Stopweek uitstellen/vervroegen
maandag 12 mei 2014 om 15:05
Even dubbelchecken! Morgenavond slik ik de laatste pil van deze strip. Dit houdt in dat ik vrijdag of zaterdag 'ongesteld' wordt. Dit komt mij echter nogal beroerd uit, liever schuif ik het twee dagen op door twee extra pillen uit een nieuwe strip te nemen, om daarna gewoon (max. 7 dagen) een stopweek in te lassen.
Kan ik nu de strip met twee ontbrekende pillen aankomende maand gewoon gebruiken? In plaats van 21 pillen slik ik die maand er dan 19 en houd dus twee dagen éérder een stopweek.
Ik geloof dat dit geen probleem is, maar het staat niet in de bijsluiter en ik wilde het toch even zeker weten. Een hele strip doorslikken en mijn stopweek dus overslaan doe ik liever niet, want dat doe ik al twee maanden lang en naast dat ik dan toch gegarandeerd een doorbraakbloeding krijg, kost een doosje pillen me ook €27,50, dus dat wordt al met al een beetje prijzig om steeds maar mijn stopweek over te slaan. Om deze reden wil ik ook liever niet de strip met twee ontbrekende pillen als reservestrip bewaren en direct een nieuw doosje kopen voor aankomende maand. Dat laat mijn budget deze week niet toe. (Student...)
Iemand die kan zeggen of het uitstellen en vervroegen op deze manier inderdaad veilig kan?
Kan ik nu de strip met twee ontbrekende pillen aankomende maand gewoon gebruiken? In plaats van 21 pillen slik ik die maand er dan 19 en houd dus twee dagen éérder een stopweek.
Ik geloof dat dit geen probleem is, maar het staat niet in de bijsluiter en ik wilde het toch even zeker weten. Een hele strip doorslikken en mijn stopweek dus overslaan doe ik liever niet, want dat doe ik al twee maanden lang en naast dat ik dan toch gegarandeerd een doorbraakbloeding krijg, kost een doosje pillen me ook €27,50, dus dat wordt al met al een beetje prijzig om steeds maar mijn stopweek over te slaan. Om deze reden wil ik ook liever niet de strip met twee ontbrekende pillen als reservestrip bewaren en direct een nieuw doosje kopen voor aankomende maand. Dat laat mijn budget deze week niet toe. (Student...)
Iemand die kan zeggen of het uitstellen en vervroegen op deze manier inderdaad veilig kan?
maandag 12 mei 2014 om 15:18
Volgens mij kan dat gewoon. Je lichaam merkt echt niet dat het er dan 19 heeft ipv 21. Wel goed opletten dat de stopwerk gewoon 7 dagen is en je er niet in vergist omdat het net een andere dag is dan normaal! Ik doe dit ook wel eens. Soms scheelt het net die ene pil meer of minder, dat de ongesteldheid net goed uitkomt.
maandag 12 mei 2014 om 15:19
maandag 12 mei 2014 om 17:36
Dan meteen nog een tip (naast bevestiging dat je in de derde week inderdaad eerder mag stoppen): ik heb een aanvullende verzekering van 5 euro per maand die mijn dure pil deels vergoed. Per saldo maakt het weinig uit maar ik ben wel extra verzekerd. Mijn pil kost ongeveer evenveel en ik betaal per keer nog zo'n 8 euro bij.