Soa buiten het lichaam, hoe lang overleeft het?

30-12-2011 19:03 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iemand enige idee hoelang een soa virus/bacterie buiten het lichaam kan overleven? (op voorwerpen dan bijv..)

Dit bijvoorbeeld als mijn huisgenootje een soa heeft, net heeft gedoucht en daarna ik de douche gebruik. Of perongeluk zei met haar tandenborstel mijn tandenborstel aan raakt oid en ik heb dan paar uur later weer gebruik..

Volgens mij is de kans heel klein om zo een soa op te lopen toch? Maar ik vraag het me toch af!
quote:yezka schreef op 30 december 2011 @ 19:49:

HHV-1 = Herpes simplex virus 1: veroorzaakt de koortslip en oogontsteking

HHV-2 = Herpes simplex virus 2: veroorzaakt genitale herpes

Twee verschillende soorten herpes, dus.Dan heb je volgens mij ook nog de herpes die verantwoordelijk is voor waterpokken.
Je bent wel heel erg bezig met SOA's zeg! Nieuwe hobby van je?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Hmm dus jij denkt dat de soa's net zo zijn als vlooien. Ze staan op een rijtje langs de straat en bespringen iemand die ze leuk vinden???

Ik ben wel heel erg benieuwd welke SOA jouw huisgenootje heeft!!
@sartire

lieve reactie en het klopt inderdaad! Ben er veel te veel mee bezig en ben ook vanalles aan het opzoeken geweest ivm de soa test en zul je inderdaad zien ja, ik was al bang dat er strakjes misschien niks uit zou komen en het dan misschien toch was!

Belachelijk voor woorden inderdaad.

Maar toch heb ik even een vraag, hoop dat iemand me kan helpen.

Ik heb alleen maar jongens onveilig gepijpt, voor de rest heb ik alles wel met condoom gedaan. Ik ben me ervan bewust dat ik hierdoor ook een soa kan oplopen. Nu heb ik al bijna twee weken klachten van mijn mond/keel. Misschien was dit eerder ook al zo maar heb ik het niet opgemerkt. Echter heb ik het afgelopen half jaar niemand gepijpt dus het is wel een beetje frapant en kan ook gewoon door slecht tandenpoetsen oid komen.

Mijn klachten zijn wittige plekken in mijn wangslijmvlies (vooral 's ochtends) mijn keel is soms ook wat rood en zie ik soms een witgelige rochelachtig iets zitten helemaal achterin. Voor de rest heb ik niet echt last van keelpijn oid...

Kan ik dus een soa in mijn mond/keel hebben?

En wat ik vooral eigenlijk wil weten, is het nu verstandig om nog wel te zoenen of kan ik dat beter ook even laten tot dat ik een test heb gedaan en de uitslag?
Dat zijn vast aften....... vitamine tekort!!! dat vul je niet aan door sperma door te slikken hoor (voor het geval iemand je dat wijs gaat maken...)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven