Te 'dik' voor seks

12-10-2019 19:51 257 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal

Ik zit ergens mee.. best wel erg op het moment. Ik weet van mezelf dat ik iets te zwaar ben en niet overal strak, maar ben gewoon een leuke meid die zich goed verzorgt en zich leuk kleed. Daarnaast let ik op mijn voeding en probeer ik voldoende te bewegen om wat kilo's kwijt te raken (weeg iets meer dan 80kg, ben 170 en 28 jaar).

Ik heb nu ruim een jaar een relatie met mijn vriend en mijn libido ligt duidelijk hoger dan van hem. Na de zoveelste keer aangegeven te hebben dat ik wel wat vaker seks zou willen omdat ik 1x in de maand echt te weinig vind kreeg ik eindelijk te horen waar het aan ligt dat we weinig seks hebben.

Het ligt aan dat ik een beetje buik en een beetje love handles heb... oftewel zoals veel vrouwen... hier en daar een vetje. Hij vindt mij daarom niet altijd even aantrekkelijk in de context dat hij zin heeft. (Hoewel zijn jonge heer wel regelmatig anders aan geeft). Hierdoor heeft hij dus niet altijd zin in seks met mij.

Het is dus niet dat we nooit seks hebben, maar het mag dus van mij wel wat vaker en dat weet hij. Toen ik vroeg wat hij dan in mij ziet, waarom we dan na ruim een jaar nog steeds samen zijn en waarom hij dan met mij samen wilde wonen (wat nu ook alweer ruim een half jaar is) gaf hij het volgende als antwoord:

Hij is verliefd geworden op mijn innerlijk en op mijn uiterlijk, maar vind mij niet altijd even aantrekkelijk. "We zijn samen, omdat het in heel veel dingen wel goed zit tussen ons" (zegt hij en ik ben het er mee eens).

Om even een wat duidelijkere beeld te geven mijn vriend is gek op latex en leer. Dat vind hij heel sexy. Dus ik zei dat ik onderhand begin te denken dat ik alleen seks met hem kan hebben, dat hij alleen zin krijgt als ik iets van latex oid aan trek. Daarop zegt hij dat het niet zo is, maar ondertussen hebben we maar 1x in de maand seks ofzo. Ook zoenen met de tong is te veel voor hem lijkt

Verder wilt hij wel knuffelen, kusjes krijgen en geven, aan mijn borsten en billen zitten en lepeltje lepeltje liggen als we gaan slapen. Toch ben ik bang dat als dit zo door gaat we meer een broer zus relatie krijgen ipv een liefdesrelatie.

Is dit normaal hoe hij hier in staat? Wat moet ik hier mee? En heb ik dan echt zo'n hoog libido?

Ik hou ontzettend van hem, we kunnen lachen maar ook goed praten, alleen wat de seks betreft ben ik ontevreden en krijg ik deze redenen.

Ik hoor graag wat jullie hiervan vinden.

Liefs
lilguinea schreef:
03-12-2019 22:21
Wat een onzin weer. Ik ben een dikke vrouw en ik heb gewoon een leuke partner bij wie ik zelf ook echt wil zijn. Ik zou echt niet maar met iedereen een relatie willen die per ongeluk over mij heen wil omdat ie niks beters kan krijgen ofzo.
Dus jij gelooft niet dat stellen gemiddeld gezien een vrijwel gelijke aantrekkelijkheid hebben?

Overigens: settelen voor iemand die niet je droompartner is, wil niet zeggen dat je niet bij de ander wil zijn.
Blankepit schreef:
03-12-2019 22:52
Ik weet zeker dat een dikke man het een stuk lastiger heeft qua partnerkeuze. Met alle respect overigens.
Dat geldt natuurlijk ook voor vrouwen.

Iemand die zeer aantrekkelijk is heeft meer keuze en zal dus kiezen voor degene die hij het leukste vindt.

Wat natuurlijk breder is dan alleen uiterlijk.
Alle reacties Link kopieren
Big girls, you are beautiful.....

Niet voor niets een hit geweest. Een vrouw is mooi om diverse redenen. En daar heeft gewicht weinig tot niets mee te maken.
De één heeft ogen om in te verdrinken, de ander prachtige voetjes. Mooie borsten..mooie billen...
Uiteindelijk heeft iedereen wel iets waar iemand anders van opgewonden raakt. Vraag is alleen...is diegene je partner....
DS1971 schreef:
03-12-2019 22:55
Dus jij gelooft niet dat stellen gemiddeld gezien een vrijwel gelijke aantrekkelijkheid hebben?
Lilguinea haar man kan haar toch prima heel aantrekkelijk vinden? Ik ken genoeg vrouwen die niet aan de norm voldoen, maar wiens partner wel binnen de norm valt. Ik geloof ook best ook dat dikkere vrouwen minder keus hebben, maar minder keus en een minder aantrekkelijke man zijn denk ik twee verschillende dingen.
JackReacher schreef:
04-12-2019 06:48
Big girls, you are beautiful.....

Niet voor niets een hit geweest. Een vrouw is mooi om diverse redenen. En daar heeft gewicht weinig tot niets mee te maken.
Als je bedoelt te zeggen dat het voor jou niet uitmaakt, prima. Kan.

Maar in zijn algemeenheid is dat zeker niet waar.
_Ellen_ schreef:
04-12-2019 10:04
Lilguinea haar man kan haar toch prima heel aantrekkelijk vinden? Ik ken genoeg vrouwen die niet aan de norm voldoen, maar wiens partner wel binnen de norm valt. Ik geloof ook best ook dat dikkere vrouwen minder keus hebben, maar minder keus en een minder aantrekkelijke man zijn denk ik twee verschillende dingen.
Ik constateer slechts wat ik om mij heen zie.
JackReacher schreef:
04-12-2019 06:48
Big girls, you are beautiful.....
Mannen denken daar over het algemeen heel anders over.
Ik verbaas me er toch altijd weer over wat voor vreselijke types er op deze wereld rondlopen. Bah, bah, bah.

Dikke vrouwen walgelijk en onaantrekkelijk noemen, dunne vrouwen uitmaken voor zak met botten. Serieus, wat is er mis met een beetje respect tegenover de medemens.
Alle reacties Link kopieren
lilguinea schreef:
04-12-2019 11:46
Ik verbaas me er toch altijd weer over wat voor vreselijke types er op deze wereld rondlopen. Bah, bah, bah.

Dikke vrouwen walgelijk en onaantrekkelijk noemen, dunne vrouwen uitmaken voor zak met botten. Serieus, wat is er mis met een beetje respect tegenover de medemens.

En ik verbaas me over hoe mensen dingen lezen die nergens staan geschreven.

Niemand hier noemt dikke vrouwen walgelijk of onaantrekkelijk. Wel wordt gesteld dat dikkere vrouwen over het algemeen minder aantrekkelijk worden gevonden door mannen. Dat is echt geen rocketscience verder.
Alle reacties Link kopieren
Blankepit schreef:
04-12-2019 11:06
Mannen denken daar over het algemeen heel anders over.
Bronnen graag van een onderzoek dat dit aantoont
Alle reacties Link kopieren
schaapwolf schreef:
04-12-2019 14:05
Bronnen graag van een onderzoek dat dit aantoont

Ik heb persoonlijk nog nooit een aantrekkelijke man gezien die een obese vrouw had. Zelfs iets te dik komt zelden voor.

Nou is 'aantrekkelijk' en 'iets te dik' natuurlijk erg subjectief, dus naar welk onderzoek ben je op zoek?

Er zijn nou eenmaal maar weinig mannen die de voorkeur geven aan (veel) te dikke vrouwen. Als je een onderzoek nodig hebt om dat gegeven te staven, dan ben je denk ik nog nooit buiten geweest.
schaapwolf schreef:
04-12-2019 14:05
Bronnen graag van een onderzoek dat dit aantoont
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4892674/


"De meest aantrekkelijke BMI voor vrouwen ligt rond de 18-19"

Volgens de studie, zelfs vrouwen die andere vrouwen moesten beoordelen op uiterlijk vonden vrouwen met een laag BMI aantrekkelijker; niet eens alleen mannen.
Gezellig een topic waar fat shaming is toe gestaan.
Alle reacties Link kopieren
syntax18 schreef:
04-12-2019 14:39
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4892674/


"De meest aantrekkelijke BMI voor vrouwen ligt rond de 18-19"

Volgens de studie, zelfs vrouwen die andere vrouwen moesten beoordelen op uiterlijk vonden vrouwen met een laag BMI aantrekkelijker; niet eens alleen mannen.
Dat verandert wel de laatste jaren, het is ook een soort van cultureel bepaald brainwashen. Je ziet met de komst van bepaalde sterren ook het ideaal veranderen. Niet alleen borst implantaten maar ook buttimplants. Ik heb altijd een rond achterwerk bij een slank bovenlijf gehad en dit min of meer verstopt, nu betalen ze voor dat zelfde achterwerk zeg maar. We zitten nog vast aan de oude ideeën maar ik denk dat die over 10 jaar wellicht weer heel anders zijn. Als je naar de geschiedenis kijkt zie je ook dat deze veranderen in de loop der tijd en zelfs bij andere culturen kan dit aanzienlijk verschillen. Het is dus geen vast gegeven.
Alle reacties Link kopieren
2019 schreef:
04-12-2019 14:45
Gezellig een topic waar fat shaming is toe gestaan.

Het valt me nog mee dat je het geen fat-phobia noemt.
syntax18 schreef:
04-12-2019 14:39
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4892674/


"De meest aantrekkelijke BMI voor vrouwen ligt rond de 18-19"

Volgens de studie, zelfs vrouwen die andere vrouwen moesten beoordelen op uiterlijk vonden vrouwen met een laag BMI aantrekkelijker; niet eens alleen mannen.
Sorry, maar die studie degradeert de lichamen wel een beetje tot een bijzonder onaantrekkelijke zak aardappelen...
blauwe_emmer schreef:
04-12-2019 14:51
Dat verandert wel de laatste jaren, het is ook een soort van cultureel bepaald brainwashen. Je ziet met de komst van bepaalde sterren ook het ideaal veranderen. Niet alleen borst implantaten maar ook buttimplants. Ik heb altijd een rond achterwerk bij een slank bovenlijf gehad en dit min of meer verstopt, nu betalen ze voor dat zelfde achterwerk zeg maar. We zitten nog vast aan de oude ideeën maar ik denk dat die over 10 jaar wellicht weer heel anders zijn. Als je naar de geschiedenis kijkt zie je ook dat deze veranderen in de loop der tijd en zelfs bij andere culturen kan dit aanzienlijk verschillen. Het is dus geen vast gegeven.
Dat is compleet niet waar.

Lees dit:

https://i.imgur.com/5YPaoYB.jpg

Afbeelding

Door de geschiedenis heen, en in bijna elke beschaving op aarde is de standaard voor schoonheid hetzelfde gebleven: Een laag BMI. Je hoort vaak dat er ooit een tijd was waar overgewicht was gezien als "mooi" maar dat is een misconception en heeft maar 1 of 2 voorbeelden. Daarintegen zijn er 1000en voorbeelden dat juist een lager gewicht gezien was als mooi. En niet alleen uit het westen, maar wereldwijd.
syntax18 schreef:
04-12-2019 15:00
Je hoort vaak dat er ooit een tijd was waar overgewicht was gezien als "mooi" maar dat is een misconception
Aldus een plaatje op internet :-?
_Ellen_ schreef:
04-12-2019 15:04
Aldus een plaatje op internet :-?
En honderden voorbeelden van kunst uit verscheidene culturen en tijden.
Alle reacties Link kopieren
Het topic is misschien bezig iets te ontsporen. Zonder een waardeoordeel aan dikke mensen te hangen....kun je ook antwoorden op de stelling in het topic: Te dik voor seks.

Te dik voor seks is grote onzin. Zoals ik eerder probeerde uit te leggen....genoeg mannen raken zeer zeker opgewonden van wat vollere rondingen. Dan kun je dus stellen....als je partner niet opgewonden van jou raakt...heb je dan de juiste partner?
syntax18 schreef:
04-12-2019 15:00
Dat is compleet niet waar.

Lees dit:

https://i.imgur.com/5YPaoYB.jpg

Afbeelding

Door de geschiedenis heen, en in bijna elke beschaving op aarde is de standaard voor schoonheid hetzelfde gebleven: Een laag BMI. Je hoort vaak dat er ooit een tijd was waar overgewicht was gezien als "mooi" maar dat is een misconception en heeft maar 1 of 2 voorbeelden. Daarintegen zijn er 1000en voorbeelden dat juist een lager gewicht gezien was als mooi. En niet alleen uit het westen, maar wereldwijd.
Ik vind het dan weer woest onaantrekkelijk als iemand niet normaal kan spellen en Engelse woorden verkeerd overneemt en gebruikt.
Alle reacties Link kopieren
syntax18 schreef:
04-12-2019 15:00
Dat is compleet niet waar.

Lees dit:

https://i.imgur.com/5YPaoYB.jpg

Afbeelding

Door de geschiedenis heen, en in bijna elke beschaving op aarde is de standaard voor schoonheid hetzelfde gebleven: Een laag BMI. Je hoort vaak dat er ooit een tijd was waar overgewicht was gezien als "mooi" maar dat is een misconception en heeft maar 1 of 2 voorbeelden. Daarintegen zijn er 1000en voorbeelden dat juist een lager gewicht gezien was als mooi. En niet alleen uit het westen, maar wereldwijd.
Deze kunstuitingen van vrouwen door de jaren heen zijn geen vrouwen met een LAGE bmi, maar met een normale bmi.
Alle reacties Link kopieren
Niks mis met een beetje love handles zoals je omschrijft.
koekies zijn lekker
2019 schreef:
04-12-2019 14:45
Gezellig een topic waar fat shaming is toe gestaan.
Ik heb hier alleen maar skinny shaming gezien, dus waar doel jij op?
Alle reacties Link kopieren
JackReacher schreef:
04-12-2019 15:10
Het topic is misschien bezig iets te ontsporen. Zonder een waardeoordeel aan dikke mensen te hangen....kun je ook antwoorden op de stelling in het topic: Te dik voor seks.

Te dik voor seks is grote onzin. Zoals ik eerder probeerde uit te leggen....genoeg mannen raken zeer zeker opgewonden van wat vollere rondingen. Dan kun je dus stellen....als je partner niet opgewonden van jou raakt...heb je dan de juiste partner?
Als die rondingen op de juiste plek zitten ja.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven