Remt de pil echt je libido?

14-09-2010 10:58 64 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben benieuwd naar de ervaringen van anderen.

Ik heb zelf een jaar of 13 de pil geslikt en toen gestopt omdat we aan kinderen begonnen. Daardoor nam mijn libido toe, maar ik dacht dat dat kwam doordat we graag kinderen wilden. Maar nu na twee kinderen is mijn libido eigenlijk super en dat wil ik graag zo houden. Ik ben dus nu in dubio of ik weer aan de pil wil. Maar ik ben de condooms spuugzat. Voordeel voor mij met de pil is ook nog dat je door kan slikken en niet zo heftig menstrueert....

Spiraaltje is niet echt een optie voor mij.
quote:Wieowie schreef op 14 september 2010 @ 12:18:

voor mij aanstaande vrijdag

Hoe is het gegaan?

quote:Nova78 schreef op 20 september 2010 @ 19:55:

Straks mag manlief zich laten helpen. <...> Overigens wil hij het liefst onder algehele narcose..... hahahah mannen!

Deze man vind jouw man een watje...

Is goed te doen hoor, met plaatselijke verdoving. Besnijden is vervelender...
quote:lastigenaam schreef op 20 september 2010 @ 22:08:

[...]

Hoe is het gegaan?

[...]

Deze man vind jouw man een watje...

Is goed te doen hoor, met plaatselijke verdoving. Besnijden is vervelender...

ik moest er om 15.50 zijn.... werd pas geholpen om 16.50 dat was wat minder.

had ik het geweten ging ik onder hele narcose.

en laat ik het zo zeggen de verdoving werkt niet goed.

Knullig dat het voor jou zo uitpakte. Bij mij ging het dan een stuk beter.

Alhoewel het nog steeds geen feestje is! Maar ja, een sterilisatie bij een vrouw is vele malen ingrijpender. Voor mij was de keuze dus vrij simpel.

quote:ikdoehet schreef op 14 september 2010 @ 10:58:

Ik ben benieuwd naar de ervaringen van anderen.

Ik heb zelf een jaar of 13 de pil geslikt en toen gestopt omdat we aan kinderen begonnen. Daardoor nam mijn libido toe, maar ik dacht dat dat kwam doordat we graag kinderen wilden. Maar nu na twee kinderen is mijn libido eigenlijk super en dat wil ik graag zo houden. Ik ben dus nu in dubio of ik weer aan de pil wil. Maar ik ben de condooms spuugzat. Voordeel voor mij met de pil is ook nog dat je door kan slikken en niet zo heftig menstrueert....

Slikken dat ding! Scheelt minimaal 10 procent (of meer) kinderen die van een ander zijn. Dus verlagen dat libido!!!!

Spiraaltje is niet echt een optie voor mij.
Ik ben gestopt met de pil pasgeleden om gezondheidsredenen, maar mijn libido is enorm toegenomen sindsdien, om gek van te worden bijna, haha.
hier nog 1

ik ben er gek van aan het worden
Als de pil bedoeld was voor mannen, zou geen man hem gebruiken. Nee, niet waar. Als de pil bedoeld was voor mannen, was ie niet eens op de markt gekomen.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
quote:tonkje schreef op 27 september 2010 @ 15:14:

Als de pil bedoeld was voor mannen, zou geen man hem gebruiken. Nee, niet waar. Als de pil bedoeld was voor mannen, was ie niet eens op de markt gekomen.Hoezo? Anticonceptie in de zin van de pil is er voor vrouwen op de markt, niet voor mannen (naar mijn weten!!!).

Mocht deze er wél voor mannen zijn met vergelijkbare kwaliteiten, waarom niet? Ik vernam recent dat dé modekleur voor mannen momenteel roze is. Het traditionele onderscheid tussen man en vrouw lijkt steeds meer te vervagen.
@lastigenaam: waarschijnlijk omdat mannen niet vrijwillig een libido killer innemen?

Ik merk ook verschil. Ben nu ook gestopt, een soort experiment hoe ik me dan voel. Ik heb veel meer zin uit mezelf. Ik merk dat het aan het moment in de cyclus ligt nu. Met de pil had ik eigenlijk alleen zin als de man flink zn best deed, maw ik maakte zin. Ik ben ook minder emotioneel en wispelturig. Enige nadeel is dat mijn huid er slechter van is geworden. En ik vind het een beetje eng om alleen een condoom te gebruiken, ben bang dat deze knappen.
Mijn libido is hóóg. Zou voor mijn vrouw wel wat rustiger kunnen zijn...

Maar goed, mijn slangetjes zijn al afgeknoopt, ik 'hoef' tóch niet meer...
Ik heb een klein beetje het zelfde dilemma.

Ik heb alleen geen kinderen, maar weet geen goede oplossing voor het libidoprobleem.

Ik ben de condooms ook spuugzat, de pil is geen optie (vergeetachtigheid)...

Ik heb nu de nuvaring genomen, hiervoor geen andere anticonceptie gehad. De nuvaring geeft minder hormonen en ik hoopte dus dat de bijwerkingen daardoor minder zouden zijn. Ik heb inderdaad nergens last van behalve van mijn libido.

Nu word het dus iets anders verzinnen, enigste opties zijn nog spiraaltje en pleisters.

Ik weet niet of je ooit aan de nuvaring gedacht hebt, maar misschien dat dat voor jou wel beter werkt dan de pil. Misschien niet voor mij maar volgens mij zijn er ook redelijk wat mensen die daar wel voordeel van hebben.
de pil onderdrukt onder andere de testosteronproductie in de eierstokken waardoor je dus inderdaad minder opgewonden zult raken. Wanneer je een vrij zware pil slikt kan je hormoonhuishouding behoorlijk in de war raken waardoor je libido er dus onder gaat lijden. De wat lichtere varianten waarbij de effecten op je libido verwaarloosbaar zijn: microgynon, diane35, yaz24+4 en femodeen
Goed advies die diana35 pil.

Duss....
En jij vindt het nodig om ons die wijsheden even te verkondigen in een drie jaar oud topic, omdat....?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven