Tantra ervaringen.

19-02-2019 11:30 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit jaar willen we het echt gaan doen, ons verdiepen in de edele kunst van tantra. Natuurlijk kunnen we er oeverloos over lezen en zelf aan de slag maar veel liever maken we er een echte studie van met behulp van mensen die hier zeer bedreven in zijn.
Een tantra weekend dus, waarbij de nadruk ligt op praktische tips om een bepaalde staat van zijn, van samensmelting te bewerkstelligen.

Voor we (best veel) geld uit gaan geven zou ik graag ervaringen verzamelen. Heb jij een keer zo'n cursus gedaan? Hoe beviel het, wat heb je geleerd, wat zijn je ervaringen?

Om te voorkomen dat er gespamd wordt mag je adressen/telefoonnummers/websites per PB doorgeven. Maar je ervaringen lees ik graag hier!
...
Alle reacties Link kopieren
Rooss4.0 schreef:
08-03-2019 15:06
Wij hebben de eerste stap gezet ondertussen. Op aanraden van een vriendin contact gezocht met een stel mensen dat zeer interessante cursussen en weekenden aanbied. Over een paar maanden een introductiedag, ben heel benieuwd!

Als er hier nog iemand is die interesse heeft, laat het dan even weten, dan zoek ik je per PB even op.
Ben wel benieuwd, nooit zoiets gedaan maar nieuwsgierig!
Alle reacties Link kopieren
Lotte en Elske, jullie hebben PB.
...
Alle reacties Link kopieren
Pindakaasjes schreef:
08-03-2019 23:38
Het is mij nog altijd niet helder wat tantra nu precies inhoud. En verricht je er nu wel of geen seksuele handelingen bij?
Op tv wel een keer een koppel gezien die helemaal in to tantra waren, maar die zaten dan uren in elkaar verstrengeld over elkaars rug te strelen, en raakte hierdoor in erotische extase.
Ja hoor, je gaat gewoon neuken als je tantra-seksualiteit bedrijft.

Je kunt inderdaad ik weet niet hoe lang strelen, masseren, dat heeft dan ook weer een speciale naam, strelen zonder doel dus zonder een orgasme te genereren of weet ik het.
Die sla ik over, ik denk dat ik daar niet zo op zit te wachten.
Het gaat mij echt om de intense geestelijke en lijflijke verbinding aan te gaan en te leren verdiepen. Onze seks is al waanzinnig maar er kan altijd nog een schepje bovenop! ;-)
...
Alle reacties Link kopieren
vinsent schreef:
25-02-2019 08:40
Hoi Roos, was bijna een jaar geleden, en werkt nog steeds door.
We hebben bv. een ademhalingsoefening geleerd waarbij je elkaar omarmt en "samen ademt".
Herkenbaar, deze ademhalingsoefening met een ex van me die ook ervaring had met tantra,regelmatig gedaan.Soms ging het dan vanzelf verder in vrijen ,maar dat hoefde niet perse.Het vrijen zelf voelde dan wel duidelijk anders voor mij.Een soort "opwinding zonder echt opgewonden te zijn".En een samenvloeien van elkaars energie ,wat ik me zo herinner (lastig te omschrijven).Wel was het zo dat we veel langer sex hadden dan anders.Zonder dat ik behoefte/neiging had klaar te komen.Hele bijzondere en mooie ervaring was het iig :heart:
nighttripper wijzigde dit bericht op 17-03-2019 22:20
5.51% gewijzigd
Vraag blijft,why is the rum gone?
Alle reacties Link kopieren
dubbel
Vraag blijft,why is the rum gone?
Alle reacties Link kopieren
Dat samen ademhalen doet mij echt te veel denken aan zwangerschapsyoga.
Alle reacties Link kopieren
Pindakaasjes schreef:
17-03-2019 22:18
Dat samen ademhalen doet mij echt te veel denken aan zwangerschapsyoga.
Een kind maken en een kind krijgen. Niet gek dat dat overeenkomsten kent. ;-D
...
Alle reacties Link kopieren
Rooss4.0 schreef:
17-03-2019 22:38
Een kind maken en een kind krijgen. Niet gek dat dat overeenkomsten kent. ;-D
ehmmm... ???
Alle reacties Link kopieren
kopstoot schreef:
19-02-2019 13:56
Als je dit in de 'Seks' pijler zet, dan heb je de definitie van tantra niet goed begrepen.
Als je alle andere onderwerpen van dit totale forum niet ook in de Sex pijler zet heb je tantra ook niet goed begrepen :-)
Rooss4.0 schreef:
11-03-2019 00:43
Ja hoor, je gaat gewoon neuken als je tantra-seksualiteit bedrijft.

Je kunt inderdaad ik weet niet hoe lang strelen, masseren, dat heeft dan ook weer een speciale naam, strelen zonder doel dus zonder een orgasme te genereren of weet ik het.
Tantra draait rond de reis naar opwinding. Bij seks start je al van opwinding. Je kan beide koppelen aan elkaar, maar het principe van tantra als harmonieus genieten van lichaam en geest verlaat je daarmee.
Alle reacties Link kopieren
Interesse! :flirting:
Alle reacties Link kopieren
[quote=Rooss4.0 post_id=29687149 time=1552261409 user_id=209671]


Je kunt inderdaad ik weet niet hoe lang strelen, masseren, dat heeft dan ook weer een speciale naam, strelen zonder doel dus zonder een orgasme te genereren of weet ik het.
Die sla ik over, ik denk dat ik daar niet zo op zit te wachten.

........

Ik bedoel dit niet aanvallend hoor Roos. Maar heb jij misschien verkeerde verwachtingen van tantra en er bovendien te weinig geduld voor?
Rooss4.0 schreef:
11-03-2019 00:43
Ja hoor, je gaat gewoon neuken als je tantra-seksualiteit bedrijft.

Je kunt inderdaad ik weet niet hoe lang strelen, masseren, dat heeft dan ook weer een speciale naam, strelen zonder doel dus zonder een orgasme te genereren of weet ik het.
Die sla ik over, ik denk dat ik daar niet zo op zit te wachten.
Het gaat mij echt om de intense geestelijke en lijflijke verbinding aan te gaan en te leren verdiepen. Onze seks is al waanzinnig maar er kan altijd nog een schepje bovenop! ;-)
Kort samengevat: ik ben geïnteresseerd in tantra (ofwel wat daar vandaag de dag voor doorgaat) maar sla het tantra gedeelte over zodat neuken overblijft...
Alle reacties Link kopieren
We hebben een introductiedag gereserveerd en dan ga ik inderdaad kijken of het iets voor me/ons is. De cursusleider kwam ook nog met een "verwendag", een dag waarbij je leert elkaar urenlang te masseren zonder doel. Die dag sla ik over. Het is allemaal niet bepaald gratis en ik ga er blind vanuit dat wanneer we ons écht gaan verdiepen in deze tak van sport (4 weekenden workshop verdeeld over een jaar) we dit stukje ook absoluut tegen gaan komen.
Geduld heb ik, ik heb jarenlang lingammassages gegeven, ik weet dus -denk ik zo- een héél klein beetje waar het over gaat.

Ik denk beslist dat het iets voor ons is en mocht dat niet zo zijn dan hebben we het geprobeerd kan kan ik een zijspoor waar ik al jaren nieuwsgierig naar ben wegzetten als "niks voor mij".
En het is ook absoluut mogelijk dat ik er verkeerde verwachtingen van heb, we gaan het zien.
...
Alle reacties Link kopieren
Magister schreef:
22-03-2019 09:02
Kort samengevat: ik ben geïnteresseerd in tantra (ofwel wat daar vandaag de dag voor doorgaat) maar sla het tantra gedeelte over zodat neuken overblijft...
Deze indruk kreeg ik ook al. Maar evengoed heel leuk en goed dat Roos en haar partner het een kans willen geven.. is het niks voor hun.. dan is dat zo!
Niet alles 'past' bij iedereen. Ik vind het alleen maar goed dat ze dit zelf willen ontdekken.
En blijkt het een 'no go' is dat ook geen falen of schande he'!
Het is niet zo dat Tantra rules!
Alle reacties Link kopieren
En neuken doen we al hè? Daar hebben we geen cursus tantra voor nodig! ;-D
...
Alle reacties Link kopieren
Rooss4.0 schreef:
22-03-2019 10:52
En neuken doen we al hè? Daar hebben we geen cursus tantra voor nodig! ;-D

Haha, lekker mens ben je ook Roos! :-D
Alle reacties Link kopieren
Sweet1980 schreef:
21-03-2019 21:55
Interesse! :flirting:

Zeer veel interesse Roos!
Zie alleen door het bos de bomen niet! Ben wel van België maar dat maakt niks uit als het de moeite waard is.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb je een PB gestuurd over het pad dat wij willen gaan volgen, Sweet.
...
Alle reacties Link kopieren
Zelf weer helemaal geinspireerd geraakt door dit topic.Dus binnenkort hier hopelijk ook maar weer's aan de slag met wat oefeningen :thumbsup:
Vraag blijft,why is the rum gone?
Alle reacties Link kopieren
Nighttripper schreef:
23-03-2019 16:41
Zelf weer helemaal geinspireerd geraakt door dit topic.Dus binnenkort hier hopelijk ook maar weer's aan de slag met wat oefeningen :thumbsup:
Leuk!
Wil je er wat meer over vertellen? Hebben jullie ervaring, ook iets van een cursus gedaan ofzo? En over wat voor oefeningen heb je het?
...
Alle reacties Link kopieren
Hi roos,
Ik heb je een pb gestuurd. Hoop dat je deze kan beantwoorden! Ben namelijk erg geïnteresseerd. Groetjes Beau.
Alle reacties Link kopieren
Rooss4.0 schreef:
24-03-2019 17:39
Leuk!
Wil je er wat meer over vertellen? Hebben jullie ervaring, ook iets van een cursus gedaan ofzo? En over wat voor oefeningen heb je het?
Yep Roos,alleen veel meer valt er momenteel,helaas niet over te vertellen :| In verleden wel een tijdje een relatie gehad met een vriendin die redelijk wat ervaring had met tantra.Wat ik me herinner was dat de oefening begon om dmv soort hartchakra-to-hartchakra oefening, een energetische verbinding met elkaar maken.Dit door naakt tegenover elkaar te zitten,in de ogen te kijken en je voor de ander open te stellen (door dit hardop uit te spreken).Daarna ging het verder met elkaar langdurig te strelen/masseren in diverse houdingen.Gevolgd door liggend naast/op elkaar met de ademhalingsoefening eerder hierboven beschreven.En dan soms gevolgd door langdurig neuken (maar niet altijd).
En een cursus zou ik mss op later tijdstip wel 's willen doen.Heb nu echter geen vaste relatie.Maar wel een FWB die geinterresseerd in experimenten,en ook bekend is met energetisch werk.Dus ga haar eerst maar's polsen of ze met me wil gaan oefenen ;)
Vraag blijft,why is the rum gone?
Alle reacties Link kopieren
Tof, dank voor je antwoord.

Zoiets legde mijn lief ook uit, uren de tijd nemen, tegenover elkaar zitten, je ademhaling op elkaar afstemmen, verbinding zoeken, strelen. Het klinkt zo heerlijk allemaal, kan niet wachten. Nog een paar maandjes....
...
Alle reacties Link kopieren
Even een update.

Ondertussen hebben we een introductiedag gehad en óók de verwendag voor stellen met die oeverloze massage die ik eigenlijk over wilde slaan! ;-) Zo zie je maar...

De introductiedag was erg leuk. De ochtend stond in teken van ademhaling en meditatie. De mensen die deze cursussen geven zijn van het weinig geklets en veel oefeningen, ik persoonlijk vind dat erg fijn. Er waren stellen én singles aanwezig, de meesten kenden elkaar niet. Na de lunch ging het over wensen, grenzen, dansen, voelen enz. Niet seksueel voelen, meer voelen in jezelf. Een paar oefeningen hebben diepe indruk op Lief en mij gemaakt, we werden geraakt, waren ontroerd. Het was een heel mooie dag. Nadien hebben we nog een keer een avond de tijd genomen om één van de oefeningen echt in praktijk te brengen, met de aanraking erbij, dat was ook heel fijn.

De stellen verwendag was natuurlijk alleen voor stellen en ook deze ochtend stond in het teken van ademhaling, meditatie en een tantrische dans, wat heerlijk is dat, dansen zonder doel, gewoon lekker in jezelf, zonder te kijken of bekeken te worden.
De lunch was blind waardoor we elkaar moesten voeren, superleuk.

De middag was de massage aan de beurt, de leiders deden het voor en gaven tips. Eigenlijk kun je het niet fout doen, het gaat om aanraking, om verbinding, om ademhaling, om contact.
Afgelopen weekend hebben lief en ik het samen bij hem thuis gedaan en geconstateerd dat het eerder een aanrakingsmeditatie is met de ander als "mediatievoorwerp" dan een werkelijke massage. Het is niet bedoeld als voorspel oid, eigenlijk dient het totaal geen doel. Er kan opwinding bij komen maar die mag je ook weer laten varen. Erg relaxed allemaal en heel fijn.

En nu moeten we ons binnenkort maar even op evt vervolgstappen beraden. Zoals eerder gezegd, het is allemaal aardig prijzig en op zich heb ik dat er wel voor over maar het moet ook kunnen allemaal. We gaan wel kijken wat er op ons pad komt.
...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven