Voorgelogen en zwanger?
maandag 11 juli 2011 om 13:17
Dames,
Hier is even een reactie van een man op zoek naar vrouwelijke meningen.
Een korte tijd terug een sexrelatie met iemand gehad die claimde onvruchtbaar te zijn. Ivm een eerdere behandeling voor baarmoederhals kanker.
Jullie raden het al toch niet zo onvruchtbaar als de arts gezegd zou hebben...
Inmiddels is ze een aantal weken zwanger en wil ze het houden terwijl ik een voorstander van abortus ben
Ik sta zelf op het punt om te emigreren om het nog ingewikkelder te maken.
Nou wil ik echt niet de grote klootzak uithangen, maar what to do?
Is het reeel en menselijk, gezien deze situatie om het kind niet te erkennen en haar voor alle zorgen en kosten te laten opdraaien?
Tuurlijk kunnen jullie zeggen had een condoom gebruikt, maar then again waarom als iemand claimt onvruchtbaar te zijn.
Ben benieuwd naar jullie meningen
Hier is even een reactie van een man op zoek naar vrouwelijke meningen.
Een korte tijd terug een sexrelatie met iemand gehad die claimde onvruchtbaar te zijn. Ivm een eerdere behandeling voor baarmoederhals kanker.
Jullie raden het al toch niet zo onvruchtbaar als de arts gezegd zou hebben...
Inmiddels is ze een aantal weken zwanger en wil ze het houden terwijl ik een voorstander van abortus ben
Ik sta zelf op het punt om te emigreren om het nog ingewikkelder te maken.
Nou wil ik echt niet de grote klootzak uithangen, maar what to do?
Is het reeel en menselijk, gezien deze situatie om het kind niet te erkennen en haar voor alle zorgen en kosten te laten opdraaien?
Tuurlijk kunnen jullie zeggen had een condoom gebruikt, maar then again waarom als iemand claimt onvruchtbaar te zijn.
maandag 11 juli 2011 om 13:20
Waarom je een condoom zou gebruiken in een seksrelatie? Nou om soa tegen te gaan oa...
Maar goed. Als je het niet erkent blijft het wel je kind, wil je echt zo'n houding innemen ten opzichte van je kind?
En de moeder kan je ook nog dwingen te erkennen.
Maar ik snap ook echt niet dat je totaal geen rol zou willen spelen in het leven van je kind.
Maar goed. Als je het niet erkent blijft het wel je kind, wil je echt zo'n houding innemen ten opzichte van je kind?
En de moeder kan je ook nog dwingen te erkennen.
Maar ik snap ook echt niet dat je totaal geen rol zou willen spelen in het leven van je kind.
maandag 11 juli 2011 om 13:20
quote:steef1981 schreef op 11 juli 2011 @ 13:17:
Omdat je wel wat anders kan oplopen dan een ongewenste zwangerschap, misschien?
Ik zou zeggen: wie zijn billen brandt....
Omdat je wel wat anders kan oplopen dan een ongewenste zwangerschap, misschien?
Ik zou zeggen: wie zijn billen brandt....
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
maandag 11 juli 2011 om 13:22
Er bestaan situaties van mensen die echt te horen gekregen hebben 100% onvruchtbaar te zijn en die toch een kind krijgen.
Dus het is mogelijk dat zij echt geloofde dat ze geen risico liep.
Even objectief: Volgens mij heb je ook als je het kind niet erkend bepaalde verplichtingen. Weet niet goed hoe dit zit, maar als een DNA-test kan aantonen dat jij de vader bent dan is niet-erkennen niet hetzelfde als helemaal niks hebben met dat kind.
Weet niet of er medische documenten zijn waarop staat dat de moeder onvruchtbaar is. Maar als ze er zijn zul jij die ook niet zomaar kunnen inzien.
Ik begrijp je wel, maar denk dat niet-erkennen geen garantie is voor geen problemen.
Dus het is mogelijk dat zij echt geloofde dat ze geen risico liep.
Even objectief: Volgens mij heb je ook als je het kind niet erkend bepaalde verplichtingen. Weet niet goed hoe dit zit, maar als een DNA-test kan aantonen dat jij de vader bent dan is niet-erkennen niet hetzelfde als helemaal niks hebben met dat kind.
Weet niet of er medische documenten zijn waarop staat dat de moeder onvruchtbaar is. Maar als ze er zijn zul jij die ook niet zomaar kunnen inzien.
Ik begrijp je wel, maar denk dat niet-erkennen geen garantie is voor geen problemen.
maandag 11 juli 2011 om 13:22
Claimen onvruchtbaar te zijn na een behandeling tegen baarmoederhalskanker? En jij vraagt dan niet door? Dat is wel nogal naief van je.
Bovendien gebruik je een condoom ook tegen soa's.
Tov van de moeder vind ik weggaan, niet erkennen etc. nog niet eens zo erg eigenlijk maar tov het kind wel. Grote kans dat het kind ooit wil weten wie zijn vader is en wat wil jij je kind dan wanneer laten weten?
Bovendien gebruik je een condoom ook tegen soa's.
Tov van de moeder vind ik weggaan, niet erkennen etc. nog niet eens zo erg eigenlijk maar tov het kind wel. Grote kans dat het kind ooit wil weten wie zijn vader is en wat wil jij je kind dan wanneer laten weten?
maandag 11 juli 2011 om 13:25
Je hebt beide je rechten en gevoelens. Ergens ben je natuurlijk wel mede-verantwoordelijk. Echter als het de keus van de moeder is om het te houden, en jij vindt het kind ongewenst: moet jij zo sterk zijn om het kind niet te erkennen en verder te gaan met je leven. Wel met de gedachte dat er ergens een kind van jouw rondloopt....lijkt me lastig. Maar als jij dat wel kan, wat let je.
maandag 11 juli 2011 om 13:29
Over onveilig vrijen hoeven we het niet te hebben denk ik, dat weet je zelf ook wel.
Ik begrijp wel dat een vrouw die denkt onvruchtbaar te zijn en toch zwanger raakt, het kindje wilt houden. Ook al wil de vader geen actieve rol spelen. Ik denk dat je dat wel in je achterhoofd moet houden. Aan zo iemand om een abortus vragen is nog veel extremer. Want onvruchtbaar is ze dan blijkbaar niet, maar misschien wel verminderd vruchtbaar, en is dit echt een toevalstreffer geweest.
Kun jij er mee leven dat er straks een kind rondloopt van jou, waar je niks van weet en hij/haar niks van jou?
Misschien moet je even van de schik bekomen?
Je hoeft niet meteen een relatie aan te gaan met de betreffende vrouw, maar ik zou wel in contact blijven. Dat mocht je van gedachten veranderen, dat je dan weet waar je kind is.
Ik begrijp wel dat een vrouw die denkt onvruchtbaar te zijn en toch zwanger raakt, het kindje wilt houden. Ook al wil de vader geen actieve rol spelen. Ik denk dat je dat wel in je achterhoofd moet houden. Aan zo iemand om een abortus vragen is nog veel extremer. Want onvruchtbaar is ze dan blijkbaar niet, maar misschien wel verminderd vruchtbaar, en is dit echt een toevalstreffer geweest.
Kun jij er mee leven dat er straks een kind rondloopt van jou, waar je niks van weet en hij/haar niks van jou?
Misschien moet je even van de schik bekomen?
Je hoeft niet meteen een relatie aan te gaan met de betreffende vrouw, maar ik zou wel in contact blijven. Dat mocht je van gedachten veranderen, dat je dan weet waar je kind is.
maandag 11 juli 2011 om 13:41
Wow dat is snel. Wordt er niet meer gewerkt in Nederland? (is hier 8 uur later)
Even een toevoeging over onveilige sex, maar hebben uiteraard beide een soa test gedaan.
Wat een felle reacties (issues??). Ik zeg nergens dat ik het niet wil erkennen. Ik vraag een mening geen vooroordeel.
Misschien goed gelovig, maar verdien je dit dan?
Ik weet pas sinds enkele dagen dat ze het wil houden en zit zelf aan de andere kant van de evenaar..
Who the hell is Claudio?
Even een toevoeging over onveilige sex, maar hebben uiteraard beide een soa test gedaan.
Wat een felle reacties (issues??). Ik zeg nergens dat ik het niet wil erkennen. Ik vraag een mening geen vooroordeel.
Ik weet pas sinds enkele dagen dat ze het wil houden en zit zelf aan de andere kant van de evenaar..
Who the hell is Claudio?
maandag 11 juli 2011 om 13:43
quote:steef1981 schreef op 11 juli 2011 @ 13:41:
Doet er niet toe of je het dan verdient, want het leven is (helaas) niet eerlijk. Maar wel een eigen schuld dikke bult (hoe toepasselijk) verhaal want je had het kunnen voorkomen.
Who the hell is Claudio?
Doet er niet toe of je het dan verdient, want het leven is (helaas) niet eerlijk. Maar wel een eigen schuld dikke bult (hoe toepasselijk) verhaal want je had het kunnen voorkomen.
Who the hell is Claudio?
maandag 11 juli 2011 om 13:44
Ik denk dat het niet gaat om wat je 'verdient' maar dat je echt even op een rij moet zetten wat de gevolgen nu zijn van het feit dat zij zwanger is.
Dus kan zij je dwingen het kind te erkennen?
Als dat niet kan en je erkent het kind niet, hoe zit het dan precies, waar kan zij aanspraak op maken?
Kun je ook officieel afstand doen van het kind?
Is zij bereid het kind alleen op te voeden, aangezien jullie geen relatie hebben, nooit gehad ook, en jij naar het buitenland verhuist?
Dat soort vragen.
Dus kan zij je dwingen het kind te erkennen?
Als dat niet kan en je erkent het kind niet, hoe zit het dan precies, waar kan zij aanspraak op maken?
Kun je ook officieel afstand doen van het kind?
Is zij bereid het kind alleen op te voeden, aangezien jullie geen relatie hebben, nooit gehad ook, en jij naar het buitenland verhuist?
Dat soort vragen.
maandag 11 juli 2011 om 13:46
Ik vind dat je een morele verplichting hebt tegenover het kind.
Concreet: erkennen en een financiële bijdrage leveren.
Bezoekregeling zal lastig zijn als je inderdaad emigreert.
Maar imho heeft ieder kind het recht om te weten wie de vader is.
Wil je persé geen kind dan moet je vooraf afdoende maatregelen nemen.
Ik ben overigens een man.
Concreet: erkennen en een financiële bijdrage leveren.
Bezoekregeling zal lastig zijn als je inderdaad emigreert.
Maar imho heeft ieder kind het recht om te weten wie de vader is.
Wil je persé geen kind dan moet je vooraf afdoende maatregelen nemen.
Ik ben overigens een man.
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
maandag 11 juli 2011 om 13:49
Er zitten hier meerdere mensen in het buitenland, en anderen hebben misschien al vakantie, of lunch pauze ofzo.
Die hele kwestie over condooms kunnen we overslaan want dat maakt nu toch niks meer uit.
Ik denk doordat je schreef dat jij voorstander bent van abortus, dat vele er van uitgaan dat als het kindje wordt geboren, dat jij het dan niet wilt erkennen. Dat is dus niet zo?
Ja afvragen of je dit verdient?
Heeft dat zin denk je?
Ik snap dat jij niet zat te wachten op een kind. Misschien helemaal niet, misschien niet in zo'n situatie. Maar als je er voor het gemak gewoon eens vanuit gaat dat zij de waarheid spreekt. En echt dacht dat ze onvruchtbaar was. Kun je dan begrip opbrengen voor haar keus het kindje te houden?
Dat ze zwanger is geworden houdt niet in dat ze heeft gelogen.
Het kan wel.
Stel dat ze wel heeft gelogen. Tot een abortus kun je haar niet dwingen. Dus ze houdt het kindje. Kan jouw kindje er iets aan doen dat zijn/haar moeder heeft gelogen?
Ik denk dat je de boel even moet laten bezinken.
Oh en Claudio is iemand die veel stennis aan het schoppen is hier op het forum en om de haverklap nieuwe topics opent. Daardoor is iedereen telkens achterdochtig of een topic echt is of nep.
Die hele kwestie over condooms kunnen we overslaan want dat maakt nu toch niks meer uit.
Ik denk doordat je schreef dat jij voorstander bent van abortus, dat vele er van uitgaan dat als het kindje wordt geboren, dat jij het dan niet wilt erkennen. Dat is dus niet zo?
Ja afvragen of je dit verdient?
Heeft dat zin denk je?
Ik snap dat jij niet zat te wachten op een kind. Misschien helemaal niet, misschien niet in zo'n situatie. Maar als je er voor het gemak gewoon eens vanuit gaat dat zij de waarheid spreekt. En echt dacht dat ze onvruchtbaar was. Kun je dan begrip opbrengen voor haar keus het kindje te houden?
Dat ze zwanger is geworden houdt niet in dat ze heeft gelogen.
Het kan wel.
Stel dat ze wel heeft gelogen. Tot een abortus kun je haar niet dwingen. Dus ze houdt het kindje. Kan jouw kindje er iets aan doen dat zijn/haar moeder heeft gelogen?
Ik denk dat je de boel even moet laten bezinken.
Oh en Claudio is iemand die veel stennis aan het schoppen is hier op het forum en om de haverklap nieuwe topics opent. Daardoor is iedereen telkens achterdochtig of een topic echt is of nep.