Spiraaltje

15-03-2007 22:03 114 berichten
Alle reacties Link kopieren
hoi hoi..

Ik heb een vraagje en misschien hebben sommige er wel ervaring mee en antwoord op...

mijn vraag is heeft iemand wat meer ervaring met en spiraaltje,koper of mirena zonder dat je een keer zwanger bent geweest. Qua inbrengen, pijn en dat soort dingen... ben er wel erg benieuwd naar..:)

dank je wel alvast groetjes Joan
Vanochtend een mirena-spiraaltje laten zetten bij de huisarts. Omdat ik nog geen kinderen heb gehad, was ik erop voorbereid dat het flink zeer zou gaan doen (had de huisarts me voor gewaarschuwd).

Als ik er nu op terugkijk..... was het een gigantische meevaller. Toen hij het opmeette gaf het wel even een raar soort scherpe pijn (raar omdat ik dit nog nooit eerder gevoeld had). Daarna lag ik vol spanning te wachten op de pijn van het inbrengen van het spiraaltje zelf..... bleek ie al te zitten voor ik het in de gaten had! Ben dus erg opgelucht en fluitend naar buiten gelopen!

Verder vandaag nergens last van. Heel lichte buikpijn, maar buikpijn die ik normaal bij de menstruatie heb, is erger.

En nou natuurlijk maar hopen dat ie dalijk zijn werk goed gaat doen en mijn bedpartner geen last krijg van prikkende touwtjes tijdens de seks!

Ik begijp dat het inbrengen voor iedereen anders zal voelen en heel persoonlijk is... Ik heb het zelf telkens uitgesteld omdat ik er toch wel bang voor was. Maar ben nu heel blij dat ie erin zit en dacht zal het even vermelden voor andere vrouwen die kinderloos zijn en nadenken over het plaatsen van een spiraaltje: Het kan dus vrijwel pijnloos zijn!!!
Ik heb ook de spiraal( Mirena) nu 2 jaar en heb nergens last van. Het inbrengen was niet fijn, maar duurde niet lang.

Omdat ik niet tegen de pil kon, heb ik de spiraal laten zetten en dit bevalt me prima.
heb sinds afgelopen vrijdag een spiraal Ben 21 jaar en nog nooit zwanger geweest

Het inbrengen deed echt zeer! Misschien was 2 paracetamols vooraf wat weinig :s. De dag zelf was ook vrij dramatisch tot ik een naproxen pakte en ik weer kiplekker was. Heb vanaf die pil nergens last van, op 2 druppels bloedverlies na. Met sex ook nog een problemen ervaren (omdat sommige mannen de draadjes voelen)
Loop met je gezicht in de zon, dan valt de schaduw achter je.
Nou na een half jaar mirenaspiraal weet ik zeker dat het voor mij NIET werkt! Nog steeds regelmatig last van krampen waarvoor ik dan maar weer naproxen slikte en last van tussentijds bloedverlies.

Ik heb het in eerste instantie geprobeerd omdat je er bijna niet meer ongesteld van zou worden en je veel minder hormonen hoefde te nemen dan bij de pil. Voor veel vrouwen werkt dit dus tsja ik wilde dat ook wel eens proberen toen mijn gynaecoloog me op deze mogelijkheid wees.

Maar ik bleef maar last houden van bijwerkingen. Toen laatst weer eens mijn hele dag was verpest door de krampen en ik alleen nog maar dubbel op de bank kon liggen met een naproxen die niet hielp, dus later nog maar een was voor mij het besluit wel genomen. Eruit!

De gynaecoloog heeft hem verwijderd. Technisch gezien zat hij precies waar hij moest zitten. Daar lag het niet aan dus. Even het speculum erin en even ontspannen en voor ik het wist was hij eruit. Ik heb er amper wat van gemerkt, doet helemaal geen pijn.

Ook na de tijd geen krampen of napijn gehad.

Het viel me zelfs op dat mijn onderbuik nu zo ontspannen was. Helemaal geen krampen meer en ook dat zeurende gevoel op de achtergrond was weg. Ik voel me nu veel fitter en heb minder uren slaap nodig per nacht. Ik kan weer veel meer doen op een dag doordat ik meer energie heb. Ik had al zo lang die klachten dat ik het op het laatst gewoon begon te vinden. Nu de mirena eruit is merk ik pas hoeveel last ik er van had.

Ik ben dus maar weer gewoon aan de pil. Ik heb het in ieder geval geprobeerd, maar bij mij was het helaas niet zo'n succes.

En sinds de mirena eruit is is mijn libido ook best wel gestegen!
Hoi Missy,

Jeetje zeg, wat een verhaal! Nou, gelukkig ben je nu wel van je krampen af.

Nou, ik weet niet wat ik er zelf van moet vinden (over mijn ervaring met de spiraal). Half mei werd bij mij de Mirena spiraal geplaatst en we zijn nu zo'n

5 maanden verder en ik heb nog steeds "klachten". Ik denk nu toch écht dat ik weer naar het ziekenhuis moet bellen. Ik koos voor de spiraal omdat ik hevige bloedingen had, het was gewoon geen ongesteldheid meer, kon ook haast niet meer normaal functioneren. Maar nu ik de spiraal in heb, heb ik helemaal geen last meer van "bloedingen". Dus ik dacht, dat gaat goed....

Tot nu toe heb ik bijna dagelijks last van een paar druppels bloed, nou ja bloed, het is niet roodkleurig. Ik baal daar best van en ben er dus elke dag mee bezig. Zoveel energie vreet dat om elke dag te hopen dat het nu wel klaar is. De ene keer wordt het minder en dan denk ik dat het de goede kant op gaat en dan later is het weer hetzelfde. Ik weet nu niet goed wat ik moet doen behalve dan weer bellen naar het ziekenhuis.

Qua libido ontbreekt het mij aan niets. Omdat ik er elke dag zo mee bezig ben, kan ik alleen maar aan sex denken. Hopen dat ik "clean" ben en dat ik dan weer kan vrijen. Ik word er écht gek van! Dit is toch niet eerlijk. Nou, ik ga morgen bellen, want ik weet écht niet meer wat te doen. Ik hou jullie wel op de hoogte.

Kus.
Mijn verhaal (mirena): Net ook gepost bij gezondheid (maar dat was voor verzekering).

Ik heb hem 6 oktober '07 laten zetten, tijdens mijn ongesteldheid. Mijn huisarts heeft niks gezegd over een pijnstiller van tevoren nemen. Het zetten deed bij mij dus ook pijn. Zelfs het schoonmaken met een watje vond ik een vreselijk gevoel. En ik had gelijk buikpijn, toen ie eenmaal zat. Voelde als menstruatiekrampen. Ik heb maar een Advil genomen, want fijn was het niet.

Ik bleef kleine beetjes bloed verliezen. Toen dat eindelijk stopte, werd ik na nauwelijks 2 weken alweer ongesteld. En ben nu al ruim 5 dagen echt vol ongesteld, met heel veel bloedverlies. Vraag me onderhand echt af wanneer het eindelijk ophoud, of gewoon iig minder word.

Verder heb ik sindsdien eigenlijk altijd wel lichte buikpijn. En soms zwelt die aan tot een heel hevige pijn. Niet fijn. Zo heb ik een keertje 's nachts gehad dat het echt ontzettend veel pijn deed. Ik lag echt te creperen in bed. Heb toen 2 Advils genomen en toen ging de pijn eindelijk weg.

En sindsdien heb ik een gevoelige buik. Met name spijkerbroeken zitten niet meer lekker (ook de lage, of mss júist de lage niet). Ik heb m graag met knoop open als ik zit.

Mijn vriend voelt niks met seks, maar hij is niet heel groot geschapen. En we hebben het sindsdien geloof 1 keer gedaan, de rest heb ik gebloed, en dan wil ik niet.
Misschien een rare vraag maar kan je gewoon tampons gebruiken als een spiraaltje hebt? als ik iedereen z'n verhalen zo hoor is het een beetje 50/50 qua reacties.... ik krijg van al die hormonen van pil gigantische buien en ben er zat van duz zoek ik een goeie oplossing. Nou lijkt mij een spiraaltje de beste oplossing alleen jah, als ik hoor van de 1 dat het fantastisch werkt en van de andere dat het een K*t ding is jahhh, ' twijfel twijfel'.. .
@wendy: ja hoor, tampons kun je prima gebruiken!

Bij mij zit het spiraaltje prima. Ik heb hem ook al bijna een jaar en bevalt erg goed. Het is natuurlijk wel zo dat je de negatieve verhalen eerder hoort dan de positieve. En natuurlijk zijn er heel veel mensen met negatieve verhalen, maar dat heb je met de pil ook. Daar is ook niet iedereen tevreden over en er zijn ook veel mensen die van pil switchen.

Brummetje, raar dat jouw huisarts je niet van tevoren heeft verteld dat je goede pijnstillers moest gebruiken. Ik moest een uur voor het plaatsen twee ibuprofen slikken. En daarna heb ik de hele dag ook niks meer gedaan. Lekker de hele dag met een kruik in mijn bed gelegen. Om de vier uren een finimal genomen en toen ging het prima. Het plaatsen deed wel pijn, maar dat was te verwachten. Mijn huisarts had aangeraden iemand mee te nemen die in de wachtkamer op je wacht zodat je niet alleen naar huis hoeft. En ik moest verplicht nog een kwartier in de wachtkamer blijven zitten na het plaatsen voor ik naar huis mocht. Echt een goede begeleiding.

Wel heb ik nog een maand last gehad van lichte bloedingen. Mijn huisarts zei dat als dat nog een maand zou aanhouden ik een spuit zou krijgen waarbij die bloedingen stoppen. Maar dat had ze in haar carrière nog maar één keer eerder meegemaakt. En ze plaatst drie spiraaltjes per week. Gelukkig stopten de bloedingen een week later. Nu zit het spiraaltje prima.

Ik denk dus dat het belangrijk is dat het spiraaltje geplaatst wordt door iemand die ervaren is. Als het goed ingebracht wordt en goed zit, dan is er niks aan de hand. Als je huisarts niet ervaren is, vraag dan een verwijsbrief voor de gyneacoloog.

In mijn geval is het gewoon goed gebeurd en ik heb nergens last van. Een enkele keer heb ik een lichte bloeding, maar dat is normaal.

Als je constant last hebt van klachten, buikpijn, weet ik veel wat, dan moet je zeker teruggaan naar je huisarts of gyneacoloog, want dat hoeft echt niet. (Op die enkele paar dagen dat je een bloeding kunt hebben na dan).

Sterkte ermee allemaal!
Ik bloed al vol, sinds 24 november tot en met nu. Dat zijn al 11 dagen nu.

Dus das geen bloedinkje meer...

Als het nog lang zo duurt, ga ik eens informeren over die spuit.
@Brummetje: 11 dagen is lang, maar niet abnormaal. Ik had toen een bloeding van iets langer dan een maand. Pas na twee maanden zou de huisarts de spuit toedienen. Het is volgens mij een spuit met hormonen of zo.

Bij mij is het gelukkig niet nodig geweest.

Wel had ik op een bepaald moment geen maandverband meer nodig maar waren inlegkruisjes voldoende. Ik zou anders gewoon even bellen naar de huisarts als ik jou was.
Hoi allemaal,

Mijn laatste bericht hier was op zondag 28 oktober en de dag erop zou ik

de gynacoloog bellen omdat ik het zat was en dat ik nog steeds niet "clean" was. Had toen nog steeds dagelijks last van een paar drupjes bloed. Ik denk dat het iets psychisch is bij mij, want als ik in m'n hoofd een beslissing heb genomen aangaande een lichamelijke klacht dan heb ik daarna nergens last van. Vreemd, maar ja, zo ervaar ik het

Maar goed. Die maandag had ik opeens nergens last van en de dagen die volgenden had ik alleen nog maar last van wat donker gekleurde afscheiding. Dit werd geleidelijk aan minder en tot op de dag van vandaag heb ik bijna nergens meer last van. Ik heb soms wel "last" van wat gekleurde (bruine) afscheiding maar voor de rest gaat het goed. Het maandelijks ongesteld

worden heb ik ook niet meer. Dus het gaat denk ik wel de goede kant op. Wel merk ik dat ik nog steeds (dagelijks) ermee bezig ben, met andere woorden dat ik hoop dat ik nog steeds "clean" ben en blijf. Ik heb ook best wel vaak zin in sex, misschien meer dan "normaal" is, maar ja, partner moet ook willen...en soms heeft hij er geen zin in als ik wel zin heb. Maar ja,

dat is weer een heel ander verhaal

Sterkte gewenst aan degene die net een spiraal hebben. Ik weet wat het is. Maar het gaat wel goed komen. xxx
Ik heb niet alle reakties gelezen, omdat het zo veel was, maar kan iemand mij vertellen of het standaard is dat een huisarts het spiraaltje inbrengt? Ik denk er ook over om een spiraaltje te nemen, maar ik wil persé naar een gynaecoloog. Kan ik daar gewoon om vragen en dan worden doorverwezen, of moet je een speciale reden hebben om het bij de gynaecoloog te laten doen?

Thanks!
Hoi Lieniepienie,

De gynacoloog in het ziekenhuis heeft bij mij het spiraaltje geplaatst.

Ik was een tijdje onder behandeling bij hem en als laatste red-middel

heeft hij de mirena spiraal voorgesteld en later ook geplaatst.

De huisarts heeft me indertijd doorverwezen omdat ik last had van heftige

bloedingen. Heb jij daar ook last van of is het puur als anticonceptiemiddel?

Groetjes,

A.
Hoi Angel, bij mij is het puur als anticonceptiemiddel. Maar ik heb er gewoon een slecht gevoel bij om het door de huisarts in te laten brengen. Bovendien omdat ik net ben verhuisd en hier nog geen nieuwe huisarts heb gevonden, waar ik vertrouwen in heb. Klinkt misschien een beetje pietluttig, maar ik heb jarenlang in het buitenland gewoond, waar zoiets niet eens door een huisarts gedaan mág worden.

Misschien handig dus om bij de huisarts te zeggen dat ik doorbraakbloedingen heb ofzo ? Zodat ik direkt wordt doorverwezen?
Hoi Lieniepiene,

Ik had ook doorbraakbloedingen bij de pil en dat was voor mijn huisarts geen reden om het zelf niet te doen. Dus met dat soort smoesjes hoef je niet aan te komen. In mijn geval vertrouwde ik de huisarts omdat ze drie spiraaltjes per week plaatst. En ze deed het ook erg goed.

Een vriend van mij is arts en hij zegt dat sommige huisartsen die nooit spiraaltjes plaatsen automatisch al doorverwijzen naar een gyneacoloog. Maar als jij persé naar de gyn wilt, dan moet je dat gewoon eerlijk zeggen. Lijkt me niet dat je huisarts daar moeilijk over doet. Hij moet je dan gewoon een verwijsbrief geven. Mijn huisarts stelde mij voor de keuze: zij of de gyn. Ik heb voor haar gekozen omdat ik het haar wel toevertrouwde. Maar je moet gewoon even een verwijsbrief vragen. Geen enkel probleem lijkt me.
Hoi allemaal,

Ik ben nieuw hier en heb de afgelopen weken veel rondgekeken op diverse fora. Wil heel graag mijn verhaal kwijt en misschien hebben jullie er iets aan!

Ik heb 6 jaar geleden voor het eerst mijn mirena laten plaatsen bij mijn huisarts. Ik slikte al 11 jaar de pil en kreeg ineens enorme migraine aanvallen. Omdat ik rook en er hersenbloedingen voorkomen in mijn familie moest ik kiezen. Of stoppen met roken of stoppen met de pil. Omdat ik toen prive in een hele stormachtige fase zat koos ik voor het stoppen met de pil. Er was toen maar 1 oplossing en dat was de spiraal. Dus daar ging ik voor!

Geen voorlichting, geen pijnstillers en geen kinderen gehad. Kreeg alleen te horen dat het niet zo'n pijn deed als een bevalling. Ik ging daar naar toe met een open instelling...

Wat een hel!!! Ik heb een vrij hoge pijngrens, maar deze pijn was niet te beschrijven. Ik viel flauw tijdens het zetten en heb dagen over de grond gekropen van de pijn. Dat zou er allemaal bij horen...... Na een aantal weken ging het beter. Ik werd niet meer ongesteld, had geen migraine meer, voelde me eigenlijk prima. Wel af en toe last van gruwelijke buikkramp. Ik denk dat dat was wanneer ik eigenlijk ongesteld zou moeten zijn. Dit kon ik goed onder controle houden met pijnstillers. Ik vond er toch veel voordelen aan zitten. Ik heb me wel vaak druk gemaakt over het eruit halen i.v.m. de pijn.

Na 5 jaar moest hij eruit en dat was een makkie. Dat stelde echt niets voor.

Maar ik was zo bang voor het zetten dat ik andere oplossingen ben gaan zoeken. Vijf maanden Nuvaring: niets voor mij! Ik kreeg alle bijwerkingen die je maar kon bedenken en werd er depri van. Libido wat was dat ook alweer??? Toen overgestapt naar 4 maanden Yasmin pil. Zou lichter zijn en nagenoeg geen bijwerkingen. Voor mij gold dit niet!!! Kreeg weer migraine....

Dus met lood in mijn schoenen naar de huisarts.... De Mirena was toch mijn oplossing. Na een hele discussie heeft ze me een verwijsbrief gegeven voor een plaatsing onder narcose.

En geloof me... DOEN!!!!! Voor diegene die nog geen kinderen hebben gehad zeker. Nu snap ik dat iedereen pijn anders ervaart, maar dit is echt een aanrader. Ik heb gisteren mijn mirena laten zetten en heb er echt niets van gemerkt. Ik ben 15 minuten weg geweest en toen ik wakker was kreeg ik direct pijnstillers toegediend. Heb ongeveer 2 uurtjes krampen gehad en daarna helemaal niets meer.

Ik ben zo opgelucht en voel me helemaal goed. Al dat gerommel met anticonceptie was ik zo beu. En ik weet dat er heel veel horrorverhalen op het net staan, want ik heb ze volgens mij allemaal gelezen. Ik snap ook niet dat dit gewoon niet standaard onder een roes of narcose gebeurd....

Misschien hebben sommigen iets aan mijn verhaal. Ik ben i.i.g. heel gelukkig en kan er weer 5 jaar tegen!!

Groetjes,

Daantje
DaantjeDaan , ik heb ook een mirena , maar zo'n pijn als jij hebt gehad........ja, lekker is anders , maar toen ik nét dacht " zo, dat doet eigenlijk best zeer " was het al gebeurd. Ook zonder pijnstillers , trouwens .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik ben het met BGB eens. Het plaatsen is echt niet fijn, maar volgens mij is een narcose echt niet nodig (uitzonderingen daargelaten natuurlijk!). Zorg dat je ontspannen bent bij het plaatsen. Ik heb tijdens het plaatsen steeds tegen mezelf gezegd (in mijn hoofd) dat ik moest ontspannen en dat helpt heel erg. En ja, BGB heeft het zonder pijnstillers gedaan, ik heb van tevoren 2 ibuprofen gehad, nou dan valt het echt wel mee hoor. Oke, het moment van plaatsen doet echt even pijn, maar dat doet een bevalling ook, toch? (Al ben ik nog nooit bevallen, na een bevalling schijnt Mirena minder pijnlijk te zijn bij plaatsen). De dag van plaatsen moet je gewoon even rustig aan doen. En als je dan steeds finimal of ibuprofen slikt, is het echt wel te doen. Laten we nu alsjeblieft niet allemaal dramaqueens zijn. Het is echt even pijnlijk en vervelend, maar de volgende dag is het grotendeels wel weer over qua pijn. En ja, ik had ook nog langer dan een maand bloedingen enz. Maar dat kan. Dat is normaal. Je lichaam moet even wennen aan alle veranderingen. Stoppen met de pil is al een hele verandering (bij sommige mensen duurt het wel een jaar voordat ze weer normaal gaan menstrueren). Als je met de pil stopt en direct Mirena laat plaatsen, is het logisch dat je lichaam en hormoonhuishouding misschien nogal schrikt.

Veel sterkte ermee
2 jaar geleden heb ik een koperspiraal laten zetten bij de huisarts. Dit deed wel zeer en ik heb ook nog dagen een heel vervelende pijn gehad. Echt pijn loos was ik denk ik pas na een maand, na de eerste menstruatie, die was toen eerst ook pijnlijker. na 2 jaar jaar bleek ik opeens zwanger. Bij onderzoek in het ziekenhuis bleek de spiraal niet goed te zitten. De huisarts had het moeten controleren met een echo of me door moeten sturen. Dit heeft ze niet gedaan met alle gevolgen van dien.Ik heb dus een abortus moeten ondergaan omdat ik op medische gronden geen zwangerschappen meer mocht doorstaan. Als ik destijds had geweten wat ik nu weet, had ik me gelijk laten steriliseren, maar ja, dat is niet voor iedereen een optie natuurlijk..
Hoi allemaal,

Ik wilde even een reaktie plaatsen voor iedereen die loopt te denken een Mirena spiraal te nemen.Ik zelf ben 2 keer bevallen d.m.v een keizersnede,mijn kinderen waren niet ingedaald ,dus bij mij zou het plaatsen van de Mirena een pijnlijke geschiedenis kunnen worden.Eerst ging ik naar de huisarts voor het plaatsen,maar dat lukte niet (ik was de eerste patiente van hem waarbij het niet lukte) ,met moed in de schoenen maakte ik een afspraak bij de gyneacoloog waar ik nog onder controle was voor mn laatste keizersnede (half jaar geleden)Ik moet inderdaad ongesteld zijn (koos de 4e dag uit,zodat het niet TE bloedrig zou zijn)en ik moest pijnstillers nemen.Ik kreeg een klein prikje in de baarmoedermond ,nou dat stelt helemaal NIKS voor,je krijgt een beetje het gevoel van Menstruatiekrampen,na 1 minuutje is dat alweer over.Tussendoor zat ik gewoon wat te grappen met de gyneacoloog en de assistente.Na een paar minuten binnen te zijn doet die goede man zn handschoenen weer uit,en ik vroeg nog "Is het WEER niet gelukt??"maar....hij was al klaar!!ik heb er werkelijk bijna niks van gevoeld,terwijl ik een "moeilijk geval"was.Ik zou iedereen aanraden: wees niet (te) bang,dan kun je je slechter ontspannen,ik ben sindsdien ( 3 maand) welgeteld 1 dag ongesteld geweest en ik heb in de eerste maand wat lichte bloedingen gehad,maar dan bedoel ik : oude drupjes bloed,waar ik gewoon een inlegkruisje voor kon gebruiken.

Ik hoor van vriendinnen ook wel "horror"verhalen,maar dat zijn bijna allemaal meiden die zelf doodsbang zijn en zichzelf al helemaal misselijk hebben gemaakt van angst.Totaal onnodig.Mijn gyneacoloog vertelde nog dat vrouwen NIET flauwvallen van de PIJN van het inbrengen maar doordat er een ZENUW in de baarmoedermond schijnt te zitten zie deze "prikkel"(of hoe je het ook wilt noemen) veroorzaakt.

Mijn advies: neem een goede pijnstiller,vraag eventueel een hogere dosis (heb ik niet gedaan) ,NEEM gewoon die verdovingsspuit ( stelt toch niks voor,klein prikje) en onderga alles,dan heb je er het minst last van.Ik wil niemand voor het hoofd stoten die een vervelende ervaring heeft gehad hoor,maar ik ben alleen maar positief en zou het zo elke maand doen als dat nodig zou zijn.Ik slikte altijd de pil,en het spiraal bevat gewoon VEEL minder hormoon , je kunt hem niet vergeten, hij kan 4-5 jaar blijven zitten,en veel vrouwen worden niet meer ongesteld.Veel verzekeraars vergoeden de Mirena ( ongeveer 100 euro kost ie) en je hebt een verwijzing nodig van de huisarts om het bij de gyneacoloog te laten plaatsen (aanrader in mijn geval!)

Ik zou zeggen: het valt echjt ZO mee,gewoon doen!
Oh ja,ik vergeet te zeggen dat ik na het inbrengen gewoon boodschappen kon gaan doen (had er vd zekerheid een vrije dag voor genomen en mn man was die dag ook vrij) ik had niet 1 pijnstiller nodig,geen krampen,NIKS!

En nog even een reaktie over het inbrengen onder een lichte ROES of NARCOSE, mijn ervaring laat maar zien dat het inbrengen bij iedereen anders kan worden ervaren.

Narcose/Roesje moet je niet nemen als het niet nodig is ( vind ik) ,dat brengt ook weer andere risico's met zich mee.Ik heb bijv, een hartruis en wilde zelf geen roes,heb dr ook niet eens naar gevraagd,aangezien veel vrouwen me voor zijn geweest die het niet nodig waren.Mijn gyn. heeft het hier ook niet over gehad,hij is tegen pijnbestrijding als het niet echt noodzakelijk is.

Maar iedereen moet zelf die beslissing kunnen en mogen nemen vind ik,ik wil alleen even wijzen op de eventuele gevaren.
ik heb al 4 jaar het mirena spiraaltje en ik heb nergens last van.

Werkt prima!

Alleen mijn vriend heeft er wel een last van gehad als hij heel diep zit
GENIET ELKE DAG
Heb even wat berichtjes terug gelezen hier..en schrik toch best van de verhalen dat de mirena helemaal niet zo betrouwbaar zou zijn,pff.

Ik ga het toch even aan mn gyn vragen als ik erheen moet.

Ik heb nu 2 kids en dat is meer dan genoeg aangezien ze allebei heel erg zwaar waren en de zwangerschappen idem dito.De gyn die mn laatste keizersnede deed wilde me nog niet steriliseren omdat ik een jaar moest wachten na de bevalling en ik eigenlijk nog te jong was (31),Dat vond ik niet leuk,want als je buik dan toch al open ligt.....

Ik heb besloten dat ik eenmaal die 5 jaar die Mirena laat zetten en mn man intussen kan bedenken wat HEM nu te wachten staat,haha.....dan is hij aan de beurt.Geen operaties meer voor mij! Bij een man is het ZO simpel (maar dat willen ze niet horen)
Afgelopen weekeind kreeg ik tijdens het vrijen best wel enorme buikpijn. Het was net zo'n soort pijn als toen het spiraal geplaatst werd. Ik was al bang dattie scheefgezakt was of zo( :s geen idee of dat kan) Mn vriend voelde niets vreemds en gelukkig zakte het na een uurtje ook wel weer.

Op internet of in de bijsluiter kan ik niets vinden over de buikpijn in combinatie met vrijen.

Denken jullie dat het er iets mee te maken kan hebben / zelf ook eens meegemaakt?
Loop met je gezicht in de zon, dan valt de schaduw achter je.
Hallo,

Ik heb ook een spiraaltje sinds vorig jaar. Het deed verschrikkelijk veel pijn bij het inbrengen en ik moest ook overgeven. Ben er een paar dagen flink ziek van geweest en ik had ook krampen.

Nu valt het mij op dat ik steeds bloed na de seks sinds ik het spiraaltje heb. Ik heb geen idee hoe dat komt? Door het spiraaltje of door wat anders?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven