Seks na +10j getrouwd

17-01-2018 01:19 109 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zie mijn vrouw enorm graag maar ik ben helemaal niet tevreden van de seks in mijn relatie. Mijn vrouw lijkt er zelf geen behoefte aan te hebben en het komt er enkel van als ik aandring. Dan is het een kwestie van rap afwerken. Als ik geluk heb komen we aan 3x per maand, terwijl het van mij best om de 3x per week zou mogen.

Misschien heeft het met libido te maken, maar ik kan ook erg genieten van mooie, sexy kleren (rokjes, hakjes, leren legging) en dito lingerie, het laat me niet koud. Helaas is mijn vrouw daar helemaal geen fan van. Ze vindt dat wat hoerig en zou het liever hebben als ik geen libido had of nooit geil was. Ze keurt het ook af.

Ze voegt er dan aan toe dat jonge gezinnen met kinderen vaak geen goed seksleven hebben, dat dat normaal is.

Vandaag las ik dan dat koppels gemiddeld 3x per maand seks hebben. Dan lijken we toch niet abnormaal en hoor ik niet te klagen?!
BeerVanEenVent schreef:
17-01-2018 09:28
Als dit echt de houding van jouw vrouw is, dan ben je daar mooi klaar mee.
Het is jouw probleem en niet het hare zegt ze. Nou, als ze het huwelijk nog in stand wil houden is het heel erg haar probleem.
En dat idee van het gras is niet beter aan de overkant, hoe weet zij dat nou? Voor haar is seks blijkbaar niet belangrijk, voor jou wel en jij krijgt alleen maar verplichte nummers. Nou, dan is het gras al sneller groener ergens anders lijkt me.

En dat jij 'dankbaar' moet zijn... kots. Wat haalt die prinses zich in haar hoofd. Dankbaar? Ben je een hondje die af en toe een bot krijgt toegeworpen? Je hebt toch een huwelijk en jullie willen elkaar als gelijkwaardige zien en gelukkig maken?!
Natuurlijk kan ze geen zin maken, maar deze hele houding is ronduit neerbuigend naar jou toe.

Als je niet op deze manier verder kunt, je hele leven lang met deze mediocre seks, dan zou ik haar dat duidelijk zeggen. Niet verwijtend, maar wel duidelijk dat het een keer doordringt dat het een serieus probleem is van jullie beiden.
Dus ze moet alleen maar zin maken, ze moet ook nog zin faken. Doen alsof ze geil is en geniet.

Klaarliggen met een glimlach. Zodat hij niet weggaat?
Omdat je dat voor elkaar over hebt in een relatie? Of omdat dat zo hoort?

Misschien is hij erg slecht in bed. Een 3 minuten pompende egoist. Of is hij aangekomen, lui in huis, altijd weg. Of ongeïnteresseerd in haar emoties. Of een bank hangende voetbal kijker.

En wordt ze niet geil van hem.

Seks is communicatie. Seks is verbinding. Seks is niet even snel je kwakje kwijt raken in de ander.
CharlesX schreef:
17-01-2018 14:15
Ik denk dat ze de eerste tijd wel passioneler was.

Is er iemand die ook de zin in seks verloren had en die daarna (voor langere tijd) teruggevonden heeft? Ev bij een andere partner?
Stoppen met de pil hielp hier.

Maar ook mezelf aantrekkelijker voelen. Minder werken. Minder moe.
En flirten met anderen. Dat hielp vooral.

En duidelijker communiceren wat ik wel lekker vind. Mezelf durven laten gaan. De controle loslaten.

Ontspannen! Dat is denk ik het belangrijkste geweest.
Alle reacties Link kopieren
Mellona schreef:
19-01-2018 08:15
Stoppen met de pil hielp hier.

Maar ook mezelf aantrekkelijker voelen. Minder werken. Minder moe.
En flirten met anderen. Dat hielp vooral.

En duidelijker communiceren wat ik wel lekker vind. Mezelf durven laten gaan. De controle loslaten.

Ontspannen! Dat is denk ik het belangrijkste geweest.
Bedankt voor het delen van je ervaringen, apprecieer ik.

Enig idee hoe je jezelf terug aantrekkelijker bent beginnen voelen en de controle hebt durven loslaten?
Ho wacht even! Dit is geen oplossing om jou tot meer seks te krijgen.

In jouw geval is er heel iets anders aan de hand.
Ik deel alleen mijn ervaring: ik moest mijn partner vertrouwen om te kunnen ontspannen.
En zij vertrouwd jou niet. Ze is bang voor jouw gezeur en heeft een gigantische afweer om jou op afstand te houden.

Jij zegt dat je in het verleden onjuist hebt gehandeld en verbeterd bent.
Maar is de schade die je hebt aangericht daarmee spontaan verdwenen?

Wat zijn haar positieve eigenschappen? Waarom hou je van haar? Wat voegt ze toe aan jouw leven? Focus je daar op.
CharlesX schreef:
19-01-2018 09:26
Bedankt voor het delen van je ervaringen, apprecieer ik.

Enig idee hoe je jezelf terug aantrekkelijker bent beginnen voelen en de controle hebt durven loslaten?
En het staat er letterlijk hoe ik me aantrekkelijker ben gaan voelen.

Communiceer jij ook zo in jouw relatie? Alleen willen zien wat in jouw straatje past, en de rest negeren?
Alle reacties Link kopieren
Mellona schreef:
19-01-2018 07:56
Dus ze moet alleen maar zin maken, ze moet ook nog zin faken. Doen alsof ze geil is en geniet.

Klaarliggen met een glimlach. Zodat hij niet weggaat?
Omdat je dat voor elkaar over hebt in een relatie? Of omdat dat zo hoort?

Misschien is hij erg slecht in bed. Een 3 minuten pompende egoist. Of is hij aangekomen, lui in huis, altijd weg. Of ongeïnteresseerd in haar emoties. Of een bank hangende voetbal kijker.

En wordt ze niet geil van hem.

Seks is communicatie. Seks is verbinding. Seks is niet even snel je kwakje kwijt raken in de ander.
Ik val best mee hoor, denk ik. Geen pompende egoist, masseer mijn vrouw met plezier, geef haar graag aandacht.
Wel een verschil in temperament. Voor mij mag mijn vrouw zich elke dag sexy kleden, en na een leuke vrijpartij heb ik de volgende dag des te meer zin. Dat vindt zij dan weer ondankbaar, omdat het lijkt alsof ik het niet apprecieer/nooit genoeg kan hebben. Ik kan wel gerust wachten, maar als ik het al uitspreek dat ik het best wel opnieuw zou willen doen, dan wordt ze boos. Of als ze na een date (even geleden dan) zei dat ze het leuk vond maar wel wilde gaan slapen zonder seks, dan kreeg ik het wel op mijn heupen. Niet dat er altijd seks moet zijn, maar als je lang uitkijkt naar een date...

Wellicht zijn er doorheen de jaren allerlei patronen beginnen optreden. Zij in de rem, ik gefrustreerd.

Seks is inderdaad communicatie en verbinding, maar je moet naar elkaar willen en kunnen luisteren, en natuurlijk dezelfde taal spreken.
Alle reacties Link kopieren
CharlesX schreef:
19-01-2018 09:37


Wellicht zijn er doorheen de jaren allerlei patronen beginnen optreden. Zij in de rem, ik gefrustreerd.

Seks is inderdaad communicatie en verbinding, maar je moet naar elkaar willen en kunnen luisteren, en natuurlijk dezelfde taal spreken.
en dan ga je praten tot je een ons weegt
en als 1 van beiden dat niet wil, of als je er dan nog niet uitkomt.
Trek je je conclusies: Vind ik dit een dealbreker?
Zo ja, dan ga je uit elkaar
zo nee, dan accepteer je de verschillen en stop je met zaniken
Alle reacties Link kopieren
Mellona schreef:
19-01-2018 09:37
En het staat er letterlijk hoe ik me aantrekkelijker ben gaan voelen.

Communiceer jij ook zo in jouw relatie? Alleen willen zien wat in jouw straatje past, en de rest negeren?
Het was me niet duidelijk dat "minder werken en minder moe zijn" je aantrekkelijker hebben doen voelen. Met de vraag probeerde ik gewoon patronen te begrijpen.

En nee, ik ben niet heiliger dan de paus, maar ik denk niet dat ik alleen wil zien wat in mijn straatje past. Ik heb er ook geen moeite mee om fouten te erkennen en ik probeer ook nog naar oplossingen te zoeken ipv alles op te geven.
Alle reacties Link kopieren
CharlesX schreef:
19-01-2018 09:44
Het was me niet duidelijk dat "minder werken en minder moe zijn" je aantrekkelijker hebben doen voelen. Met de vraag probeerde ik gewoon patronen te begrijpen.
en voor mij werkt fulltime werken en veel daar buiten
Daar is geen regel of patroon in

Je moet met je vrouw praten en je conclusies trekken
Het lijkt wel of alles wat je voor je vrouw doet en alles wat je samen doet voorwaardelijk is bij jou. Ik kan wel begrijpen dat dat een rotgevoel teweeg kan brengen bij je vrouw. Het lijkt niet om haar te gaan, om haar gezelschap of dat je iets voor haar doet omdat je haar lief vindt. Nee, alles wat je doet lijkt maar een doel te hebben. Aan alles hangt dat seks prijskaartje. Ik kan me zo voorstellen dat dat maakt dat zij zich een voorwerp voelt. Niet gezien voor wie ze werkelijk is.

Laat seks eens compleet los en doe eens langere tijd iets voor haar zonder iets terug te verlangen. Veel slechter kan het niet worden als ik jou lees dus je hebt niets te verliezen. Ga eens daten zonder dat het sluitstuk altijd seks moet zijn. Ze zal de eerste tijd nog wantrouwend zijn maar na verloop van tijd zal ze merken dat je geen tegenprestatie van haar verwacht. Misschien dat ze dan eindelijk kan ontspannen en pas daarna lukt het misschien om dichterbij elkaar te komen.
Je kunt het ook voor gezien houden en lekker een ander zoeken. Zoveel leuke vrouwen..
Alle reacties Link kopieren
Ik ben pas 6 jaar samen en ik voel je probleem. Wil het liefst elke dag. Helaas moet ik het doen met 1x per week. Heb lingerie aangetrokken wat hij wilde maar nog doet hij geen moeite. Weet ook niet meer wat ik moet. Denk dat je er niks aan doet. Zin kun je blijkbaar toch niet maken. Groetjes van een vrouw.
Alle reacties Link kopieren
En ja. Ik vind dat je voor je partner zin moet maken!!
Maha_kali schreef:
01-02-2018 20:56
En ja. Ik vind dat je voor je partner zin moet maken!!
Haha, uhm... echt? Wil jij met iemand vrijen die dat niet wil? Die het met tegenzin doet? Een verplicht nummertje met iemand die er met tegenzin bij ligt...
Lijkt me niet echt geil....

Of moet die ander dan ook nog plezier en geilheid faken? Doen alsof het leuk is, nep kreunen, een toneelstuk dus. Is dat echt wat jij van een partner verlangt?

Is dat een relatie? Toneelstukjes opvoeren, nep intimiteit omdat de ander chagrijnig wordt?

Dat is niet eerlijk....
Wij zijn 31 jaar samen en ja hoor ook wij hebben onze ups en down maar het is nog steeds volop pret in bed!

Ik maak soms zin en never heb ik spijt..want van het een rol je weer in het ander blijkt.
Ons motto is 'altijd blijven vrijen!"

In een slecht fysieke periode van mij hebben we weleens weken overgeslagen en dan vergaat de zin en juist dan moet je verplicht gaan vrijen om die zin weer op gang te krijgen is mijn ervaring.

Nee hoor ons seksleven is nog steeds spetterend en elke keer ontdekken wij nog nieuwe dingen van elkaar, het is heerlijk!!

Ik vergeet t belangrijkste; PRATEN! Wij kunnen uren met elkaar hierover praten zodat we weten wat de ander denkt/voelt
anoniem_356515 wijzigde dit bericht op 03-02-2018 09:46
Reden: vergeten...
9.74% gewijzigd
CharlesX schreef:
17-01-2018 14:15
Ik denk dat ze de eerste tijd wel passioneler was.

Is er iemand die ook de zin in seks verloren had en die daarna (voor langere tijd) teruggevonden heeft? Ev bij een andere partner?
Ja ik!
Met mijn ex was de seks niks meer. Ik was jouw vrouw. Ik werd gewoon niet geil meer van hem. Hij was in alles een slons geworden (huishouden, zijn lichaam, kledingkeuze e.d.) maar het probleem lag bij mij volgens hem.

Na scheiding de slet in mij teruggevonden. En hoe :yes:

Mezelf beloofd nooit meer zo te worden als toen( oud zeurend wijf), en ook geen genoegen meer te nemen met een man die er (ook) niks meer aan doet om het seksleven leuk te hoiden maar wel klaagt.
[quote=Waterverf post_id=28105776 time=1517664652 user_id=360889]
Ja ik!
Met mijn ex was de seks niks meer. Ik was jouw vrouw. Ik werd gewoon niet geil meer van hem. Hij was in alles een slons geworden (huishouden, zijn lichaam, kledingkeuze e.d.) maar het probleem lag bij mij volgens hem.

Na scheiding de slet in mij teruggevonden. En hoe :yes:

Mezelf beloofd nooit meer zo te worden als toen( oud zeurend wijf), en ook geen genoegen meer te nemen met een man die er (ook) niks meer aan doet om het seksleven leuk te hoiden maar wel klaagt.


:idee: :hihi:
:kneel:
Alle reacties Link kopieren
CharlesX schreef:
17-01-2018 06:50
Nee en ja. Ze zou dan wel samen blijven maar dan moet ik apart slapen. Lijkt me persoonlijk ook niet evident en tricky. Het maakt het allemaal complexer.

Wat met het gras aan de overkant? Ik snap het punt dat ik niet naar gemiddelden moet kijken maar naar mezelf, maar is dit geen "standaard" situatie bij koppels met kinderen? Maw, kom ik dan niet in een gelijkaardige situatie als ik de stekker eruit zou trekken op vervolgens een nieuwe relatie te beginnen?

En lijkt het jullie niet egoïstisch dat ik hiervoor de huidige relatie stopzet? Ik bedoel: overdrijf ik niet?
Je overdrijft niet, maar je moet wel een gesprek aangaan met je vrouw.
Duidelijk dat je vrouw anders reageert. Vond ze voorheen leuke kleding, lingerie ook niet belangrijk??
Hoe was je vrouw, voor de kids. ?
Kinderen krijgen verandert de hormoonhuishouding.
De pil is een libido killer.

Afijn vele zaakjes kunnen haar seks drive veranderen.
Seks kan ze saai vinden, of te eentonig, waardoor ze zegt, laat maar.

Zelf nooit last daarvan gehad. mijn seksdrive is altijd het zelfde gebleven.
Alle reacties Link kopieren
GirlPowerrrrr-2 schreef:
03-02-2018 09:41
Wij zijn 31 jaar samen en ja hoor ook wij hebben onze ups en down maar het is nog steeds volop pret in bed!

Ik maak soms zin en never heb ik spijt..want van het een rol je weer in het ander blijkt.
Ons motto is 'altijd blijven vrijen!"

In een slecht fysieke periode van mij hebben we weleens weken overgeslagen en dan vergaat de zin en juist dan moet je verplicht gaan vrijen om die zin weer op gang te krijgen is mijn ervaring.

Nee hoor ons seksleven is nog steeds spetterend en elke keer ontdekken wij nog nieuwe dingen van elkaar, het is heerlijk!!

Ik vergeet t belangrijkste; PRATEN! Wij kunnen uren met elkaar hierover praten zodat we weten wat de ander denkt/voelt
Wij 35jaar getrouwd en het zelfde als bij jou.

OO wij hebben een periode gekend, dat het soms te vermoeiend was. ( zaten beiden niet lekker in ons vel) Maar hand en oraal werk bleven we doen. :). :cheer:
Gelukkig gaat alles weer als vanouds :hello:
en praten doen wij ook :)

IK mag dan allang geen 21 meer zijn , :-D maar ik voel me 30 :cheer:
beetjegek schreef:
17-01-2018 06:51
Na 10 jaar worden vrouwen niet meer zo snel heet van dezelfde partner. Trek zelf maar lingerie aan.

dit!!
Alle reacties Link kopieren
Thisisme1980 schreef:
05-02-2018 21:46
dit!!
Dan doe je het toch ergens fout.
Mensen leven vanuit archetypen vanuit het onderbewustzijn (= gedissocieerd bewustzijn). Zo te lezen leeft jouw vrouw vanuit het archetype De IJskoningin (dit is een vrouwelijke energie). Haar doel is een machtsrelatie, door onderwerping van de partner verheft ze zichzelf (hoger zelfbeeld ter compensatie van intrinsieke vrouwelijke onzekerheid). Daar is ze heel succesvol in, en ze kent dit spel veel beter dan jij. Vaak hebben deze vrouwen een narcistische persoonlijkheidsstructuur. Waardoor zij altijd zal stellen, jij moet veranderen, ik verander niet.

Er zijn twee oplossingen mogelijk: zelf gaan leven vanuit het archetype De Leider (inplaats van lijder nu) of echtscheiding. Om het archetype De Leider te gaan leven is het een vereiste dat je veel meer geld binnen brengt dan je echtgenote (waarmee je nu niet geniet) Waarom, in het onderbewustzijn draait alles om drie factoren: geld, seks en macht. Jouw vrouw is op alle drie de gebieden de baas in huis.

Ik oreer dit uit ervaring, heb mezelf compleet verloochend in de relatie, zoals jij nu ook doet. Uiteindelijk gescheiden en nu is ze gelukkiger zonder man, zonder sex. En gek genoeg, ik eigenlijk ook, zonder sex, met veel minder geld maar met meer eigenwaarde een beter zelfbeeld en veel meer zelfvertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat jou vrouw in totale ontkenning van haar eigen vrouwlijkheid leeft. Als ik het goed lees zal het voor haar nog veel werk zijn,psychologisch gezien.
Alle reacties Link kopieren
@ c-la-Talpa

.....niet mee eens.
Uiteraard moet je als man als leider/krijger leven.
Geld seks en macht? Vergeet de liefde niet. Liefde en zelfliefde daar draait het om en is de basis van alles.
Geld seks macht, voor zo een relatie zou ik bedanken.
Is er in jullie relatie nog genoeg liefde? dan is er ruimte voor groei.
Ga met haar naar een therapeut, mits aan jullie relatie wil werken.
Petacchi schreef:
23-02-2018 09:07
@ c-la-Talpa

.....niet mee eens.
Uiteraard moet je als man als leider/krijger leven.
Geld seks en macht? Vergeet de liefde niet. Liefde en zelfliefde daar draait het om en is de basis van alles.
Geld seks macht, voor zo een relatie zou ik bedanken.
Is er in jullie relatie nog genoeg liefde? dan is er ruimte voor groei.
Ga met haar naar een therapeut, mits aan jullie relatie wil werken.
De therapeut is een gepasseerd station. Toen de therapeut aan haar vroeg: hoe staat het met de psychologische intimiteit in uw relatie, trok ze wit weg en kreeg spontaan migraine. En zei ik heb geen wensen, dromen, angsten, onzekerheden en/of innerlijke conflicten en wat ik niet heb daar kan ik niet over praten én ik wil het van hem niet weten. Eerder in dat gesprek had ze al kenbaar gemaakt niet te willen praten over emotionele intimiteit (delen van gedachten en gevoelens) En als afsluiter kreeg ik toen mee van mijn vrouw dat ik moeilijk deed, zij simpel is en ik tevreden moest zijn met mijn taken: huishouden, boodschappen doen, eten koken, voor de kinderen zorgen, werken en samen met haar tijd doorbrengen (het laatste heet temporele intimiteit). En dan wilde ze ook nog bij Gods gratie stukjes sociale en esthetische intimiteit met mij delen en daar hield het op. Toen zei de therapeut "It takes two to tango" En wist ik waar ik aan toe was, eindelijk.
En nu ben ik vrij man. En heel gelukkig in mijn eentje. Nooit vermoed dat ik in staat zou zijn tot het geven van onvoorwaardelijke liefde aan mezelf zonder zucht naar erkenning én liefde van anderen. Eindelijk heb ik mijn please-gedrag los gelaten, en blijk heel goed NEE te kunnen zeggen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven