Seks met hpv virus

11-01-2015 21:56 69 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik vind het heel stom om dit te vragen maar sinds ik zwanger ben zijn er bij mij genitale wratten ontstaan. Door de hormonen worden dit er steeds meer en ze worden ook groter waardoor het nu pijn doet om seks te hebben met mijn partner. Hebben mensen hier ervaring mee en een oplossing voor waardoor het minder tot heen pijn doet want ik kan helaas geen kuur beginnen voor mijn wratten ivm zwangerschap rn het is al 4 maanden geleden dat we gemeenschap hebben gehad. Ik ben echt radeloos!!
quote:Ambiebambie1105 schreef op 11 januari 2015 @ 23:33:

Ja ik ben 20 dus er zijn zoveel jonge moeders tegenwoordig en omdat ik straks 21 ben als ik beval wilt niet betekenen dat ik een slechte moeder word. Ik kan heel goed voor mezelf zorgen ondertussen hebben mijn vriend en ik allebei een baan en een huis en ja ik ben moe en zoveel zwangere vrouwen hebben genitale wratten dus snap niet wat je hier mee wilt bereiken en vroeg niet om oorselen maar om hulp maar dat is nogal lastig voor sommige mensen hier. Volgens mij zijn sommige van jullie er alleen maar op iit om altijd maar commentaar te geven.Ach laat die zuurpruimen maar, vinden ze fijn.
Wauw de reacties. TO stelt een hele normale vraag en ze heeft nog gelijk ook.

Van jullie moraalridders is meer dan 80% wel eens besmet met dat HPV-virus hoor, waarom denk je dat we meisjes zo graag vaccineren? Dat kun je bij je eerste, tweede of tigste seksuele contact oplopen en drager blijven, bij de meeste mensen ontstaan er nooit klachten, totdat ze een verminderde afweer hebben, of bijvoorbeeld veranderde hormoonspiegels door - ik noem maar iets - zwangerschap.

Dat is héél vervelend voor TO, want dat betekent óók dat TO een (weliswaar klein) risico heeft het aan haar kind over te dragen, dus TO, ik zou eens met je verloskundige overleggen over hoe je de risico's zo klein mogelijk kunt houden.

Van het RIVM: Tijdens de zwangerschap kunnen het aantal en/of de grootte van de wratten toenemen. In zeer zeldzame gevallen kunnen invasieve, destructieve, maar niet-metastaserende tumoren ontstaan: de zogenaamde reuzecondylomen of Buschke-Löwenstein-tumoren. Er is geen relatie tussen anogenitale wratten en het vóórkomen van cervixcarcinomen.

Gevaar voor pasgeborene

Perinatale transmissie via het geboortekanaal is zeldzaam, maar mogelijk. Hierdoor kunnen bij het kind larynxpapillomen ontstaan. De kans op juveniele thracheale pappilomatose is te klein om een sectio caesarea te rechtvaardigen.

Waarschijnlijk heeft TO eerder een HPV-infectie doorgemaakt (niet zo zeldzaam aangezien 80% van de seksueel actieve bevolking het heeft (gehad) en oh ja, condooms beschermen er niet tegen) en steken de wratten nu (weer) de kop op door de zwangerschap.

Kan TO noch vriend wat aan doen en geen sex hebben heeft voor vriend heus geen zin want die is allang besmet.

Ohja en voor genitale wratten bestaat niet echt een behandeling die per definitie goed werkt, net als bij wratjes op de handen die kinderen soms járen hebben tot het lichaam er zelf tegen gaat vechten... Zou jij dan maar járen geen sex hebben, als je partner het had, terwijl je zelf 80% kans hebt dat je het ook al hebt doorgemaakt?

Het is vooral héél erg vervelend voor degene wiens immuunsysteem het niet lukt om het virus actief te onderdrukken. Daar krijg je bij bepaalde types hpv ook baarmoederhalskanker van enzo. Of keelkanker. Of anuskanker.

Niet heel lollig verder ofzo.

TO, ik zou naar de gynaecoloog gaan, die kunnen vaak iets meer dan de huisarts. Succes met alles, je situatie klinkt niet altijd even makkelijk, maar je komt er vast wel.
Alle vrouwen die ooit een een afwijkend uitstrijkje hebben gehad hier vragen zich ook af wat hun partner heeft uitgespookt?

Het is hetzelfde idee hoor: het virus wordt niet geklaard door het lichaam, dan kan het weer de kop opsteken.
quote:Tickel schreef op 11 januari 2015 @ 23:15:

Als die wratten nu al zo groot en pijnlijk zijn, hoe gaat het dan met bevallen? Laat je doorverwijzen naar een ziekenhuis, misschien weten ze daar wat meer over behandelingen.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Wow, wat een hoop verzamelde domheid in dit topic. En nee, daarmee bedoel ik niet TO.

Hoe kun je nou met droge ogen beweren dat zoiets wel via een handdoek en niet via een wc-bril kan worden doorgegeven? Omdat een handdoek een andere diersoort is dan een wc-bril? Heeft een handdoek magische eigenschappen die een wc-bril niet bezit? Echt he, hoe stelliger mensen hun wijsheden roepen, hoe minder serieus je ze moet nemen.
quote:Thordis2.0 schreef op 11 januari 2015 @ 23:38:

Misschien zijn het geniale wratten?Hahaha Thordis je bent lekker bezig vandaag...lig in een deuk om je.
quote:kerol schreef op 12 januari 2015 @ 12:21:

Wow, wat een hoop verzamelde domheid in dit topic. En nee, daarmee bedoel ik niet TO.

Hoe kun je nou met droge ogen beweren dat zoiets wel via een handdoek en niet via een wc-bril kan worden doorgegeven? Omdat een handdoek een andere diersoort is dan een wc-bril? Heeft een handdoek magische eigenschappen die een wc-bril niet bezit? Echt he, hoe stelliger mensen hun wijsheden roepen, hoe minder serieus je ze moet nemen.Gewoon een rondje google geeft voortdurend het resultaat dat het niet via een wcbril overdraagbaar is.
quote:Ephina schreef op 12 januari 2015 @ 07:54:

[...]

Deze soa is niet altijd sexueel over gedragen. Het kan inderdaad via een handdoek etc. Secundair contact zeg maar.

Maar dus niet via een wc bril.

EN volgens mij is het hpv waarvoor we onze dochters inenten een ander hpv dan dat de genitale wratten veroorzaakt.
quote:Istar_ schreef op 12 januari 2015 @ 12:47:

[...]

Gewoon een rondje google geeft voortdurend het resultaat dat het niet via een wcbril overdraagbaar is.Ik lees gewoon tegenstrijdige bronnen hoor, waaronder ook zat geloofwaardige bronnen die zeggen dat het wel kan, bijvoorbeeld:

http://www.vvog.be/artikel?id=31203234, ... op_20_jaar

Maar ik had het in mijn post specifiek over zeggen dat het wel kan via een handdoek, maar niet via de wc-bril. Dat is gewoon intrinsiek zo onlogisch en tegenstrijdig. Als het virus overgedragen kan worden via een handdoek, dan kan dat ook via andere niet-levende objecten. Als een virus kan overleven buiten een levend lichaam, dan is dat niet beperkt tot specifieke objecten. Dat is hele simpele logica.
Bedankt voor alle reacties (waar ik daadwerkelijk wat aan heb!)
Het boeit toch ook niet hoe het overdraagbaar is?

Opvallend is: TO heeft dus ondanks de wratten nog steeds seks met haar partner.

TO moet straks gaan bevallen, hoe op te lossen met de wratten.

TO kan wrs gewoon behandeld worden (wel zo fijn met het oog op de aankomende bevalling)
quote:Istar_ schreef op 12 januari 2015 @ 12:50:

[...]

Maar dus niet via een wc bril.

EN volgens mij is het hpv waarvoor we onze dochters inenten een ander hpv dan dat de genitale wratten veroorzaakt.Nee hoor. Het is hetzelfde soort virus. Je hebt types die meer genitale wratten veroorzaken en types die meer baarmoederhalskanker veroorzaken. Maar ze hebben een ander nummertje omdat ze een fractie van elkaar verschillen, maar ze verschillen ongeveer zoveel van elkaar als identieke tweelingen.
quote:kerol schreef op 12 januari 2015 @ 13:38:

[...]

Ik lees gewoon tegenstrijdige bronnen hoor, waaronder ook zat geloofwaardige bronnen die zeggen dat het wel kan, bijvoorbeeld:

http://www.vvog.be/artikel?id=31203234, ... op_20_jaar

Maar ik had het in mijn post specifiek over zeggen dat het wel kan via een handdoek, maar niet via de wc-bril. Dat is gewoon intrinsiek zo onlogisch en tegenstrijdig. Als het virus overgedragen kan worden via een handdoek, dan kan dat ook via andere niet-levende objecten. Als een virus kan overleven buiten een levend lichaam, dan is dat niet beperkt tot specifieke objecten. Dat is hele simpele logica.Juist. Maar de kans is veel groter dat het bij TO gewoon latent aanwezig is, al jaren. Dat zij een van die unlucky mensen is die het niet zelfstandig klaart. En dan krijg je zo'n kippenhok met 0 verstand over je heen. Nee je zou het zelf leuk vinden, als dat je zou overkomen. Tjongejongejonge.
quote:Istar_ schreef op 12 januari 2015 @ 14:14:

Het boeit toch ook niet hoe het overdraagbaar is?

Opvallend is: TO heeft dus ondanks de wratten nog steeds seks met haar partner.

TO moet straks gaan bevallen, hoe op te lossen met de wratten.

TO kan wrs gewoon behandeld worden (wel zo fijn met het oog op de aankomende bevalling)

Nou én? Wat maakt dat nou uit? Die vent heeft dat écht ook wel (asymptomatisch) doorgemaakt als ze al een keer sex hebben gehad toen de wratjes nog heel klein waren hoor. Dus daarvoor is het nu toch al te laat.

Bovendien zijn genitale wratten helemaal niet goed te behandelen en meestal doen we er dan ook niks aan, tenzij iemand het erg ontsierend vindt. De gynaecoloog kan beoordelen of het nog veilig is tijdens zwangerschap. De huisarts heeft daar volgens mij helemaal geen verstand van.

Even voor je beeldvorming: genitale wratten is een zo veelvoorkomende soa waar je zo weinig aan doet dat er niet eens partnerwaarschuwing voor bestaat.

Edit: en ohja... Het boeide wel hoe het overdraagbaar is, want iedereen roept hier dat TO of partner wel zal zijn vreemdgegaan, terwijl er dus een hele grote kans is dat beiden dat niet zijn.
Ik zal er eens even wat positiefs in gooien:

To, wat fijn dat je een vriend hebt die zo veel van je houdt dat het hem geen ruk boeit dat je een uitbraak hebt .
En dan nog iets positief; Door jouw post en de reacties hierop heb ik weer even gelachen!
Bah ik zou niet eens sex willen met die vieze dingen
Enjoy
quote:Peaches2014 schreef op 14 januari 2015 @ 14:54:

Bah ik zou niet eens sex willen met die vieze dingenBah ik zou niet eens sex willen met iemand die zulke opmerkingen maakt.
Hoeft ook niet Lux ;)
Enjoy

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven