Verward over wensen en grenzen

27-07-2020 17:40 225 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb jullie weer even nodig, mag het? Willen jullie met me meedenken? Is dit herkenbaar (geweest in het verleden) en zo ja, hoe ga/ging je ermee om?

Mijn "CV": korte, maar wilde studententijd zonder veel zelfreflectie; lang huwelijk waarin seks een negatieve lading had; korte, maar intense relatie waarin ook mijn seksuele behoeftes centraal stonden en we samen nieuwe dingen begonnen te ontdekken. Nu: single en geen wens voor een relatie maar wél voor goede seks: én de wens om verder te gaan met ontdekken (denk aan onderdanigheid/pijnbeleving, in die hoek).

Ik merk dat ik hierbij op tegenstrijdige gevoelens stuit: ik vind (voorbeeld) geil chatten met een (bijna) vreemde spannend en leuk, maar ik vind dat ook raar van mezelf. Ik zou graag eens seks "zonder liefde/relatie" willen ervaren, maar vraag me ook af hoe dat dan met volgende "serieuze" relaties moet: heb ik dan een "verleden"? Zet ik mijn "reputatie" op het spel? En wat zou dat? Ik wil, ook in de toekomst, toch geen partner die over mij oordeelt? Volgens mij zijn deze gedachten ingegeven door bepaalde ideeën over wat wel/niet hoort, die dus diepgeworteld zitten en waar ik eigenlijk vanaf wil.

En volgens mij is dit de crux van het verwarde gevoel dat ik heb: ik heb voor het eerst in mijn leven in mijn eentje de verantwoordelijkheid over mijn grenzen. In mijn huwelijk bepaalde mijn partner de grenzen (geen discussie mogelijk). Tijdens de relatie erna deden we dat in samenspraak, maar zíjn grenzen/wensen waren wel wat nauwer dan de mijne. En hij hield bij wijze van spreken steeds mijn hand vast. Nu is dat kader weg en de enige die bepaalt wat mag en kan ben ik. En dat vind ik momenteel zo lastig dat ik ertoe neig om te zeggen: okee, laat maar zitten, nieuwe ervaringen worden sowieso schromelijk overschat. Mijn nieuwe vibrator doet het prima. Maar ergens vind ik dat ook te makkelijk van mezelf. Of is dat juist mijn intuïtie, die zegt: doe maar even niet, want je bent er niet aan toe? Of moet ik gewoon ophouden met denken en beginnen met voelen? Hoe doe je dat als dat jarenlang niet aan de orde was?

Een beetje warrig verhaal vrees ik, maar ik weet dat hier heel veel mensen schrijven die een enorme seksuele ontwikkeling hebben doorgemaakt én goed kunnen reflecteren. Dus naar jullie strek ik mijn hand even uit. Ik ben een beetje bang dat het wat confronterend wordt, maar dat zien we dan wel. Alvast bedankt.
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Alle reacties Link kopieren
Ik heb afgelopen week een date afgezegd (op een nette en eerlijke manier) en net weer een bijna-date afgezegd omdat ik niet 100% enthousiast was over deze personen. En dat voelt supergoed! Voor de eerste keer in mijn leven heb ik de touwtjes in handen. Als puber en jongvolwassene was ik erg bang dat ik nooit een vriendje zou krijgen en altijd een beetje verbaasd als iemand mij leuk vond. Inmiddels weet ik dat ik een leuke vrouw ben die geen genoegen hoeft te nemen met iemand die mij niet helemaal blij maakt of over wie ik twijfel. Een fijn inzicht is dat.
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
💪

Je laatste twee zinnen, zooo goed en belangrijk!
Alle reacties Link kopieren
Bulbul schreef:
16-08-2020 20:49
Ik heb afgelopen week een date afgezegd (op een nette en eerlijke manier) en net weer een bijna-date afgezegd omdat ik niet 100% enthousiast was over deze personen. En dat voelt supergoed! Voor de eerste keer in mijn leven heb ik de touwtjes in handen. Als puber en jongvolwassene was ik erg bang dat ik nooit een vriendje zou krijgen en altijd een beetje verbaasd als iemand mij leuk vond. Inmiddels weet ik dat ik een leuke vrouw ben die geen genoegen hoeft te nemen met iemand die mij niet helemaal blij maakt of over wie ik twijfel. Een fijn inzicht is dat.
Absoluut. Mooie les. Jij bent leuk en goed genoeg en als iemand geen match is, dan moet je er niet aan beginnen. Jij moet namelijk blij worden van een date.
Bij de volgende gewoon niet eens een date plannen als het niet voelt als een match.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
lollypopje schreef:
16-08-2020 20:53
Bij de volgende gewoon niet eens een date plannen als het niet voelt als een match.
Daar heb je helemaal gelijk in, is ook leuker voor de man in kwestie als zijn date dan niet gecanceld wordt. Ik liet me in dit geval nog een beetje meeslepen en stelde pas later vast dat ik eigenlijk geen zin had. Nu probeer ik daar beter naar te luisteren. Ik heb voor komende woensdag trouwens een koffiedate staan met iemand waar ik wel heel nieuwsgierig naar ben!
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Alle reacties Link kopieren
Bulbul schreef:
16-08-2020 21:16
Daar heb je helemaal gelijk in, is ook leuker voor de man in kwestie als zijn date dan niet gecanceld wordt. Ik liet me in dit geval nog een beetje meeslepen en stelde pas later vast dat ik eigenlijk geen zin had. Nu probeer ik daar beter naar te luisteren. Ik heb voor komende woensdag trouwens een koffiedate staan met iemand waar ik wel heel nieuwsgierig naar ben!
Ik weet zelf helaas hoe het is als mensen last minute afzeggen, maar snap helemaal dat dat zo kan gebeuren hoor :)
Hoop dat die van woensdag een leukerd is.
Waar vis je al die mannen vandaan trouwens?
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Nee, aan last minute afzeggen heb ik echt een hekel, dat is een enorme afknapper. Ook raar: op fetlife een jongeman leren kennen met wie ik een paar dagen leuk heb gechat, toen een afspraak gemaakt, zegt hij een uur van tevoren af omdat hij het "druk met zijn werk" heeft, maar vervolgens hoor ik nooit meer iets. Ik vind dat je JUIST op fetlife zonder smoesjes moet kunnen afzeggen en ik zou echt niet beledigd zijn als hij gewoon geen zin meer heeft. Beetje onvolwassen.
Dus daar haal ik die kerels vandaan. Er schijnen er erg veel interesse te hebben. :P

Oh, ik heb trouwens ook irl een heel leuke man leren kennen. Hij is vreselijk aan het flirten maar ik weet nog niet of hij dat bij iedereen doet... Even in de gaten houden dus.
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Alle reacties Link kopieren
@BulBul Helaas zitten daar ook genoeg niet oprechte mensen. Zeker als je nieuw, vrouw en onderdanig bent zul je er heel wat aantrekken, waarvan sommigen zich helaas beter voordoen dan ze zijn. Juist als je nieuw bent, ben je namelijk heel interessant voor hen. Al proberen sommigen het ook nog weleens bij mij :P
Mocht je trouwens van iemand een referentie check willen, je mag me altijd de nick pb'en. Dan kan ik snuffelen of het een bekend iemand is. Nu zeggen vriendjes en netwerk niet alles, maar wel iets.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel!
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Alle reacties Link kopieren
Vent en ik fantaseren er wel eens over, wat als we geen "setje" meer zijn en ons weer in de datingmarkt gaan gooien, zou dat dan lukken via fet? Ik kan het me zo slecht voorstellen. Nu heb ik daar nooit als single gestaan dus ik ken het fenomeen van een goedgevulde inbox met (wannebee??) dominanten niet. Ik heb ook een aardig netwerk maar dat speelt vooral om en rond Venttown, hier in Roosstown is mijn netwerk nihiel. Het is een experimentje waard maar dat gaan we maar niet doen....
...
Alle reacties Link kopieren
Rooss4.0 schreef:
16-08-2020 22:32
Vent en ik fantaseren er wel eens over, wat als we geen "setje" meer zijn en ons weer in de datingmarkt gaan gooien, zou dat dan lukken via fet? Ik kan het me zo slecht voorstellen. Nu heb ik daar nooit als single gestaan dus ik ken het fenomeen van een goedgevulde inbox met (wannebee??) dominanten niet. Ik heb ook een aardig netwerk maar dat speelt vooral om en rond Venttown, hier in Roosstown is mijn netwerk nihiel. Het is een experimentje waard maar dat gaan we maar niet doen....
Mijn ervaring is een paar serieuze reacties en veel mensen die niet voldoen.
Zoek je bijvoorbeeld een vrijgezelle veerigplusser in Groningen, kun je rekenen op reacties van bezette zestigers uit België :P

Grootste nadeel van weten wat je wilt is dat je ook weet wat je echt niet wilt en dat is vaak het merendeel van de reacties. Nog los van de mannen die in theorie in het plaatje passen, maar waar je bij langer mailen echt liever van weggerent :P

Ik klink nu wel heel negatief. Ik heb ook leuke mails gehad van mensen met wie er gewoon geen klik was en ken ook diverse mensen die weldegelijk iemand hebben gevonden door online contact.

Nu ik er over nadenk. Ik mijn eerste D via een andere site, maar dat was niet mijn beste vangst zullen we maar zeggen :P En daarna een D doordat ik iemand zocht om mee naar een feestje te gaan. Dat was een groter succes, al was het tijdelijk. Het was wel een hele leuke tijd.

In mijn eigen netwerk helaas geen relatie gevonden, maar wel diverse speelpartners. Dus die relatie lukt ook vast ooit :)
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Wat jij schetst, daar vrees ik ook wel een beetje voor. Ik heb een zéér geliefde vriendin dus ik krijg wel eens het eea mee aan wanhoopsberichten maar ik verdenk haar ook niet altijd van even duidelijk zijn en daarin is ze dus anders dan ik.

Nou ja, het is gelukkig niet nodig, Vent en ik zijn (voorlopig?) echt niet van plan solo door het leven te gaan maar fantaseren is best leuk....
...
Alle reacties Link kopieren
Rooss4.0 schreef:
16-08-2020 22:45
Wat jij schetst, daar vrees ik ook wel een beetje voor. Ik heb een zéér geliefde vriendin dus ik krijg wel eens het eea mee aan wanhoopsberichten maar ik verdenk haar ook niet altijd van even duidelijk zijn en daarin is ze dus anders dan ik.

Nou ja, het is gelukkig niet nodig, Vent en ik zijn (voorlopig?) echt niet van plan solo door het leven te gaan maar fantaseren is best leuk....
Duidelijk zijn helpt dus niet. Behalve dan dat ik dus gewoon niet in gaat op wie niet voldoet. Hoe vaak ze ook schrijven dat leeftijd maar een getal is.
Echt de clichés om je te overtuigen dat je moet afwijken van je minimale wensenlijst ik kan ze dromen :P

Overigens vermaak ik me soms ook uitstekend met de mails. Sommigen zijn namelijk zo absurd dat ze weer grappig worden :P
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Op fantasieloze berichten of copy-paste-standaardberichten reageer ik al niet. Met de Oostenrijker die als onderwerpregel "squirting by getting fucked anal" had, was ik ook snel klaar. Ik ben niet alleen op zoek naar sekspartners maar ook naar mensen om mee van gedachten te wisselen en dat werkt heel goed als uitgangspunt. Als het gesprek dan snel doodloopt of in een richting gaat die ik niet leuk vind, is het gauw over. Ook selecteer ik op taalgebruik, als je geen behoorlijke zin kunt formuleren verlies ik ook mijn interesse. Maar er blijven er dus toch nog een paar over!
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Alle reacties Link kopieren
Bulbul schreef:
17-08-2020 15:30
Op fantasieloze berichten of copy-paste-standaardberichten reageer ik al niet. Met de Oostenrijker die als onderwerpregel "squirting by getting fucked anal" had, was ik ook snel klaar. Ik ben niet alleen op zoek naar sekspartners maar ook naar mensen om mee van gedachten te wisselen en dat werkt heel goed als uitgangspunt. Als het gesprek dan snel doodloopt of in een richting gaat die ik niet leuk vind, is het gauw over. Ook selecteer ik op taalgebruik, als je geen behoorlijke zin kunt formuleren verlies ik ook mijn interesse. Maar er blijven er dus toch nog een paar over!
Hele goede selectie.

Ik check ook altijd profielen. Ik kijk bijvoorbeeld ook naar vrienden lijsten zijn dit bijna alleen maar (jonge) vrouwelijke onderdanige dan is dat een teken dat vaak ook een vlag. Vaak zoeken ze dan bewust nieuw/makkelijk en/of de kans is groot dat ze niet van plan zijn het buiten digitaal te brengen, anders mag je iets meer variatie verwachten.

Ook is het interessant om naar hun geschiedenis te kijken en te zien wat ze posten en hoe ze op mensen reageren.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Ja, die tip had Shifty me ook al gegeven! Ik kijk ook naar de foto's op het profiel. Helemaal geen eigen foto's is verdacht, honderd foto's van zijn veroveringen vind ik niet sexy.

De irl-man die met mij aan het flirten was heeft me op date gevraagd! Hij was dus echt aan het flirten!
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Alle reacties Link kopieren
@Bulbul wat leuk. Toch aan het flirten dus ;)
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Hee, wat leuk zeg! Ben heel benieuwd. Ze lopen dus soms ook in het wild, mannen die je mee uitvragen!
...
Alle reacties Link kopieren
Hallo! Even vertellen hoe het was vanavond. Leuke man wel, maar een beetje het type het-glas-is-halfleeg. Toen het gesprek eenmaal over seks ging, werd hij wat enthousiaster. Leuk om aan een cafétafeltje midden in de stad je voorkeur voor anale seks te bespreken. We matchten zo op het eerste gezicht wel heel goed. We hebben afgesproken om in contact te blijven, geen concrete volgende afspraak gemaakt, maar daar had ik ook geen behoefte aan want ik zit een beetje met die andere man in mijn hoofd met wie ik MORGEN een date heb, aaaaaaaah. Eens kijken hoe dat gaat en dan bedenk ik of ik met deze man wil afspreken voor een "echte" date. Toen ik op hem stond te wachten (dat zou natuurlijk eigenlijk niet moeten!) werd ik aangesproken door een Puertoricaan die mijn haar zo mooi vond en heel graag mijn telefoonnummer wilde. Ik heb nog nooit zoveel aandacht gehad...!
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Alle reacties Link kopieren
Wat heerlijk en positief allemaal. Gewoon lekker genieten van het daten.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Oh jee! Je hebt "stout" op je voorhoofd staan. Heerlijk!
...
Alle reacties Link kopieren
Bulbul schreef:
19-08-2020 21:54
Leuk om aan een cafétafeltje midden in de stad je voorkeur voor anale seks te bespreken.
Even om misverstanden te voorkomen..... jij bracht pegging op? Just want to get the facts straight....
Alle reacties Link kopieren
Haha Lisa!
(ik denk zomaar van niet hoor!)

Hoe was je date donderdag, Bul?
...
Alle reacties Link kopieren
lisa-b schreef:
20-08-2020 18:51
Even om misverstanden te voorkomen..... jij bracht pegging op? Just want to get the facts straight....
Pegging? Neeeee, ik dacht meer aan een echte penis.
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Alle reacties Link kopieren
Rooss4.0 schreef:
20-08-2020 20:14
Haha Lisa!
(ik denk zomaar van niet hoor!)

Hoe was je date donderdag, Bul?
Leuk dat je aan me denkt! :heart: Het was echt gezellig. Het is een Heel Lekker Ding... En volgens mij is ie verliefd, tenminste, dat liet hij zich ontvallen. :P
(Ik bega helaas wel weer een Vivaforum-doodzonde, en ik durf het bijna niet te zeggen maar ik wil het jullie toch niet verzwijgen: het gaat hier om mijn nieuwe collega...) Het is een heel volwassen en open man, van mijn eigen leeftijd, een feminist die prima in staat is tot zelfkritiek, en in combinatie met mijn eigen houding geloof ik niet dat dit problemen gaat opleveren, hoe het ook afloopt. We tasten het een beetje af, hij is ook nog voorzichtig volgens mij en dat vind ik wel goed. We spreken komende week weer af. Wel gek hè, dat hij nu ineens op mijn pad komt. Ik kon het gisteren bijna niet geloven, 't is echt een leuke en mooie man. Maar ik ben dus ook gewoon heel relaxt, merk ik, alles mag en niks hoeft!
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Alle reacties Link kopieren
Tof BulBul. Klinkt als een goede date en je ziet wel hoe het loopt.

Overigens vind ik niks mis met daten met collega's hoor, zolang je er beiden hetzelfde in staat.
Ik weet alleen niet of ik het zou doen, omdat ik het niet prettig zou vinden als mijn kinkkant daar uit lekt. Maar dat staat los van daten met collega's in het algemeen.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven