spijt

16-09-2011 23:43 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sinds juli 2006 een sex-relatie met een collega.

We zijn allebei single en hebben geen behoefte aan een "vaste" relatie, maar de sex is iets waar we allebei erg van genieten.

Nu ben ik al een tijd verliefd op hem en heb hem dit ook verteld.

Hij kan hier niet goed mee omgaan en heeft aangegeven dat het wat hem betreft alleen bij sex blijft.

Omdat ik dit ook wil, maar toch steeds meer naar hem ga verlangen, heb ik uit zelf bescherming een afspraak van vorige week met hem afgezegd. Hierbij ook aangegeven dat hij teveel in mijn hoofd en hart zit en ik afstand wil nemen.

Heb nu zo'n spijt hiervan en twijfel eraan of ik toch nog een keer moet toegeven aan mijn verlangen naar hem.

Naast de sex kunnen we het verder heel goed met elkaar vinden en hierover ook best praten.

Maar ben bang dat als ik contact met hem opneem, ik overkom als eeuwige twijfelaar.

Ken mezelf ook niet meer terug, ben al 12 jaar alleenstaande moeder, kan mezelf prima redden en hou zeker niet van "zeurpieten" zoals ik nu zelf wel lijk te zijn.

Ik weet dat ik hiervoor zelf een oplossing moet vinden om mijn gevoelens en verlangens uit te schakelen, maar heeft iemand tips hiervoor?

Een andere baan zoeken is geen optie, ben teveel afhankelijk van mijn inkomen met 2 puber kinderen.
Ik denk dat het niet verstandig is. Jij kan hem namelijk niet zien als SV (verliefd) en verwacht denk ik binnen no time weer meer dan hij kan en wil bieden.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Als je het contact met je collega puur voor de seks had en je krijgt gevoelens, dan is het tijd om te stoppen en een nieuw sexmaatje te zoeken hoe jammer ook...
Niet toegeven aan het verlangen en hem op 't werk normaal behandelen. Zakt je verliefdheid denk ik wel.
quote:kate46 schreef op 16 september 2011 @ 23:43:

Ik weet dat ik hiervoor zelf een oplossing moet vinden om mijn gevoelens en verlangens uit te schakelen, maar heeft iemand tips hiervoor?

Waarom zou je je gevoelens en verlangens uitschakelen? Daarmee doe je jezelf toch tekort?

Ik denk dat, ondanks dat je niet op zoek bent naar een vaste relatie, je toch meer nodig hebt dan puur een sexrelatie. Dit werkt gewoon niet voor jou. Als je je bedenkt en een nieuwe afspraak met hem maakt, dan zal het alleen maar steeds meer pijn gaan doen en zul je je afgewezen voelen.

Dus ik vind het een goede beslissing dat je de afspraak hebt afgezegd. Ga eerst eens bij jezelf te rade wat je nou echt graag wilt van een man.
Ten eerste vind ik je geen zeurpiet omdat je nu gevoelens voor hem hebt ontwikkeld, want dat is namelijk biologisch gezien heel normaal bij een vrouw na de sex (dan komt een hechtingshormoon vrij), dus waarom zou je je bezig houden met de vraag of je zo overkomt op hem? Het gaat namelijk niet alleen om hem, maar ook om jou en jouw gevoelens.

Ten tweede is het heel slecht om je eigen gevoelens en verlangens te ontkennen en onderdrukken ten behoefte van een ander en persé door te gaan met het ophouden van een illusie van een sterke onafhankelijke vrouw die geen man nodig heeft.

Conclusie: dit leek bij je te passen, maar doet het nu niet meer. Het is daarom beter jezelf hiertegen verder te beschermen en te stoppen met dit contact. Dan slijten de verliefde gevoelens ook wel op den duur, als is dat altijd lastig bij een collega.
Eens met Iris. Een SV met een collega leek jou een haalbare kaart. Nu dat niet zo blijkt te zijn omdat ook andere gevoelens gaan meespelen, moet je volgens mij opnieuw bezien of dit is wat je wilt.
niet meer met 'm sexen, dan blijven de gevoelens zoiezo in stand
Im the root of all thats evil but you can call me cookie
Hoe moeilijk is het om met iets te stoppen wat je verdrietig maakt of pijn doet.
Ik vind je verre van een zeurpiet, ik snap niet hoe je daarbij komt. Ook vind ik dat je het goed hebt aangepakt. Je werd verliefd, praatte erover en nam uiteindelijk afstand toen bleek dat hij er niet hetzelfde over dacht.

Ik zou die afstand nu alleen houden, ookal wil je zo graag, omdat je jezelf anders pijn gaat doen.
Ik zeg: tijd voor een nieuwe fuck buddy.
Je bent absoluut geen zeurpiet maar hou de eer aan jezelf en hou afstand! Is nu even kl*te maar als je hier mee door gaat doet het alleen maar nog meer pijn ... Sterkte!
Dit klinkt bekend. De conclusie voor mezelf was: ik ben niet geschikt als fuckbuddy. Uiteindelijk ging de verliefdheid over, maar was de passie in bed ook helemaal verdwenen. Je kunt blijkbaar ook niet alles hebben.

Ik zou zeggen: blijf rationeel (zit je te wachten op meer dan alleen seks, ik haal uit je verhaal dat dit niet zo is) en leef daar ook naar, maar maak jezelf ook zeker emotioneel niet kapot door je gevoelens te onderdrukken. Sterkte (het duurt ook altijd langer dan je wilt)!

En: je bent geen zeurpiet ;).
Zit in het zelfde schuitje. Heb het ook een keer " uitgemaakt", maar na een paar maanden werden we toch weer als magneten naar elkaar toegetrokken.

Heb andere mannen genomen tussendoor, maar dat hield geen stand omdat ik collega niet kon vergeten, dus maakte ik het met die andere man uit na een maand of 2.

Dus, TO ik wens je veel succes en sterkte.
Hier ook het vechten tegen gevoelens. Relatie gehad, ex wil dat niet meer, maar wel vriendschap+. Ik kan dat niet handelen, ga steeds weer hopen op herstel van de relatie. Nu ook besloten geen contact meer te hebben. Heb steeds verdriet en dat wil ik niet meer.

Ook succes en sterkte.. kunnen we allemaal hier wel gebruiken.
Horen, zien en .... reageren

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven