Verward over wensen en grenzen

27-07-2020 17:40 225 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb jullie weer even nodig, mag het? Willen jullie met me meedenken? Is dit herkenbaar (geweest in het verleden) en zo ja, hoe ga/ging je ermee om?

Mijn "CV": korte, maar wilde studententijd zonder veel zelfreflectie; lang huwelijk waarin seks een negatieve lading had; korte, maar intense relatie waarin ook mijn seksuele behoeftes centraal stonden en we samen nieuwe dingen begonnen te ontdekken. Nu: single en geen wens voor een relatie maar wél voor goede seks: én de wens om verder te gaan met ontdekken (denk aan onderdanigheid/pijnbeleving, in die hoek).

Ik merk dat ik hierbij op tegenstrijdige gevoelens stuit: ik vind (voorbeeld) geil chatten met een (bijna) vreemde spannend en leuk, maar ik vind dat ook raar van mezelf. Ik zou graag eens seks "zonder liefde/relatie" willen ervaren, maar vraag me ook af hoe dat dan met volgende "serieuze" relaties moet: heb ik dan een "verleden"? Zet ik mijn "reputatie" op het spel? En wat zou dat? Ik wil, ook in de toekomst, toch geen partner die over mij oordeelt? Volgens mij zijn deze gedachten ingegeven door bepaalde ideeën over wat wel/niet hoort, die dus diepgeworteld zitten en waar ik eigenlijk vanaf wil.

En volgens mij is dit de crux van het verwarde gevoel dat ik heb: ik heb voor het eerst in mijn leven in mijn eentje de verantwoordelijkheid over mijn grenzen. In mijn huwelijk bepaalde mijn partner de grenzen (geen discussie mogelijk). Tijdens de relatie erna deden we dat in samenspraak, maar zíjn grenzen/wensen waren wel wat nauwer dan de mijne. En hij hield bij wijze van spreken steeds mijn hand vast. Nu is dat kader weg en de enige die bepaalt wat mag en kan ben ik. En dat vind ik momenteel zo lastig dat ik ertoe neig om te zeggen: okee, laat maar zitten, nieuwe ervaringen worden sowieso schromelijk overschat. Mijn nieuwe vibrator doet het prima. Maar ergens vind ik dat ook te makkelijk van mezelf. Of is dat juist mijn intuïtie, die zegt: doe maar even niet, want je bent er niet aan toe? Of moet ik gewoon ophouden met denken en beginnen met voelen? Hoe doe je dat als dat jarenlang niet aan de orde was?

Een beetje warrig verhaal vrees ik, maar ik weet dat hier heel veel mensen schrijven die een enorme seksuele ontwikkeling hebben doorgemaakt én goed kunnen reflecteren. Dus naar jullie strek ik mijn hand even uit. Ik ben een beetje bang dat het wat confronterend wordt, maar dat zien we dan wel. Alvast bedankt.
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Alle reacties Link kopieren
En misschien was hij gewoon niet zo dominant... :P Ik ga er nog even over nadenken. Bedankt nogmaals voor je vragen en denkaanzetjes!
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Wat leuk dat je over je date vertelt! Klinkt vooral als geen klik en aantrekking, ondanks dat het verder een leuke vent was. Ik vind lengte wel meespelen in je gevoel mbt gedomineerd worden. Een man die een stuk kleiner is staat wat dat betreft direct al achter.

Lollypopje geeft goede tips mbt veiligheid en aan jezelf denken, maar ik ben zelf niet zo strikt. Je bent ruim volwassen, je hebt ongetwijfeld wel enige mensenkennis opgedaan. Het is heel belangrijk dat je luistert naar je eigen niet-pluis-gevoel en daar naar handelt.
Ja, ik hoor af en toe ook van vrouwen van onze leeftijd verhalen waar ik van moet fronzen (onlangs nog gehoord van een sub die door een andere sub als verrassing voor haar D was ingeschakeld, de sub had de D nooit gezien en zat geknield met een blinddoek voor op hem te wachten. Op dat moment had ze naar haar niet-pluis-gevoel moeten luisteren. Het is allemaal goed verlopen, maar toen voelde ze zich toch even niet zo handig. Ze bleef zitten, maar zelfs op zo'n moment kun je zeggen 'dit wil ik niet, ik doe niet meer mee')

Een kennismaking buiten, en als het goed voelt wel mee naar binnen, dat zou ik ook kunnen doen. En ik heb ook wel eens gedate zonder safety call op de achterhand, maar dat vond ik achteraf toch ook niet zo handig van mezelf.
Wat betreft de veiligheid mbt het spel, wensen en grenzen: zo te lezen hield deze man daar heel goed rekening mee, checkte hij continu bij je hoe het aanvoelde. Mocht je een keer een dominant treffen die dat niet doet, wees dan ook niet bang om het spel te onderbreken. Vooraf grenzen bespreken is wel heel verstandig. En tijdens het eerste spel niet je mond laten afbinden (geen gag of zo), zodat je kunt zeggen wanneer iets te ver gaat.

Helemaal eens mbt wat Lollypopje zegt over (on)ervarenheid. Sommigen zeggen dat ze erg ervaren zijn maar doen maar wat, en dat is heel onveilig. Ik vond zelf destijds als beginnend subje een ervaren dominant al snel intimiderend overkomen, maar toch kun je dat veel beter hebben dan iemand die niet veel ervaring heeft. Hoe meer ervaring, hoe beter hij aan jouw lichaamstaal kan aflezen hoe het gaat, en hoe beter hij daar naar handelt.
Alle reacties Link kopieren
De kop is eraf, Bul, dapper!
Ik heb ook een vraagje, was dit de eerste keer na seks met je overleden lief? Hoe was dat voor je?

Vwb veiligheid en thuis afspreken hou ik me stil.

Als ik het zo lees zaten er beslist elementen in die je aanspraken en die voor herhaling vatbaar zijn maar niet met deze man. Hoe leuk en aangenaam hij ook klinkt, het is duidelijk dat dit niet "jouw" man is. Of het nou door die kop kleiner komt of dat het een andere oorzaak heeft, hij weet je niet genoeg te prikkelen om daadwerkelijk iets op te bouwen, tenminste, dat filter ik door je bericht heen.

Je schrijft: "ik weet niet of ik nou moet lachen of huilen". Waar zou dat "huil" gevoel vandaan komen naar jouw idee?
...
Bulbul schreef:
06-08-2020 08:09
En op FL zit ik waarschijnlijk verkeerd als ik liever wat softer begin...


Nee joh! FL staat niet synoniem aan hardcore bdsm! Genoeg mensen die soft zijn (inclusief ikzelf, ik ben een enorme pieperd, bepaald geen maso).
Alle reacties Link kopieren
@Bulbul Klinkt alsof het speldeel goed werd aangepakt :)

Overigens is fl echt niet alleen voor de diehards hoor ;) Die vallen misschien wat meer op, maar er zitten ook mensen die er vooral meer houden van het softere. En die connectie die jij zoekt kan ook prima zonder relatie hoor. Althans dat heb ik ervaren ;)

@Mar ik snap wat je bedoeld over ervaren Dominanten. Hoewel ik daar tegenwoordig ook wel de voorkeur voor geef en ik ook begon met iemand die ervaren was heeft mijn ervaring met een beginner wel geleerd dat dat geen probleem hoeft te zijn. Mits ze zich heel bewust zijn van wat ze niet weten, niks doen waar ze de kennis niet over hebben en bereid zijn om te leren.

De reden dat dat nu niet meer mijn voorkeur heeft is dat ik een relatie zoek en daarbij wil ik minimaal iemand die weet wie hij is op dit gebied, beginners moeten dat vaak nog ontdekken.
Dat kan als beginner met een beginner dan ook juist weer het fijne zijn, samen ontdekken.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Bulbul schreef:
06-08-2020 08:09
ik zou het liefst bdsm verder ontdekken vanuit een liefdes-/vertrouwensrelatie, maar aan de rest van zo'n relatie (buiten de seks dus) heb ik weer geen behoefte. En op FL zit ik waarschijnlijk verkeerd als ik liever wat softer begin...
Bedoel je dat je geen zin hebt in een "echte" liefdesrelatie of heb je ook geen zin in een bdsm (fwb) relatie mét liefde en vertrouwen zonder bezoekjes aan schoonmoeders?

Ik denk dat je op fl prima op je plek kunt zijn voor een "bdsm-soft" relatie, als je maar duidelijk bent over je wensen en voorál je grenzen. Maar ook op andere plekken kun je terecht, zo heb ik mijn lief gevonden op SL.
Nu wil ik niemand naar second love duwen maar ook op "gewone" datingsites kun je prima aangeven waar je voorkeuren liggen.
...
Alle reacties Link kopieren
Marana schreef:
06-08-2020 08:14
Nee joh! FL staat niet synoniem aan hardcore bdsm! Genoeg mensen die soft zijn (inclusief ikzelf, ik ben een enorme pieperd, bepaald geen maso).
Precies. En daarmee doel ik niet op jouw pieperd zijn ;) dat weet ik niet.
Fl is echt een dwarsdoorsnee van alles wat je kinki kunt vinden :)
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Leuk om ook jouw mening te lezen Marana! En weer bedankt voor het meedenken allemaal...
@Rooss: Ja dit was de eerste keer. En het was vooral heerlijk om ein-de-lijk weer seks te hebben. Nu ik erover nadenk heb ik ook geen seconde aan mijn lief gedacht. We hebben het wel even gehad over de gebeurtenissen in mijn leven de afgelopen maanden, tijdens ons "intake-gesprek" en achteraf. Het speelt voor mij op de achtergrond denk ik wel mee. Eerlijk is eerlijk: ik ben nog steeds vreselijk verliefd op hem ook al is hij er niet meer. En hoewel ik niet aan het vergelijken was (ik ben tenslotte niet op zoek naar "vervanging"), kan er vanzelfsprekend niemand aan hem tippen zolang ik hem nog de geweldigste man vind die ik ooit zal tegenkomen. Schuldig o.i.d. voel ik me trouwens niet want hij zou de eerste zijn die blij voor me is als ik geniet.

Dat huilen (dat doe ik elke dag nog wel even lekker) en/of lachen is meer van de verbazing die soms door me heen schiet. De verbazing die ik nog steeds voel dat het leven gewoon doorgaat en dat dat niet eens zo'n ramp is. Een soort ontroering of verwondering, ook over mezelf. Ik hoop dat hij me kan zien en dan heel erg trots op me is.

Wat jullie opmerkingen over het "softere" betreft, okee, dat kan inderdaad wél natuurlijk (ik ga voorlopig even niet op SL, Rooss, ik moet ook nog werken! En zitten daar niet vooral vreemdgangers? Daar ben ik niet zo happig op). Misschien was het met deze man ook een kwestie van wennen. Ik was een beetje onwennig en verlegen, en hij ook volgens mij. Als je wat vertrouwder met elkaar wordt, valt dat natuurlijk weg. Leuk om een beetje te sparren met jullie.

Een "vaste" partner zou me trouwens meer aanspreken dan een reeks one-night-stands, waarbij je elke keer weer de randvoorwaarden moet bespreken en moet afwachten of het klikt. Dat lijkt me wat vermoeiend. Maar dan inderdaad wél zonder kerst bij de schoonouders. :)

Ik heb blauwe plekken op mijn kont!
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Alle reacties Link kopieren
@Bulbul het is vaak zeker zo dat als je vertrouwder bent met elkaar het beter gaat. Echter is soms iemand gewoon niet je type. Is die klik er gewoon niet.

Herkenbaar trouwens om liever een speelvriendje te hebben dan losse contacten, al heb ik die ook soms op een feestje, maar dat zijn vaak dan wel bekenden van me. Maar liever heb ik mensen met wie ik vaker heb gespeeld, al is het een enkele keer per jaar, gewoon omdat je elkaar beter kent. Fijnste blijft wel één persoon die ik minimaal maandelijks zie, maar daarnaast heb ik nog een klein netwerkje voor af en toe :) Maar dat zijn mensen met wie ik vanilla al goed klik en weet dat het werkt. Al ligt dat nu wel stil met corona en beperk ik me tot één.

Hoe is dat die blauwe plekken?
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Wel lekker! :P Ik hoop wel dat ze een beetje onder mijn bikinibroekje vallen want ik ga dit weekend zwemmen.
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat het lekker is. Ik duim voor je dat het geen probleem oplevert met je bikinibroekje.

Lastige is ook dat dit moeilijk te voorspellen is. Iedereen kleurt anders, maar niet alleen dat ook per voorwerp en impact kan het ontzettend verschillen of je kleurt of niet.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Ik herken mezelf ook wel in jouw verhaal Bulbul. Ben net single en daarvoor eigenlijk niet echt wat ontdekt van mezelf. Nu voelt het alsof de wereld aan mijn voeten ligt en terwijl dat ontzettend gaaf is, voelt het ook eng en spannend.. Ik lees super goede tips, ik blijf dit topic volgen. Leuk om je ervaringen te lezen!

Lang verhaal kort, dit is gewoon een ordinaire tvp ;)
Alle reacties Link kopieren
Leuk viamia! En je mag ook wat over jouw ervaringen vertellen hoor! ;-)
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Alle reacties Link kopieren
Wat mij geholpen heeft om wat inzicht te krijgen in mijn sexuele voorkeur is bdsm test.

https://bdsmtest.org/select-mode

Toevallig herken ik mij ook helemaal in resultaat /uitkomst.

Tevens profiel op fet life (soort Facebook maar dan voor kink/bdsm.)
Lees er veel fijne verhalen, leuke tips, bijeenkomsten etc.
Alle reacties Link kopieren
Je moet de bdsmtest niet al te serieus nemen en er al te veel aan hangen, maar de vragen geven wel een fijn inzicht in wat je aanspreekt.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
lollypopje schreef:
08-08-2020 14:50
Je moet de bdsmtest niet al te serieus nemen en er al te veel aan hangen, maar de vragen geven wel een fijn inzicht in wat je aanspreekt.
Ja dat bedoel ik ook, ik ben niet zo van de hokjes. :) maar ondanks dat herken ik wel wat er in bed gebeurt.
Zat zelf in soort twijfel, ben ik nu onderdanig of dominant?
Waar ben ik naar opzoek. Test gaf mij wel soort bevestiging. Ik wil duidelijk beide :)

Results from bdsmtest.org ==
99% Switch
67% Voyeur
67% Exhibitionist
63% Rope bunny
63% Submissive
60% Dominant
59% Primal (Hunter)
59% Masochist
53% Non-monogamist
53% Rigger
52% Vanilla
49% Brat
48% Primal (Prey)
46% Brat tamer
43% Daddy/Mommy
42% Master/Mistress
39% Sadist
32% Boy/Girl
31% Slave
25% Degradee
24% Degrader
17% Experimentalist
2% Ageplayer
1% Pet
1% Owner
Alle reacties Link kopieren
123smile schreef:
08-08-2020 14:58
Ja dat bedoel ik ook, ik ben niet zo van de hokjes. :) maar ondanks dat herken ik wel wat er in bed gebeurt.
Zat zelf in soort twijfel, ben ik nu onderdanig of dominant?
Waar ben ik naar opzoek. Test gaf mij wel soort bevestiging. Ik wil duidelijk beide :)

Results from bdsmtest.org ==
99% Switch
67% Voyeur
67% Exhibitionist
63% Rope bunny
63% Submissive
60% Dominant
59% Primal (Hunter)
59% Masochist
53% Non-monogamist
53% Rigger
52% Vanilla
49% Brat
48% Primal (Prey)
46% Brat tamer
43% Daddy/Mommy
42% Master/Mistress
39% Sadist
32% Boy/Girl
31% Slave
25% Degradee
24% Degrader
17% Experimentalist
2% Ageplayer
1% Pet
1% Owner
Misschien ben ik heel simpel hoor, maar als jij beide behoeftes hebt wil je toch beiden ongeacht wat de test zegt? :P
Om die reden vind ik de vragen nuttiger dan de uitkomst. De uitkomst kan namelijk per moment verschillen. Morgen vul je hem waarschijnlijk weer net iets anders in
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Ja zo'n uitkomst, en je antwoorden zijn natuurlijk moment opname. Een bepaalde ervaring, mood kan zo de andere kant op slingeren.
Het was voor mij wel bevestiging op mijn huidige gedachten en gevoelens.
Zo'n test gaat voor mij niet bepalen wat ik moet doen, dat is leuker om zelf te ontdekken. :)

Als "newbie" in bdsm had ik nog nooit over al die rollen gehoird. Ook daarin wel weer verhalen gelezen met herkenning van mmm Intressant, leuk om te proberen.

Al met al wel wat bijgeleerd en ontdekt.
Om mee in de praktijk te spelen ;)
Alle reacties Link kopieren
De test volgt redelijk de labels op fl zo te zien. Ooit, jaren geleden, toen ik hem deed waren er nog een heel stuk minder opties.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Overigens, en dat is ook het lastige met dit soort labels, staat de interpretatie niet vast. Zo wordt er in de test zo te zien tegenwoordig onderscheid gemaakt tussen sub en slave. Vraag echter vijf verschillende mensen naar de inhoud van de labels en er is een reëele kans dat je vijf verschillende antwoorden krijgt.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Dat denk ik ook wel, zal ook te maken hebben met eigen ervaring, behoeftes en grenzen.

Vraag willekeurig persoon wat bdsm /sm is en wordt slaan met zweep geroepen.

Nu heb ik met mijn bed partner wel wat kink dingen uit verschillende "hokjes ' gedaan, maar buiten manege nog nooit zweep gezien :whip:

Uiteindelijk bewandel je je eigen pad. En waar die langs loopt is voor mij en mijn partner een leuke ontdekkingsreis :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Helemaal waar, maar daarom zegt de uitslag mij ook niet zoveel. Hoor veel liever hoe iemand zichzelf ziet, want labels zijn toch multi-interpretabel, ook zeker binnen de bdsm-scene.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht toen ik al die categorieën zag ook eerst: "Oh, wat ben ik?" Maar ik hoef lekker helemaal niet te kiezen. En ik kan me ook goed voorstellen dat zelfs een vaste "rol" heel verschillend uitpakt, al naargelang met wie je hem vervult. :)
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Alle reacties Link kopieren
Bulbul schreef:
08-08-2020 17:50
Ik dacht toen ik al die categorieën zag ook eerst: "Oh, wat ben ik?" Maar ik hoef lekker helemaal niet te kiezen. En ik kan me ook goed voorstellen dat zelfs een vaste "rol" heel verschillend uitpakt, al naargelang met wie je hem vervult. :)
Inderdaad je hoeft niet te kiezen. Je kunt het allemaal zijn, als jij je daar fijn bij voelt. Dat maakt het zo fijn :)

Het kan trouwens niet alleen per persoon verschillen, maar ook per moment. Zo ken ik bijvoorbeeld ook mensen die switchen met elkaar.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
lollypopje schreef:
27-07-2020 18:56
Dan open je daar een eigen topic open en vertel vooral ook meteen in de OP dat je eigenlijk vind dat iedereen die daar aan doet psychisch niet lekker is.
:hihi:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven