Spiraaltje

15-03-2007 22:03 114 berichten
Alle reacties Link kopieren
hoi hoi..

Ik heb een vraagje en misschien hebben sommige er wel ervaring mee en antwoord op...

mijn vraag is heeft iemand wat meer ervaring met en spiraaltje,koper of mirena zonder dat je een keer zwanger bent geweest. Qua inbrengen, pijn en dat soort dingen... ben er wel erg benieuwd naar..:)

dank je wel alvast groetjes Joan
Hoi allemaal,

Ik had het al verteld, maar ik heb nu ook een spiraal in.

Het is allemaal goed gegaan, de "eerste" keer sex ook.

Mijn vriend voelde er gelukkig niets van (en ik had er ook geen last van)

Vandaag is het precies twee weken geleden dat ik ongesteld ben geworden.

Totaal ben ik 1,5 week ongesteld geweest (ik noem het meer bloeden dan

ongesteld zijn). De laatste paar dagen is het minder en elke keer dat ik

denk dat ik klaar ben, komt er nog wat. Is dit normaal?

Ook had ik vreselijke krampen

Ik heb een spiraal omdat ik onregelmatige en heftige bloedingen heb.

Qua voorbehoedsmiddel is het niet van toepassing, mijn vriend is gesterriliseerd.

Ik ben allang blij dat mijn vriend gedurende de sex het spiraaltje niet voelt

zitten, daar was ik dus echt "bang" voor. Maar ja, ik kan niet wachten

totdat ik niet tot weinig ongesteld zal zijn. Ik heb nu wel genoeg bloed gezien...
Hoi Angel,

Een maand geleden heb ik ook een spiraaltje gekregen. Deze week moest ik voor controle weer langskomen bij de arts. Ik heb er geen last van, maar het enige is dat ik ook vrijwel constant bloed verlies. Niet heel veel. En soms denk ik dat het over is,maar dan begint het de volgende dag weer (of na het sporten of seksen of zo), De arts zei dat dit niet iets is om je zorgen om te maken en dat dit nog wel een maand zo kan zijn. Daarna houdt het meestal wel op. Is het bloeden na 2,5 maand nog niet opgehouden, dan kon ik een grote dosis oestrogenen toegediend krijgen (hoe en wat weet ik niet) en dan zou het bloeden ook stoppen. Echter dit schijnt bijna nooit nodig te zijn, dus ik heb nog steeds goede hoop dat het bloeden binnenkort stopt. Want het is wel erg irritant.

Succes!
Hoi,

Ik heb sinds april een koperspiraal(implantaat) Gynefix.

Ik was ook erg bang om hem te plaatsen.Maar al met al viel het me reuze mee.Ik voelde het als een hevige menstruatie kramp.

Heb wel 1u van tevoren een pijnstiller genomen

Daarna nergens geen last van gehad.(Ik had namelijk het ergste verwacht.)

Sinds het spiraaltje voel ik me stukken beter en heb geen last meer van migraine en stemmingswisselingen.Had ik het maar eerder gedaan.

Het is alleen vervelend dat je niet precies weet wanneer je ongesteld wordt,en nu ben ik het 5dagen.

Maar 1 ding is zeker,ik ga nooit meer aan de pil.

Groetjes miem
Mijn mirenaspiraal zit er nu ruim 2 maanden in.

Ik ben nu al 9 dagen ongesteld. Elke dag een beetje bloed dat gaat dus wel. Maar de krampen die erbij komen zijn zo hevig en pijnlijk + hele dag zere buik/rug/bovenbenen dat dat veel erger was als onder de diane 35.

Tussendoor heb ik ook steeds krampen. En ik voel me doordat er vaak een zeurende achtergrondpijn is ook erg moe.

Ik heb echt het idee dat mijn libido er op achteruit gaat. Ik voel me minder opgewonden en ik ben minder nat.

Ik kan de menstruatie niet meer uitstellen dus ben ongeveer elke 4 weken ongesteld. Onder de pil  een keer per 7 weken of nog wat minder vaak doordat ik de pil wat langer doorslikte. Ik ben dus 2 keer zo vaak ongesteld en langer! Onder de pil zo'n 7 of 8 dagen. Nu zit ik al op 9 en ik weet niet hoe het morgen is.....

Ik weet niet of dit opstartklachten zijn of dat de mirena voor mij tegenvalt.

Ik maak me vooral zorgen over mijn libido!

Heeft iemand eerst na de mirena verminderd libido gehad wat later weer goed is gekomen?

Die vage vermoeidheid en krampen (na lichamelijke inspanning en bij menstruatie) zouden die nog weg gaan?

Op de echo na de plaatsing zat de spiraal goed. Ik heb 3 maanden na de plaatsing een controle bij de gynaecoloog. Ik weet niet hoe het tegen die tijd zal gaan maar hij moet er misschien wel weer uit. Zo gaat het niet.
Ik heb sinds gisteren ook een spiraaltje ( mirena ). Bij mij is ie tijdens de operatie geplaatst ( verwijdering cyste aan eierstok ) dus ik had de mazzel dat ik onder narcose was en dus nies van het zetten gemerkt heb. Nu is t ook vrij lastig om te bepalen of ik nou last heb van de operatie of van het spiraaltje, maar geloof van beide. Af en toe voel ik een pijn bij mijn baarmoeder en de plek waar de cyste zat voelt ook niet zo fijn. Kan ook niet te veel lichamelijke inspanning doen, want dan word ik helemaal niet lekker, maar goed, dat komt natuurlijk allemaal van de operatie ( narcose )

Hoop dat spiraaltje goed gaat komen, heb wel een beteje bloedingen gehad, maar dat is alweer bijna over. En sex, tsja.. heb ik nu helemaaaaal geen zin in ( wegens de pijn ) maar hoop dat mijn libido niet verminderd!
Ik heb al jaren een koperspiraal.

Het zetten was pijnlijk maar dat duurde maar even. Het haakje aan de baarmoedermond was de pijn en na het plaatsen heb ik geen pijn meer gehad. De voordelen vind ik dat je geen pil meer hoeft te slikken, geen hormonen meer in je lijf krijg, hoger lidido. En een zeer groot bijkomend voordeel is dat ik stukken vochtiger ben. Niet dat ik voor het zetten hier klachten over had maar nu...:P

Sinds ik een spiraal heb is squirten (spuitend klaarkomen) bij mij de normaalste zaak vande wereld.
Ik heb sinds oktober 2003 het mirena spiraal, helemaal top!!

T inbrengen was geen probleem (na 2 kinderen) ja ok t voelde niet heel plezierig :( maar ach t was zo voorbij...

In t begin wel veel bloedverlies gehad, maar dat is helemaal goed gekomen, nu af een toe een paar dagen heel licht gedrup. En een beetje een K humeur...:?.

Qua sex is t alleen maar beter geworden, veel vaker zin en je hoeft echt nergens meer over na te denken!!

Kortom ik laat volgend jaar weer een nieuwe plaatsen (nu duurt een jaar nog lang maar dat is meer zoals ik er nu over denk zeg maar!)
Heb nu bijna drie maanden een mirena en baal wel van de onregelmatige bloedingen, hoop echt dat op den duur ophoudt, is me wel beloofd.  Maar man met mijn libido is echt niets mis. De sex is er eerder op vooruit gegaan.
Uiteindelijk was ik maar liefst 11 dagen ongesteld met weinig bloed maar extreme krampen. Nu gaat het al weer een week goed. Geen pijn meer en libido kwam meteen weer terug. Gelukkig maar. De enige klacht die ik nu heb is dat ik af en toe een drupje bloed verlies. Dat is wel wat lastig. Ik hoop dat dat weg blijft en dat de pijn niet terug komt natuurlijk! Maar even afwachten hoe het nu gaat.
Ik heb sinds januari een Mirena-spiraal en vind het tot nu toe helemaal niks. Voor plaatsing van de spiraal stelde mijn menstruatie niet zo veel voor: weinig bloedverlies en geen krampen. Nu? Pff, 2 weken bloedverlies, niet veel, maar wel 2 weken en verschrikkelijke krampen. Volgens vriendinnen kan dit wel tot een half jaar duren. Nou, dat is bijna voorbij. Ik zie het nog een paar maanden aan, maar als het niet beter wordt, dan gaat hij er gewoon weer uit.

Helaas mag ik geen pil ivm een gezwelletje aan mijn hypofyse, dus moet ik denk ik naar een koperspiraal. Iemand hier ervaringen mee of andere opties?
Mijn partner heeft al een half jaar de Mirena spiraal. Voor het zetten heeft een flinke pijnstiller genomen en erna nog een keer of 2 , 3.. Ze heeft niet geklaagd over pijn; ze heeft 1 bevalling 4 jaar geleden gedaan. Ze had een week last van bloedingen in de zelfde orde als gewone ongesteldheid en ze had wel een paar weken last van krampen. Daarna niks geen klachten...  Ik voelde wel de eerste keer het spiraaltje/draadjes een beetje onaangenaam zitten. Maar onderhand ben ik er aangewend of heeft het zich beter geschikt... zonder tussenkomst van een dokter. Ze heeft niks geen bloedingen meer; EN: ze is 7 kilo afgevallen door minder behoefte aan veel te eten. Zonder dat het haar lastig voelt of in de weg zit. Qua sex-lust is het niet vaker geworden maar wel heftiger... Dus voor haar (en voor mij ) werkt Mirena prima.
Hoi allemaal,

18 mei spiraaltje laten plaatsen, 29 juni nog op controle geweest.

Volgens arts zit mijn spiraal goed, perfect zelfs.

Alleen ik heb nog steeds dagelijks last van een paar druppels bloed.

Vorige twee weekende minder tot niets, had gelijk de kans gegrepen om

te gaan vrijen Door de weeks is het echt hopeloos.

Gelukkig heb ik geen hevige bloedingen zoals voor de plaatsing van de

spiraal, maar nu blijf ik toch wat bloedverlies houden. Bloedverlies is ook

weer een groot woord, paar druppels is het meer en nog geen eens puur bloed.

Weet iemand hoelang dit zo zal aanhouden? Volgens mijn arts moest

ik nog wat geduld hebben, maar ja hoelang? Het is nu 2 maanden geleden

dat de spiraal bij mij is geplaatst. Begin het nou wel een beetje goed zat

te worden. Gaat het nog goedkomen? Oh, wat wil ik toch zo graag vrijen,

ik kan aan niets anders denken, maar helaas kan het niet
Ik heb de mirenaspiraal nu ruim 3 maanden. Ik ben op controle geweest bij de gynaecoloog en de spiraal zat volgens de echo precies goed.

Ik heb nu nog steeds op de meeste dagen van de week een drupje bloed.

Een stuk of 5 dagen per cyclus afgrijselijke krampen als ik ongesteld ben. Tijdens de menstruatie verlies ik wat bloed maar dat is niet zo heel veel. Tegen de krampen slik ik nu tabletten naproxen die de toppen van de pijn weg halen. Op de dagen dat ik geen krampen heb is mijn libido weer goed en word ik ook weer goed vochtig.

Na 3 maanden is het dus nog niet zoals de lovende woorden in de bijsluiter!

Ik moet van de gynaecoloog de komende 3 maanden een menstruatiekaartje bijhouden. Per dag opschrijven: bloedverlies, drupje bloed, geen bloed, krampen ja/nee. En dan over 3 maanden kijken of er een stijgende lijn in zit. Als er na 6 maanden geen verbetering is moet hij er uit. (Daarvan heb ik nu nog krap 3 maanden te gaan.) Maar er is ook nog kans dat mijn lichaam er aan gaat wennen en dat de kwaaltjes weg gaan.

Er kan dus nog vanalles gebeuren. Ik probeer het gewoon nog die 3 maanden. Dan heb ik er alles aan gedaan. Misschien ben ik er tegen die tijd wel erg blij mee. Zo niet dan kan ik hem er altijd nog uit laten halen.
Hoi Missy_M,

Ben even benieuwd hoe het met je gaat. Heb je nog last?

Ik heb dagelijks nog wel een paar druppels bloedverlies.

Dit is écht super irritant. Ik loop elke dag nog met maandverband.

Denk dat ik van de week naar m'n gynacoloog ga bellen, want het kan

zo echt niet langer. In het weekend, 's avonds, dan valt het mee.

Groetjes,

Angel(32)
Hoi Angel,

Ik heb ook nog steeds last van druppels bloed die ik verlies, vrijwel elke dag! Soms een dagje niet. En ook nog regelmatig last van krampen. Ik heb er wel pijnstillers tegen die de toppen van de pijn weghalen maar echt over gaat dat niet. Die krampen heb ik gemiddeld een keer per 3 dagen. Ik heb het gevoel dat ik altijd ongesteld ben. Niks aan dus. Er is wel mee te leven maar ik wil me ook wel weer eens lekker normaal schoon en fris kunnen voelen. In september moet ik naar de gyn. Ik ben benieuwd wat die gaat zeggen. Hij is nogal tegen de pil. Maar ik wil niet dat ik dit de komende 5 jaar zo moet hebben. Ik voel me minder sexy! Ik wil graag weer "normaal" kunnen zijn.
Heey!

Uit de verhalen blijkt dus wel dat ieder persoon verschillend reageert op hormonen, of het nu in de vorm van Spiraaltje of Pil is.

Je kunt ook een test doen op het internet welk voorbehoedsmiddel het beste bij jou zou passen, ben alleen de sitenaam even kwijt ;) Slim...

Maar succes met jullie dingen! Ik slik inmiddels al 4jr de Diane35 en ben tevreden

xXx Blubha
Hier ook een bezitter van de Mirena.

Inmiddels al zeven jaar, dus dit is mijn tweede.

De allereerste die geplaats werd viel wel wat tegen.

Hopte vrij nonchalant op de tafel van de gynaecoloog, maar kwam daar snel van terug! Het inbrengen vond ik pijnlijk en de krampen die erop volgden lieten me even denken; waar ben ik aan begonnen?!

Maar daarna verliep alles volgens het boekje!

Totaal geen bloedverlies, echt noppes. Merk alleen aan mijn borsten die wat gevoeliger worden en aan wat meer pukkeltjes op mijn gezicht dat ik nu toch eigenlijk echt ongesteld zou moeten zijn.

Het verwijderen de eerste Mirena was ook een aparte ervaring. Toen de gynae me vroeg om te hoesten, was het plop!

Hij vroeg me zelfs blij of ik hem nog even wilde zien....

Ik heb gelijk een nieuwe gekregen en dankzij de pijnstiller in de vorm van een zetpil en een tabletje spierverslapper vond ik het reuze meevallen.

Ben inmiddels een promotiecampagne begonnen en twee vriendinnen en mijn zus zijn inmiddels ook aan de Mirena.

Niet allemaal heel erg blij met beslissing....veel bloedverlies en aanhoudende krampen en zelfs eentje zwanger ondanks de Mirena.....

Maar ondanks dat alles ben ik nog maar wat blij met mijn spiraal!
Ik ben al sinds januari aan het klooien met het Mirena spiraal. De pil wilde ik niet meer slikken vanwege de hormonen (krijg ik stemmingswisselingen van), dus ik dacht dat dit de oplossing was.

Eind januari liet ik 1 plaatsen door de huisarts. Deed nauwelijks pijn een ook de weken erna had ik nergens last van. Na zes weken moest ik een inwendige echo laten maken om te kijken of hij op zijn plaats zat. Niet dus, hij zat te laag. Vervolgens heeft de huisarts geprobeerd hem 'op te duwen' (geen prettig gevoel, maar dragelijk), maar dat heeft niet geholpen, bij de volgende echo bleek hij nog steeds te laag te zitten. Toen door de gynaecoloog de oude eruit laten halen en meteen een nieuwe erin laten plaatsen. Dit deed ontzettend veel pijn! Zo'n pijn, dat ik bij het aankleden flauwviel en misselijk werd. Na een half uurtje liggen en kopje thee met veel suiker ging het wel weer, maar pfoehee, dat hoop ik nooit meer mee te maken... Vervolgens had ik een paar dagen fikse buikpijn en bloedingen, maar goed te doen met ibuprofen binnen handbereik. Vervolgens ben ik blijven bloeden, niet veel meer (inlegkruisje is voldoende), maar wel weken achter elkaar elke dag... soms eens 1 à 2 weekjes niet, maar dan komt het toch wel terug... En na het vrijen bloed ik ook regelmatig, niet echt prettig (we houden geen vlekvrije lakens meer over...) En ik heb behoorlijk last van buikpijn. Niet de hele dag, maar wel bijna elke dag, een zeurende pijn in mijn onderbuik, stekend en met uitstraling naar rug en been. Soms zo erg dat ik misselijk wordt en het weg moet zuchten (als ik ongesteld ben, dat is als ik iets meer bloed dan anders, maar nog steeds niet veel). Bij de echo plus controle bij de gynaecoloog zei hij dat ik het minstens 3 maanden de tijd moet geven en in de bijsluiter staat dat het 3 tot 6 maanden kan duren... Ik heb de 2e nu 4 maanden en twijfel heel erg... moet ik nog even doorbijten in de hoop dat het beter wordt (overgaat) of is mijn lichaam gewoon niet geschikt voor dit ding??? Ik wil graag dat het werkt, want andere (hormoon) anti-conceptie wil ik niet en condooms...tja... liever niet dus.... Hopelijk kan ik hier over 2 maanden het bericht plaatsen dat ik geen klachten meer heb!!!
Hoi allemaal,

Bij mij is het nog steeds niet over. De ene dag heb ik een paar druppels

bloedverlies en meestal 's avonds en 's ochtends komt er niet zoveel.

Dit is nog steeds erg vervelend. In het weekend is het wat "rustiger" dus dan

kunnen we vrijen. Als ik wil vrijen dan moet ik echt "clean" zijn, anders vind

ik dat ik het niet moet doen.

Na het vrijen, de volgende dag, heb ik meer last dan normaal en dan heb ik

echt een paar dagen nodig om weer "normaal" te worden.

Hebben jullie hier ook nog last van of ben ik de enige?

Ik heb de Mirena spiraal en die is geplaatst op 18 mei 2007.

Nu bijn 4 maanden verder. Ik dacht toch wel dat het helemaal zou gaan stoppen
Hoi,

Heb sinds juni vorig jaar de Mirena en ondanks de lovende woorden van gyn. dat ik niet meer ongesteld zou worden, ben ik iedere cyclus ruim een week ongesteld. Erg veel last heb ik er niet van, maar voorheen was ik 4 dagen echt ongesteld.

Nu ben ik ruim een week (wel vrij regelmatig overigens) een beetje ongesteld. Wel bloed, maar ook weer niet echt...

En daarbij vind ik heel soms een waterig drupje bloed in mijn ondergoed.

In het begin voelde mijn vriend het wel eens prikken, maar de laatste tijd gebeurt dat nog maar zelden.

Vooral de week voordat ik ongesteld moet worden, heb ik een heel hoog libido!

Ben dan ook erg vochtig!

Bij mij telt vooral het gemak dat ik geen pil meer hoef te slikken. De regelmaat dat te doen mis ik namelijk. Ik baal er wel van nu langer ongesteld te zijn, maar al met al weegt dat voor mij niet op tegen het gemak!

Misschien dat ik de volgende keer het koperspiraaltje probeer...
Hallo!

Ik heb in mei 2006 een Mirena-spiraaltje laten plaatsen. Heb een week veel pijn gehad en redelijk wat gebloed, daarna namen de pijn en het bloeden af, behalve als ik sex had gehad; dan was de pijn en licht bloeden weer terug. Dit heeft zeker een half jaar geduurd (dus Angel; houd moed! Het gaat over!), maar nu heb ik daar nooit meer last van en ben ik toch wel blij dat ik het spiraaltje heb laten plaatsen! Ben ook nooit meer ongesteld, alleen heeeeeel af en toe afscheiding die wat donkerder gekleurd is, meer niet!:)

Geen pil meer en nooit meer nadenken over condooms...prettig! Ik vrees alleen al de dag dat hij er weer uit moet...au! Degene die de baarmoedermond-klem heeft uitgevonden verdient een 'gouden eikel-award'!
Goedemorgen,

Goed om te horen dat het bij velen goed gaat en dat alles goed komt.

Dat geeft mij weer hoop :-)

De laatste paar weken/dagen heb ik geen bloedingen meer, wel zo nu en

dan last van donker gekleurde afscheiding. Ik merk ook wel dat ik veel

vochtiger ben. Maar dat is verder geen probleem. De ene keer na het vrijen

moest ik echt 2 dagen "bijkomen" wat inhoudt dat ik wat rode (licht rood eigenlijk)

afscheiding had. Maar afgelopen donderdagnacht had ik nergens last van

en vrijdag was ik ook "clean". Aan de ene kant best wel vervelend zo en

aan de andere kant wordt het steeds minder, dus ik blijf hoop houden

dat ik straks nergens last meer van heb.

Ik heb de Mirena spiraal nu bijna 4 maanden in. Voor mij heeft het geen

anti-conceptie functie (mijn vriend is gesteriliseerd), ik had last van heftige

ongesteldheid (bloedingen) maar nu met een spiraal heb ik daar totaal

geen last van, dus de spiraal helpt zeker om van hevige bloedingen af te

komen. Daar ben ik dus wel weer blij om, ik heb nu wel genoeg bloed

gezien in mijn leven

Succes iedereen en ik lees graag jullie reacties en "belevenissen".
Ik heb nu een maand of 4 mijn koperspiraal, en de eerste maand werd ik niet ongesteld. Toen, na een week of 6 eindelijk wel, en sindsdien om de week.

Ik heb de dokter gevraagd of dit normaal was, maar hij gaf aan dat het idd wel kan, ook gezien het feit dat ik altijd aan de pil ben geweest sinds ik ongesteld ben, en dus geen eigen cyclus heb. Ik hoop alleen wel dat er een beetje regelmaat gaat komen, want dit is ook echt niks!
Ik heb ook het koper spiraaltje. Werd gewoon door de huisarts geplaatst (zonder verdoving). Vond het niet echt pijnlijk. Heb een paar weken een beetje pijn inmijn onderbuik gehad maar verder nooit last. heb hem nu ruim 2 jaar. heb een koperspirtaaltje omdat ik de hormonen zo zo zo enorm zat was. Ben, gelukkig, nog steeds niet zwanger.
Vanochtend een mirena-spiraaltje laten zetten bij de huisarts. Omdat ik nog geen kinderen heb gehad, was ik erop voorbereid dat het flink zeer zou gaan doen (had de huisarts me voor gewaarschuwd).

Als ik er nu op terugkijk..... was het een gigantische meevaller. Toen hij het opmeette gaf het wel even een raar soort scherpe pijn (raar omdat ik dit nog nooit eerder gevoeld had). Daarna lag ik vol spanning te wachten op de pijn van het inbrengen van het spiraaltje zelf..... bleek ie al te zitten voor ik het in de gaten had! Ben dus erg opgelucht en fluitend naar buiten gelopen!

Verder vandaag nergens last van. Heel lichte buikpijn, maar buikpijn die ik normaal bij de menstruatie heb, is erger.

En nou natuurlijk maar hopen dat ie dalijk zijn werk goed gaat doen en mijn bedpartner geen last krijg van prikkende touwtjes tijdens de seks!

Ik begijp dat het inbrengen voor iedereen anders zal voelen en heel persoonlijk is... Ik heb het zelf telkens uitgesteld omdat ik er toch wel bang voor was. Maar ben nu heel blij dat ie erin zit en dacht zal het even vermelden voor andere vrouwen die kinderloos zijn en nadenken over het plaatsen van een spiraaltje: Het kan dus vrijwel pijnloos zijn!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven