Situatie over pijpen

07-10-2019 08:58 252 berichten
Alle reacties Link kopieren
Benieuwd naar jullie meningen/tips/inzichten

Man en ik zijn 12 jaar samen. Hebben een goed seksleven op een ding na...
Sinds mijn man gesteriliseerd is, krijg ik het dus niet meer voor elkaar om te slikken bij het klaar pijpen. Hij komt nu langzamer klaar met minder kracht er achter waardoor ik dus echt ga kokhalzen. Ik kan er niks aan doen.. ik zie er nu tegen op om dat te doen..
Mijn man blijft er maar over zeuren, dus het begint best wel een ding te worden.
Ik pijp wel vaak, maar dan niet dat hij klaar komt in mijn mond.
Ik weet niet hoe we deze situatie kunnen veranderen. Ik begin het onderhand wel beu te worden dat het steeds benoemd wordt. Dat laat toch wel zien dat hij het niet accepteert en het echt belangrijk vindt..
Suzan_1991 schreef:
14-11-2019 15:53
Misschien moet je eerst het hele topic lezen voordat je hier met allerlei opmerkingen komt. Daarnaast heb ik haar in pb gesproken en ik ga hier niet neerzetten wat ze daar zei. Met deze man is gewoon niet te communiceren.
Ik heb een deel gelezen. Als jij denkt dat ik iets essentieels heb gemist kun je dat gewoon benoemen. Dat is een betere vorm van communicatie dan dat ik nu alle opmerkingen ga lezen en daar dan maar toevallig in moet lezen wat jij denkt dat heel belangrijk is, maar bij mij wellicht heel anders resoneert.

Wat jij in privé met haar besproken hebt laat je heel terecht privé, maar ik kan er dan ook niets mee. Het enige wat ik kan zeggen is dat het haar versie van de waarheid is.

En dan nog: als haar man totaal niet met haar kan communiceren, waarom hebben ze dan nog een relatie?
henkgeheim schreef:
14-11-2019 15:55
je man is een grote eikel en egoïst.

Mijn vriendin wilt het überhaupt niet in haar mond en het zou werkelijk waar niet in me op durven te komen om er ook maar 1 keer over te klagen, echt je man is een verwende eikel.
Misschien vind jij het niet zo belangrijk.

Bij het begin van de relatie merk je of je seksueel compatible bent. Als je dat niet bent, dan gaat het niets worden.

Hier is het veranderd na 12 jaar en vrij plotseling. Als dit nu net voor hem superbelangrijk is, dan doet dat gewoon iets met de relatie.

Dat mag ook.

Net zo goed als zij niet tegen haar zin iets hoeft te doen mag hij ook vinden dat dit zo van invloed is op hun seksleven dat dat voor hem een breekpunt is.

Ook al vinden wij dat allemaal onzin.
DS1971 schreef:
14-11-2019 16:04
En dan nog: als haar man totaal niet met haar kan communiceren, waarom hebben ze dan nog een relatie?
Tja, die vraag kun je aan zoveel mensen stellen denk ik. De voornaamste reden is toch vaak de kinderen.
Suzan_1991 schreef:
14-11-2019 15:57
Het gaat niet om gelijk hebben. Dat jij niet kan lezen, kan ik niets aan doen. Er is een hele simpele oplossing en dat is naar de dokter gaan, want als je het topic had doorgelezen, had je geweten dat er een hele grote kans is dat daar het probleem ligt. Heeft niets met wijzen naar de man te maken. Of lees jij over alles wat TO heeft gezegd heen? Je kan wel blijven herhalen dat je problemen samen op moet lossen, maar als 1 van de 2 weigert ook maar iets te doen, dan houdt het op hè. TO kan niets aan de situatie veranderen nu, dat zal hij toch echt zelf moeten doen.
Ik lees heel goed. Sterker nog, alles wat je nu naar voren brengt heb ik al besproken!
Suzan_1991 schreef:
14-11-2019 16:10
Tja, die vraag kun je aan zoveel mensen stellen denk ik. De voornaamste reden is toch vaak de kinderen.
Dat is een hele slechte reden als je het mij vraagt.

En die instelling verklaart ook dat mensen onnodig ongelukkig zijn in hun relatie.
Alle reacties Link kopieren
DS1971 schreef:
14-11-2019 16:04


En dan nog: als haar man totaal niet met haar kan communiceren, waarom hebben ze dan nog een relatie?
volgens mij kwam TO daar ook achter
ze zal nu har nieuwe huisje aan het witten zijn (huis niet huig)
DS1971 schreef:
14-11-2019 16:08
Misschien vind jij het niet zo belangrijk.

Bij het begin van de relatie merk je of je seksueel compatible bent. Als je dat niet bent, dan gaat het niets worden.

Hier is het veranderd na 12 jaar en vrij plotseling. Als dit nu net voor hem superbelangrijk is, dan doet dat gewoon iets met de relatie.

Dat mag ook.

Net zo goed als zij niet tegen haar zin iets hoeft te doen mag hij ook vinden dat dit zo van invloed is op hun seksleven dat dat voor hem een breekpunt is.

Ook al vinden wij dat allemaal onzin.
Maar als het zo belangrijk is dat het een breekpunt is voor hem, waarom laat hij zich dan niet nakijken? Klagen en er niets aan willen doen gaat niet werken.
Suzan_1991 schreef:
14-11-2019 16:17
Maar als het zo belangrijk is dat het een breekpunt is voor hem, waarom laat hij zich dan niet nakijken? Klagen en er niets aan willen doen gaat niet werken.
Dat antwoord moet ik je schuldig blijven. Ik ben geen standaard man, net als alle anderen. En al helemaal niet in de ‘slaapkamer’.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
14-11-2019 16:16
volgens mij kwam TO daar ook achter
ze zal nu har nieuwe huisje aan het witten zijn (huis niet huig)
:HA: :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
DS1971 schreef:
14-11-2019 16:21
Dat antwoord moet ik je schuldig blijven. Ik ben geen standaard man, net als alle anderen. En al helemaal niet in de ‘slaapkamer’.
Maar je bent het er wel mee eens dat het vrij makkelijk / dom is van hem om het niet te willen doen?
Wat heb je er dan zelf voor over? Vrij weinig i.m.o
justagirly schreef:
14-11-2019 16:27
Maar je bent het er wel mee eens dat het vrij makkelijk / dom is van hem om het niet te willen doen?
Wat heb je er dan zelf voor over? Vrij weinig i.m.o
Dat ben ik met je eens. Daarom ben ik ook wel benieuwd wat daarachter steekt.

Maar goed, ik ken ook aardig wat mannen die geen sterilisatie wilden, maar dat onder druk van hun vrouw toch maar gedaan hebben. Ook vreemd.
Alle reacties Link kopieren
Eens. Maar als de vrouw het hele leven al aan anti conceptie gedaan heeft is het wel eerlijk verdeeld vind ik.
Ik denk niet dat ik mijnes zo ver krijg.
Alle reacties Link kopieren
justagirly schreef:
14-11-2019 16:50
Eens. Maar als de vrouw het hele leven al aan anti conceptie gedaan heeft is het wel eerlijk verdeeld vind ik.
Ik denk niet dat ik mijnes zo ver krijg.
na 2 geplande, gewenste zwangerschappen, raakte ik ongepland, ongewenst zwanger
En was na mijn tripje abortuskliniek de stap naar een sterilisatie ineens een hele kleine
Alle reacties Link kopieren
Ja dan zou ik het me idd kunnen voorstellen. Heftig.
justagirly schreef:
14-11-2019 16:50
Eens. Maar als de vrouw het hele leven al aan anti conceptie gedaan heeft is het wel eerlijk verdeeld vind ik.
Ik denk niet dat ik mijnes zo ver krijg.
Ik kreeg van mijn ex-vrouw ook dat argument.

Vond het niet zo’n goed argument. Om te beginnen: ze slikte de pil al voordat ze mij leerde kennen, dus ik heb daar nooit om gevraagd. Daarnaast slikte ze die pil vooral omdat ze last had van acné. Ten derde is een medische ingreep wat mij betreft niet gelijk te stellen met het slikken van een pilletje. Maar meest belangrijke: quid pro quo in een relatie werkt mijns inziens niet en al helemaal niet achteraf.

Het werd een spiraaltje (mijn voorstel was dat ze dat zou proberen en als dat klachten op zou leveren dat ik dan over sterilisatie na zou denken). Was in een mum van tijd gedaan en bevalt haar prima.

Iedereen blij.

Toch is ze mijn ex-vrouw, dus elders is het wel mis gegaan. ;)
DS1971 schreef:
14-11-2019 16:59
Toch is ze mijn ex-vrouw, dus elders is het wel mis gegaan. ;)
Ik heb mijn vermoedens waar.
Alle reacties Link kopieren
Ik vergat de eventuele bevallingen en zwangerschappen. Keizersnede is ook operatie. Bevalling is ook niet zomaar even wat. Ik vind het wel leuk als partners het zo "verdelen". Laat de man er ook maar eens even wat voor doen.
Bromista schreef:
14-11-2019 18:27
Ik heb mijn vermoedens waar.
De kans dat jij het goed hebt is nihil.
justagirly schreef:
14-11-2019 18:30
Ik vergat de eventuele bevallingen en zwangerschappen. Keizersnede is ook operatie. Bevalling is ook niet zomaar even wat. Ik vind het wel leuk als partners het zo "verdelen". Laat de man er ook maar eens even wat voor doen.
Maar zo werkt het dus niet.
DS1971 schreef:
14-11-2019 16:59
Ik kreeg van mijn ex-vrouw ook dat argument.

[...]Ten derde is een medische ingreep wat mij betreft niet gelijk te stellen met het slikken van een pilletje. Maar meest belangrijke: quid pro quo in een relatie werkt mijns inziens niet en al helemaal niet achteraf.
1. Van het slikken van de pil zijn meer bijwerkingen bekend dan de (vrij beperkte) ingreep die een sterilisatie bij mannen is
2. Dat jij je ex hebt weten te overtuigen dat dit 'quid pro quo' zou zijn, maakt dat nog geen universele waarheid. Voor heel veel stellen geldt dat het gaat om een verdeling van de lasten voor iets waarvan je allebei (als het goed is) de lusten geniet.

Maar dit is misschien wel wat off topic.
Bromista schreef:
14-11-2019 21:34
1. Van het slikken van de pil zijn meer bijwerkingen bekend dan de (vrij beperkte) ingreep die een sterilisatie bij mannen is
2. Dat jij je ex hebt weten te overtuigen dat dit 'quid pro quo' zou zijn, maakt dat nog geen universele waarheid. Voor heel veel stellen geldt dat het gaat om een verdeling van de lasten voor iets waarvan je allebei (als het goed is) de lusten geniet.

Maar dit is misschien wel wat off topic.
Nou, ik lees hier als bijwerking dat je vrouw niet meer wil slikken, dus dat lijkt mij een forse bijwerking! ;)

Ik heb gezegd dat in een relatie quid pro quo niet werkt. Het is niet transactioneel, liefde.

En het is heel erg on topic. Want ook hier: jij overweegt geen seconde om te vragen waarom ik geen sterilisatie wilde. Vooraf had je al bepaald dat een man ‘dat maar moet doen, want vrouwen hebben al zoveel lasten’, althans, dat lijk je op zijn minst ook te denken.

Maar nogmaals, zo werkt het niet.
Alle reacties Link kopieren
DS1971 schreef:
14-11-2019 18:42
Maar zo werkt het dus niet.
Voor mij dus wel.
Gedeelde verantwoordelijkheid doe jij dus niet aan?
Alle reacties Link kopieren
DS1971 schreef:
14-11-2019 18:42
Maar zo werkt het dus niet.
Hoe dan wel??
En waarom wilde jij het niet, als je geen antwoord wilt geven snap ik dat ook maar ben nu toch wel nieuwsgierig.
justagirly schreef:
15-11-2019 13:01
Voor mij dus wel.
Gedeelde verantwoordelijkheid doe jij dus niet aan?
Natuurlijk doe ik wel aan gedeelde verantwoordelijkheid. Alleen is alles bespreekbaar. Ik vind niet dat je alles 50/50 moet doen. Wel als je dat beiden wil, maar dat lijkt mij zelden zo.
justagirly schreef:
15-11-2019 13:02
Hoe dan wel??
En waarom wilde jij het niet, als je geen antwoord wilt geven snap ik dat ook maar ben nu toch wel nieuwsgierig.
Onze relatie was helaas niet meer goed en we wisten dat we het misschien niet zouden redden (wat ook gebleken is). En ik weet dat ik vooral klik heb met vrouwen die op een leeftijd zijn dat ze wellicht nog kinderen willen en ik stond en sta daarvoor open.

Vandaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven