vreemdgaan.

13-08-2012 08:00 445 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik zit al 5jaar in een goede relatie met mijn partner. We hebben een gezinnetje en dat werkt allemaal prima.

Enkel op seksueel vlak gaat het grondig mis. Ik kan de opwinding bij hem niet meer vinden, ik heb te vaak toegegeven zonder zin te hebben, dat seks meer als een verplichting tegenover hem is geworden. Hij brengt ook geen vernieuwing en geeft te weinig aandacht aan mij waardoor ik nooit echt genot kan hebben en na de seks met een leeg gevoel achterblijf. We hebben hier ook al uitgebreid over gepraat. Ik heb hem gezegd wat ik wel en niet graag heb maar toch blijft hij in het zelfde patroon bezig. Als er dan toch iets veranderd zat dit steeds uit mijn initiatief komen.

Ik vraag me dan ook af, ligt het misschien aan mij? Ben ik gewoon niet meer in staat om te genieten van seks.

Sinds kort is er een man op mijn pad gekomen waar ik wel een seksuele aantrekkingskracht voor voel. Maar verder ook niet meer. Wij hebben onlangs een keer seks gehad en die was op een totaal ander niveau dan die met mijn vaste partner. Ik weet dat mijn partner hier nooit iets van te weten mag komen, want hij zou het niet kunnen begrijpen. Dat mijn liefde voor hem totaal los staat van mijn lust tegenover de ander. Ook door te fantaseren over die andere man sta ik ook terug open om seks met mijn vaste partner te hebben. Maar ik blijf toch het gevoel hebben dat ik iets vreselijk heb gedaan, terwijl een deel van mij toch terug verlang naar die andere man. Kunnen jullie misschien jullie inzichten delen. Want ik voel me een emotionele puinhoop voor de moment.
Jij neemt tenminste je verlies, en erkent dat je fout bezig was. Dat vind ik heel wat.

Nog contact met je ex, of wil zij jou nooit meer spreken of zien?
Jawel hoor, contact is prima verder.
Dat is mooi.
quote:wovi12 schreef op 15 augustus 2012 @ 17:08:

[...]

is het zo moeilijk om je behoefte aan je partner voor te leggen dat dit geheim moet blijven ?

nogmaals er zijn een hele hoop mensen die een open relatie willen net zo goed als dat er een heleboel zijn die monogame relatie willen.

het maakt mij niet uit wat voor relatie vorm iemand wilt hebben als beide partners er achter staan is er geen enkel probleem.

bijna iedereen die trouwt maakt ook een afspraak om monogaam te zijn, dit is meestal een onderdeel van de trouw gelofte. is niet alleen dat er voor een open relatie afspraken gemaakt worden veel mensen spreken dit ook af in een monogame relatie.

Dat dit laatste voor velen nog steeds zo is, ligt aan eeuwenoude inprenting en milieu invloed. Die verander je natuurlijk niet in een handomdraai.

Behoeften bespreken is mooi, maar zolang exclusieve seks officieel als norm wordt voorgehouden zal de kans op gedonder blijven bestaan: gewoon omdat partners nu eenmaal niet altijd op dezelfde manier evolueren, of de ene er vroeger aan toe is dan de andere. Hoeft het dan te verwonderen dat gelieg en bedrieg en andere kommer en kwel zo vaak aan de orde zijn?
quote:enjoy73 schreef op 15 augustus 2012 @ 19:44:

[...]

Wel grappig dat ik je waarschijnlijk zo irriteer....maar ik wil je wederom bedanken voor een reactie die zijn doel niet bereikt!

Ik reageer hier trouwens niet voor of op jou (nu wel even ), maar in het algemeen.

Je zet jezelf erg goed op de kaart hier...stop ermee is mijn advies en lees, lees en lees!!!!!

Toedels!

Nee hoor, je irriteert me niet, maar ik vroeg waarom iemand die vreemd gaan niet kan houden van zijn/haar partner. Dat was een stelling waar jij van aangaf het er mee eens te zijn, en degene die op mijn vraag reageerde.

Je gaf aan dat je daarover niet kon oordelen, terwijl je er kort daarvoor aangaf dat je het met die stelling eens was. Dan mag ik daar toch conclusies uit trekken?
Ik denk ook dat een vreemdganger niet echt van zijn/haar partner houdt, want anders ga je niet vreemd. Het lijkt mij namelijk dat je bij vóórbaat al weet dat je je partner gaat kwetsen.

Ik heb het nog niet eens over morele afwegingen, als je van jezelf weet dat je libido zo hoog is dat je je niet in toom kunt houden, kun je er toch ook voor kiezen als single door het leven te gaan? Dan heb je niemand iets te verantwoorden. Maar dat zal de meesten waarschijnlijk niet "spannend" genoeg zijn, het gaat hen denk ik juist om de kick die het geeft om "verboden bezig te zijn". En dat is denk ik ook de reden dat sommigen het máánden vol proberen te houden. Eenmaal betrapt of opgebiecht is het minnaresje/de minnaar toch niet meer wat hij of zij eerst was.
quote:NYC schreef op 16 augustus 2012 @ 01:01:

Ik denk ook dat een vreemdganger niet echt van zijn/haar partner houdt, want anders ga je niet vreemd. Het lijkt mij namelijk dat je bij vóórbaat al weet dat je je partner gaat kwetsen.

Ik heb het nog niet eens over morele afwegingen, als je van jezelf weet dat je libido zo hoog is dat je je niet in toom kunt houden, kun je er toch ook voor kiezen als single door het leven te gaan? Dan heb je niemand iets te verantwoorden. Maar dat zal de meesten waarschijnlijk niet "spannend" genoeg zijn, het gaat hen denk ik juist om de kick die het geeft om "verboden bezig te zijn". En dat is denk ik ook de reden dat sommigen het máánden vol proberen te houden. Eenmaal betrapt of opgebiecht is het minnaresje/de minnaar toch niet meer wat hij of zij eerst was.Ik denk, dat jij te veel denkt, en te weinig hier van af weet...

Ik heb het nog niet eens over morele afwegingen, als je van jezelf weet dat je libido zo hoog is dat je je niet in toom kunt houden, kun je er toch ook voor kiezen als single door het leven te gaan? Dan heb je niemand iets te verantwoorden. Maar dat zal de meesten waarschijnlijk niet "spannend" genoeg zijn, het gaat hen denk ik juist om de kick die het geeft om "verboden bezig te zijn". En dat is denk ik ook de reden dat sommigen het máánden vol proberen te houden. Eenmaal betrapt of opgebiecht is het minnaresje/de minnaar toch niet meer wat hij of zij eerst was.

Ik zit zelf in een relatie die langer duurt dan 25 jaar (helemaal happy trouwens) maar merk ook dat wij periodes hebben van minder zin en level verschillen....waar dan ook door. Wij praten daar over zodat de partner weet van hoe of wat, maar niet in alle relaties gebeurt dat helaas.

Ik denk dat dat een heel belangrijk iets is.

Men wil elkaar op de een of andere manier niet voor het hoofd stoten door aan te geven dat ze meer behoefte hebben of andere behoeften, of nier meer levelen. En juist dat is essentieel is mijn mening.

Want ook die veranderen in een relatie. En ook hiervoor geldt praten met elkaar.

Ook lichamelijke ongemakken hebben wij meegemaakt (en nee helaas niet een hoofdpijn, maar vele malen erger), maar ook juist op die momenten is praten belangrijk ipv het bij een ander zoeken, want juist dat drijft je uit elkaar. Je kan niet meer terug, je hebt je partner verdriet gedaan met iets waar je voor jezelf vond dat het terecht was.

Ik ben van mening dat men tegenwoordig zo weinig moeite neemt om te vechten voor je relatie. Tja als je lui achterover gaat hangen kan je er op wachten dat het fout gaat.

Een relatie goed houden kost bulten energie en daar krijg je, als je de energie ervoor gebruikt, nog grotere bulten energie voor terug!
quote:Zeno2 schreef op 15 augustus 2012 @ 22:38:

[...]

Dat dit laatste voor velen nog steeds zo is, ligt aan eeuwenoude inprenting en milieu invloed. Die verander je natuurlijk niet in een handomdraai.

Behoeften bespreken is mooi, maar zolang exclusieve seks officieel als norm wordt voorgehouden zal de kans op gedonder blijven bestaan: gewoon omdat partners nu eenmaal niet altijd op dezelfde manier evolueren, of de ene er vroeger aan toe is dan de andere. Hoeft het dan te verwonderen dat gelieg en bedrieg en andere kommer en kwel zo vaak aan de orde zijn?

Ik kan je niet vertellen waarom ik me zo voel, maar ik voel me het prettigt in een monogame relatie.

sterker nog ik heb nog maar 1 sex partner gehad en dat is mijn vrouw en natuurlijk ben ik benieuwd hoe het met iemand anders zou zijn, maar nog nooit die behoefte gehad om dit ook te doen.

Iedereen is anders en heeft andere behoefte.

juist met je partner zou alles bespreekbaar moeten zijn Ik denk dat als de partners hier samen over praten er veel meer mogelijk is als dat ze denken.

dit heb ik hier al een aantal keer gelezen en dit geld ook voor mij.

Maar die keuze wordt ons ontnomen omdat de vreemganger alleen aan zich zelf denkt en niet wat de eventuele behoefte van de partner is.

lijkt mij toch ook dat jij liever in een open relatie zit waar je eerlijk tegenover je partner kunt zijn dan al die geheimen te hebben, of geeft dit juist een extra kix ?
@ enjoy erg mooie post sluit ik me helemaal bij aan.

ik denk dat er veel minder relatie problemen zouden zijn als men met elkaar in gespek blijft.

Ik denk dat dit een verkeerde denkpiste is. De meeste vreemdgangers die het stiekem doen, kwetsen eigenlijk hun partner helemaal niet, want de partner weet van niets.

Het is heel gemakkelijk hoor, om te stellen dat je zoiets dan maar in je relatie moet bepsreekbaar maken, dat je eventueel je relatie open moet trekken als je niet monogaam bent, dat je beter kan gaan swingen dan gewoon vreemdgaan, enz. Je loopt dan wel ff gemakkelijk voorbij aan het gegeven dat slechts een minuscule minderheid van de bevolking zoiets bespreekbaar vindt. Dus blijft er alleen de stiekeme weg voor velen. En dat loopt natuurlijk fout zodra het uitkomt (wat absoluut niet altijd gebeurt) of zodra er in de (aanvankelijk seks)relatie dan toch te sterke gevoelens komen kijken.

Nogmaals, ik pleit er niet voor, maar ik probeer te begrijpen :-)
quote:enjoy73 schreef op 16 augustus 2012 @ 08:46:

[...]

Ik ben van mening dat men tegenwoordig zo weinig moeite neemt om te vechten voor je relatie. Tja als je lui achterover gaat hangen kan je er op wachten dat het fout gaat.

Een relatie goed houden kost bulten energie en daar krijg je, als je de energie ervoor gebruikt, nog grotere bulten energie voor terug!

Zo!

En ik maar denken dat jij alleen een lekkere bibs hebt.

Goeie post!
quote:jaakds schreef op 16 augustus 2012 @ 09:55:

De meeste vreemdgangers die het stiekem doen, kwetsen eigenlijk hun partner helemaal niet, want de partner weet van niets. Als je dingen verborgen houdt voor je partner ben je al fout bezig. Je schaadt hiermee wederzijdse afspraken en het vertrouwen wat je partner in je heeft, of het nu uitkomt of niet. Vreemdgangers hebben geen respect voor hun partner. Ze beslissen eenzijdig dat zijzelf niet meer monogaam hoeven zijn, dwars tegen de afspraken in die ze met hun partner hebben gemaakt. De vreemdganger is zo arrogant dat hij/zij meent het leven van zijn/haar partner te kunnen bepalen; hij/zij ontneemt zijn of haar partner de mogelijkheid om op basis van alle relevante informatie beslissingen over zijn of haar leven te nemen en eventueel niet samen te willen zijn met een niet-monogame partner. Dat is gewoon zwaar respectloos. En waar geen respect is kan geen echte liefde zijn.
quote:jaakds schreef op 16 augustus 2012 @ 09:55:

[...]

Ik denk dat dit een verkeerde denkpiste is. De meeste vreemdgangers die het stiekem doen, kwetsen eigenlijk hun partner helemaal niet, want de partner weet van niets.

Nee, ik denk dat daar bewust (lang) mee gewacht wordt. Stel je de volgende situaties maar eens voor, wat iemand tegen je zegt:

- Ik ben niet helemaal meer gelukkig in onze relatie, ik wil praten/een pauze/een break."

- "Ik ben gisteren met een ander naar bed geweest."

- "Ik heb al 10 jaar een minnares." > soms laten mensen het zelfs zover komen dat ze de partner er zelf achter laten komen...

Dat laatste is toch véél pijnlijker dan het eerste? Terwijl er voor je bij stap 3 bent, al een stap 1 en 2 zijn vooraf gegaan. Ik kan dat echt niet anders zien dan een spanning opbouwen om de klap extra hard te laten aankomen.

quote:Het is heel gemakkelijk hoor, om te stellen dat je zoiets dan maar in je relatie moet bepsreekbaar maken, dat je eventueel je relatie open moet trekken als je niet monogaam bent, dat je beter kan gaan swingen dan gewoon vreemdgaan, enz. Je loopt dan wel ff gemakkelijk voorbij aan het gegeven dat slechts een minuscule minderheid van de bevolking zoiets bespreekbaar vindt.

Natuurlijk is het niet fijn om te horen dat je partner niet meer gelukkig is met jou, de relatie, behoefte heeft aan meer spanning of zich aangetrokken voelt tot anderen, maar als je een relatie hebt samen, dan is het toch ook de bedoeling dat je er samen uitkomt? Dat de ander (die anders bedrogen wordt) ook nog een keuze heeft? Het kan de break van díe relatie zijn, maar ze zijn dan wel allebei vrij om hun leven opnieuw vorm te geven op een manier die ze zelf willen.

quote:Dus blijft er alleen de stiekeme weg voor velen. En dat loopt natuurlijk fout zodra het uitkomt (wat absoluut niet altijd gebeurt) of zodra er in de (aanvankelijk seks)relatie dan toch te sterke gevoelens komen kijken.

Dat zou impliceren dat iets stiekem doen makkelijker is dan praten. En het lijkt mij sterk dat dat zo is...

Tenzij mensen dus juist kicken op het feit dát ze stiekem kunnen doen. Voor hen is een open relatie/leven als single met vrijblijvende seks etc. dus geen optie, omdat het er niet voor zorgt dat ze iets 'stiekem' kunnen doen.
quote:trotter schreef op donderdag 16 augustus 2012 10:09 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="jaakds in "vreemdgaan."" class="messagelink">jaakds schreef op 16 augustus 2012 @ 09:55</a>:</b>

De meeste vreemdgangers die het stiekem doen, kwetsen eigenlijk hun partner helemaal niet, want de partner weet van niets. </div></blockquote>Als je dingen verborgen houdt voor je partner ben je al fout bezig. Je schaadt hiermee wederzijdse afspraken en het vertrouwen wat je partner in je heeft, of het nu uitkomt of niet. Vreemdgangers hebben geen respect voor hun partner. Ze beslissen eenzijdig dat zijzelf niet meer monogaam hoeven zijn, dwars tegen de afspraken in die ze met hun partner hebben gemaakt. De vreemdganger is zo arrogant dat hij/zij meent het leven van zijn/haar partner te kunnen bepalen; hij/zij ontneemt zijn of haar partner de mogelijkheid om op basis van alle relevante informatie beslissingen over zijn of haar leven te nemen en eventueel niet samen te willen zijn met een niet-monogame partner. Dat is gewoon zwaar respectloos. En waar geen respect is kan geen echte liefde zijn. +1
quote:wovi12 schreef op 16 augustus 2012 @ 09:01:

[...]

Ik kan je niet vertellen waarom ik me zo voel, maar ik voel me het prettigt in een monogame relatie.

sterker nog ik heb nog maar 1 sex partner gehad en dat is mijn vrouw en natuurlijk ben ik benieuwd hoe het met iemand anders zou zijn, maar nog nooit die behoefte gehad om dit ook te doen.

Iedereen is anders en heeft andere behoefte.

juist met je partner zou alles bespreekbaar moeten zijn Ik denk dat als de partners hier samen over praten er veel meer mogelijk is als dat ze denken.

dit heb ik hier al een aantal keer gelezen en dit geld ook voor mij.

Maar die keuze wordt ons ontnomen omdat de vreemganger alleen aan zich zelf denkt en niet wat de eventuele behoefte van de partner is.

lijkt mij toch ook dat jij liever in een open relatie zit waar je eerlijk tegenover je partner kunt zijn dan al die geheimen te hebben, of geeft dit juist een extra kix ?

Dat is een legitieme voorkeur, een kwestie van persoonlijke smaak en smaak is iets wat je niet kunt, en ook niet hoeft uit te leggen.

En inderdaad zou alles met je partner bespreekbaar moeten zijn - alleen loopt dat niet altijd van een leien dakje. Begrijpelijk, omdat we door onze opvoeding nu eenmaal in het huwelijk gestapt zijn met de gedachte dat onze partner voortaan de enige zal zijn met wie we nog seks zullen hebben... en omgekeerd.

Precies die voor de meesten toch tegennatuurlijke gedachte kan voor heel wat onvrede en frustratie en zorgen… met relatieproblemen en vreemdgaan als mogelijk gevolg. Uit eigen ervaring weet ik hoe kwetsend dat kan zijn, maar anderzijds heeft het me laten beseffen dat dit gedrag grotendeels zou vermeden worden mocht de opvatting het halen dat een huwelijk geen seksuele exclusiviteitsrechten mag inhouden.

Wat die kicks betreft: buitenechtelijke seks zou dan niet meer in het geheim moeten plaatsvinden waardoor de aantrekkingskracht van het verbodene ook niet meer zou bestaan… een mogelijke heropleving van seksuele monogamie als eindresultaat is dus niet eens uit te sluiten.
komt ook nog eens bij dat er ook een hele hoop vreemdgangers zijn die helemaal niet willen dat hun partner ook iemand anders heeft.

en dus helemaal geen open relatie willen

en de eerste optie is veruit de beste, op dat moment is het vertrouwen nog niet geschaad.

en het vertrouwen terug krijgen in je partner is vele malen moeilijker dan om sex te krijgen
Dus eigenlijk kun je nooit weten of je met een 'vreemdganger' te maken hebt. Degene die behoefte heeft aan de spanning en/of seks buiten de deur gaat dit dus nooit (in het begin) opbiechten omdat hij of zij daarmee alle spanning voor zichzelf teniet doet.

De aantrekkingskracht zit hem waarschijnlijk niet zozeer in de seks/in de ander, maar puur in het feit dat hij of zij aan het bedriegen is. Ik denk dat ik het op deze manier zie. Het heeft dus ook nog iets met macht te maken, want de partner is waarschijnlijk ook in de veronderstelling (en wordt in de veronderstelling gelaten) dat zijn of haar partner ook van het monogame type is.
@nyc als ik naar mijn eigen situatie kijk denk ik niet dat mijn vrouw in het begin een vreemdganger was.

na 17 jaar is ze iemand tegen gekomen die haar wel weer een spanning kon geven waar ze op dat moment geen weerstand aan kon bieden.

Dus in het begin van onze relatie was er niks op te biechten, en daarna was ik er zelf al achter omdat ik mijn vrouw goed ken en meteen merkte dat er iets aan de hand was.
quote:shahien schreef op 14 augustus 2012 @ 09:19:

Mijn mening is niet vreemd gaan je relatie is goed behalve seks , wie zegt dat je met en ander man waar jij beter seks kan hebben dat je ook goede relatie mee heb ? Dat blijft en vraag

Wie zegt dat je een relatie wil met degene waarmee je sekst? Veel vreemdgangers hebben alleen seks om de seks, een keer een ONS met iemand, waar je verder nooit meer mee om gaat. Andere vreemdgangers hebben puur en alleen een seksuele relatie met diegene, zonder dat ze hun vaste partner willen inruilen voor deze seksert...

quote:enjoy73 schreef op 15 augustus 2012 @ 09:25:

Je kan ook nog kiezen om samen te swingen, hier beleef je samen spannende momenten. Je weet van elkaar wat je doet en je ziet het ook (kan ook in aparte kamers als je het niet wilt zien)....niets geen stiekems of bedrog en toch samen.

Daar kan lang niet iedereen voor kiezen... Wat als je partner gewoon een laag libido heeft, geen ander wil, etc?

Ik schrik er soms van hoe makkelijk er wordt gezegd dat je dan maar weg moet gaan. Een relatie van 20, 25 jaar gooi je niet zomaar weg. Zeker niet als er ook kinderen in het spel zijn.

Wij hebben er overigens lang geleden al afspraken over gemaakt: als je ooit eenmalig vreemd gaat, hou dan alsjeblieft je mond, doe het niet met iemand uit de directe omgeving en zorg dat de ander het nooit te weten komt...
quote:vaintje schreef op 16 augustus 2012 @ 11:30:

[...]

[...]

Daar kan lang niet iedereen voor kiezen... Wat als je partner gewoon een laag libido heeft, geen ander wil, etc?

Ik schrik er soms van hoe makkelijk er wordt gezegd dat je dan maar weg moet gaan. Een relatie van 20, 25 jaar gooi je niet zomaar weg. Zeker niet als er ook kinderen in het spel zijn.

Mijn partner wilde dat dus ook niet, ze was wel lief genoeg om het te proberen, maar het paste dus echt niet bij haar.

Het is geen weggooien vind ik. Het is eerder genoeg liefde voelen om een ander werkelijk de waarheid te vertellen, en daar dan consequenties aan verbinden.

Ik hou nog steeds van mijn ex, dat zal ook wel zo blijven denk ik.

Helaas was ik niet mans genoeg om haar op te biechten dat ik het gewoon niet kon, monogamie.

Resultaat (zoals zo vaak) toch einde relatie en mijn ex heel veel pijn gedaan.

Helaas leer je al doende in het leven..
Ik zie het ook niet als weggooien. Zelf zou ik het juist wel willen weten, omdat je dan de keuze tenminste kan maken; of dat de keuze is om te breken, te vergeven, of de behoefte aan spanning op een andere manier op te lossen, dat zal voor een ieder verschillen.

Overspel, op welke manier dan ook, of het nu gaat puur om de seks, of omdat iemand verliefd is geworden op een ander, het heeft hoe dan ook te maken met spanning, het voeden van een spanningsbehoefte. Zelfs wanneer iemand het eigenlijk niet wil of geen weerstand kan bieden, ik denk dat er aan het flirten/zoenen/vrijen/neuken etc. een bepaald spanningsgevoel is vooraf gegaan.
quote:enjoy73 schreef op 16 augustus 2012 @ 08:46:

[...]

I

Wie denk jij dat je bent dat je over andermans relatie kan oordelen of zelfs maar een mening mag hebben. Heb jij kijk in ieders relatie? Ken jij alle verhalen va gescheiden mensen (en nee, dan heb ik het wederom niet over mezelf want dat doet totaal niet ter zake). Ik vind het nogal wat wat je hier neerpent.

Vroeger scheidde men niet want dat was een schande. Liever bleef men stik ongelukkig bij elkaar in een relatie die allang al dood was terwijl men elkaar liever het keeltje had dichtgeknepen. Wordt het niet eens tijd je referentiekader uit te breiden ipv constant te jubelen over "bij ons is het zo dus moet het bij iedereen maar zo zijn"?
Rustig Rooss!!

Het stukje begint met: "Ik ven van mening dat"....
Er zijn hier een beetje te veel mensen die hun stukjes tekst met die zin beginnen Stout.. en 9 van de 10 x zijn dat mensen die geen idee hebben waarover ze spreken..

Hoe kun je dan een mening hebben.. ?

of "Ik denk.." dat is ook zo'n mooie...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven