Parenclub, Swingen: vragen, ervaringen, etc. deel 14

19-05-2012 14:52 2814 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een nieuw deel van het parenclubtopic.

Op verzoek van een aantal trouwe lezers en schrijvers heb ik ervoor gekozen om het 1e stuk van dit deel volledig in te ruimen voor oude recensies, ervaringen en handige tips voor wat betreft alles wat te maken heeft met swingen. Zo hoeft iemand die de meest voor de hand liggende vragen heeft niet een heel topic door te lezen maar kan men die in het begin makkelijk en snel terug vinden.

Hier kun je je vragen, tips en ervaringen kwijt over parenclubs (pc) en swingen (swingen is het als stel spelen met een of meer andere stellen, wat vaak maar niet per definitie in een parenclub gebeurt. En in een parenclub hoef je niet per se te swingen maar vaak is het wel 1 op 1 vandaar 1 topic...). Dit topic is informatief bedoeld voor serieus in een pc en/of swingen geinteresseerden. Als je overweegt met een of beide thema's aan de slag te gaan kun je hier je vragen stellen en proberen degenen met ervaring op dit gebied ze zo goed mogelijk te beantwoorden. Tuurlijk kunnen ook de gevorderden hier hun ervaringen uitwisselen.

Dus wat kun je verwachten in een club, wat zijn jullie ervaringen met diverse clubs, wat trek je aan, hoe maak je contact enz.

Verzoek aan de schrijvers: als jullie een post plaatsen waarvan jullie van mening zijn dat dit van toegevoegde waarde is voor andere lezers, de post svp in het rood plaatsen. Als ik die mening ook ben toegedaan, zal ik de link hier vermelden.

Het oude deel kunnen jullie hier lezen: Parenclub, swingen: ervaringen, vragen etc deel 13

Mooie aanvulling op parenclub Monique:link

Verslag Amouret'te vind je hier en hier

Verslag Tempation vind je hier

Verslag Eroxx vind je hier en hier

Mindere ervaring Fun is hier te lezen

Verslag over Privilege (in Zuid-België) is hier
Gurly, kijk toch eens op je GGD site in je buurt... ik herinner me ook dat SOA <24 gratis is.. .
Femm, samen naar dat feestje schijnt niet aan ons voorbehouden te zijn, hé? Elke keer is er wel iets, jammer.

Snap het ergens niet, ze zaten in hetzelfde schema als wij, hmm misschien wat makkelijker in wisselen?
@ fem..

heb net gekeken...staat idd dat voor doelgroepen en onder 24 gratis is,, maar daar onder staat dan ook weer dat het ligt aan wat voor pakket je hebt..

Naja mocht ik ooit weer een test doen zal ik eerst even bellen met de ggd! ..iig bedankt.
Heb Cabriolady al ff niet gezien hier.

Ben benieuwd naar haar verslag van afgelopen zaterdag Mystique
Zal wel rustig zijn geweest denk ik zo. Net als in Amourette...
Ik zit ook op Cabriotje's verslag te wachten! Ze vertelde me zondag dat het een fantastische avond was, dus ben zeeer benieuwd
Ja ik ook, als de culinaire zo goed bevalt wordt dat straks onze dag hahaha
@Leen Ging jij vandaag naar Bornedries? We zouden er ook (voor de eerste keer) naar toe gaan, en waren ervaringen aan het zoeken, en zo op dit forum uitgekomen...

(Of andere mensen die ervaringen hebben uiteraard )
Wow, wat een activiteit hier. Ben enorm achterhaald maar nog even een korte reactie op Enjoy en Gurly en anderen....

Ik had het met mijn reactie idd over 1 op 1 daten.

Voor ons voelt de afspraak "alleen antwoorden op vragen" juist helemaal niet stiekem. In tegendeel, ik mag alles vragen aan hem en krijg dan ook antwoord. Ik ben alleen naar mezelf toe heel zorgvuldig in wat ik vraag. Sowieso wil ik weten of hij het fijn heeft gehad en hoe hij zich voelt, maar ik stel gene vragen als "kon ze lekker pijpen" oid. Als hij namelijk zou zeggen "Ja, enorm", zou ik misschien aan mijn eigen skills gaan twijfelen. En een vraag als "Was ze slanker / lekkerder / beter dan ik?" is natuurlijk helemaal niet handig.

Mijn lief kan absoluut zijn verhaal bij me kwijt, maar dat verhaal gaat dan meer in op de emoties dan dat het een verslag is a la "En toen deed ik dat en zij dat en dat was lekker en ik deed dat en dat was wel aardig" oid. Het lijkt me dat het delen voor de meerderheid van de mensen toch zit in gevoelens en beleving delen en niet in een lijst handelingen.

Voor ons werkt iig de afspraak "Geef antwoord op vragen maar geen ongevraagde details" erg goed. Ik merk bijv. dat ik het zelfs spannend en opwindend vind als ik hoor dat mijn lief bepaalde dingen bij haar heeft gedaan en dat ze dat lekker vond. Maakt me op 1 of andere manier trots :D want ik weet hoe lekker hij is. Ik heb dan weer minder neiging om te willen weten wat zij bij hem deed. Misschien apart, maar zo werkt het voor mij.

Oh, ik schreef iets over een korte reactie geloof ik...sorry!!!!
quote:cryptic schreef op 23 juni 2012 @ 17:17:

@Leen Ging jij vandaag naar Bornedries? We zouden er ook (voor de eerste keer) naar toe gaan, en waren ervaringen aan het zoeken, en zo op dit forum uitgekomen...

(Of andere mensen die ervaringen hebben uiteraard )

Wij gaan volgende week zaterdag. Zijn al een keer eerder geweest en dat verslagje staat ongeveer aan het begin van dit topic. Ons is het goed bevallen. Mooie club, mooie ruimtes en die avond toen veel actie. Het concept is iets anders geworden aangezien zaterdag eerst alleen voor paren was maar nu ook voor single dames. Er zijn schijnbaar ruimtes bijgekomen en nog een 2e darkroom, meen ik. Als het volgende week warm is zal de tuin en buitenbad wel open zijn. Ben benieuwd. Deze keer verblijven we in een B&B vlakbij op loopafstand.

Wanneer gaan jullie???
It's never too late start living!
wij proberen ook om volgend weekend een bezoekje te plannen aan een club, eerst even kijken of het gaat lukken, en dan leuk setje uitzoeken.

Heb er wel zin in en mijn liefje ook, dus de zin is er, maar we moeten even schema's op elkaar aanpassen.
quote:Mayaelf schreef op 19 mei 2012 @ 15:18:

Ervaring Mystique, geplaatst door Blinkie op 25-11-2011

Zoals beloofd hierbij het berichtje betreffende de ervaringen bij mijn eerste parenclub bezoek. Het was echt super en ik ben er nog helemaal vol van. Ik denk dat het daarom wel een beetje veel tekst geworden is. Ik hoop dat jullie je er door kunnen worstelen.

Mijn keuze is gevallen op Mystique. Omdat die voor iedereen, op doordeweekse dagen, toegankelijk is. Tevens veel faciliteiten waardoor ik ook een leuke avond kan hebben als het me allemaal, qua mannen, tegen gaat vallen.

Vanuit mijn kleine appartementje ging ik met mijn ouwe trouwe auto richting Mystique. De club ligt knap afgelegen. Best nog even lastig te vinden. Ik kwam daar om vijf uur aan. En ooohhhh, wat was ik zenuwachtig. Ik durfde haast niet mijn auto uit om naar binnen te gaan. Maar ik ben niet het type dat nu opgeeft en teruggaat. Dus ik mijn auto uit. Weekend tas mee waarin mijn spulletjes zaten. Ik liep maar achter een stelletje aan.

Bij de deur werden we gelijk binnen gelaten. Wat was het donker als je zo uit het daglicht binnen komt. Bij de balie naam genoemd en betaald. Vervolgens kreeg ik een sleutel en werd er met een soort stift met onzichtbare inkt het nummer op je hand geschreven. De slanke spitse dame van de receptie zei tegen mij dat er overal condooms en handdoeken aanwezig zijn. Indien de condooms toch op zijn dan zijn die bij de receptie altijd volop aanwezig. Nou... eerst maar een kijken zeg, duhhh...! Bij de lockers omkleden en make-up bijwerken. Ik deed mijn jas, spijkerbroek en shirt uit en ging mij omkleden in het mooie jurkje wat ik vorige week hiervoor speciaal gekocht had. Daaronder een string, hold-up’s en een sexy bh van Sapph. Je weet wel, zo’n bh met van die bandjes. Waar Marlies Dekker groot mee geworden is. Mooie schoentjes aan en op naar de bar.

Daar aangekomen gaf ik mijn sleutel af. Ging op een kruk zitten en bestelde een witte wijn. Ik deed heel stoer, maar voelde mijn hart in mijn keel slaan. Durfde niemand aan te kijken en keek een beetje in het rond. Na een tijdje zakte gelukkig de ergste spanning. Er zaten wat paren en mannen aan de bar. Sommige praten met elkaar en een aantal mannen keken rustig rond. Viel mij op dat de meeste mannen die er alleen waren al reeds hun ondergoed aan hadden. Maar dan wel mooi ondergoed gelukkig. De stakke slips en boxershorts waren in de meerderheid hi, hi.

Ik had wel in de gaten dat ik als jonge single vrouw flink bekijks had. Steeds keken de mannen die aan de bar zaten mijn kant uit. Na mijn wijntje besloot ik om de club te gaan verkennen.

Bij het doorlopen en bezichtigen van alle kamers viel het me op dat 2 mannen mij op een afstandje volgde. Ik kon een grijns niet onderdrukken. Die dachten zeker dat ik nu al wat van plan was. Boven was er ook een zogenaamd klein huisje met dito deurtje. Terwijl ik bukte om naar binnen te kijken probeerde ik zo elegant mogelijk door de knieen te gaan. Maar denk dat de mannen toch wel een leuke aanblik hadden op mijn achterkant. Uiteraard was het overal nog rustig. In het grote bubbelbad zaten wel twee stelletjes en een aantal mannen.

Ik liep naar het restaurant en ging daar een hapje eten. Het was daar druk. Terwijl het vrij groot is was er toch nog maar 1 tafeltje vrij. Maar ja, etenstijd dus spitsuur. Toen ik daar zat te eten kwam er een stelletje langs en vroeg of de overige zitplaatsen vrij waren. Ik knikte. Vervolgens kregen we een gezellig gesprek. Ze vroegen op een gegeven moment wat ik zocht in een parenclub. Ze hoopte dat ik wel in zou zijn om met zijn 3-tjes wat te doen. Ik heb toen vriendelijk gezegt dat ik absoluut niet daarvoor in ben. Maar juist gekomen ben voor een 1 op 1, vrouw-man avond. Vervolgens ging ik weer richting bar. Heerlijk al die blikken die mij volgde. Mijn superstrakke jurkje had succes. Ik merkte dat ik automatisch wat verleidelijker ging lopen. Die aandacht geeft zo’n kick. Een man kwam eraan en wilde het restaurant ingaan terwijl ik er net uit ging. Hij deed het gordijn voor mij open en liet mij voorgaan met een glimlach van oor tot oor en met een gebaar van gaat uw gang.

Moet wel zeggen dat ik al die aandacht wel prettig vind overkomen. En niemand zit aan je. Dus wat ze zeggen, dat je met respect behandeld wordt, is zeker waar. Nadat ik weer aan de bar zat met een wijntje kwam er een man naast me zitten. Ik schat hem zo’n jaar of 40. Goed figuur, vrolijk en vriendelijk gezicht met een leuke babbel. Natuurlijk had ik liever voor mijn leeftijd een wat jongere man gehad, maar die had ik nog niet gezien. Kreeg trouwens toch de indruk dat ik zo’n beetje de jongste van alle aanwezigen was. Het was een leuk gesprek over van alles en nog wat. Natuurlijk ook met de nodige dubbelzinnige vragen en antwoorden die we aan elkaar stelde. Regelmatig raakte hij mij tijdens het gesprek even aan op mijn schouder en arm.

Na een tijdje zag ik dat steeds meer stelletjes zich omgekleed hadden in hun mooiste lingerie. Dus ik zei tegen mijn gesprekspartner dat het voor mij ook tijd werd om mij om te kleden. Hij legde zijn hand op mijn schouder, keek mij aan en vroeg: zie ik je straks nog? Waarop ik zei: misschien.

Na het omkleden maar eens richting bubbelbad. Na het douchen stap je zo naakt de trap af het bad in. De mensen in het bubbelbad hebben dan een compleet uitzicht op je hele naaktheid en niets blijft dan verborgen. Ja, of je zou achterste voren het bad in moeten gaan, hi,hi. Nou ik mag gezien worden dus loop trots en vol zelfvertrouwen het water in en ga op de rand in het bad zitten zodat alleen je hals en hoofd boven water uitsteekt.

Er zitten op dat moment 5 stelletjes en 9 mannen in het bad. Naast de stelletjes zitten een aantal mannen. Aan de handelingen, onder water, kon ik wel zien wat er zich daar afspeelde. De vrouw werd door haar man verwend en vele mannelijke handen masseerde en streelde de vrouwen. Aan de geluidjes te horen beviel dat wel, hi hi.

1 Man schoof steeds dichter naar mij toe. Ik vond het echter een niet aantrekkelijk type. Toen ik zijn hand op mijn bovenbeen voorzichtig voelde pakte ik zijn hand en duwde die rustig van me af. De man begreep het en schoof gelijk weer een stukje van mij weg in het bad.

Toen kwam mijn gesprekspartner van zojuist voorbij gelopen. Hij zag dat ik in het bad zat. Hij lachte naar me. Hij ging douchen en kwam ook richting bubbelbad. Hij stond bij de trap om het water in te komen. Verdorie, wat ik toen zag hoefde hij zich absoluut niet voor te schamen zeg. Hij kwam het water in en zat in no-time naast me. Even later voelde ik ook van hem een verkennende strelende hand op mijn bovenbeen. Van hem vond ik het ok. Het was een aardige best wel goed gebouwde vent. Als snel werd alles gestreeld en voelde ik zijn hand tussen mijn benen. Ik voelde tegen mijn been zijn hardheid hi, hi.

Na een tijdje gingen we samen het water uit. Setje weer aan en we gingen langs de bar rechtdoor de trap op naar boven. Daar gingen we liggen in 1 van de relaxkamers. We hebben daar heerlijk sex met elkaar gehad. Ik was me er vaag bewust van dat er een aantal toeschouwers stonden te kijken. Maar ik ging zelfs zo op in het spel dat ik later pas merkte dat er ook een tweede man naast me lag en mijn borsten en lichaam aan het strelen was. Na een tijdje was hij klaargekomen, groette me en ging douchen. Ik had best nog wel een tijdje door willen gaan.

Typisch toch altijd met mannen. Als ze klaar zijn gekomen, zijn ze zo weg. Dat merkte ik ook al als ik weer eens een One Night Stand met een vent had.

Dus ik ook douchen en weer naar beneden. Ik had wel even zin om de sauna in te gaan. Maar halverwege de trap zie ik een mooie vent de trap opkomen. Schat in zo ongeveer 30-35 jaar. Ik kijk hem aan en blijf op de trap stilstaan. Hij kijkt mij ook aan. Ik lach naar hem en geef een knipoog. Hij loopt langs me en streelt terwijl hij langs loopt over mijn been en bil. Ik blijf stokstijf staan en wacht wat er komen gaat. Hij komt achter me staan en pakt met beide handen mijn billen om zachtjes te kneden. Ik kijk hem met mijn verleidelijkste blik aan. We hoeven niets te zeggen, samen gaan we de trap weer op en gaan weer liggen in een relaxkamer. Het wil bij hem echter niet zo lukken. Blijft niet stijf. Hij zegt dat hij wordt afgeleid als er veel mensen staan te kijken. Hij vraagt of ik mee wil gaan naar het huisje. Daarvan kan de deur op slot en het gordijntje dicht. Snoezig toch zo’n afsluitbaar huisje, hi,hi?

Voor mij geen probleem. En toen we daar eenmaal lagen had hij gelukkig nergens meer last van. Het hele arsenaal van sexuele mogelijkheden kwam voorbij. Ik voelde hem diep en hard. Na een behoorlijke tijd kwam hij klaar. En nu was ik ook geheel tevreden. Samen douchen. De andere douche was bezet door een stel dus ook wij samen onder 1 sproeier. Hij heeft me heerlijk ingezeept en afgespoeld. Daarna weer naar beneden.

Vervolgens daarna toch de sauna gepakt, hapje gegeten, paar cola light-tjes genomen en vervolgens weer het bubbelbad in. Daarbij me door twee mannen laten verwennen onder water (handen en vingers) en had ik ook het heft in handen (2 zelfs) hi,hi.

Intussen was het laat geworden dus sleutel bij de bar halen, weer omkleden en naar huis.

Ik moet zeggen, het is heel spannend. En inderdaad, als vrouw heb je het daar voor het uitkiezen en wordt je met respect en op handen gedragen. Er lopen natuurlijk relatief veel mannen waarbij je er niet aan moet denken om daar wat mee te doen. Maar er lopen er ook wel een aantal bij waarbij je denkt Yammiee.

En als zo’n voor mij onaantrekkelijke man aansluiting zoekt dan is een kleine wenk, blik of het wegleggen van zijn hand voldoende om hem duidelijk te maken dat contact verder niet gewenst is.

Ik heb er in ieder geval van genoten en ga …¿ç dit in de toekomst zeker vaker doen. Makkelijke dan een One Night Stand. Want als 1 man in de club tegenvalt, of er niets van bakt, of te snel klaar komt, dan is er zo een 2e voorhanden, hi, hi.

Sorry, het is een beetje veulllll tekst geworden. Maar ik ga niets schappen Duhhh... Hoop dat het in 1 bericht kan anders moet ik splitsen.

wow, klinkt geweldig!

Het lijkt mij ook wel wat om eens te proberen maar volgens mij ben ik er veel te verlegen voor, en ik moet zeggen dat ik ook best wel kieskeurig ben qua leeftijd (ben zelf 26 en de max. ligt toch eigenlijk wel bij 35)...

Iemand ook ervaring met clubs in Noord Nederland?
Inter: geen ervaring met clubs in het noorden, maar kan je wel vertellen dat je voor de echt goede clubs niet bang hoeft te zijn.

Als je de verhalen aan het begin gelezen hebt weet je welke we bedoelen. De Fun moet op zaterdag het hoogst aantal jeugdige personen hebben. Zelf geen ervaring mee helaas.
Beetje jammer dat het wat ver weg voor me is, maar ziet er goed uit.

Toch maar eens iemand zoeken die met me mee wil (alleen is ook zo alleen)
Je komt vaak als man alleen in veel clubs niet eens binnen, en als je aangeeft iemand te zoeken die met je mee wil (met smile erachter) wi ik je vast aangeven dat je op het forum niet mag hengelen. (verkapte oproepjes)

Ik denk ook dat weinig vrouwen er voor voelen want die mogen ook alleen naar binnen en hebben dan geen man aan hun been hangen (zijn dus vrijer)

ik weet dat er 1 club in het noorden is ben alleen de naam kwijt en volgens mij is dat alleen een club voor stellen.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
Doddie Intercedent is een intercente... een vrouw
A dirty mind is a joy forever
Haha, ik was niet aan het hengelen hoor, Doddie. Maar was meer een soort smiley omdat ik me een beetje ondeugend voel

En ja, ben inderdaad een vrouw (zie profiel)
oeps :-) sorry
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
Als vrouw alleen kom je volgens mij wel binnen bij de clubs, maar dat moet je maar net durven.

Ik geloof niet dat ik zo'n held zou zijn.
A dirty mind is a joy forever
Maar om even terug te komen op wat je zei, ik zou juist wel graag met een "date" naar zo'n club gaan. Dan heb je in ieder geval iemand "achter de hand" en ben je niet alleen.

Of is dit een gekke gedachte?
Als vrouw alleen kom je bij elke club zonder problemen binnen. Ik zou het juist wel durven omdat het leggen van contact dan heel laagdrempelig is. Liever zou ik dan met een vriendin gaan trouwens.

Ik snap je "achter de hand" gevoel wel, aan de andere kant, als je er niet al te onappetijtelijk uitziet is het bepaald niet ingewikkeld (een) sekspartner(s) te vinden.

O en clubs in "het Noorden" (ik weet niet precies hoe noordelijk je het wilt hebben), ik ben in Monique en de Showboat geweest. Beiden een leuke sfeer. Beiden voor-en nadelen, bij beiden mogen single mannen komen op bepaalde avonden.
Inter, er zijn in Noord-Nederland wel wat clubs, welke dat zijn kan je zien op clubtijd.nl, daar staan ook wat recensies te vinden.

De clubs waar Rooss het over heeft, zijn in Noord-Holland (ik weet dat jij uit Groningen komt), Blinkie, de dame van het door jouw aangehaalde verslag heeft in het vorige deel (deel 13) daar ook recensies over geschreven, die zou je ev. nog kunnen opzoeken.

Ik denk idd dat je als vrouw alleen niet bang hoeft te zijn dat je geen aanspraak zal hebben. Ik heb er geen ervaring mee, maar snap heel goed dat alleen zo'n club instappen best heel spannend zal zijn. Dat is het al als je samen gaat!
quote:leen65 schreef op 23 juni 2012 @ 19:36:

[...]

Wij gaan volgende week zaterdag. Zijn al een keer eerder geweest en dat verslagje staat ongeveer aan het begin van dit topic. Ons is het goed bevallen. Mooie club, mooie ruimtes en die avond toen veel actie. Het concept is iets anders geworden aangezien zaterdag eerst alleen voor paren was maar nu ook voor single dames. Er zijn schijnbaar ruimtes bijgekomen en nog een 2e darkroom, meen ik. Als het volgende week warm is zal de tuin en buitenbad wel open zijn. Ben benieuwd. Deze keer verblijven we in een B&B vlakbij op loopafstand.

Wanneer gaan jullie???

Wij zijn afgelopen zaterdag geweest, en het was best wel meegevallen!!! We zijn redelijk snel in een groep opgenomen die daar blijkbaar al jaren bijna iedere week komen, en das wel fijn dat je direct sociaal contact hebt... Hadden ook wat zenuwen over dat gedoe met dat "geld" (thema avond, monopolie geld voor de duidelijkheid), maar dat is wel heel goed meegevallen. We hebben 1 van de 3 hoofdprijzen meegekrgen. Een hele koffer vol (dure) parfums en verzorgingsproducten (op hun site staan foto's)... We zijn ook nog maar beginners (5de keer, vorige keren was altijd Acanthus)... Boven heb ik eigenlijk geen "geld" zien uitgewisseld worden, we zijn ook maar met 1 koppeltje heel rustig even naar boven gegaan... Het ging er meer om als je als vrouw op het podium ging dansen kreeg je geld (vanuit de club, dus nog niet van medekoppels), als je dan wat liet zien nog meer, als je dan een (jou) man mee erop kreeg nog en als die wat liet zien weer meer enz... En dan kregen we daarna nog van andere mensen ook spontaan toegestopt (ook de mannelijke wederhelft heeft redelijk wat gekregen van vrouwtjes!) Wij zijn niet echt verlegen, maar zo voor publiek op podium staan is ook niet echt aan ons besteed, maar dat viel goed mee omdat er zeker een 15-tal mensen opstonden, dus het is niet zo dat je daar alleen in het midden vd belangstelling staat... (En als je je dan wat achteraan zet valt het wel mee :-) )

Al bij al zeer geslaagde avond (en goedkope, we hebben er nog aan verdiend, want dat zijn best wel dure producten... haha :-) )
In Groningen heb je Inn4Love (Wagenborgen). Doordeweeks mogen ook singles naar binnen en in het weekend (za. en zo.) alleen stellen en alleengaande dames.

Zelf 3 keer geweest. Leuke club alleen de laatste keer wel erg rustig (alweer bijna 2 jaar geleden). Ik vraag me af hoe het met de club gaat, want de site is al een hele tijd niet bijgewerkt en er staan nog oude foto's op van kamers die er al 5 jaar niet meer zijn. Wellicht iemand hier met recente ervaringen uit Wagenborgen?
Ik ben niet bijgelovig, dat brengt ongeluk...
quote:intercedent schreef op 25 juni 2012 @ 10:40:

Maar om even terug te komen op wat je zei, ik zou juist wel graag met een "date" naar zo'n club gaan. Dan heb je in ieder geval iemand "achter de hand" en ben je niet alleen.

Of is dit een gekke gedachte?

Misschien kan je de eerste keer met een ander koppel gaan... Dan ben je niet helemaal alleen, maar toch niet te fel gebonden... En inderdaad, eenmaal binnen heb je altijd wel bekijks hoor... Zeker als jongere (wij zijn zelf 29 & 34, en denk wel dat dat geholpen heeft om zoveel "giften" te krijgen, lol )

niet om te "hengelen" zoals ze hierboven schrijven hoor, zijn zelf van Belgie, en noord-holland is veel te ver voor ons

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven