Pijpen & soa?

27-11-2007 22:17 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!

Ik ben betrekkelijk nieuw hier.

Lees wel al een poosje mee, maar heb nu toch de stoute schoenen aangetrokken om zelf een vraag te stellen.



Na een huwelijk van 15 jaar ben ik sinds deze zomer gescheiden.

15 jaar lang monogaam geweest en voor mijn huwelijk nauwelijks enige sexuele ervaring gehad met andere mannen dan mijn uiteindelijke echtgenoot.

Nu ik niet meer gebonden ben, wil ik gaan ervaren hoe het is om sex te hebben met andere mannen.



Die eerste ervaring met een andere man zit er aan te komen...het hangt in de lucht zogezegd. :rolling:

Veilig vrijen is uiteraard een must.

Nu mijn vraag: (misschien wel een suffe vraag, maar ja...) kun je van pijpen zonder condoom een soa oplopen?
ja dat kan
Sluit me aan bij lemoni....ja, dat is mogelijk...dus ook bij orale sex: oppassen geblazen!
Alle reacties Link kopieren
ja!!!
Alle reacties Link kopieren
Kun je bij pijpen en beffen een soa of hiv oplopen?

Geplaatst op: 01-01-2004

Rubriek: Hoe loop je een soa op?



Ja, je kunt bij pijpen en beffen een soa of hiv oplopen. Daarvoor hoeft een jongen niet in je mond klaar te komen. Als de jongen klaarkomt in je mond kun je hiv oplopen. Als de jongen niet in je mond klaarkomt kun je syfilis en herpes oplopen.



Je kunt niet alleen bij pijpen een soa oplopen. Bij beffen kun je ook soa oplopen. Dus gebruik altijd een condoom of beflapje als je iemand pijpt of beft
herpes, genitale wratten, syfylus en chlamydia kun je oplopen van pijpen zonder condoom.

en als hij ook nog es klaarkomt in je mond, dan ook nog HIV. dat zit hem vooral in de sperma. al moet ik er dan ook nog bij vermelden dat er natuurlijk ook nog voorvocht uit kan komen van te voren...
Alle reacties Link kopieren
Dus? Alleen pijpen met condoom?

Lijkt me eerlijkgezegd niet heel plezierig.
sja, er zijn mensen die toch het risico lopen, omdat ze zeggen dat de kans wat kleiner is op HIV. moet ieder voor zich uitmaken...

misschien toch maar wachten met pijpen als je niet met condoom wil, en vragen of ie zich wil laten testen ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Dametje66 schreef op 27 november 2007 @ 22:31:

Dus? Alleen pijpen met condoom?

Lijkt me eerlijkgezegd niet heel plezierig.




condoom met smaakje

of niet pijpen

of t risico lopen op een ziekte



is maar net wat jij belangrijk vindt.
Alle reacties Link kopieren
wel vreemd trouwens, want in je openingspost schrijf je dat je veilig vrijen een must vindt....
Alle reacties Link kopieren
Veilig vrijen daar kan ze ook mee bedoelen; penetratie altijd met condoom!

De enige manier om HIV buiten de deur te houden.

Verder Dametje, weet je dus al dat je met/van wisselende contacten een soa kunt oplopen. Om dit binnen te perken te houden/uit te sluiten daarvoor ga je naar de GGD, dit is geheel annoniem en tevens gratis.Een kleine moeite waar je veel aanhebt. Zelf zijn we swingers, dus ook wisselende contacten, we laten ons regelmatig testen en hebben gelukkig nog nooit iets opgelopen.
Ik kies ervoor wel te pijpen zonder condoom, maar om de man absoluut niet te laten klaarkomen in mijn mond. Het risico dat je HIV krijgt dmv orale seks is weliswaar véle malen kleiner dan door 'gewone' seks, maar toch wil ik dat risico niet nemen - het is wel je leven waar je mee speelt. Ik heb ervoor gekozen het risico op andere SOA's wél te lopen. Ook daarvoor geldt dat de kans kleiner is dat je besmet raakt als bij 'gewone' seks, herpes en gonorroe kun je in de besmettelijke fase mééstal zien, ik ben ingeënt tegen hepatitis en andere ziektes zijn weliswaar erg vervelend maar niet dodelijk. Natuurlijk ligt het er ook een beetje aan met 'wat voor man' je het doet. Toch is het een afweging die iedereen voor zichzelf moet maken. Als je 100% veilig wilt vrijen moet je dus of niet pijpen, of pijpen met condoom.
Alle reacties Link kopieren
wij zijn swingers en pijpen zonder condoom maar voorkomen dat er sperma in de mond komt. De kans op hiv is dan vrijwel nihil. De mondslijmvliezen zijn dik genoeg om het virus tegen te houden in het voorvocht zit ook vrijwel niet het hiv virus. Deep troaten geeft die bescherming niet omdat de keelslijmvliezen veel dunner zijn en wel doorlaten evenals de slijmvliezen van de anus en vagina.



Tegen hepatitus B kun je je laten inenten helaas is dat niet meer gratis. Maar het is wel verstandig om te laten doen als je wisselende contacten hebt.



Andere soa's kun je oraal oplopen maar in veel mindere mate dan met neuken. Sommige soa poliklinieken (bv haarlem ) nemen geen eens testen uit de keel af omdat het zo weinig voorkomt. Maar het is niet uitgesloten en je kunt het risico nog meer beperken door een condoom te gebruiken, echter dan zou je ook een beflapje moeten gebruiken.



Vraag is inderdaad of vrijen dan nog leuk is. Op straat en op werk kun je ook infecties oplopen en open tbc is ook geen pretje. Toch lopen we vanuit een besmetting risico toch ook niet met monddoekjes voor en handschoenen aan op straat. Waarom mag je je afvragen want veel van die infecties zijn behoorlijk ernstig en vaak ernstiger heb je er langer last van dan (sommige) soa's. Ik zeg dit niet om te bagetaliseren maar wel om te relativeren. vrijen moet wel leuk blijven doe zo veilig mogelijk waarbij je het plezier nog wel behoud. Want zelf met condoom en beflapje kun je niet alles uitsluiten, dan zou je je je ook nog handschoenen moeten dragen.



Jij bepaald in hoeverre je een beperkt risico neemt.



Laat je ook geregeld testen en voorlichten (dat doe ik ook en ik heb deze info dus ook van soa poli's)



Om te weten wat je wel en niet kunt krijgen kun je soa.nl raadplegen. Open dan `veilig vrijen` en `wat is veilig vrijen` vervolgens zie je in rood aan de rechter kant staan ` sexuele handelingen en risico's ` als je dat opent kun je lezen wat allemaal wel en niet kan voor hiv, soa en zwangerschap.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
Alle reacties Link kopieren
De meeste soa's zijn met een kuurtje te genezen. Echter juist de twee soa's die je zelfs met condoom kunt oplopen daar is weinig aan te doen en die kun je ook via handen overbrengen, nl herpes en genitale wratten. Het herpes virus wordt door 80 a 90 % van de mensen gedragen terwijl maar 20 % uitslag krijgt. De 80 a 90 % dragers kunnen het virus echter wel overbrengen zonder dat je het weet. Heb je het virus al bij je ben je al in zekere mate beschermd tegen besmetting. De grootste risico's loop je dus als je het virus niet bij je draagt. Juist op deze soa's wordt bij een soa poli niet getest.



Conclusie zou zijn dat je dus bijna niets meer kan doen of je helemaal moet inpakken en dat riep ik toen ook uit toen ik dit hoorde. Tot de verpleegster zei `mens je gaat er niet dood aan` dat heeft me wel wat doen relativeren. Vervelend ja maar dat is griep oplopen, tbc, voetwratten, nekkramp vogelgriep en koortlip ook. En zolang je op straat ook nog gewoon loopt zonder je helemaal daarvoor te beschermen denk ik dat je ook op jou manier moet kunnen genieten van sex en dat zo veilig mogelijk moet doen. Veilig in ieder geval voor de dodelijke en ernstige soa's als hiv en hepatitus B.



De andere kun je oplopen zoals je zoveel infecties kunt oplopen alleen moet je er nu voor uit de kleren waar je anders alleen hoeft te worden aangehoest.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
Alle reacties Link kopieren
Ik sluit me aan bij Doddie, je kunt nu eenmaal niet alle risico's uitsluiten.

Heb ook wel eens een griepje opgelopen in de kroeg, en toch ga ik nog steeds stappen zonder mondkapje..
Alle reacties Link kopieren
stout1975 schreef op 28 november 2007 @ 13:37:

Ik sluit me aan bij Doddie, je kunt nu eenmaal niet alle risico's uitsluiten.

Heb ook wel eens een griepje opgelopen in de kroeg, en toch ga ik nog steeds stappen zonder mondkapje..
Thrillseeker! O_o :-]
Alle reacties Link kopieren
Heel erg bedankt allemaal voor jullie reacties!

Inderdaad, veilig vrijen vind ik een must ... maar daarbij heb ik tot nu toe eigenlijk alleen gedacht aan de penetratie.



Doddie, bedankt voor je relativerende betoog.

Ik laat het nog eens even allemaal bezinken.
Alle reacties Link kopieren
doddie schreef op 28 november 2007 @ 00:21:

De meeste soa´s zijn met een kuurtje te voorkomen. .
eh.....te genézen ! :)
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Testen op SOA's is niet bij elke GGD gratis - in Tilburg moest ik ooit 16 euro 50 betalen en als ik er een hiv-test bijwilde kostte dat bijna 100 euro. Gelukkig kan ik het goed vinden met m'n huisarts en gaf hij me een formulier zodat het gratis was.



Als je een serieuze relatie op wilt gaan bouwen gewoon eerst veilig doen (alles veilig dus) en je zo snel mogelijk laten testen. Als die zorg de deur uit is kan je tenminste gaan genieten van elkaar :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven