Van af en toe een gezellige avond naar meer..?

16-07-2019 01:10 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi dames!

Ik loop nu al een tijdje met een strugle rond. De afgelopen paar weken heb ik met een man die ik al een poos ken een paar hele gezellige nachten gehad tussen de lakens. Hieruit is ook van beide kanten de beslissing toen ontstaan om “fuckbuddys” te worden. De seks was goed, we hadden/hebben een goede klik en waren beide niet opzoek naar meer dan alleen seks.

Nu raad je het waarschijnlijk al.. I’m catching feelings for him. Na toch wel heel wat tijd samen te hebben doorgebracht betrapte ik mezelf er op dat ik meer met hem bezig was dan ik zou willen zijn en de kriebels wel begin te voelen.

Zelf vind ik het niet heel erg tof. Ik heb het op het moment onwijs gezellig en leuk met hem op de manier hoe dit nu gaat en wil dit dan ook niet verpesten. Zelf zou ik het daar in tegen ook niet tof vinden wanneer het andersom zo was geweest en hij daar niets over zou zeggen.

Ik heb wel het idee dat dit gevoel steeds meer ook van zijn kant komt.

Het liefste zou ik het doorzetten en hem laten weten hoe ik me voel alleen ben ik bang dat er dan een einde aan komt.

Is er hier iemand die hier ervaring mee heeft of die me wilt vertellen wat hij/zij zou doen in deze situatie?

Groetjes
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn fuckbuddy na een poosje verteld wat ik voor hem voelde en dat resulteerde in dikke verkering.

Het ergste dat kan gebeuren is dat hij niet hetzelfde voelt voor jou en dan heb je een keuze. Fuckbuddies blijven en het beste ervan hopen of de stekker eruit trekken en hopen dat je iemand tegenkomt die hetzelfde voelt voor jou.
Je hebt niks te verliezen in wezen. Dat wat je evt gaat verliezen heb je nu ook al niet.
...
Alle reacties Link kopieren
I'm catching feelings for him?!
Alle reacties Link kopieren
Ik had jaren geleden ook zo iemand waarbij we zo begonnen waren als buddy's, en die zelf aangaf niks serieus te willen. Na een tijdje kwam ik een ex van me tegen, besloten we in een relatie te starten, en toen was het hek van de dam met de buddy. Volgens haar had ik met haar voeten gerammeld, haar vanalles wijsgemaakt.

Altijd een risico als buddy starten, je moet je beiden echt wel bij het starten van zo'n relatie waarom je dit wil...
Je kan wat er gebeurd is niet meer terugdraaien, en waarom zou je? Waarschijnlijk is hij er net zo onzeker over hoe het verder moet als jij, en enorm opgelucht als jij je gevoelens kenbaar maakt.
Gisselle schreef:
16-07-2019 10:42
I'm catching feelings for him?!
:HA:
Vergeet de 'strugle' en 'fuckbuddys niet :mrgreen:
Toegeven dat je denkt gevoel voor hem te hebben. Je hoeft niet te zeggen dat je smoorverliefd bent maar je kunt wel zeggen “Ik vind het gezellig en ben bang dat ik een beetje gevoelens voor je begin te krijgen.”

Heel jammer als het gevoel niet wederzijds is maar als je het dan nu niet afkapt, dan krijg je een andere keer de deksel op je neus als je er veel dieper in zit.

Ik hoop natuurlijk dat hij zegt ook iets voor jou te voelen TO!
Alle reacties Link kopieren
Voor mijn huwelijk had ik een fuckbuddy en dat is eigenlijk niet veranderd na mijn huwelijk, zij is inmiddels ook getrouwd maar we hebben toch al zo`n 20+ jaren nog steeds een paar keer per jaar een nachtje pret in bed.
Mijn vrouw en haar man weten het (zegt ze) en hebben er geen bezwaar tegen mijn vrouw zegt als je maar niet verliefd bent heb ik er vrede mee.
Zo kan het dus ook.
In feite kan je concluderen dat de fuckbuddy-status voor jou niet meer hetzelfde werkt, want je bent gevoelens gaan krijgen. En zelfs als je probeert die status in tact te houden door daar niets mee te doen, gaan die gevoelens niet zo maar weer weg. Ze zitten dan ofwel je fuckbuddy-relatie in de weg ofwel blokkeren je potentiële liefdesrelatie met een ander of beide.

Je hebt dan denk ik 3 opties:
1. naar je gevoel luisteren en onderzoeken of je fuckbuddy-relatie toch een liefdesrelatie kan zijn.
2. niks doen en je gevoelens negeren binnen je fuckbuddy-relatie.
3. naar je gevoel luisteren en je fuckbuddy-relatie beëindigen.
Gisselle schreef:
16-07-2019 10:42
I'm catching feelings for him?!
Idd. Praat Nederlands. Met je struggle.
Enerzijds zou je minder Engelse woorden kunnen gebruiken om degene die het dan niet meer snappen of neurotische taalpuristen zijn tegemoet te komen. Anderzijds zijn dat ook degene die toch geen inhoudelijke reactie geven dus, why bother!
Alle reacties Link kopieren
Als je geen Engels kan gebruik het dan niet. Je kan niet met een "struggle" rondlopen, je worstelt met iets. Verder krijg je gevoelens, die "vang" je niet (catching feelings), en het meervoud van buddys is buddies.
Maar goed, wat het advies betreft... dit:
SHIFTY schreef:
17-07-2019 09:43
Je hebt dan denk ik 3 opties:
1. naar je gevoel luisteren en onderzoeken of je fuckbuddy-relatie toch een liefdesrelatie kan zijn.
2. niks doen en je gevoelens negeren binnen je fuckbuddy-relatie.
3. naar je gevoel luisteren en je fuckbuddy-relatie beëindigen.
We used to be friends...
Wat dat Engels betreft, ok, goed dat er gereageerd wordt, zo leert iedereen weer iets bij. Doch, we moeten ook niet teveel afwijken van het onderwerp. Het gaat wel degelijk over een fuck buddie (of seksmaatje :-] )
Als je seks hebt met iemand, dan moet jij je toch aangetrokken voelen tot die andere persoon. Dan moet je die toch graag zien, ja, houden van is dan niet ver weg. Je mag gerust zeggen dat je hem graag ziet, dat je hartje sneller gaat kloppen als je afspreekt om samen eens lekker te vrijen. Niets mis mee. Je zal snel merken hoe hij daar op reageert en daar kun je dan makkelijk op inspelen. Je moet immers niet zeggen dat je hem voor altijd wil hebben. Misschien voelt hij net hetzelfde als jij en de tijd brengt dan wel raad. Geniet gewoon van die gezellige momenten en pieker er niet teveel over.
Alle reacties Link kopieren
CourtneyTT schreef:
17-07-2019 11:32
Als je geen Engels kan gebruik het dan niet. Je kan niet met een "struggle" rondlopen, je worstelt met iets. Verder krijg je gevoelens, die "vang" je niet (catching feelings), en het meervoud van buddys is buddies.
Het is duidelijk wat ze bedoelt.

I'm catching feelings is een engelse uitdrukking. Vertalen naar 'vangen' is niet wat je moet doen. Je kan niet alles letterlijk vertalen naar het Nederlands (Wel lachen hoor, kijk eens naar het boekje "I always get my sin." catching feelings vertalen met gevoelens vangen past er goed in thuis).
Het meervoud van buddy is buddies. buddys, wat je noemt, is ongedefinieerd.
Alle reacties Link kopieren
Rottig hoe dit werkt toch.
Zou dit nu typisch iets zijn wat vrouwen sneller overkomt?
Ik maak nu exact hetzelfde mee en weet ook niet wat ik er mee aan moet.
Ik ga het denk zelf wel binnenkort aangeven bij mijn vriend met (steeds meer) voordelen.
Vind eigenlijk ook wel respectvol naar mijzelf en hem toe.
Heel veel sterkte ermee.
Alle reacties Link kopieren
Rooss4.0 schreef:
16-07-2019 10:07
Ik heb mijn fuckbuddy heeft mij na een poosje verteld wat ik hij voor hem mij voelde en dat resulteerde in dikke verkering.
Idem hier. Alweer tien jaar.
Alle reacties Link kopieren
Zo begon mijn relatie van inmiddels 13 jaar uiteindelijk ook. Begonnen als FWB en werd al snel meer. Ik zou zeggen vertel het hem en kijk dan of jullie er beiden mee verder willen. Als je zo door blijft gaan wordt dat gevoel alleen maar sterker en een evt. afwijzing alleen maar meer pijn.
Alle reacties Link kopieren
Neen hoor overkomt mannen ook ik ben nog steeds gek op mijn FB ondanks mijn huwelijk en wil haar voor geen goud missen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het toch bespreken.
Zoals je begonnen bent, dat hele 'no strings attached' gebeuren, dat is het toch al niet meer omdat jij gevoelens hebt gekregen. Sterker nog, je denkt/hoopt dat hij ook gevoelens voor jou heeft. Dus of je bespreekt helemaal niets, waarbij je alleen maar meer gaat denken dat hij vast ook gevoelens voor jou heeft en dan zit je in een soort van fantasie situatie en leef je mogelijk in een leugen. Of je bespreekt het wel en dan zijn er twee opties.
1) Hij voelt inderdaad hetzelfde, hoezee! Nu kan je genieten van een situatie die echt is.
2) Hij voelt helaas niet hetzelfde, balen zeg! Mogelijk wat liefdesverdriet en dan weer verder, maar je leeft tenminste niet in een leugen.
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
Alle reacties Link kopieren
Verdorie ik wordt jaloers. Na 8 jaar dezelfde standjes dacht ik maar eens terug te gaan naar FWB, maar vroeger ging het toch blijkbaar gemakkelijker :D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven