Vagina minder strak?

07-12-2013 15:12 85 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ongeveer 10 jaar seksueel actief en heb in die tijd behoorlijk veel vriendjes gehad. Heel vaak kreeg ik te horen dat ik beneden echt strak was, en ik merkte zelf ook dat een jongen in het begin echt voorzichtig naar binnen moest. Als hij er eenmaal inzat was alles superlekker, maar in het begin was het echt rustig aan.

Ik heb nu een jaar of drie een relatie, en mijn partner is echt groot geschapen. De eerste twee jaren moesten we voorzichtig zijn bij het naar binnenkomen, maar ik merk dat nu dat het steeds gemakkelijker gaat. Ook een grote vibo kan ik gemakkelijker hebben.

Ik ken de verhalen over de rekbaarheid van de vagina, maar ik vraag me af, of het mogelijk is dat een vrouw door de jaren heen steeds "ruimer" wordt. En als dat zo is, wordt het dan minder fijn voor een man om te penetreren? Iemand met ervaring?
Maar daar heeft penisgrootte misschien ook wel mee te maken en met ervaring. Bij een grote zal het sneller krap zijn, terwijl het aan je pielemuis ligt. Te wijd kan ook oorzaak pielemuis hebben.
Ik heb het idee/gevoel dat mijn vagina wijder is dan eerst.

'Vroeger', 10 jaar geleden, kon ik nog weleens 'pijn' hebben tijdens de seks, ook al was ik wel vochtig.

Maar nu voel ik bijna niks meer van penetratie, alleen maar als ik niet te nat wordt gemaakt en/of met bepaalde standjes. Ik kan de boel wel wat aanspannen, maar voor mij is seks toch vooral ontspannen.
quote:WellieB schreef op 07 december 2013 @ 19:31:

Toch hoor ik gelukkig mannen genoeg over dat ik toch nog zo strak ben na het hebben van kinderen, of dat het zo lekker past. Nog nooit dat ik te wijd ben gelukkig. Dat lijkt me toch wel naar.Valt dat wellicht niet in dezelfde categorie als het obligatoire 'wat ben je groot'? De motivatie zet je zelf al neer; zo'n man snapt ook wel dat je niet wil horen dat je te wijd bent.
quote:Ksenija schreef op 07 december 2013 @ 19:39:

Maar Wellie; dat is dan wel de huid (dus van binnen is het hetzelfde) Maar de opening van de vagina maakt het toch ook strak. En daar komt nu die naald en draad aan te pas.

Een kennis van mijn neefje was na de bevalling erg "strak" genaaid en had daar last van. Het antwoord van de gynaecoloog was: je man zal er wel blij mee zijn, hoor

Zo'n idioot had nooit gynaecoloog mogen worden.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
quote:Ksenija schreef op 07 december 2013 @ 19:44:

Niet op de rug gelegen, Melissa?

Kan me voorstellen dat de ingang ook te verduren heeft, hoor.

Lijkt me een tijd na de bevalling ook allemaal "aangetast".

Trouwens, als je strak bent is het dan ook niet zwaarder bevallen?Wel heel even tijdens de ontsluiting, maar toen lag ik ook vaker op mijn zij dan op mijn rug. Daarna tijdens de uitdrijvingen heb ik helemaal niet meer op mijn rug gelegen (bij de eerste twee geboortes voorover op grond/bank en de laatste over de badrand). Ik vond dat wel fijn, want in een natuurlijke houding is je geboortekanaal groter dan in een medische houding en is de druk op de uitgang rondom verdeeld omdat het babyhoofdje niet op de achterkant van je vagina ligt. Alle drie de keren geen schade gehad, maar wel een iets wijdere vagina aan de binnenkant.
Er zijn toch van die gewichten die je in kunt brengen om je bekkenbodemspieren te trainen en de boel weer strakker te krijgen?..

Geen flauw idee of dat marketingonzin is.. maar ik weet wel dat je die setjes kunt krijgen..

http://www.depaarsekeizer ... nbodemspieren-trainen.png
quote:holla_alloh schreef op 07 december 2013 @ 19:35:

Wat superfascinerend voor een man om te lezen dit zeg. Echt heel tof!fap fap fap
nooit wat van gemerkt, dat mijn vriendin ineens wijder geworden was na de bevalling van onze kleine. denk dat t per individu ook wel wat zal verschillen zeker? heb ook wel es een vriendin gehad die nogal 'wijd' was, en die had nog geen kids, dus ik kan er geen peil op trekken eerlijk gezegd, haha! t zal me verder ook een worst wezen, als wij lekker van elkaar genieten, dan zijn we daar nou niet zo direct mee bezig eerlijk gezegd..dat leidt alleen maar af, LOL!
quote:tonkje schreef op 07 december 2013 @ 21:14:

[...]

Zo'n idioot had nooit gynaecoloog mogen worden.Dan heb ik dezelfde gyn gehad.
Wat een kuttopic.
Zolang je in de markt geen vibes tegenkomt die net als het overige speelgoed geschikt zijn voor een bepaalde leeftijdscategorie zou ik mij niet zo druk maken ....
Vergis je niet tussen mijn persoonlijkheid en mijn houding ... Mijn persoonlijkheid is wie ik ben, en mijn houding hangt af van wie jij bent.
quote:Murdoch schreef op 07 december 2013 @ 22:49:

Wat een kuttopic.Kutwijdte is een rekbaar begrip ......
Vergis je niet tussen mijn persoonlijkheid en mijn houding ... Mijn persoonlijkheid is wie ik ben, en mijn houding hangt af van wie jij bent.
Wonderschone uitspraak, mister Churro. Die moet je als motto nemen.
Bekkenbodemspieren oefenen.

Hiermee kun je je seksuele beleving ook versterken en je orgasmes worden intenser.

Maar of ik echt "ruimer" ben geworden? Vast wel! Maar het is alleen maar lekkerder geworden..
Ik zie gelukkig niks aan mijn vagina, ook op de plekken waar ik ingescheurd/ ingeknipt ben geweest (2 bevallingen).

Het valt allemaal wel mee. Ik voel zelf de penis ook erg goed, dus dat is dan andersom ook zo.

Ik was voor de bevallingen erg strak denk ik.

En ja, was een periode even erg druk na mijm scheiding, maar nu alweer bijna een jaar dezelfde lieve vriend
quote:Murdoch schreef op 07 december 2013 @ 23:16:

Wonderschone uitspraak, mister Churro. Die moet je als motto nemen.

Jij bent mijn inspiratie Murdoch ........

Nog eentje, beetje off-topic want het gaat over de lengte ipv de breedte maar joh, als we toch bezig zijn :

"gendergelijkheid is een fabel, want hun lengte varieert nogal ...."
quote:Swinta schreef op 07 december 2013 @ 22:42:

[...]

Dan heb ik dezelfde gyn gehad.

Is in het buitenland, dus vast niet.

Maar een grapje in de medische wereld kan geen kwaad, hij had immers de beste intenties
Dat is lief en zeer verstandig Churro, maar die laatste begrijp ik niet.
quote:kerol schreef op 07 december 2013 @ 16:49:

En zelfs hier op viva zijn er dus kennelijk wijsneuzen die denken dat een vagina na een bevalling uitrekt, wat baarlijke nonsens is.Tuurlijk rekt een vagina uit na een bevalling! Een elastiekje verliest ook de rek na veelvuldig agressief te zijn opgerekt.
quote:Amand schreef op zaterdag 07 december 2013 20:51 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="WellieB in "Vagina minder strak?"" class="messagelink">WellieB schreef op 07 december 2013 @ 19:31</a>:</b>

Toch hoor ik gelukkig mannen genoeg over dat ik toch nog zo strak ben na het hebben van kinderen, of dat het zo lekker past. Nog nooit dat ik te wijd ben gelukkig. Dat lijkt me toch wel naar.</div></blockquote>Valt dat wellicht niet in dezelfde categorie als het obligatoire 'wat ben je groot'? De motivatie zet je zelf al neer; zo'n man snapt ook wel dat je niet wil horen dat je te wijd bent.

Dan zeg je niks.

Tegen een man met een gemiddelde of klein pikkie zal ik nooit zeggen dat ie 'zo lekker groot is', andersom dus waarschijnlijk ook niet. En bovendien waren die de gesprekken buiten de seks om, dus ik geloof het wel. Daarbij voel ik de mannen ook erg goed, dus logisch dat zij mij ook goed voelen.
quote:WellieB schreef op 08 december 2013 @ 18:23:

[...]

Daarbij voel ik de mannen ook erg goed, dus logisch dat zij mij ook goed voelen.Dat is een conclusie die je niet kunt trekken.
Veelvuldig oprekken valt wel mee. Tis 2 bevallingen hier, en dan komt er in korte tijd een kind doorheen, tis niet zo dat dat kind 9 maanden de vagina wijder maakt hoor.
quote:Amand schreef op 08 december 2013 @ 18:25:

[...]

Dat is een conclusie die je niet kunt trekken.+1. Ik ken er één die mij goed kon voelen, maar ik voelde amper iets. Voor mij is het belangrijker dat ze goed geniet, maar wij moesten creatief omgaan met de standjes.
quote:Murdoch schreef op 08 december 2013 @ 14:12:

Dat is lief en zeer verstandig Churro, maar die laatste begrijp ik niet.

Ha, jij ook niet ?

De eerste is van mij, deze heb ik ooit vertaald en ik moet zeggen, ik had er zelf wat moeite mee, alleen dacht ik dat het aan mij lag . Het is een flauwe woordenspel, laat maar
quote:melissa-x schreef op 07 december 2013 @ 22:02:

[...]

Wel heel even tijdens de ontsluiting, maar toen lag ik ook vaker op mijn zij dan op mijn rug. Daarna tijdens de uitdrijvingen heb ik helemaal niet meer op mijn rug gelegen (bij de eerste twee geboortes voorover op grond/bank en de laatste over de badrand). Ik vond dat wel fijn, want in een natuurlijke houding is je geboortekanaal groter dan in een medische houding en is de druk op de uitgang rondom verdeeld omdat het babyhoofdje niet op de achterkant van je vagina ligt. Alle drie de keren geen schade gehad, maar wel een iets wijdere vagina aan de binnenkant.Ah, je hebt een thuisbevalling gehad.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven