Wat vinden jullie van wappen?

24-07-2007 23:23 2742 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben hier erg nieuwsgierig naar.

Doe je dit met zijn tweeen of altijd met andere mannen/vrouwen/stellen erbij.

Wat zijn jullie ervaringen? Positief? Negatief?

Wil dit waarschijnlijk binnenkort wel gaan doen :)
Alle reacties Link kopieren
dubbel
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
Alle reacties Link kopieren
doddie schreef op 27 maart 2008 @ 17:56:

goes je ziet alleen de ellende, de vele die er in recreatieve sfeer mee omgaan en niet op de ic eindigen zie je niet.

Ik heb ook een (ex verpleegkundige ic) vriendin die dit meemaakte en heel anti was. Nu gebruikt ze zelf al weer een paar jaar en er is nooit iets gebeurd.



Je zal ook mensen tegen komen op de ic ter gevolge van drank. Toch denk je dan toch ook niet dat iedereen op de ic terecht komt die een borrel drinkt in het weekeind?



Zo kennen wij talloze mensen die dus al jaren gebruiken en nog nooit in een ziekenhuis zijn geweest daardoor. Die er gewoon plezier aan beleven en het met beleid doen.



Mensen uit alle lagen van de bevolking.



Ghb en gbl. Gbl is nog minder goed te doseren. Ghb en gbl zijn vooral gevaarlijk in combi gebruik en in dosering. Het is dus zaak heel laag te beginnen en die grens op te zoeken die je dat gevoel geven. Beter te laag dan te hoog. Ook dan kun je te veel nemen maar niet zoveel dat je inderdaad op een ic terecht komt. Hooguit val je dan in een diepe slaap want het is een downer en je slaapt er ook heerlijk op.



gbl is slechter voor je maag denk ik. Mensen die gbl nemen hebben vaker last van maagzweren hoor ik vertellen. Aan andere kant is gbl weer niet verboden.



In de viva stond ooit een reactie van een meisje op een bericht uit de viva. Ze veroordeelde een man die het geweldig vond als een vrouw onder invloed was van ghb. Ze vroeg zich af wat er aan was om te vrijen met een vrouw die van de wereld was. Maar zo is ghb dus niet bedoeld het is juist de bedoeling dat je bij blijft en dat beide dus in die roese die extase voelen van het effect van ghb. Dan ben je dus nog bewust van wat er gebeurd en ervaren veel dat ze er enorm geil van worden. Ga je out dan is neuken met iemand die out is een vorm van verkrachting en dus strafbaar en walgelijk.



Maar het is zeker niet iets dat je zonder je er goed in te verdiepen moet gebruiken. Doseren is heel lastig. En ghb kan enorm verschillen in sterkte. Ik weet nog dat in spuiten en slikken er ooit aan fidemon 500 ml werd gegeven. Dat is een dosis waar ik van onderuit zou gaan omdat de ghb van ons dus blijkbaar veel sterker is.



En omdat je niet weet hoe sterk het is is het heel link. Moet je wel heel voozichtig er mee zijn Moet je het nooit combineren met alcohol want die combi maakt dat veel op de ic komen en dat er dode van komen (lees daarvoor ook maar de richtlijnen over partydrugs het is vooral de combi alcohol die zo gevaarlijk is)



Neem ruimte tussenpose voor je weer neemt van zeker 1 1/2 uur. Liever nog langer maar nooit korter. Neem nooit bij als je niets voelt maar wacht zeker tot die tijd verstreken is anders kun je het gaan stapelen en over doseren. Start laag, liever niets voelen dan te veel. Kijk wat ervaren gebruikers nemen van een zelfde flesje ghb vergelijk gewicht en pas die dosering aan. Ga daar liever nog iets onder zitten.



Veel gedoe zonder meer maar het is nu eenmaal geen limonade en doe je het niet dan krijg je inderdaad de ellende die Goes meemaakt op haar werk.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
Alle reacties Link kopieren
de gevaren waar jullie op wijzen zijn er ook . De psychologische gevolgen, het combi gebruik, niet met mate er mee omgaan enz.



De mensen in onze kring zijn wat ouder. Toch wel boven de 30. Ik denk dat je dan wel al weet dat je niet gevoelig bent voor psychologisch schommelingen. Weet dat je niet verslavingsgevoelig bent.. En we laten pillen altijd testen, dus geen rommel.



Dat criminaliteit er mee in stand wordt gehouden komt omdat het illegaal is integenstelling tot tabac en drank. Toch liggen er meer mensen in het ziekenhuis ten gevolge van hun roken en drank gebruik dan van bv deze drugs.



Zou het legaal zijn zou er ook meer controle op zijn. En dat zou ik alleen maar toejuigen. Ik vind het nog steeds oneerlijk dat je je blijkbaar wel kapot mag roken en zuipen maar dat ik niet mijn onverstandige keuze mag maken. Met mate en op late leeftijd. Met me er goed in verdiepen en rekening houden met zaken die het nog gevaarlijker maken. We vermeiden dus te grote risico's maar weten dat het zeker niet verstandig is.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
Alle reacties Link kopieren
(excuus voor post van 17.56 ik wilde veranderen maar heb per ongeluk gequote)
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
Alle reacties Link kopieren
doddie schreef op 27 maart 2008 @ 18:03:

Ik vind het nog steeds oneerlijk dat je je blijkbaar wel kapot mag roken en zuipen maar dat ik niet mijn onverstandige keuze mag maken. Met mate en op late leeftijd. Met me er goed in verdiepen en rekening houden met zaken die het nog gevaarlijker maken. We vermeiden dus te grote risico's maar weten dat het zeker niet verstandig is.




Nou, hier ben ik het hartgrondig mee eens.

Het kromme van alcohol is dat het sociaal zo geaccepteerd is. Alcohol is echt een sluipmoordenaar en wordt enorm onderschat, dat ben ik helemaal met je eens. Belachelijk dat dat blijkbaar wel mag... En vergis je niet, oorzaak drank zie ik meer dan oorzaak verkeerd pilletje... Veeeeel meer.
Ik werk ook op een intensive care én op spoedopvang. Heb veel gezien en veel mensen uit de shit gehaald, net als jij Goes.

Ik heb ook alcoholisten met een kapot gedronken lever en slokdarmbloedingen uit de shit gepobeerd te trekken, veel overleden daarna toch. Ik heb verstokte rokers zien doodbloeden aan een longbloeding. Junks heb ik zien creperen. Nou, zo kan ik nog wel even doorgaan. Van de partydrugs ook veel foute dingen gezien. Met name bij jongeren die hele nachten doorgaan en van alles door elkaar gebruiken. Onverantwoord.

En toch ben ik ook af en toe, paar keer per kwartaal aan de drugs. Ik rook niet en drink weinig. Tja.

(Ik ben niet zo van de pillen, bij mij vallen ze niet zo lekker. Maar ghb is heerlijk, af en toe.)
Alle reacties Link kopieren
Oe...wilde ik reageren zie ik alleen maar negatieve verhalen over drank en drugs.



Anyway...ik zou zooooooooooooo graag een keertje wappen, gezellig na een feestje met mijn lief het bed in duiken en dan....



Tsja dan gebeurd er hier dus eigenlijk net niets ;-)

Ik wil wel heel graag knuffelen en aan elkaar zitten maar de gedachte aan sex....pfffff vind het dan ineens allemaal zoooo veel gedoe.

Gelukkig heb ik daar verder nooit last van, maar de ervaring...ja die zou ik wel eens willen hebben!
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
Maar wie kan je uit de stront vissen als je in je ziekenhuisbed alles hebt laten lopen??? Juist ja....



Dit stukje schoot mij in het verkeerde keelgat, zoals ik al zei werk zelf in de verpleging en dit komt op mij niet proffesioneel over.

Zo van: Zelff risico genomen en dus eigen schuld en dat ze jou dan wel heel dankbaar moeten zijn dat jij ze uit de stront (jouw woorden) moet halen.

Dit zijn nu eenmaal dingen die bij je werk horen, je komt niet alleen mensen tegen die jouw goedkeuring zullen hebben.

Hoe denk je dan over mensen die zo dik zijn (door ongezond leven , te veel eten) dat ze wel erg zwaar zijn om te helpen?

Ook iets in de trand van JIJ hebt je volgevreten en wie moet jou nu tillen???...Juist ja

Sorry offtopic, ik zal me verder stil houden:-)
De discussie gaat nu vooral over drugsgebruik an sich en niet zozeer over wappen... en ik denk dat dat ook de beste manier om het te benaderen.



Ik ben zelf nogal anti-drugs en zal dus ook niet 'wappen' (had de term ook nog nooit gehoord... wel twee keer op vakantie lichte irritatie en knallende ruzie gehad met vriendjelief die wél drugs gebruikt en xtc respectievelijk paddo's had meegebracht.... voor het geval ik wel zou willen...).



Wanneer je al een gebruiker bent kan ik me zo voorstellen dat het heerlijk moet zijn om sex onder invloed te hebben. Hash voor lieve knuffelsex, xtc voor geile seks en paddo's voor wat spirituelere sex denk ik dan (maar pin me er niet op vast, ik ben bepaald geen expert). Wanneer je geen ervaring met drugs hebt zou ik ze ook zeker niet speciaal voor het wappen gaan gebruiken.



p.s. uit je bol is inderdaad een behoorlijk goed informatief boek al heeft het me niet van mijn aversie tegen drugsgebruik afgeholpen.
Alle reacties Link kopieren
Toch had ik geen ervaring met drank en tabac en al helemaal niet met drugs. Ik ben dus iemand die niet bekend was met gebruiken en wel uit het niets dit is gaan proberen. Ik was ook jaren lang enorm anti, heb mensen voor rot gescholden dat ze zo stom waren, Ik snap dus de mensen die waarschuwen en anti zijn maar ken nu ook de andere kant.

ivy rose vroeg aan renskenw waarom ze ondanks haar anti gevoel er dan toch aan begonnen is.



Ik vond het toch wel apart dat veel mensen dit gingen gebruiken, las ik erover dan werd het omschreven als de love drug. VAn veel middelen worden mensen agressief maar dit maakt van de grote macho zo zacht als boter. Dat facineerde me. Het was bovendien niet verslavend. Toch schrok ik van de gevaren. De medische gevolgen. Die ik toch niet direct bij jarenlange gebruikers zag. Ik kende ook wel oud gebruikers uit de house sene die nu brave burgers waren met gezinnen en met verantwoorde banen. het trok dus maar schrok me ook af. De eerste gekregen pil heb ik dan ook wel 3 maanden op zak gehad. Wilde ik het wel? Ik had het zo toch ook leuk? Straks wilde ik niet meer zonder? Het is toch te gek, mijn kinderen gebruiken niets en dan zal ik....allemaal zaken die me bezig hielden. We lieten de pillen testen, ik liet me nog meer voorlichten. Werd soms bang gemaakt en soms gerustgesteld. En dan komt het moment dat je een risico overweegt voor een ervaring die je wil hebben. Ik was ruim 40 jaar zo volkomen braaf geweest. Nooit iets gebruikt nooit te ver gegaan. Dit wilde ik proberen als een soort van "beter spijt van dingen die ik gedaan heb dan van iets wat ik niet gedaan heb" De eerste keer voelde we niet veel omdat we heel voorzichtig maar een halfje hadden genomen van een lage dosering. Maar daarna kwam wel dat gevoel dat toch wel heel bijzonder is en met niets te vergelijken.



Nu zijn we recreatieve gebruikers, bij gelegenheid nu al een paar jaar. En het gaat nog prima, ik ben geen dag ziek en verzuim geen moment van mijn werk na een weekeind. Maar ik realiseer me wel dat ik gevolgen eraan kan overhouden. Ik zal dan niet kunnen zeggen dat ik het niet geweten heb.



Maar aan andere kant, wie garandeerd me dat ik gezond levend niets had gekregen op latere leeftijd? Dat ik dan geen geheugenverlies had gekregen of een hersenbloeding? Nu zal ik niet weten of het van ouderdom is of vanwege mijn gebruik. Maar door het te gaan doen heb ik wel dingen mogen beleven die ik anders niet had beleefd. DAt hoeft niet want ik laat ook nog steeds dingen die ik te gevaarlijk vind of te grote risico';s vind inhouden. Ik hoef ook niet alles te ervaren maar ik nam hierin dan mijn risico voor een belevenis die ik anders niet had gehad.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
Alle reacties Link kopieren
zeniiba het vervelende is vaak wel dat elke discussie over de gevaren gaan. Natuurlijk is het goed dat het erbij gehaald wordt maar het is soms ook prettig dat je bv over het wappen kunt praten en daar over iets kunt vertellen. Want men verteld er ook (uit onwetendheid) veel onzin over



Zoals bv dat je het nodig hebt om te kunnen sexen, dat het het gewoon niet meer leuk hebt, dat je van de wereld bent enz.



DAt is dus allemaal niet waar. Het is soms een toevoeging, een extra maar gewoon blijft even leuk, ik weet precies wat ik gedaan heb, doe niets tegen mijn wil in vanwege het gebruik en ben eerder kritischer dan makkelijker geworden. Je spreekt eigenlijk meer je gevoelskant aan en dat wordt enorm versterkt.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
mmm ja Doddie... je hebt helemaal gelijk.... mijn bericht klopt gewoon niet helemaal, voor of anti drugs is natuurlijk niet de beste manier om ddze discussie te benaderen al schreef ik dat wel... het is wel de meest logische eerste vraag als een 'potential wap situation' zich voordoet. Wat voor dit topic denk ik relevanter (en leuker?) zou zijn zijn ervaringen en tips. Ik gaf zelf een soort van klein, niet op ervaring gefundeerd, voorschotje door te veronderstellen dat verschillende drugs beter 'te gebruiken' zouden zijn voor verschillende soorten sex... geen idee of dit echt waar is echter... kan iemand daar wat interessants over vertellen?
Alle reacties Link kopieren
Pff... nog heftigere reacties dan ik had verwacht, maar ik was voorbereid.



Nogmaals : ik snap alle anti berichten heel goed. Ik was zelf ook zo.



Waarom dan toch, zul je denken, zoals Ivy Rose al zei.



2 jaar lang wisten we van het bestaan, van het fenomeen wappen. In die twee jaar zijn we langzaam aan het idee gewend geraakt dat er onder de swingers mensen zijn die dus wel eens een pil oid nemen.



In die twee jaar hebben we hele lieve warme mensen leren kennen, die, ondanks hun gebruik van partydrugs, volkomen 'normaal' bleken. Functioneerden normaal in de maatschappij, baan, kinderen enzovoort.



Zolangzaam aan werden we steeds nieuwsgieriger naar het gevoel dat het veroorzaakt. Juist omdat we zagen dat anderen hun normale dagelijkse leven bleven leiden, zonder problemen. Geen tekenen van een verslaving in welke vorm dan ook, geen ziekmeldingen of verzuim, niks van dat alles.



Dit maakte dat we zoiets hadden van: ow? Kun je ook zo met drugs omgaan? Kun je het dan in de hand houden? Blijkbaar was dit zo, want de mensen die we kenden die het dus gebruikten, functioneerden dus heel normaal.



Dus werd de drempel steeds een stukje lager, om het een keer te proberen. Zo hebben we dus de eerste keer ook maar een halve van een lichte genomen, met onze vrienden achter de hand als back up. Men.....wat een zalige ervaring was dit. Top. Hierna heeft het wel 2 maanden geduurd voor we het weer probeerden, en zo steeds ietsje vaker. Tot ons huidige niveau, ongeveer 1x per 2 weken.



Verder sluit ik me helemaal aan bij de posting van Doddie, over hoe zij begonnen zijn.
Alle reacties Link kopieren
Met de nodige plannen en verwachtingen in het achterhoofd lees ik ook al een tijdje mee en ben er (buiten de meningen omtrent drugsgebruik) nog niet veel wijzer van geworden.

De nodige drempels en mindere kanten van drug heb ik inmiddels wel gehoord en ook dat het slecht voor je is, etc, maar ik zoals Zeniiba aangaf wat zijn nou echt je ervaringen??



dus @ Renskenw zou je kunnen vertellen waarom het zo'n zalige ervaring was: heftiger sex, waarom was dat zo, wat voelde je dan, etc...??
Alle reacties Link kopieren
Ik kwam overigens de discussie in met het idee dat het over mobiel internetten ging ;-)



Wat me stoorde was het gemak waarmee er over verantwoord drugsgebruik wordt gepraat. Je bent altijd een soort van onverantwoordelijk bezig als je drugs gebruikt, zowel wat betreft de risico's die je neemt mbt je eigen gezondheid, als wat betreft de criminaliteit die je er mee in stand helpt te houden. Dat eerste moet je zelf weten (hoewel dat ook zijn grenzen heeft wat mij betreft, gezien je mogelijke verantwoordelijkheden), het tweede daar heb ik meer moeite mee. Voor mij was dat i.e.g. de reden om er helemaal mee te kappen. Dus mocht e.e.a. legaal worden en de kinderen zijn het huis uit, wellicht begin ik er dan weer mee :cheers:



*gaat op zoek naar de digipijler in de wetenschap dat zij al heeft gewapt nog voor er mobiele telefonie en internet bestond*
Alle reacties Link kopieren
Dat is nou eens een goede en leuke vraag in dit topic zeniiba. Ik kan alleen over eigen ervaring vertellen. Onderling verschilt dat wel eens.



xtc in het boek "uit je bol" staat het eigenlijk heel mooi beschreven in het hoofdstuk dat gaat over sex en gebruik.



citaat:



Het verhoogt je vermogen andere mensen aan te voelen en gevoelsmatig te begrijpen. Het geeft je emoties meer ruimte, maakt je warm en ontvankelijk voor anderen. New age-adepten zeggen dat het je 'hartchakra' opent,. In het directe contact met je partner vloei je over van gevoelens van begrip, liefde en geluk.



einde citaat.



Zo voel ik dat ook wel een beetje. Je gevoelens krijgen meer de overhand op je verstandelijke afwegingen. De eerste keren voelde ik me zo ongelovelijk gelukkig. En natuurlijk kan ik dat normaal ook voelen. Maar je hebt van die dagen dat de zon nog mooier schijnt en de mensen wel allemaal naar je lijken te lachten. je bent aardig tegen iedereen en irriteert je minder. Ik had het gevoel toen ik net had gehoord van mijn huisarts dat ik zwanger was. Ik kan dat gevoel nu opwekken. Ik erger me minder zie het mooie van de ander, voel me heel happy. DAt uit zich in sex in dus bovenstaande passage..



ghb. Puur zonder ondersteuning van een xtc pil vind ik het moeilijk te doseren. Of ik voel niets of ik val in slaap lol.

Soms als extra bij xtc (die cominatie kan wel) versterkt het het gevoel van xtc als dat op sommige momenten even minder is (bij xtc heb je soms heel nuchtere momenten dat je vrijwel niets voelt) Veel ervaren er ongelovelijk geil van te worden. Het lijkt wel een beetje op xtc maar heeft wel als nadeel dat het een downer is waar xtc een upper is. En je kan bij te veel dus in diepe slaap vallen. het is wat meer vergelijkbaar met te veel drank op. Precies die dosering zoeken voor je in slaap valt en wat licht in je hoofd bent en je ook zo prettig kunt voelen is dus lastig en soms van invloed op je gestel. Ben je moe, heb je veel gegeten dan valt het al weer anders dan de vorige keer. Het is dus alleen gebruikt voor mij zelden zo geweldig geweest dat ik er echt plezier aan heb gehad. Maar als het dat is dan heb je ook een geweldige beleving met elkaar.



lachgas (via een ballon) brengt je in een roese waarbij je nog wel je gedachten kunt laten gaan. Je kunt heel goed beredeneren, luisteren praten en denken. Je kunt bij wijze van spreken je boodschappenlijstje maken en tegelijk in een zeer mooie ervaring zitten. Wat voegt dat dan toe? Ik ervaar dat het geweldig is met heel mooie muziek op in de armen van je geliefde. Je hoort elkaars woorden je voelt elkaars kussen je omarmt elkaar en tegelijk zit je in een wereld en begrijp je dat de ander het ook zo voelt. Het ohhhhh en aaaah is niet van de lucht. Ik vergelijk het zelf wel eens met het moment dat je net wegzakt voor een narcose. De stemmen die wegvagen het gevoel dat figuren in elkaar over gaan. Helder licht, glitters. Niet te omschrijven maar geweldig mooi om te delen.



Verder ervaring heb ik niet ik ga niet verder dan xtc wat ik als meest ongezond zie. Ik wil geen middelen die verslavend zijn of agressief maken. Die ongezonder zijn. Wat ik verder probeer moet onschuldiger, veiliger en controleerbaar zijn. Een joint heb ik wel geprobeerd maar mij doet het niets. Drank vind ik niet lekker en ik krijg met moeite 1 glas naar binnen dus de roese van drank zal ik zo nooit bereiken.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
Alle reacties Link kopieren
loomi ik denk eerder dat je het moet vertalen in zo min mogelijk risico's nemen.



verantwoord is het niet natuurlijk maar je kunt de risico's wel voor een heel groot deel verminderen als je je wat meer erin verdiept en bepaalde zaken niet doet. Dan hoef je niet op de ic of eerste hulp te belanden maar is het nog steeds verstandiger om er niet aan te beginnen
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
Alle reacties Link kopieren
ghb werking (voordelen en nadelen)



In algemeenheid wat men er van vind:



Gebruikers noemen als werking:

Relaxed, rustig, warm gevoel voor andere mensen

Opgewekte stemming, praterig

Prettige verdoving/stoned, angsten en remmingen verminderen, slaapmiddel

Zin om te vrijen, sterker sexueel gevoel, aanraking wordt sterker gevoeld

Vermindert het katerige gevoel na speed en XTC.

Gebruikers



nadelen:



Gebruikers noemen als bijwerking:

Duizelig, omvallen, slap gevoel in spieren, trillen

Misselijk, hoofdpijn

Onbedwingbare slaap

Verwardheid, suf voelen
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
Alle reacties Link kopieren
xtc werking (postief en negatief)



Positieve werking:

Energiek

Blij gevoel

Contact willen maken met anderen, minder geremd

Opgaan in muziek, lekker kunnen dansen

Zin om te knuffelen



Negatieve werking:

Misselijkheid

Stijf gevoel in armen en benen

Malen met de kaken. Knarsen

Hartkloppingen

Verkeerd voelen of "out gaan"
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
Alle reacties Link kopieren
Mm, moeilijk hoor, om het zo super te verwoorden als doddie je net voor is hihi......



We voelen ons zo intens verbonden samen, dat is heerlijk! We kletsen elkaar de oren van het hoofd, over van alles en nog wat, voelen elkaar zo super aan....alsof je op een roze wolk zit. In combi met de ghb worden we heerlijk geil, en ervaren sexueel contact dan extra prettig.



Super als er dan ook nog andere mensen om ons heen zijn die de zelfde weg bewandelen: ieder zit in het zelfde sfeertje. Knuffelig, kroelerig, heerlijk gewoon. Zonder ghb kan het dan ook zeker hierbij blijven, en dan een superavond zijn. Met ghb is de kans groter dat het wel meer sexueel gericht wordt, maar dat vinden we dan ook helemaal niet vervelend ;-) . Nogmaals Kan.... moet niet perse.



Mensen die je niet aantrekken, trekken je ook wap niet aan. (oke, uitzonderingen daargelaten hihi) maar dingen die je echt niet zou willen doen, doe je wap ook niet.



Mijn man en ik vinden het een verrijking van onze toch al hechte band saampjes. We doen het dan ook wel eens met zijn tweetjes thuis. Heerlijk is dat!
Alle reacties Link kopieren
Het roze wolk idee ja dat is wel de beste omschrijving. Heerlijk om zo een werkweek van je af te laten glijden. Geen zorgen geen ellende maar delen in een liefdevolle sfeer. Wij vaak met andere mensen die we graag om ons heen hebben. En dan is het al goed zonder dat er iets gebeurd. Meer is er niet nodig. Sexdrive kan onder wappers ook veel minder hoog liggen. Maar het kan wel ontstaan zoals renskenw al aangaf. Even de sfeer anders en geiler en ook dat wordt versterkt. Want het versterkt wel gevoelens die je hebt. Geil wordt geiler, lief wordt liever, maar dipje wordt ook groter dip.

Wij leerde ook al snel dat we dit niet moesten doen met stellen die niet lekker in hun vel zaten of relatie problemen hadden. Dan komt alle ellende en tranen eruit. Riagg date's noemde we dat later ook wel.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
Alle reacties Link kopieren
mja, daar heb je wel gelijk in Doddie, maar eerlijk gezegd, als je echte vrienden hebt, dan mag het toch wel?



Wij vinden het niet erg bij sommigen hoor, dat ze ff een k.t. gevoel van zich af janken op dat moment.

Ligt er echt aan wie het zijn op dat moment....



En swingen/wappen en relatieproblemen lijkt ons sowieso geen strak plan.......
Alle reacties Link kopieren
en ik weet nu al het tegenantwoord. "dat heb ik zo ook wel" en dat is ook zo je hebt van die momenten in je relatie dat je je zo voelt met elkaar. DAt het allemaal klopt. Maar je kan het nooit zo sturen. Nu stuur je dat wel kun je je moment kiezen.



Ik kan die momenten hebben van pure extase van geluk. Heb die momenten van verbondenheid en liefde natuurlijk ook nuchter maar nu kies je meer dat moment.



Overigens zal zeker niet iedereen dat makkelijk toelaten. Wij hebben dus wel kennisen die daarin een rem hadden. Met xtc breekt dat pantser af. Daarna lieten ze ook in hun normale nuchtere leven dit meer toe.



Uit het boek uit je bol het volgende citaat:



xtc maakt een gebruiker zo zacht als boter. Zelfs de ruigste, agressieve macho wordt er een softie van. In het dagelijks leven dragen wij een onzichtbaar pantser om ons heen waarmee we ons afschermen tegen alles wat ons niet zint. xtc werkt als een oplosmiddel dat dit pantser tijdelijk laat verdwijnen. Je gaat er niet van hallucineren maar het heeft wel entheogene eigenschappen. Het middel confronteerd de gebruiker met een andere werkelijkheid, maar kan bijdragen tot het inzicht dat er 'meer' is dan het leven van alledag. Er zijn argeloze gebruikers die dankzij xtc voor het eerst ondekken dat ook zij gevoelens van liefde en verbroedering kennen die zo diep waren weggestopt dat ze vergeten waren.



Kort nadat je het middel, meestal in de vrom van een pil, soms als poeder- hebt ingenomen, ga je je prettig en 'zacht' voelen. Agressie en andere spanningen verdwijnen. Er ontstaan gevoelens van liefde voor alles en iedereen en je wordt je bewust van de schoonheid van muziek, de natuur of een geliefde.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik ook een mooi stukje vond was, Ff uit mijn hoofd hoor, heb het boek uitgeleend:



Kijk eens naar een dance feest:, waar dan xtc gebruikt wordt: weinig ongeregeldheden, geen ruzies, maar allemaal mensen die op dezelfde manier genieten, zonder escalaties.



Kijk eens naar een ander feest, waar alcohol genuttigd wordt. Hoe vaak eindigt het niet in een kloppartij, met veel aggressieviteit tot gevolg, zoals bijv. de voetbal hooligans.



Niet om te generaliseren, maar om het verschil aan te geven wat het met je kan doen.....
Alle reacties Link kopieren
thnx doddie en renskenw dat geeft heel veel meer beeld...



Het boek staat inmiddels hier op de harde schijf, daar ga ik me binnenkort eens in verdiepen.



klopt het dat met xtc veel kerels moeite hebben een erectie te krijgen? ik las op een andere plaats dat dat de reden was dat er vaak een combinatie met andere pillen wordt gebruikt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven