Schimmelinfect - heel vervelend!

13-09-2009 17:26 77 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Ik lees al een tijdje mee op het forum en maak dit topic aan omdat ik ergens erg mee zit en hopelijk weet iemand een oplossing...

Ik heb al meer dan drie jaar regelmatig last van schimmelinfectie. Om de zo veel weken komt het terug. Ik heb er medicijnen voor, maar hoe dan ook is het ontzettend vervelend. Mijn zin in sex vermindert elke keer en ik baal verschrikkelijk als het weer zo ver is. Voor mijn vriend is het ook niet leuk om elke keer te horen: sorry schat, ik heb weer jeuk... Voorkomen heeft geen zin, want die medicijnen (Gyno-daktarin, kapsules) helpen pas als het zo ver is. Het is trouwens niet zo dat deze medicijnen uiteindelijk ook niet meer werken, je lichaam stoot ze na een tijd niet af, dat scheelt wel. Maar hoe dan ook ben ik het meer dan zat.

Toen ik het voor het eerst had schrok ik me rot. Ik heb een onderzoek gehad bij de huisarts en daar bleek gelukkig uit dat het geen soa is. Ik heb ook al bijna vier jaar een relatie en nog nooit met iemand anders seks gehad (vriend is niet vreemdgegaan - het is echt geen soa, want die medicijnen helpen elke keer wel).

Maar het komt de laatste tijd vaker terug, bijna om de twee weken. Ik dacht eerst dat het misschien met de pil te maken heeft, maar nadat ik om andere redenen naar een ander pil overstapte, is het niet erger of minder geworden. Ik weet van de huisarts dat veel vrouwen hier vaak last van hebben en dat het best de rest van je leven voor kan blijven komen. Maar ik ben zo wanhopig op zoek naar een oplossing, ik word er helemaal gek van.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen, verhalen van ervaringen zijn ook welkom. Alvast bedankt!
Everything happens for a reason
Ik ben bij een bioresonantietherapeute geweest. Zij heeft mijn darmen aangepakt en daarmee was dit toen ook weg.

Perfect, ben er zó blij mee!
weet je zeker dat je vriend geen schimmelinfectie heeft,misschien komt het daarom steeds terug.

mannen kunnen er ook last van hebben echter die schijnen het niet te merken.

overleg anders eens met de huisarts.
freedom is beijing yourself
Geen strings dragen, katoenen ondergoed, en dat op minimaal 60 graden wassen.

Zit de schimmel niet nog in je ondergoed?

Heb er zelf ook om de zoveel tijd last van, maar zo vaak als jij lijkt me echt heel vervelend.
Vinyl, heb je ook een dieet moeten volgen?
quote:Moonlight82 schreef op 13 september 2009 @ 17:44:

Vinyl, heb je ook een dieet moeten volgen?Nee, niet echt. Ik heb wel voedingssupplementen gekregen, en vooral gericht op mijn darmen. Ik kwam voor een schimmelinfectie, maar mijn spastische darm was daarna ook zo goed als weg. Heel fijn!
Vinyl, waar heb je dat laten doen? Verwijzing van de huisarts?
Ik heb het vroeger ook een tijd gehad. Echt ontzettend vervelend, het blééf maar terugkomen. Iedere keer weer een sterker kuurtje, tot niets meer hielp. Toen ben ik maar es gewoon gestopt met al die kuurtjes en wonder boven wonder ging het vanzelf weg! (en geloof me, ik was ook wanhopig hoor, ging zover dat ik ging spoelen met azijn, want ik had ergens gelezen dat dat goed was....)

Ben trouwens wel af en toe blijven spoelen met lactacyd, dat hielp redelijk om het te voorkomen. En als ik tegenwoordig een kriebeltje voel aankomen gebruik ik multigyn (vaginale gel, koop je gewoon bij de drogist), dan is het gelijk weer weg.
ik heb juist weer van mijn HA gehoord dat Lactacyd en dat soort dingen helemaal niet helpen, omdat je vagina zichzelf schoo houdt.
Slik je veel antibiotica??
"The time is always right to do what's right." -Martin Luther King
quote:Immortal schreef op 13 september 2009 @ 17:47:

Vinyl, waar heb je dat laten doen? Verwijzing van de huisarts?

Nee, het is juist niet het reguliere medische circuit.

ik ben hier geweest:

Klik
Het werd overigens wel (deels) vergoed door mijn ziektenkostenverzekering.
Ik neem aan dat je weet dat je vriend dan ook steeds behandeld moet worden? Anders besmetten jullie elkaar steeds weer en weer, het zogenaamde ping-pong effect.
quote:diaantje1971 schreef op 13 september 2009 @ 18:42:

Slik je veel antibiotica??Nee, juist helemaal niet... daar heb ik het inderdaad ook een keer van gehad (en niet alleen 'daar', zelfs op mijn voeten :S dus ik blijf nu van de antibiotic af....)
quote:Naomi_Mara schreef op 13 september 2009 @ 18:52:

Ik neem aan dat je weet dat je vriend dan ook steeds behandeld moet worden? Anders besmetten jullie elkaar steeds weer en weer, het zogenaamde ping-pong effect.Hij heeft nooit klachten, maar nu ik lees dat mannen er blijkbaar weinig tot minder last van hebben, moet hij zich ook maar eens laten onderzoeken... en als hij het wel heeft maar niet weet, kan het inderdaad zijn dat we elkaar steeds besmetten (al doen we het niet als ik last heb - daar kan ik me dan echt niet toe zetten!)
Het kan ook zijn dat je heel heftig reageert op suikers (volgens mijn arts), wat dan gaat 'gisten' en een vaginale infectie geeft. Gebruik je veel suiker? Ik zou het sowieso eens proberen om vrijwel geen suiker te gebruiken en te kijken hoe het dan gaat.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik heb er ook erg veel last van. Inderdaad niet leuk. Bij mij zo'n beetje elke maand, en het gaat meestal goed over na medicijnen en als ik ongesteld ben, want dan herstelt de zuurgraad weer ofzo. Een paar jaar geleden heb ik een dieet gevolgd via een homeopathisch arts van geen suiker en gisthoudende produkten, en toen was het echt veel minder. Dus ik weet dat ik dat wel weer moet doen, maar ik ben zo'n lekkerbek :( wat ik sowieso al laat staan is paddenstoelen en druiven, want dan wordt het veel erger bij mij.
Stressed is just desserts spelled backwards
quote:himalaya schreef op 13 september 2009 @ 19:04:

Het kan ook zijn dat je heel heftig reageert op suikers (volgens mijn arts), wat dan gaat 'gisten' en een vaginale infectie geeft. Gebruik je veel suiker? Ik zou het sowieso eens proberen om vrijwel geen suiker te gebruiken en te kijken hoe het dan gaat.

Dat heb ik inderdaad ook wel eens gehoord... en dat het te maken kan hebben met suikerziekte. Heb ik me op laten testen, en dat is het ook niet...

Ik wil jullie allemaal trouwens erg bedanken voor de nuttige tips en reacties!
Het hoeft ook niet zo te zijn dat je suikerziekte hebt, je kunt ook gewoon overgevoelig zijn voor suikers in het algemeen.

En suiker 'voedt' die schimmel, waardoor jij weer een vaginale infectie krijgt.

Het lijkt me het proberen waard dat je je suikerinname (drastisch) beperkt en kijkt hoe het dan gaat, zeker omdat suikerarm/vrij wel makkelijk toe te passen is.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
De schimmels die leven in je darmen, voeden zich met het teveel aan suiker en gist wat je binnenkrijgt. Daarom wordt het ook erger na een antibiotica kuur. De schimmels krijgen meer vrij spel want de AB-kuur dood bacteriën, de slechte maar ook de goede die de schimmel in toom houdt.

Wat ook nog wel wil helpen is pro-biotica tot je te nemen voor je darmbalans.
Stressed is just desserts spelled backwards
Hoi hoi,

Jaren geleden had ik ook veel last van schimmelinfecties, iedere maand was het wel raak. Ten einde raad een verwijzing naar de gynaecoloog gevraagd, al wist mijn toenmalige huisarts niet wat een gyn meer kon doen dan hij. Maar goed.. uiteindelijk heb ik een aantal maanden preventief op de eerste én laatste dag van de menstruatie een vaginale (zwaar gedoseerde) pil (ook Gyno-daktarin) moeten gebruiken en daarna was ik ervan verlost. Wil niet zeggen dat ik het daarna helemaal nooit meer heb gekregen maar dat was dan na een antibioticakuur of zo.

Ik moet zeggen dat ik in de tijd van de schimmelinfecties nodig aan mezelf twijfelde.. in de trant van.. wat in hemelsnaam doe ik toch niet goed. Achteraf blijkt gewoon dat ik nooit helemaal van die infectie af was totdat ik die preventieve medicatie kreeg.

Hopelijk heb je iets aan mijn bijdrage :-)

Liefs,

Marit
quote:Maleficent schreef op 13 september 2009 @ 19:20:

De schimmels die leven in je darmen, voeden zich met het teveel aan suiker en gist wat je binnenkrijgt. Daarom wordt het ook erger na een antibiotica kuur. De schimmels krijgen meer vrij spel want de AB-kuur dood bacteriën, de slechte maar ook de goede die de schimmel in toom houdt.

Wat ook nog wel wil helpen is pro-biotica tot je te nemen voor je darmbalans.Inderdaad, daarom heeft die vrouw mijn darmen aangepakt. Perfect!
Ik heb er ook heel vaak last van, jouw verhaal had het mijne kunnen zijn. Zelfs zo erg, dat ik niet op vakantie zonder medicijnen wilde gaan.

Wel interessant om te lezen dat het een teveel aan suikers kan zijn. Ik snoep ook heel veel, ik ga er eens rekening mee houden.

Is het overigens waar dat het besmettelijk is? Mijn vriend is nooit behandeld... misschien wisselen we het wel steeds uit. Maar hij heeft geen klachten.
quote:marijn_81 schreef op 13 september 2009 @ 19:36:

Ik heb er ook heel vaak last van, jouw verhaal had het mijne kunnen zijn. Zelfs zo erg, dat ik niet op vakantie zonder medicijnen wilde gaan.

Wel interessant om te lezen dat het een teveel aan suikers kan zijn. Ik snoep ook heel veel, ik ga er eens rekening mee houden.

Is het overigens waar dat het besmettelijk is? Mijn vriend is nooit behandeld... misschien wisselen we het wel steeds uit. Maar hij heeft geen klachten.Ja, het is besmettelijk, hij hoeft er ook geen last van te hebben. Ik ga ook nooit op vakantie zonder medicijnen.
Mannen hebben zelden tot nooit klachten. Het is geen soa namelijk. En dan nog. Zelfs bepaalde soa's geven ons vrouwen klachten en laten de man "slechts" drager zijn zonder er ooit last van te hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven