Peegasm, wie ook? En kan het echt schadelijk zijn?

03-08-2020 14:03 71 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi, sinds kort heb ik bij toeval het peegasm (Ja, het heeft zelfs een naam heb ik al gezien) ontdekt. Dit is het opgewonden raken door volle blaas, die dan tegen erogene zones schijnt te drukken.

Ik zat op de weg, moest eigenlijk al echt enorm flink plassen en toen was er ook nog eens een omleiding via een weg met nogal wat drempels. Ik verbaasde mezelf dat ik juist dat gehobbel fijn begon te voelen. Raar gevoel, niet echt een seksueel orgasme maar wel iets in die buurt. Zo fijn dat toen ik eenmaal thuis was niet eens direct naar het toilet ging, maar eerst de boodschappen ging uitpakken en de was in de machine ging doen.

Eenmaal naar de wc te zijn geweest, was er uiteraard wel de opluchting maar vond het ook een beetje jammer dat dat andere gevoel weg was.

Dus de volgende dag veel water gedronken en weer eigenlijk veel te lang met volle blaas rond gelopen. En weer kwam het gevoel opzetten.

Doe dit niet elke dag nu hoor, maar vroeg me af of dit nou schadelijk kan zijn. En of er meer vrouwen zijn die hier ervaring mee hebben.
Alle reacties Link kopieren
Nee, geen behoefte aan ook.
Heb chronische blaasontsteking gehad dus associeer een volle blaas met pijn en ongemak.
Mijn motto is dan ook: als ik moet plassen, moet ik plassen...niks ophouden.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren
sprokkelientje schreef:
03-08-2020 14:06
Nee, geen behoefte aan ook.
Heb chronische blaasontsteking gehad dus associeer een volle blaas met pijn en ongemak.
Mijn motto is dan ook: als ik moet plassen, moet ik plassen...niks ophouden.
Nee dat snap ik dan ook wel idd.
Lang je plas ophouden kan schade veroorzaken. De knijpkracht van je blaas kan minder worden, waardoor je niet meer goed kan uitplassen. Het is ook niet zo goed voor je nieren.
Alle reacties Link kopieren
Whomi schreef:
03-08-2020 14:18
Lang je plas ophouden kan schade veroorzaken. De knijpkracht van je blaas kan minder worden, waardoor je niet meer goed kan uitplassen. Het is ook niet zo goed voor je nieren.
Maar af en toe zal het wel mee vallen toch?
Alle reacties Link kopieren
Blomke82 schreef:
03-08-2020 14:23
Maar af en toe zal het wel mee vallen toch?

Nee, langer dan nodig je plas ophouden is nooit gezond. Tenzij je graag blaas- of nierbekkenontstekingen oploopt, dan moet je het natuurlijk zelf weten.
Alle reacties Link kopieren
Mijn werkgever is een keer flauwgevallen. Hij hield ook altijd zijn plas op, volgens hem omdat hij geen tijd daarvoor nam. Afvalstoffen spoelden terug in zijn lichaam en hij viel flauw.
Word je niet high van eventuele afvalstoffen? Heb nog nooit gehoord eigenlijk van een dergelijk orgasme
Een peegasm? Ik word echt oud.

En nee, lijkt me niet gezond, maar zo af en toe zal het niet gelijk tot klachten lijden denk ik.
Apart is dit wel! Ik bekeek een keer een reportage over een vrouw die de hele dag orgasmes had. Ze wilde dat niet, maar het gebeurde. De arts vertelde dat een dergelijke hyperseksualiteit het beste vergeleken kon worden met een blaasontsteking. Hoe dat precies zit weet ik niet, dat legde de arts ook niet uit. Maar het zit natuurlijk wel allemaal bij elkaar in de buurt.

Ik zou het niet doen, mijn blaas zo vol laten lopen!
Een orgasme krijg ik er niet van, maar ik vind een volle blaas soms ook wel prettig aanvoelen. Pas vorig jaar of zo las ik dat meer mensen dat hebben.
Het enige lekkere aan een volle blaas vind ik dat ene ondeelbare moment dat ik plaatsneem op de wc-bril en de sluizen eindelijk mag openen. Voor de rest vind ik er niks aan.
Alle reacties Link kopieren
Trotter schreef:
03-08-2020 14:26
Nee, langer dan nodig je plas ophouden is nooit gezond. Tenzij je graag blaas- of nierbekkenontstekingen oploopt, dan moet je het natuurlijk zelf weten.
Ja, en dan wel graag zelf de ziektekosten betalen!
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
03-08-2020 14:44
Het enige lekkere aan een volle blaas vind ik dat ene ondeelbare moment dat ik plaatsneem op de wc-bril en de sluizen eindelijk mag openen. Voor de rest vind ik er niks aan.

Echt wel!
Lady*Voldemort schreef:
03-08-2020 14:44
Het enige lekkere aan een volle blaas vind ik dat ene ondeelbare moment dat ik plaatsneem op de wc-bril en de sluizen eindelijk mag openen. Voor de rest vind ik er niks aan.
O, absoluut! Ik vind het vreselijk, een volle blaas, raak er een beetje van in paniek. Na drie bevallingen is de boel ook wat minder krachtig daar...
Alle reacties Link kopieren
wat een gezeik
lilalinda schreef:
03-08-2020 14:55
wat een gezeik

oh, pissig?
Alle reacties Link kopieren
"Het kan wel gevaarlijk zijn, zegt Dr. de Kort, uroloog van het UMC Utrecht. "Lang de plas ophouden kan gevaarlijk zijn als mensen dit vaak doen. De blaas kan uitrekken en daar door zijn knijpkracht verliezen. Dit kan het uitplassen bemoeilijken. Ook kan de druk in de blaas te hoog worden en kunnen de nieren beschadigd raken. Eén keer lang de plas ophouden is niet gevaarlijk."



https://www.gezondheidsnet.nl/urineverl ... r-de-blaas
Nee heb je, ja kun je krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Brabants_meisje schreef:
03-08-2020 14:37
Een orgasme krijg ik er niet van, maar ik vind een volle blaas soms ook wel prettig aanvoelen. Pas vorig jaar of zo las ik dat meer mensen dat hebben.
Ja idd, zo'n volle blaas door veel water drinken en je concentreren op het fijne gevoel.

Heb dat gevoel trouwens nooit op bijvoorbeeld een tentfeest gehad, waar er regelmatig een wachtrij is bij die vaak smerige dixi's en je je plas zo lang mogelijk uit stelt om vervolgens een plas te doen waar een paard jaloers op is. Dan vind ik mijn volle blaas dus totaal niet fijn.

Maar dan is er alcohol in het spel, weet niet of dat van invloed is.
Alle reacties Link kopieren
Als je dit hebt als je moet poepen is het dan een shitgasm?
Alle reacties Link kopieren
sunshineandblueskies schreef:
03-08-2020 15:07
"Het kan wel gevaarlijk zijn, zegt Dr. de Kort, uroloog van het UMC Utrecht. "Lang de plas ophouden kan gevaarlijk zijn als mensen dit vaak doen. De blaas kan uitrekken en daar door zijn knijpkracht verliezen. Dit kan het uitplassen bemoeilijken. Ook kan de druk in de blaas te hoog worden en kunnen de nieren beschadigd raken. Eén keer lang de plas ophouden is niet gevaarlijk."



https://www.gezondheidsnet.nl/urineverl ... r-de-blaas
Dus zo af en toe kan dan weinig kwaad denk ik dan.
Alle reacties Link kopieren
Dat was weer genoeg internet voor vandaag...
Alle reacties Link kopieren
Westerpaviljoen schreef:
03-08-2020 15:10
Als je dit hebt als je moet poepen is het dan een shitgasm?
En als het al door een man lukt hebben de meeste vrouwen een kutgasm
Alle reacties Link kopieren
Tijgerprintje2 schreef:
03-08-2020 15:13
Dat was weer genoeg internet voor vandaag...
:rofl:
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Ik herken het wel een beetje. Heb er geen "gasm" van maar ik kan wel een wat wollig en opgewonden gevoel krijgen als mijn blaas wat vollig is. Ik vind een orgasme ook lekkerder als ik een beetje moet plassen.

Ik denk dat het met die schadelijkheid echt wel een beetje meevalt hoor. Je moet er geen dagelijkse kost van maken maar we moeten allemaal wel eens nodig plassen terwijl er nog even geen mogelijkheid is.
Dat kan echt niet zoveel kwaad.
...
Alle reacties Link kopieren
Rooss4.0 schreef:
03-08-2020 15:58


Ik denk dat het met die schadelijkheid echt wel een beetje meevalt hoor. Je moet er geen dagelijkse kost van maken maar we moeten allemaal wel eens nodig plassen terwijl er nog even geen mogelijkheid is.
Dat kan echt niet zoveel kwaad.
dat hebben we inderdaad allemaal, maar als je daar expres-niet-gaan-plassen bij optelt, wordt het dus wel te veel

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven