deuren schrijven ze enkel algemene Covid 19 info. 1 m1 afstand en mondkapje. Lijkt ons lastig in een club. Of je behoort tot de softswingers of kijken en bekeken worden categorie. Dan heb je volop kans.

Gelukkig hebben we eens gekozen voor een appartementje waarvan de tuin tegen het Cap naturistenterrein aanligt.
Al op een schuimparty geweest in Glamour? Is nu zonder schuim en met pelxiglas tussen de ligbedjes bij het zwembad. Mondkapjes "Verplicht" maar heb al meerdere mannen horen vertellen dat ze daar geweldig lekker oraal bevredigd zijn, dus......

Oh... en Glamour Beach schíjn niet meer 100% naakt te zijn, maar da's slechts van horen zeggen....
jouw leven is een keuze
Alle reacties Link kopieren Quote
Texas123 schreef:
08-08-2020 21:36
Wie is recent naar Fata Morgana geweest? Is de tuin inderdaad een plek om te zonnen, zwemmen en voor seks met partner?
Vorig jaar drie keer op een mooie zondag geweest. En dat wilden we dit jaar weer veelvuldig doen. Wij vonden de sfeer geweldig. Lekkere relaxte muziek, zelf je drankje regelen, hele dag een bbq-plaat. Het zwembad is niet heel groot. Ik denk (maar ben nog niet geweest dit jaar), dat daar dit jaar ivm Corona maar twee of drie mensen in mogen.
Je hebt het voor gedeelte en het achtergedeelte, waar het achter gedeelte meer een seks vibe heeft, maar voor gebeurt er ook wel wat. Voor losse twee persoonsbedden, achter zijn het lange banken.
We hebben één van die drie keer het alleen bij elkaar gehouden en dat werkt ook prima.
We twijfelen er nu over om toch te gaan. We zijn best streng op de 1,5m, maar denken dat het daar wel kan (mits je vroeg een bed kan claimen). En dan doen we gewoon weer kijken en bekeken worden. Vinden we ook leuk.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zelf ken ik nu alleen Fata Morgana. Welke parenclub of sauna, bij voorkeur zonder alleenstaande mannen, is vergelijkbaar voor wat betreft de grote tuin met zwembad, grote jacuzzi en de vele kamers? Party Players? Erorama? Alvast bedankt
Alle reacties Link kopieren Quote
De tuin van Partyplayers is fijn! Lekker ruim. De laatste keer dat ik er was, waren er meer alleengaande vrouwen dan mannen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Partyplayers is bijna iedere dag open. Ook overdag. Wie heeft ervaring met daytime en doordeweekse dagen daar? Komen er dan hele andere type mensen dan in het weekend?
Alle reacties Link kopieren Quote
Oranjexxx schreef:
11-08-2020 20:53
De tuin van Partyplayers is fijn! Lekker ruim. De laatste keer dat ik er was, waren er meer alleengaande vrouwen dan mannen.
Wanneer was je laatste keef? Ik bedoel, tijdens het EK van 88 snap ik de afwezigheid van mannen....
jouw leven is een keuze
Ik heb voor deze zaterdag avond gereserveerd bij Fata Morgana. Ben benieuwd hoe het is, wordt het eerste bezoek sinds lange tijd.

Zijn er al mensen hier die sinds de heropening geweest zijn?
Alle reacties Link kopieren Quote
Texas123 schreef:
11-08-2020 18:54
Zelf ken ik nu alleen Fata Morgana. Welke parenclub of sauna, bij voorkeur zonder alleenstaande mannen, is vergelijkbaar voor wat betreft de grote tuin met zwembad, grote jacuzzi en de vele kamers? Party Players? Erorama? Alvast bedankt

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven