vreemdgaan.

13-08-2012 08:00 445 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik zit al 5jaar in een goede relatie met mijn partner. We hebben een gezinnetje en dat werkt allemaal prima.

Enkel op seksueel vlak gaat het grondig mis. Ik kan de opwinding bij hem niet meer vinden, ik heb te vaak toegegeven zonder zin te hebben, dat seks meer als een verplichting tegenover hem is geworden. Hij brengt ook geen vernieuwing en geeft te weinig aandacht aan mij waardoor ik nooit echt genot kan hebben en na de seks met een leeg gevoel achterblijf. We hebben hier ook al uitgebreid over gepraat. Ik heb hem gezegd wat ik wel en niet graag heb maar toch blijft hij in het zelfde patroon bezig. Als er dan toch iets veranderd zat dit steeds uit mijn initiatief komen.

Ik vraag me dan ook af, ligt het misschien aan mij? Ben ik gewoon niet meer in staat om te genieten van seks.

Sinds kort is er een man op mijn pad gekomen waar ik wel een seksuele aantrekkingskracht voor voel. Maar verder ook niet meer. Wij hebben onlangs een keer seks gehad en die was op een totaal ander niveau dan die met mijn vaste partner. Ik weet dat mijn partner hier nooit iets van te weten mag komen, want hij zou het niet kunnen begrijpen. Dat mijn liefde voor hem totaal los staat van mijn lust tegenover de ander. Ook door te fantaseren over die andere man sta ik ook terug open om seks met mijn vaste partner te hebben. Maar ik blijf toch het gevoel hebben dat ik iets vreselijk heb gedaan, terwijl een deel van mij toch terug verlang naar die andere man. Kunnen jullie misschien jullie inzichten delen. Want ik voel me een emotionele puinhoop voor de moment.
quote:trotter schreef op 15 augustus 2012 @ 12:13:

[...]

Jij meldt je speciaal aan op een forum om te vertellen dat je wel eens vreemdgaat? Ik geloof er niks van dat je van je partner houdt. In mijn wereld belazer en bedrieg je iemand waar je van houdt niet. Dat vind ik namelijk compleet respectloos. En ik gok dat je partner daar wel eens net zo over zou kunnen denken als ik. Zo'n leukeman ben je dus niet.

Als het je puur om de spanning van een keer een ander gaat, waarom stel je dan niet eens voor om te gaan swingen, of om een open relatie te beginnen? Misschien wil je partner ook wel eens met een échtleukeman neuken.Eensch!
Ik zie niet in wat er "smerig" aan is. Mijn ding is het ook niet, maar niet om die reden.

Ik vind het smeriger als iemand vreemdgaat.....
hahaha Mopsie...ik denk dat zij de andere "smerig" bedoelt, maar ik kan het idd fout hebben.
quote:wovi12 schreef op 15 augustus 2012 @ 11:43:

@ zeno2

Gelukkig wel. Maar het streefdoel blijft dat relaties principieel "open" zouden moeten zijn.

Hoezo zou het streefdoel moeten zijn dat alle relaties open zouden moeten zijn, dit is iets wat jij vind maar ik niet en iemand anders heeft er vast weer een andere mening over.

is het zo moeilijk om met je partner(s) af te spreken wat voor relatie je samen wilt hebben.

niemand vind het een probleem als je wilt swingen open relatie of wat dan ook waar jij en je partner(s) behoefte aan hebben.

maar waar wel een probleem van gemaakt wordt is het gelieg en bedrieg wat vaak plaatsvind. maak gewoon afspraken waarbij iedereen zich lekker bij vind.Allemaal best hoor... maar als relaties/huwelijken vanaf het begin automatisch open zouden zijn, dan hoef je daarover geen afspraken te maken want dan valt niemand nog over een avontuurtje en heeft niemand nog behoefte aan gelieg en bedrieg.
quote:Zeno2 schreef op 15 augustus 2012 @ 14:18:

[...]

Allemaal best hoor... maar als relaties/huwelijken vanaf het begin automatisch open zouden zijn, dan hoef je daarover geen afspraken te maken want dan valt niemand nog over een avontuurtje en heeft niemand nog behoefte aan gelieg en bedrieg.

Dat lijkt mij helemaal niets!

Ik wil toch een bepaalde exclusiviteit..... en daaronder valt ook het "niet rommelen met anderen zonder mijn medeweten"
Dus als je swingt, en daardoor seks hebt met anderen, kun je wel van je partner houden, maar zodra je seks hebt met een ander waar je partner niet van weet, is het onmogelijk om van je partner te houden?

Leg eens uit...
Het gaat mij niet om houden van...dat kan prima als je vreemdgaat volgens jullie, daar kan ik niet over oordelen, geen ervaring mee gelukkig.

Mij gaat het om respect en dat doorbreek je niet als je van iemand houdt.
Klopt. Het gaat namelijk niet om de seks, maar om hoe je je partner behandelt. 'Houden van' heeft voor mij alles te maken met eerlijkheid en respect. Vreemdgaan is verre van eerlijk of respectvol naar je partner. Ik vind het dus een heel vreemde vorm van 'liefde' als mensen hun partner bedriegen, geheimen voor hun partner hebben of tegen hun partner liegen. Als je echt van je partner houdt en hem/haar respecteert dan ga je niet vreemd, dan beschaam je het vertrouwen van je partner niet, dan zet je de band met je partner niet op het spel voor seks. En als je wel vreemdgaat zit de liefde blijkbaar niet zo diep.
quote:Zeno2 schreef op 15 augustus 2012 @ 14:18:

[...]

Allemaal best hoor... maar als relaties/huwelijken vanaf het begin automatisch open zouden zijn, dan hoef je daarover geen afspraken te maken want dan valt niemand nog over een avontuurtje en heeft niemand nog behoefte aan gelieg en bedrieg.

is het zo moeilijk om je behoefte aan je partner voor te leggen dat dit geheim moet blijven ?

nogmaals er zijn een hele hoop mensen die een open relatie willen net zo goed als dat er een heleboel zijn die monogame relatie willen.

het maakt mij niet uit wat voor relatie vorm iemand wilt hebben als beide partners er achter staan is er geen enkel probleem.

bijna iedereen die trouwt maakt ook een afspraak om monogaam te zijn, dit is meestal een onderdeel van de trouw gelofte. is niet alleen dat er voor een open relatie afspraken gemaakt worden veel mensen spreken dit ook af in een monogame relatie.
quote:trotter schreef op 15 augustus 2012 @ 16:33:

Klopt. Het gaat namelijk niet om de seks, maar om hoe je je partner behandelt. 'Houden van' heeft voor mij alles te maken met eerlijkheid en respect. Vreemdgaan is verre van eerlijk of respectvol naar je partner. Ik vind het dus een heel vreemde vorm van 'liefde' als mensen hun partner bedriegen, geheimen voor hun partner hebben of tegen hun partner liegen. Als je echt van je partner houdt en hem/haar respecteert dan ga je niet vreemd, dan beschaam je het vertrouwen van je partner niet, dan zet je de band met je partner niet op het spel voor seks. En als je wel vreemdgaat zit de liefde blijkbaar niet zo diep.Mee eens, vooral wat die band betreft. Ik denk dat als je je relatie op het spel zet door vreemdgaan, wetende dat als het uitkomt je je partner kwijtraakt, het niet echt een diepe band kan zijn. Mij was het ergste dat mij kon overkomen, hem kwijtraken. Dan ga ik dus niet liegen en bedriegen, lijkt me logisch. Als ik wel die behoefte zou hebben (alleen in geval van verliefdheid), dan zou ik dit direct bespreken. En dan zien hoe het uitpakt. Geen partner verbreekt een relatie als de ander verliefd wordt, want daar kan geen mens wat aan doen. Het is wat je ermee doet; en dat gebeurt altijd stiekem. Onvolwassen gedrag, want je gaat voor je eigen, primaire, dierlijke behoefte. Dat terwijl wij mensen toch ook een ratio hebben.
anoniem_36142 wijzigde dit bericht op 15-08-2012 18:18
Reden: aanvulling
% gewijzigd
quote:Julus schreef op woensdag 15 augustus 2012 18:15 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="trotter in "vreemdgaan."" class="messagelink">trotter schreef op 15 augustus 2012 @ 16:33</a>:</b>

Klopt. Het gaat namelijk niet om de seks, maar om hoe je je partner behandelt. 'Houden van' heeft voor mij alles te maken met eerlijkheid en respect. Vreemdgaan is verre van eerlijk of respectvol naar je partner. Ik vind het dus een heel vreemde vorm van 'liefde' als mensen hun partner bedriegen, geheimen voor hun partner hebben of tegen hun partner liegen. Als je echt van je partner houdt en hem/haar respecteert dan ga je niet vreemd, dan beschaam je het vertrouwen van je partner niet, dan zet je de band met je partner niet op het spel voor seks. En als je wel vreemdgaat zit de liefde blijkbaar niet zo diep.</div></blockquote>Mee eens, vooral wat die band betreft. Ik denk dat als je je relatie op het spel zet door vreemdgaan, wetende dat als het uitkomt je je partner kwijtraakt, het niet echt een diepe band kan zijn. Mij was het ergste dat mij kon overkomen, hem kwijtraken. Dan ga ik dus niet liegen en bedriegen, lijkt me logisch. Als ik wel die behoefte zou hebben (alleen in geval van verliefdheid), dan zou ik dit direct bespreken. En dan zien hoe het uitpakt. Geen partner verbreekt een relatie als de ander verliefd wordt, want daar kan geen mens wat aan doen. Het is wat je ermee doet; en dat gebeurt altijd stiekem. Onvolwassen gedrag, want je gaat voor je eigen, primaire, dierlijke behoefte. Dat terwijl wij mensen toch ook een ratio hebben. +1
Wovit, die trouwgelofte blijkt vaak ook maar een wassen neus. Ik vind het eigenlijk nergens over gaan, als je nagaat dat een groot deel van de mensen niet doen aan "in voor- en tegenspoed". Eigenlijk zou je helemaal niet moeten trouwen/relatie aan moeten gaan als je toch niet van plan bent om eerlijk en respectvol te zijn. Blijf dan single, want dan hoef je anderen geen pijn te doen.

Heel egoistisch; wel willen trouwen, maar vervolgens doen waar je zin in hebt én dus niet single willen blijven. Blijkbaar vinden mensen het lastig om het niet allebei te willen; een vaste relatie (veiligheid) en een minnaar of minnares (spanning, aandacht, extra sex). Egoistische keuze, hoe je het ook bekijkt.

Ik heb veel respect voor degenen die verliefd worden binnen een huwelijk, en dit gelijk vertellen en direct te kiezen. Ook al betekent dat einde huwelijk. Ik zou enorm veel respect voor mijn ex hebben gehad, als hij dit zo gedaan had. Nu vind ik hem vooral egoistisch, sneu en iemand zonder normen en waarden. Ik gok zomaar dat hij het niet leuk vindt dat ik hem zo zie, maar zo is hij wel. En dat mag hij de rest van zijn leven mee dealen. Net als ik.
quote:enjoy73 schreef op 15 augustus 2012 @ 16:30:

Het gaat mij niet om houden van...dat kan prima als je vreemdgaat volgens jullie, daar kan ik niet over oordelen, geen ervaring mee gelukkig.

Mij gaat het om respect en dat doorbreek je niet als je van iemand houdt.

oh, dus jij bent het "Eensch" met posts waar je het eigenlijk helemaal niet mee eens bent.

Duidelijk...
Wat ik altijd erg bijzonder heb gevonden - en wellicht kan iemand dit verklaren- is dat mijn ex de vreemdganger altijd over alles heel eerlijk was. Dat waardeerde ik altijd zo, zo stond hij ook bekend bij anderen. En dan toch lange tijd een affaire erop nahouden. De grootste leugen by far, die alle voorgaande eerlijkheid teniet deed in 1 verwoestende klap. Zonde zeg. Alle credits verspeeld van de voorgaande jaren. Zou hij zelf niet enorm balen van dit imagoscheurtje?
quote:Sensual_D schreef op 15 augustus 2012 @ 18:23:

[...]

oh, dus jij bent het "Eensch" met posts waar je het eigenlijk helemaal niet mee eens bent.

Duidelijk...Sense, waarom zet jij toch zo vaak in de aanval in tegenwoordig?
quote:Sensual_D schreef op 15 augustus 2012 @ 18:23:

[...]

Duidelijk...

Wel grappig dat ik je waarschijnlijk zo irriteer....maar ik wil je wederom bedanken voor een reactie die zijn doel niet bereikt!

Ik reageer hier trouwens niet voor of op jou (nu wel even ), maar in het algemeen.

Je zet jezelf erg goed op de kaart hier...stop ermee is mijn advies en lees, lees en lees!!!!!

Toedels!
quote:Mopsie41 schreef op 15 augustus 2012 @ 18:49:

[...]

Sense, waarom zet jij toch zo vaak in de aanval in tegenwoordig?

Laat het gaan Mopsie...win je nooit!

Gewoon lekker op topic reageren,hebben we veel meer aan.
quote:Julus schreef op 15 augustus 2012 @ 18:26:

Wat ik altijd erg bijzonder heb gevonden - en wellicht kan iemand dit verklaren- is dat mijn ex de vreemdganger altijd over alles heel eerlijk was. Dat waardeerde ik altijd zo, zo stond hij ook bekend bij anderen. En dan toch lange tijd een affaire erop nahouden. De grootste leugen by far, die alle voorgaande eerlijkheid teniet deed in 1 verwoestende klap. Zonde zeg. Alle credits verspeeld van de voorgaande jaren. Zou hij zelf niet enorm balen van dit imagoscheurtje?

Ik denk idd dat de persoon die iemand bedriegt achteraf spijt voelt maar dit nooit zal toegeven....en ja hoe gek ook, ik snap het ook nog.

Hij moet er idd mee dealen en zal 'm altijd achtervolgen, dat is zijn afscheidscadeautje.

Mocht hij er geen last van hebben, dan mag jij weer blij zijn dat hij uit je leven is!
quote:enjoy73 schreef op 15 augustus 2012 @ 19:48:

[...]

Ik denk idd dat de persoon die iemand bedriegt achteraf spijt voelt maar dit nooit zal toegeven....en ja hoe gek ook, ik snap het ook nog.

Hij moet er idd mee dealen en zal 'm altijd achtervolgen, dat is zijn afscheidscadeautje.

Daar kun je inderdaad verdomd veel last van hebben ja.

Als in direct op dat moment en de jaren er na..

Mijn ex schopte mij (volkomen terecht) het huis uit, en weigerde familie en vrienden uit te leggen wat er aan de hand was.

Haar familie belde mij om te vragen of ik het wist.

Ben ik met lood in mijn schoenen naar al die mensen gegaan om het uit te leggen.

Heb me nog nooit zo klein gevoeld.

Vandaar ook dat ik met enige zekerheid roep dat ik zoiets nooit meer laat gebeuren.

Als een relatie monogaam dreigt te worden leg ik dus maar eerlijk uit wat het probleem is en ga weer als single verder.
quote:stout1975 schreef op 15 augustus 2012 @ 19:51:

[...]

Mijn ex schopte mij (volkomen terecht) het huis uit, en weigerde familie en vrienden uit te leggen wat er aan de hand was.

Ben ik met lood in mijn schoenen naar al die mensen gegaan om het uit te leggen.

Vandaar ook dat ik met enige zekerheid roep dat ik zoiets nooit meer laat gebeuren.

Als een relatie monogaam dreigt te worden leg ik dus maar eerlijk uit wat het probleem is en ga weer als single verder.

Ja het is en blijft moeilijk soms.....ik vind het knap dat je het zo hebt opgelost en nog steeds eerlijk bent.

Mag ik je vragen of jij het met de regel " eens een vreemdganger, altijd een vreemdganger" eens bent, of dat je je er in kan vinden?

Je hoort dit vaak nl. Ik heb het in mijn omgeving ook meegemaakt, maar gewoon even nieuwsgierig omdat jij er zo eerlijk op reageert.
quote:enjoy73 schreef op 15 augustus 2012 @ 19:48:

[...]

Mocht hij er geen last van hebben, dan mag jij weer blij zijn dat hij uit je leven is!

Denk het ook niet, van dat toegeven. Want eigenlijk geef je dan toe dat je nieuwe liefje een fout was en dat je beter had moeten nadenken. En er last van hebben zal ik ook nooit weten, ik denk dat nieuwe liefje wel iets meekrijgt daarvan

Dat is dan weer stukje genoegdoening.
quote:stout1975 schreef op 15 augustus 2012 @ 19:51:

[...]

Ai..kan me voorstellen dat je je klein voelde. Maar ja, met je volle verstand je ergens ingestort, neem ik aan?

Dat laatste; respect!

Ik heb ex er trouwens ook uitgeschopt, maar iedereen die het wilde horen wist ervan
Volgens mij wel, maar dat komt niet omdat die mensen zonder moraal zijn of zo denk ik. Het vleesch is zwak... en de helft van mijn vrienden en vriendinnen hadden al lang weg moeten gaan bij hun partner, maar die kiezen er kennelijk voor om samen ongelukkig te zijn.

Ik ken erg veel mannen en vrouwen die wel eens een slippertje hebben, daar spijt van hebben, en het vervolgens in een dronken bui tóch trots aan mij opbiechten. Vreemd... Zij denken vanwege mijn voorkeur voor swingen waarschijnlijk dat ik dat leuk vind of zo.

In mijn geval denk ik dat het een gebrek aan talent voor monogamie is. Vooral het afspreken dat de relatie monogaam blijft is voor mij extreem benauwend.

In een relatie zou ik ruim voldoende kunnen hebben aan 4 keer per jaar naar een club en dan softswap.

Het is niet zozeer dat ik seks met anderen nodig heb, maar wel het spel en de spanning die daar vaak bij horen.
Enjoy, ik ben er bang voor. Maar er zijn mensen die verliefd werden, het liep uit de hand en die nooit meer zoiets willen meemaken. Die gaan dus eenmalig vreemd en hebben van de fout geleerd. Dan heeft een relatie nog best kans. Ik begrijp ook niet waarom je die ellende nog een keer zou willen, maar het gebeurt. Misschien om het af te leren?
quote:Julus schreef op 15 augustus 2012 @ 19:58:

[...]

Maar ja, met je volle verstand je ergens ingestort, neem ik aan?

Ja hoor, ik pik geen dronken vrouwen op in de kroeg, ten eerste vind ik dat geen uitdaging, en ten tweede ben ik meer een liefhebber van goede seks.

Geen dronken vluggertjes in een steegje voor mij.

Ik had veel contact met de dame in kwestie, en had wekenlang de tijd om me te bedenken.

Maar uiteindelijk dus niet gedaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven