Sekswerk topic

29-10-2017 16:26 617 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi,

Een jaartje geleden ongeveer ben ik begonnen met werken als sekswerker. Ik ben een typische “happy hooker”; iemand die haar werk oprecht leuk vindt.
Voordat ik begon met werken zocht ik heel veel informatie maar kon niet echt antwoorden vinden op vragen als:
Wat voor mensen doen dit werk?
Wat voor mensen bezoeken de dvp’s?
Hoe werkt dat opting-in eigenlijk?
Wat doe je zoal de hele dag?
Wat moet je met Hookers (de site)?
Hoe weet je of een club of huis ok is?
Wat doe je aan?
Hoe werkt het bij de GGD?

Mochten er hier nou mensen op zoek zijn naar antwoorden dan wil ik daar graag bij helpen. En als mensen dit topic willen gebruiken om sekswerkers te bashen (want ook dat gebeurt) dan ook prima. Of misschien hebben mensen wel gewoon vragen uit nieuwsgierigheid want het is ook wel een beetje een geheime/verborgen wereld.

Voor de beeldvorming: ik ben begin 30, kom uit een leuke familie, heb gestudeerd, heb een baan voor 4 dagen in de week in het vakgebied waar ik voor gestudeerd heb en 1 dag per week werk ik in een privehuis. Voor de kick, de spanning, de gezelligheid en het extra geld. Ik heb kort in een ander huis gewerkt waar ik de sfeer niet fijn vond en nu werk ik in een heel gezellig huis. Dit deel van mijn leven deel ik met niemand: echt niemand weet dat ik dit werk doe. Deels omdat het voor mij onderdeel van de spanning is, deels omdat ik er ooit mee ga stoppen en niet nog jarenlang het labeltje “sekswerker” wil hebben want hoe jammer ook, er wordt nog steeds door mensen op neergekeken.

Dus, shoot :)
Alle reacties Link kopieren
spraakwaterval schreef:
23-10-2018 00:00
Vanzai is een Boze Man. Geen aandacht aan besteden.

Soort incel type, nu ik het me bedenk.
Boos dat hij als man is geboren en daardoor geen gebruik kan maken van de 'shortcut' tot rijkdom :euro:
Alle reacties Link kopieren
Ergens wel een punt: ik heb niet al m’n extraatjes opgegeven dus ik ben een fraudeur. Net zoals een heleboel andere mensen overigens, maar dat is natuurlijk geen reden.

Het verder geen skills moeten hebben ben ik het overigens helemaal niet mee eens. Van zo’n uur is 20 minuten echt pijp- en neukwerk. De rest is praten, een band opbouwen, een sfeer neerzetten. En om dat goed te doen (en dat weet je omdat er dan veel mannen terugkomen) heb je zeker wel wat meer nodig dan een paar neukgaten.
Alle reacties Link kopieren
Eerlijk gezegd, als je van een prostituée zegt dat ze haar gaten verkoopt, dan moet je van een partner kennelijk concluderen dat ze haar gaten weg geeft. Ik vind het een wat beperkte visie op menselijke relaties. En hoewel ik persoonlijk altijd wat moeite heb met het idee van sekswerkers die doen alsof ze psychologen zijn die, heel klein detail, ook nog even neuken, vind ik het reduceren van een dienst tot “het verkopen van je gaten” niet heel aardig eigenlijk.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
JollyRider schreef:
24-10-2018 10:29
Eerlijk gezegd, als je van een prostituée zegt dat ze haar gaten verkoopt, dan moet je van een partner kennelijk concluderen dat ze haar gaten weg geeft. Ik vind het een wat beperkte visie op menselijke relaties. En hoewel ik persoonlijk altijd wat moeite heb met het idee van sekswerkers die doen alsof ze psychologen zijn die, heel klein detail, ook nog even neuken, vind ik het reduceren van een dienst tot “het verkopen van je gaten” niet heel aardig eigenlijk.
Dit ja. Doet de TO ook. Misschien proberen ze het zo mooier/interessanter te maken voor zichzelf?
YouWish schreef:
24-10-2018 10:52
Dit ja. Doet de TO ook. Misschien proberen ze het zo mooier/interessanter te maken voor zichzelf?
Precies! Niemand bezoekt een prostituee om er (enkel) een psychologisch gesprek te voeren. Die bonding is wat het mogelijk voor haar wel gemakkelijker maakt om daarna haar hele lichaam aan te bieden.
In onze samenleving zijn veel mensen toch behoorlijk eenzaam en of je nu naar een psycholoog gaat of naar een prostituee; het kan beide hetzelfde doel dienen omdat je even wat persoonlijke aandacht krijgt/koopt in een 1 op 1 contact-situatie.

En je hebt natuurlijk altijd ook nog het type man met de emotionele diepgang van een bierviltje die wel naar de hoeren gaat maar die "hem" eigenlijk net zo goed in een rubberen nep-kut had kunnen stoppen.
Alle reacties Link kopieren
Wat shisha zegt :).
Sommige mannen willen inderdaad alleen even snel neuken. Heel af en toe hebben we daarom iemand die een kwartier komt, echt alleen om z’n ding te doen en daarna weer gaat. Beetje zoals bij de ramen: klaarkomen en wegwezen.

Ik heb een aantal keren mannen gehad die helemaal geen seks wilden (soms ook niet meer konden) maar wel heel graag wilden knuffelen. Huidcontact. Het komt dus zeker voor.

Het grootste deel zit daar tussenin: leuk gesprek, beetje knuffelen, seks, meer knuffelen, soms een 2e keer seks, kletsen, aankleden, naar huis. Die mannen zijn ook heel erg bezig met het jou naar de zin te maken zodat je allebei een leuke tijd hebt.

Ik ben geen psycholoog, verre van. Ik heb wel een interesse in mensen en ja, het maakt het leuker om seks met iemand te hebben die je een beetje kent. Ik onthoud ook dingen van gesprekken, kom ook op dingen terug. Iemand raadde me bijvoorbeeld een bepaalde serie aan en die kijk ik nu en daar hebben we het dan over. Ik weet van mensen waar ze op vakantie gaan en dan vraag ik daar naar. Voor mij is dat net zo belangrijk als het pijp- en neukwerk. Het maakt het niet beter dan de ramen, wel anders en ik vind ook leuker.
Alle reacties Link kopieren
En TO we zijn nu weer een jaar verder..... Nog steeds als DVP werkzaam en nog steeds met evenveel plezier?
Alle reacties Link kopieren
FF tussendoor, waar haal je je leukste werkschoenen?
Alle reacties Link kopieren
moraalriddertje schreef:
07-10-2019 15:45
En TO we zijn nu weer een jaar verder..... Nog steeds als DVP werkzaam en nog steeds met evenveel plezier?
Nee en ja :)

Een reorganisatie in mijn gewone baan en een daarbij behorend groot project zorgde ervoor dat ik geen tijd meer had voor sekswerk. In ieder geval niet meer regelmatig.
Ik doe het nu nog heeeeeel af en toe, maar de keren in 2019 zijn op 1 hand te tellen. Die zijn overigens nog steeds met heel veel plezier.

Edit: van de groep meiden met wie ik 2 jaar geleden werkte, is er nog eentje over. De rest is of gestopt (genoeg geld gespaard, relatie gekregen, ander werk gevonden) of werkt ergens anders als sekswerker.
mvp wijzigde dit bericht op 19-10-2019 12:05
Reden: Aanvulling
16.87% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
bobby1979 schreef:
13-10-2019 02:47
FF tussendoor, waar haal je je leukste werkschoenen?
Ik kan niet op hele hoge hakken lopen dus ik heb gewone pumps. Die zo snel mogelijk uitgaan ;).
Alle reacties Link kopieren
Deze bedrijfstak is ook helemaal stilgevallen zeker ? ;)
Alle reacties Link kopieren
stupidboy schreef:
25-04-2020 12:24
Deze bedrijfstak is ook helemaal stilgevallen zeker ? ;)

Er schijnen mannen te zijn die kicken op het oplopen van corona door een prostituee, dus is niet helemaal stilgevallen,
Alle reacties Link kopieren
Gisselle schreef:
25-04-2020 21:25
Er schijnen mannen te zijn die kicken op het oplopen van corona door een prostituee, dus is niet helemaal stilgevallen,
Waar heb je dat vandaan als ik vragen mag ?
Daarmee zet je deze branche denk ik onbedoeld in een negatief daglicht.
Gekken heb je overal toch ?
Gisselle schreef:
25-04-2020 21:25
Er schijnen mannen te zijn die kicken op het oplopen van corona door een prostituee, dus is niet helemaal stilgevallen,

Broodje Aap.
Alle reacties Link kopieren
stupidboy schreef:
26-04-2020 11:25
Waar heb je dat vandaan als ik vragen mag ?
Daarmee zet je deze branche denk ik onbedoeld in een negatief daglicht.
Gekken heb je overal toch ?

Ach welnee! Voor zover ik weet zijn de bordelen/ privé huizen e.d. gewoon gesloten. Ik hoorde dit vorige week ergens, weet niet meer waar, waarschijnlijk de radio of tv, misschien ergens gelezen. Net zoals ik hoorde- of las dat er een kapper in Brabant gewoon op afspraak is blijven doorknippen, net als een cafe waar de klanten via de achterdeur naar binnen kwamen. Heeft helemaal niets te maken met het in een negatief daglicht zetten van de branche. Maar valt voor mij meer onder de noemer zonder condoom willen neuken met een prostituee- of geen prostituee, en de spanning van het daarvan wel of niet oplopen van iets.
Alle reacties Link kopieren
RocketScienceFiction schreef:
26-04-2020 11:28
Broodje Aap.

Vertel! Mannen die zonder condoom willen met een prostituee zijn zeker ook een broodje aap?.
Gisselle schreef:
26-04-2020 11:34
Vertel! Mannen die zonder condoom willen met een prostituee zijn zeker ook een broodje aap?.

Appels met peren ....
Alle reacties Link kopieren
RocketScienceFiction schreef:
26-04-2020 11:28
Broodje Aap.
Dat ze erop kicken om corona op te lopen, lijkt me erg stug, maar de prostitutie is niet 100% stilgevallen. Er zijn echt nog wel mannen die ook nu naar een prostituee gaan.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
tonkje schreef:
26-04-2020 13:25
Dat ze erop kicken om corona op te lopen, lijkt me erg stug, maar de prostitutie is niet 100% stilgevallen. Er zijn echt nog wel mannen die ook nu naar een prostituee gaan.

Klopt, dat gaat gewoon door. Zegt vooral iets over de positie van de sekswerkers.
Alle reacties Link kopieren
tonkje schreef:
26-04-2020 13:25
Dat ze erop kicken om corona op te lopen, lijkt me erg stug, maar de prostitutie is niet 100% stilgevallen. Er zijn echt nog wel mannen die ook nu naar een prostituee gaan.
Er zijn al nieuwsberichten over geweest met name omdat veel prostituees geen steun kunnen aanvragen.

Er zijn precies zo ook veel mensen die gewoon door een kapper worden geknipt, het duikt allemaal onder.
Alle reacties Link kopieren
ooitverlegen schreef:
26-04-2020 13:29
Er zijn al nieuwsberichten over geweest met name omdat veel prostituees geen steun kunnen aanvragen.
Eens te meer een reden om het uit de illegaliteit te halen.
Mensen doen gewoon werk waar behoefte aan bestaat.
Voorkom je dit soort schrijnende situaties.
Denk ik.
Alle reacties Link kopieren
stupidboy schreef:
26-04-2020 19:43
Eens te meer een reden om het uit de illegaliteit te halen.
Mensen doen gewoon werk waar behoefte aan bestaat.
Voorkom je dit soort schrijnende situaties.
Denk ik.
Het is niet illegaal maar om normale werk omstandigheden met bijbehorende veiligheden te krijgen is het nodig dat iedereen het als normaal werk beschouwd. Dat is theorie en gebeurt niet dus zo blijft die beroepsgroep tussen wal en schip vallen?
Alle reacties Link kopieren
Bijna alle sekswerkers die ik ken, werken via de opt-in regeling. Dat betekent inderdaad dat je tussen wal en schip invalt en nergens recht op hebt. Alweer veel te lang nu.
Je bent niet in loondienst, maar ook geen zzp'er. En daarnaast altijd dat stigma.

Toen het wel weer even mocht heb ik zo vaak mensen gewezen op dat "Opa mag weer naar de hoeren" geen fijne zin is. Het woord hoeren heeft een nare bijsmaak en het suggereert dat alleen oude mannetjes gebruik maken van sekswerkers.
Zo ontzettend niet waar.

Tegelijkertijd vind ook ik het wel spannend om openbaar hier stelling in te nemen want ergens voelt het taboe om je hier over uit te spreken.
Alle reacties Link kopieren
Wat een lelijke zin inderdaad! Door een ander topic over een Net5 uitzending herkende ik Lisa uit een interview met Jurre van BNN. Zij vertelt er heel goed over maar het is een druppel in de publieke opinie en ik denk dat het taboe wel blijft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven