Schimmelinfect - heel vervelend!

13-09-2009 17:26 77 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Ik lees al een tijdje mee op het forum en maak dit topic aan omdat ik ergens erg mee zit en hopelijk weet iemand een oplossing...

Ik heb al meer dan drie jaar regelmatig last van schimmelinfectie. Om de zo veel weken komt het terug. Ik heb er medicijnen voor, maar hoe dan ook is het ontzettend vervelend. Mijn zin in sex vermindert elke keer en ik baal verschrikkelijk als het weer zo ver is. Voor mijn vriend is het ook niet leuk om elke keer te horen: sorry schat, ik heb weer jeuk... Voorkomen heeft geen zin, want die medicijnen (Gyno-daktarin, kapsules) helpen pas als het zo ver is. Het is trouwens niet zo dat deze medicijnen uiteindelijk ook niet meer werken, je lichaam stoot ze na een tijd niet af, dat scheelt wel. Maar hoe dan ook ben ik het meer dan zat.

Toen ik het voor het eerst had schrok ik me rot. Ik heb een onderzoek gehad bij de huisarts en daar bleek gelukkig uit dat het geen soa is. Ik heb ook al bijna vier jaar een relatie en nog nooit met iemand anders seks gehad (vriend is niet vreemdgegaan - het is echt geen soa, want die medicijnen helpen elke keer wel).

Maar het komt de laatste tijd vaker terug, bijna om de twee weken. Ik dacht eerst dat het misschien met de pil te maken heeft, maar nadat ik om andere redenen naar een ander pil overstapte, is het niet erger of minder geworden. Ik weet van de huisarts dat veel vrouwen hier vaak last van hebben en dat het best de rest van je leven voor kan blijven komen. Maar ik ben zo wanhopig op zoek naar een oplossing, ik word er helemaal gek van.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen, verhalen van ervaringen zijn ook welkom. Alvast bedankt!
Everything happens for a reason
quote:fllapper schreef op 14 oktober 2010 @ 19:11:

Precies, wel de echte oil gebruiken idd. Liefst zou ik ook niks gebruiken, maar als je echt geen uitweg meer ziet.. dan grijp je alles aan wat maar kan helpen.

Na een half jaar bijna doorlopend schimmelinfecties, nu helemaal klachten vrij.

Ik vind het een wondermiddel!

Tea Tree Oil is ook een wondermiddel wat mij betreft! Ik spoel er ook mee na de seks en als ik wat geirriteerd ben door veel seks, alleen niet met 10 druppels maar met 3.

Het is allemaal gelijk weer rustig en fris!

De olie is voor heel veel dingen goed, werkt prima tegen onstekingen en bv ook voetschimmel.
Candida komt bij 75% van de vrouwen voor. hier heeft vrijwel iedere vrouw dus wel een keer in het leven mee te maken. bij sommige vrouwen is het chronisch. ik heb inmiddels 4jaar candida.

seks doet pijn

het jeukt

de huid scheurt

de complicaties zijn echt ongelovelijk. wat bij mij werkt is de orale medicatie. deze werkt bij mij dus tijdelijk omdat de pH balans in mijn hele lichaam verstoord is en deze niet hersteld kan worden.

Ik heb wel wat tips waardoor het minder wordt:

- draag alléén katoenen ondergoed (geen inlegkruisjes!) en probeer zo min mogelijk strakke onderbroekjes (strings?) te dragen.

- was alleen met water, ook gaan intiemzeep of lactacyd

- gebruik tijdens seks een goede glijmiddel. durex is geeeeen goede glijmiddel; vraag het even bij een seksshop (christine le duc ofzo). zij kunnen je adviseren.

succes en ik hoop dat je snel weer weggaat!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven