Parenclub, Swingen: vragen, ervaringen etc. deel 10

30-01-2007 21:35 3742 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier kun je je vragen, tips en ervaringen kwijt over parenclubs (pc) en swingen (swingen is het als stel spelen met een of meer andere stellen, wat vaak maar niet per definitie in een parenclub gebeurt. En in een parenclub hoef je niet per se te swingen maar vaak is het wel 1 op 1 vandaar 1 topic...). Dit topic is informatief bedoeld voor serieus in een pc en/of swingen geinteresseerden. Als je overweegt met een of beide thema's aan de slag te gaan kun je hier je vragen stellen en proberen degenen met ervaring op dit gebied ze zo goed mogelijk te beantwoorden. Tuurlijk kunnen ook de gevorderden hier hun ervaringen uitwisselen De meest voorkomende vragen hebben we in begin van dit topic proberen te beantwoorden. Ook vind je hier veel tips en ervaringen. Lees dus eerst het blauwe gedeelte als je meer over clubs en clubbezoek te weten wil komen. bewerkt door moderator,
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
winniedepoeh schreef op 19 februari 2008 @ 09:35:

parenclubs zijn dus eigenlijk bedoeld voor mensen die willen swingen? dus stellen die sex met anderen willen hebben?
Ja .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
winniedepoeh schreef op 19 februari 2008 @ 09:37:

en met 'die het 1 of het ander' bedoel je dan : een stel dat alleen sex heeft met elkaar of een stel dat naast sex met elkaar ook sex met andere stellen heeft ??
Het laatste .
hoi kleintje,

dan moeten we elkaar haast bijna tegen het bijna blote lijf zijn gelopen!!
Ik hoor steeds vaker dat het rustig is in de fata. Is dat werkelijk zo? Wij zijn paar maanden geleden op een vrijdag geweest, was echt zó treurig niets te beleven! We waren denk ik net op verkeerde avond.

Zijn er nog wel avonden dat het lekker druk en gezellig is of is het een zinkend schip....
oohhhh

en wat zie je nu vaker in een parenclub dan? swingers of monogame stellen ?
Het verschilt niet zoveel, op swingfeesten ligt het accent meer op het dansen in erotische sfeer, vaak hebben beide wel een mogelijkheid om je terug te trekken voor sex. Bv organza geeft swingersfeesten, is geen parenclub meer maar heeft boven wel ruimtes waar stellen vrijen.

Je kunt swingen op veel manieren, er is geen regel aan verbonden maar het bevat eigenlijk elke erotische of intiem contact dat je toestaat binnen je relatie met anderen. Dus dat kan gaan van een zoen en streling tot hele orgies. Alleen als je strikt monogaam bent ben je dus geen swinger.

Die monogame mensen bezoeken ook clubs en op erotische feesten alleen die komen er voor het spannende en de sfeer en genieten alleen van elkaar.

Iemand die monogaam is en toch kiest om naar de parenclub te gaan valt in principe ook onder de swingers, Omdat ook sex in 1 ruimte met een ander stel genoemd wordt op de site als vorm van swingen.

Wat is swingen: http://www.sexservicegids.nl/swingers.htm
winniedepoeh schreef op 19 februari 2008 @ 09:35:

parenclubs zijn dus eigenlijk bedoeld voor mensen die willen swingen? dus stellen die sex met anderen willen hebben?

Ik vergelijk het altijd met uit eten gaan ; men neme een steak restaurant ... daar mogen natuurlijk vegetariërs eten en er zal op het menu vast ook een vegetarisch gerecht ( of twee ) te vinden zijn . Maar is meer dan 80 % van de bezoekers anti-vlees dan zal de kaart veranderen en hebben echte steak liefhebbers er weer minder keus en dus minder te zoeken .

Er is een tijd geweest ( ik zie het tij weer keren de laatste tijd ) dat de parenclub zo goed als gevuld was met mensen die persé niets van swingen wilden weten . Nou kun je niemand daarop screenen of iemand iets verplichten , maar veel swingers bleven weg .
Ik begrijp wel wat bianca wil zeggen, tegenwoordig zijn er steeds meer stellen die dus niets willen doen met andere in parenclubs en dat haalt wel een beetje het idee van een parenclub weg. Vroeger kwamen er veel meer mensen die dus echt contact zochten met andere stellen, tegenwoordig ziet men het veel meer als vorm van uitgaan, en dan zouden die bv veel beter naar zo'n erotisch feest kunnen gaan met mogelijkheid om die erotische ruimtes te benutten.
Iemand die monogaam is en toch kiest om naar de parenclub te gaan valt in principe ook onder de swingers, Omdat ook sex in 1 ruimte met een ander stel genoemd wordt op de site als vorm van swingen.

vreemd is dat , aangezien de monogamist of monogaam stel kiest om alleen met elkaar (en niet met anderen ) te sexen en zodra er een ander persoon de ruimte in komt ben je gelijk een swinger terwijl je alleen sex met je eigen lief hebt/wilt?

Je kunt de ruimte toch ook alleen voor je zelf als stel houden? de ander vragen weg te gaan ?
als je ziet dat het ook intieme omgang is met andere dan is sexen in bijzijn van andere een erg intiem iets dat je met een ander deelt.;

Ik verbaasde me er ook over dat dus zoveel onder swingen valt. Maar je bent dus al snel swinger als je erotiek met andere deelt.

Een tijdje terug waren we op een feestje waar de vriend langs kwam van het ontvangende stel. Hij dekte zich gelijk in en zij " wij zijn geen swingers" hij vertelde dat ze alleen wat met het bevriende stel deden, Ik legde hem uit hoe het dus zat volgens deze site en aan eind van de avond zei hij " goh ik ben er vanavond achter gekomen dat we toch swingers zijn" op het topic over erotische feesten geeft ook iemand aan dat veel stellen van swingsite's eigenlijk geen swingers zijn. Maar die gene heeft denk ik een eigen invulling van wat swingen dan is, want zou je dus de site bekijken dan weet ik dat het wel degelijke swingers zijn, alleen ze neuken dan niet met andere en dan vind iemand anders bv dat het dan geen echte swingers zijn.
winniedepoeh schreef op 19 februari 2008 @ 09:49:

vreemd is dat , aangezien de monogamist of monogaam stel kiest om alleen met elkaar (en niet met anderen ) te sexen en zodra er een ander persoon de ruimte in komt ben je gelijk een swinger terwijl je alleen sex met je eigen lief hebt/wilt?

Je kunt de ruimte toch ook alleen voor je zelf als stel houden? de ander vragen weg te gaan ?
Er zullen in elke club - denk ik - ruimtes zijn die afgesloten kunnen worden , maar is dat niet zo vind ik niet dat je een ander de toegang kunt weigeren eigenlijk . Je kunt altijd weigeren om lichamelijk contact te hebben , dat natuurlijk wel .
Lees ik bij Doddie eerst dat er een tendens is dat er meer monagame stellen in parenclubs zijn gekomen om alleen sex met elkaar te hebben (en te kijken naar anderen) en dat de swingers steeds meer wegblijven.

Vlak daarna lees ik Doddie dat je monogame stellen die alleen sex met elkaar wensen verwijst naar erotische swingersfeesten waar dus swingers rondlopen die het juist met andern willen doen ! Huh?
[quote]winniedepoeh schreef op 19 februari 2008 @ 09:49:

vreemd is dat , aangezien de monogamist of monogaam stel kiest om alleen met elkaar (en niet met anderen ) te sexen en zodra er een ander persoon de ruimte in komt ben je gelijk een swinger quote]

het is niet zo dat wanneer je thuis betrapt wordt door de glazenwasser je het etiket "monogaam " uit al je jassen moet veranderen door het etiket "swingert " :) . Als je het leuk , spannend, opwindend, iets dergelijks vindt om te vrijen met je eigen partner in een ruimte waar ook andere mensen seks hebben zonder dat ze seks met jullie hebben zou dat inderdaad ook al onder swingen kunnen vallen . Maar is dat erg dat je dan ineens die "naam " hebt ? Eén keer een vegaburger bestellen als je uit eten gaat maakt je toch geen vegetariër , of wel ?
Inderdaad verwarrend , WdP :)

Doddie , even voor de duidelijkheid ; jij hebt het over dansfeesten georganiseerd door swingerssite ? ( ik dacht aan thuisfeesten namelijk :) )
dAn begreep je me verkeerd, Ik zei dat swingersfeesten meer zijn om te dansen met evt mogelijkheid tot in veel gevallen, hier zouden dus mensen die niets willen met andere meer op zijn plaats zijn. In parenclubs gaat het toch vaak om contact maken het zou dus prettig zijn als men inderdaad dat onderscheid maakte zodat de mensen die wel wat willen elkaar vinden en de mensen die met rust gelaten willen worden ook hun plek hebben. Nu was er een tendens dat iemand die contact zocht telkens een blauwtje liep omdat er steeds meer stellen naar parenclubs gingen die niets wilde met andere. Dat zou op een erotisch feest heel anders zijn omdat daar een swinger (die dus wel wat wil met anderen) vaak niet komt voor de erotiek met anderen maar om er te dansen. Beiden avonden geven gelegenheid tot sex maar een swinger die contact wil zal dat eerder zoeken in een parenclub en ga je uit om het uitgaan dan kun je verwachten dat je minder toenadering krijgt om een ruimte op te gaan zoeken.
iK dacht inderdaad aan de dansfeesten.

De prive partys' zijn weer een heel ander verhaal.
In je bericht van 10.05 kan ik me helemaal vinden , Doddie .
blijft verwarrend Doddie.

Als je niks wilt met anderen kun je dus beter naar een SWINGERSfeest gaan. verwarrende benaming dan.

De swinger die op zo'n feest komt komt er vaker om te dansen dan om sex te hebben.

Een parenclub leek mij daarentegen van oorsprong een plek waar stellen met elkaar (1 op 1) sex kunnen hebben in een open, erotische sfeer. Kijkend naar anderen en daarvan kunnen geneiten terwijl je sex met alleen jeEIGEN partner hebt.

Lijkt er op dat dingen in elkaar over zijn gelopen.
enige opmerking daarbij is dat je voor de dansfeesten dus wel van trance muziek moet houden want dat wordt vrijwel alleen gedraait. En juist in clubs zal men ook wel eens iets anders draaien. Hou je dus niet van trance dan snap ik weer goed dat men toch voor club kiest.

Voordeel van bv een dansfeest als je nog niets wil en toch een stapje verder wilt gaan die mogelijkheid er wel is. Is er ineens die klik met een stel en durf je wel die avond dan is er een mogelijkheid. Of je zou dan met zo'n stel een keer kunnen afspreken om eens naar een club te gaan.
geen swingersfeesten maar erotische feesten, op de meeste erotische feesten komen ook stellen die niet swingen. (het wordt alleen een swingersfeest genoemd als het door een swingerssite wordt georganiseerd. en dan moet je je als swinger op een site hebben aangemeld, Sn geeft bv een swingersfeest omdat dat een swingerssite is)
En klopt dat er niet zo gek veel verschil is, alleen het ene is het accent meer op het dansen en het andere is meer een totale avond met bubbelbaden sauna en meer gelegenheid om erotiek te beleven.
dit klopt ongeveer wel met het afgelopen weekend in de fata!

ik denk dat het de helft minder druk was als normaal, maar wie d,r waren gingen echt voor het swingen en niet voor het dansen.

vandaar dat het op een bepaald moment heel druk was in de kamers/zolder etc. en als je dan ff naar beneden ging voor een drankje, zat je alleen aan de bar.
Ik zou zeggen Zigga: wat wil je nog meer!!!

Maar ja, ik ga ook echt voor het swingen dan.
Klopt wel Fata trekt meestal het danspubliek dat niet echt komt om te swingen (op de zaterdag dan) en als er dan een concurerend feest is zoals the bitsh hou je wat meer de echte swingers over.

Ik moet eerlijk zeggen dat wij voor de sex ook niet meer een club bezoeken. We vinden het leuk om uit te gaan en stellen te ontmoeten, maar erotiek beleven we toch liever in prive sfeer dan dat ik zo'n ruimte nog moet opzoeken in een club. Wij voelen ons om die reden ook meer thuis op erotische feesten of in de Fata, en minder in de fun. DAt is niet meer echt wat we zoeken. Ik denk ook dat wij dus afgelopen zaterdag in Fata niets hadden gevonden. Toch is het wel ooit ons dinge geweest en snapte we echt niet wat er aan de hand was in Fata toen we nog wel die contacten zochten.
Hallo, Ik heb hier wel vaker gepost, maar is nu wel weer een tijdje geleden. Ik heb nl even een vraagje. Wij zijn tot nu toe 3 keer naar de Fun geweest. Alle keren op zondag enne... dat ging er alle keren bijzonder heftig aan toe. Conacten leggen was geen punt in ieder geval. Ik weet dat dit op zaterdag anders ligt, omdat er dan een ander publiek komt. Maar hoe is dat op een vrijdag? Wij willen as vrijdag gaan met vrienden die erg nieuwsgierig zijn (geen Nederlanders, dus het is een eenmalige indruk), maar dan moet er natuurlijk ook wel publiek zijn wat een beetje swingactief is. Voor zover ik het kan bekijken is er geen thema-avond as vrijdag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven