Remt de pil echt je libido?

14-09-2010 10:58 64 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben benieuwd naar de ervaringen van anderen.

Ik heb zelf een jaar of 13 de pil geslikt en toen gestopt omdat we aan kinderen begonnen. Daardoor nam mijn libido toe, maar ik dacht dat dat kwam doordat we graag kinderen wilden. Maar nu na twee kinderen is mijn libido eigenlijk super en dat wil ik graag zo houden. Ik ben dus nu in dubio of ik weer aan de pil wil. Maar ik ben de condooms spuugzat. Voordeel voor mij met de pil is ook nog dat je door kan slikken en niet zo heftig menstrueert....

Spiraaltje is niet echt een optie voor mij.
Volgens mij is dat niet iets dat standaard zo is, maar het is een mogelijke bijwerking.

Dus sommige vrouwen kunnen dat bij sommige pillen hebben. Bij mij hielp overstappen op een andere pil hartstikke goed (ook wegens andere bijwerkingen).
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Er zou een waarschuwing op zo'n pilstrip moeten komen, net als op een pakje sigaretten ; " de pil doodt je libido / de pil kan je relatie om zeep helpen ".

Ik vind het ook ongelooflijk dat er, als je voor controle komt, niet gevraagd wordt of je last hebt van die bijwerking. Daar zal ook niet iedereen frank en vrij uit zichzelf eens gezellig over beginnen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ja.
Het scheelt per persoon en per pil maar het is wel een veel gehoorde bijwerking.
Ja, ik heb drie verschillende pillen geprobeerd en alledrie schoten ze hun doel voorbij. Voor mij dus wél bijna 100% bescherming want geen seks!
Poep, wie heeft jou gescheten?
Ik geloof wel dat het zijn invloed kan hebben.

Ik geloof ook wel dat pil vaak ten onrechte de schuld krijgt.

Ik geloof zelfs dat het vaak als excuus gebruikt wordt.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 14 september 2010 @ 11:01:

Ik vind het ook ongelooflijk dat er, als je voor controle komt, niet gevraagd wordt of je last hebt van die bijwerking. Daar zal ook niet iedereen frank en vrij uit zichzelf eens gezellig over beginnen.

Nee, dat is ook het probleem.

Ik zal het er nu zeker met de huisarts over gaan hebben, maar ik heb er 'vroeger' niet eens aan gedacht dat mijn lage libido wel eens door de pil kon komen. In het begin van mijn huidige relatie slikte ik ook (al een paar jaar) de pil en was mijn libido wel goed.
Nee, geen last van persoonlijk.
Ik vraag me dit dus de laatste tijd ook sterk af.

Ik slik al vanaf m'n 15e de pil, al jaren ook een wat zwaardere omdat ik vroeger oneffenheden had en door de pil is dat helemaal afgenomen. Maar sinds een langere tijd is de behoefte naar seks sterk afgenomen. Ik heb nog wel zin, maar niet vaak,en ik merk dat ik niet altijd opgewonden ben. Ik moet er meestal ook even inkomen.

Ik kan altijd wel met een gerust hart slapen zonder seks als mijn vriend bij me is, de behoefte is er veel minder, terwijl ik hem wel heel aantrekkelijk vind, maar ik mis het gevoel van opgewonden, het verlangen, terwijl ik dat een jaar geleden, misschien langer, wél had....

Ik zit er ook over na te denken om met de pil te stoppen.

Is dit iets waar ik het met mijn huisarts over moet hebben? Of kan ik meteen stoppen met slikken na mijn stopweek (ik moet namelijk deze week ongesteld worden)
Je kan zomaar stoppen met de pil, hoor.
Zonneschijn, stoppen kun je zonder naar de huisarts te gaan. Je kunt het wel even melden als je weer eens daar moet zijn.
De pil zorgde daar bij mij niet voor, als ik geen zin meer had was dat meestal omdat ik mijn vriend zat was.

Ben het wel eens met schattekop.
-
pepsicoooooooooola!
Ja, de pil kan een libido-killer zijn. Het is een van de geaccepteerde bijwerkingen die zelfs op de bijsluiters staat (of hoort te staan). Het is een vrij bekend probleem.

Waarom is een spiraaltje geen optie voor je? Voor mij werkt het namelijk geweldig. Veel minder hormonen, dus veel meer zin in seks...
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Oke, bedankt.

Ik zit er ook mee dat we dan condooms moeten gebruiken. We hebben het wel eens vaker gebruikt, maar dat was echt 'verschrikkelijk'. Condooms leken aldoor te klein, en dan dat gepruts.

Daar moeten we echt nog handigheid in krijgen!

iemand tips voor goede condooms?
Achteraf zeg ik, ja hij remt je libido!

Ook een spiraal gehad, hetzelfde verhaal.

Na 3 kids is het gezin echt compleet en heeft manlief er (uitzichzelf) een knoop in laten leggen. Niet alleen daarom, we/ik had(den) ook andere problemen met anticonceptie, ik moet eerlijk bekennen voor mijn libido was dit de juiste oplossing!
Toen ik nog de pil slikte was mijn libido veel hoger dan nu. Dus nee, het hoeft niet. Daarbij moet ik wel opmerken dat ik toen ik de pil nog slikte nog geen kinderen had. En eveneens 10 jaar jonger was. En 10 jaar minder lang in de relatie zat. Mijn conclusies:

1: kinderen remmen je libido

2: ouder worden remt je libido

3: meer dan 10 jaar dezelfde sexpartner remt je libido.

Die pil: geen idee.
@ikdoehet De condooms van het Kruidvat zijn erg goed en niet te klein.

Mijn ervaring is ook dat ik veel meer libido heb zonder de pil en me in het algemeen emotioneel veel stabieler voel
quote:zonneschijn10 schreef op 14 september 2010 @ 11:15:

Condooms leken aldoor te klein, en dan dat gepruts.

Daar moeten we echt nog handigheid in krijgen!

iemand tips voor goede condooms?

Er zijn toch ook grotere condooms te koop?

Elk condoom met het " CE " keurmerk is in principe okay. Het is even zoeken naar welke jullie het fijnst vinden.

http://www.condomerie.com/NCasC.html
quote:eefje1980 schreef op 14 september 2010 @ 11:25:

@ikdoehet De condooms van het Kruidvat zijn erg goed en niet te klein.

Mijn ervaring is ook dat ik veel meer libido heb zonder de pil en me in het algemeen emotioneel veel stabieler voel

Die Kruidvat condooms. Die zijn bij pas een echte libido killer. We hebben ze ook in huis gehad. Elke keer als er 'actie' was en de condooms tevoorschijn kwamen kwam de slogan van het Kruidvat in mijn hoofd: "Kruidvat, steeds verrassend, altijd voordelig!" Daardoor zakte mijn libido telkens behoorlijk. Ik heb ze weggegooid, ik kon er niet meer tegen om elke keer op zo'n spannend moment die stomme slogan in mijn hoofd te hebben.

NB: de slogan klopt trouwens wel met sex in het algemeen: seks is steeds weer verrassend en altijd voordelig.
Bij mijn vriendin was het verschil erg groot, en ze voelt zich veel beter zonder de hormonen en haar libido gaat door het plafond.
Hier wat uitleg!

Bij mij remt het ook mijn libido en weet dat ik zonder pil veel meer zin heb. Vaak heb ik aan het einde van mijn menstruatie zoveel meer zin, zou dat hier ook mee te maken hebben?
quote:Guinevieve schreef op 14 september 2010 @ 11:29:

[...]

Die Kruidvat condooms. Die zijn bij pas een echte libido killer. We hebben ze ook in huis gehad. Elke keer als er 'actie' was en de condooms tevoorschijn kwamen kwam de slogan van het Kruidvat in mijn hoofd: "Kruidvat, steeds verrassend, altijd voordelig!" Daardoor zakte mijn libido telkens behoorlijk. Ik heb ze weggegooid, ik kon er niet meer tegen om elke keer op zo'n spannend moment die stomme slogan in mijn hoofd te hebben.

NB: de slogan klopt trouwens wel met sex in het algemeen: seks is steeds weer verrassend en altijd voordelig.
quote:Guinevieve schreef op 14 september 2010 @ 11:21:

Toen ik nog de pil slikte was mijn libido veel hoger dan nu. Dus nee, het hoeft niet. Daarbij moet ik wel opmerken dat ik toen ik de pil nog slikte nog geen kinderen had. En eveneens 10 jaar jonger was. En 10 jaar minder lang in de relatie zat. Mijn conclusies:

1: kinderen remmen je libido

2: ouder worden remt je libido

3: meer dan 10 jaar dezelfde sexpartner remt je libido.

Die pil: geen idee.

Hmm, werkt het bij ons toch anders...

Mijn libido is hoger dan ooit:

Jawel,

1: 3 kinderen

2: Ben inmiddels ook ouder dan 10 jaar terug.

3; Oke dan moet ik nog een jaartje wachten voor ik de 10 jaar berijkt heb....

Maar toch mijn libido is skyhigh en soms vraag ik me af of mijn man het wel kan handlen.... En geloof me die kan veel hebben op dat gebied

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven