Wie herkent dit: seksmoe

08-12-2017 17:29 369 berichten
Wat ik ook doe en waar ik ook ben....nergens kan ik eromheen...overal is seks. Zo ook hier: met een van pijn vertrokken gezicht las ik net (vrijwillig!) iets over standjes voor wanneer de man een grote piemel heeft en ook iets over squirten. Steeds zie ik hier vruchten die penissen of vagina's moeten voorstellen....ach, natuurlijk, ik moet er niet over miepen, ik hoef het ook niet te lezen, maar naarmate mijn omgeving meer en meer doordrenkt raakt van seks verdwijnt zelfs de herinnering aan dat beetje lol dat ik er ooit ook wel aan beleefde volkomen.
Lang geleden vond ik Katja Schuurman nog een toffe griet met een warme uitstraling, maar sinds ze met die Freek is en ons continu wil laten weten hoe ze samen soppend door het leven gaan zie ik haar liever gaan dan komen.

Seks moet, seks is gezond, seks is leuk, spannend en lekker en wie niet regelmatig seks heeft is eigenlijk maar een zielepoot. Beklagenswaardig, rijp voor therapie.
Lang geleden, toen ik nog een puber was moest seks ook al. Onze leraar Nederlands las ons brugpiepers vieze verhaaltjes voor over vingerende meisjes en spuitende jongetjes. Ik wilde dat allemaal niet weten, ik had de neiging mijn handen tegen mijn oren te drukken. Verder was de docent okay hoor, maar hij vond blijkbaar dat je met seks niet vroeg genoeg kon beginnen. "Seks is toch alleen maar mooi..." zwijmelde mijn vriendin met wie ik samen verliefd was op dezelfde jongen. "Ja nou zeg, heel mooi..." kraaide ik haar na terwijl ik het eigenlijk maar een smerige boel vond.

Als studente verliet ik jankend tot orgies verworden verjaardagsfuifjes, ik sloeg triootjes af en ik trapte handtastelijke jongens mijn studentenkamer uit.
Men begreep er niets van...

Lieve mensen, ik ben ZO, ZO, ZOOOOOOO seksmoe en dat is al heel lang zo, maar ik heb dat eerder nauwelijks durven bekennen omdat er zo'n groot taboe op rust. En nee, ik hoef niet naar de huisarts, want het zijn NIET de hormonen. En in therapie biedt ook geen soelaas, want ik ben gewoon zoals ik ben: al nooit een echt seksbeest zoals Katja Schuurman en Anna Nooshin en weet ik veel wie allemaal nog meer, en inmiddels al jaren volledig seksmoe. De zogenaamde "verzuurde muts", de "frigide trut".
De wereld ademt seks en ik ben seksmoe.
Ik vind seks stom.
Ik vind seks vermoeiend.
Ik vind seks pijnlijk.
Ik vind seks potsierlijk.
Ik vind seks vies.
Ik heb geen behoefte aan seks.

Maar het ergste is: het geeft me een eenzaam gevoel omdat het net is alsof ik er niet echt bij hoor.

Wie herkent dit?
anoniem_181204 wijzigde dit bericht op 08-12-2017 19:57
1.22% gewijzigd
Ja wat is dat toch hè. Ik vind het gewoon zo'n spannende enge rare handeling, ik vind het iets onnatuurlijks hebben (terwijl het zo natuurlijk is als de natuur zelf, dus dat slaat eigenlijk nergens op). Heb het denk ik veel te groot gemaakt in mijn hoofd. Maar toch. Het is mijn ding niet. Ik heb er ook nooit behoefte aan, dat zegt toch eigenlijk al genoeg.
@ lollypopje:

gelukkig kunnen we er wel over praten hoor. De laatste tijd doen we dat alleen niet meer echt, omdat we allebei al weten hoe we erin staan (ik wil/durf het niet, hij wil het wel, maar weet ook wel dat hij me er niet toe kan dwingen).
Ik wil voor hem eigenlijk wel dat het goed komt. Zelf kan ik best leven met nooit meer seks (alleen het idee dat ik daarmee abnormaal ben knaagt een beetje, ik heb verdorie mijn hele tijd als twintiger bijna zonder seks gedaan!! :bonk:), maar voor hem wil ik het wel. We moeten er toch maar eens werk van gaan maken, maar ik weet niet goed hoe. Hoe langer een relatie, hoe minder de seks doorgaans ook wordt natuurlijk, en wij moeten zowat nog beginnen.
RégineFilange schreef:
08-12-2017 19:56
Ja wat is dat toch hè. Ik vind het gewoon zo'n spannende enge rare handeling, ik vind het iets onnatuurlijks hebben (terwijl het zo natuurlijk is als de natuur zelf, dus dat slaat eigenlijk nergens op). Heb het denk ik veel te groot gemaakt in mijn hoofd. Maar toch. Het is mijn ding niet. Ik heb er ook nooit behoefte aan, dat zegt toch eigenlijk al genoeg.


Ik ben wel heel blij DAT ik het heb gedaan, want ik heb er toch maar mooi mijn kinderen door gekregen. Maar ik heb die seks nooit "mooi" kunnen vinden. Ik vind het onesthetisch (er is ook een groep Grey-Aces die alleen "esthetische seks" wil hebben) en ook best vies, al die lichaamssappen die nou niet bepaald naar honing ruiken en smaken.
Penissen en vagina's vind ik niet mooi om te zien, ik vind ze een beetje eng. Als kind was ik altijd als de dood voor gerimpelde, leeggelopen ballonnetjes en daar doen ze me wat aan denken! :-D
Alle reacties Link kopieren
@Régina Wel fijn dat jullie er over kunnen praten :)

En zoals ik al eerder schreef, niemand is normaal of iedereen is normaal ;-)

Als je er wel iets mee zou willen, kun je altijd kijken of je samen met hem naar een seksuoloog kunt, Wees dan wel duidelijk en eerlijk, dat je wilt kijken of en wat je hem misschien kunt geven op dat gebied, maar dat je hem niks beloofd. Dat de conclusie daarna ook kan zijn dat je het nog steeds niet wilt. Ik kan me voorstellen dat als hij de situatie, zoals die nu is kan accepteren, hij het vooral al zal waarderen dat je het wilt onderzoeken.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
@Francieneke Ik vind geslachtsdelen ook niet mooi, wel leuk en fijn en praktisch :P
Maar ik ben ook lang preuts en zelfs een zelfverklaarde fallofoob geweest :P Ik kon niet eens naar een penis kijken. Bij mij kwam het voort uit een extreme seksuele verlegenheid, die verdween toen ik langzaamaan mijn seksualiteit ging ontdekken toen ik midden twintig was.
Dus verder is de situatie anders dan de jouwe, maar een penis eng vinden ik weet hoe dat voelt :P
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Ja! Hier nog een! Inderdaad...het eerste jaar is het nog wel leuk maar daarna...niet spannend meer en een moetje. Ik ga liever in bad met een goed boek. Of lekker een kop koffie met een stuk chocola. Zoveel dingen die ik veel liever doe. Die ik veel leuker vind. Ik voel ook bijna nooit een seksuele aantrekkingskracht. Ik herken zo goed wat jullie hier schrijven. Ook ik wil geen relatie meer. Ik wil het niet. En wil het iemand anders ook niet aan doen. Il vind seks zo'n gedoe. Beleef er bijna nooit plezier aan.
@ lollypopje: Tja eigenlijk hoop ik het zonder seksuoloog af te kunnen, zie ons daar niet echt zitten. We kunnen zoals ik zei goed met elkaar praten en best zelf goed 'psychologiseren' hoe dingen in elkaar steken. Maarja, misschien moeten we eens ophouden met nadenken en daadwerkelijk ... dingen in elkaar steken. :hihi: :facepalm:
lollypopje schreef:
08-12-2017 20:05
@Régina Wel fijn dat jullie er over kunnen praten :)

En zoals ik al eerder schreef, niemand is normaal of iedereen is normaal ;-)

Als je er wel iets mee zou willen, kun je altijd kijken of je samen met hem naar een seksuoloog kunt, Wees dan wel duidelijk en eerlijk, dat je wilt kijken of en wat je hem misschien kunt geven op dat gebied, maar dat je hem niks beloofd. Dat de conclusie daarna ook kan zijn dat je het nog steeds niet wilt. Ik kan me voorstellen dat als hij de situatie, zoals die nu is kan accepteren, hij het vooral al zal waarderen dat je het wilt onderzoeken.

Mmmmmm, ik zit nu even door te denken.....stel dat je het zou kunnen zien als zoiets als "een massage geven". Ik gaf mijn vriendjes ook weleens een massage, gewoon omdat ze dat lekker vonden. Dat kon ik ook doen als ik daar niet zo heel veel zin in had, ik deed het dan voor hen. Stel dat die penetratie zou lukken dan zou je dat wellicht los kunnen koppelen van seksualiteit (jij geniet er niet echt van), maar meer als "iets voor hem doen wat hij nodig heeft".
Zo deed ik dat bedenk ik me nu. Niet perse tegen mijn zin (al heb ik dat ook gedaan...min of meer onder dwang, maar dat is een ander verhaal), maar gewoon om lief voor hem te zijn. Zoals ik ook een broodje voor hem smeerde of zijn haar waste onder de douche.

Het is een beetje lastig uit te leggen, maar ik hoop dat je het begrijpt @Regine.
Alle reacties Link kopieren
@Lollypopje: geheel eens.
Maar er wordt tegenwoordig gedaan alsof er iets aan je mankeert wanneer je, als stel, wat ouder wordt en je hebt niet meer wekelijks spannende seks.

Bij een nieuwe relatie ligt het anders. Overigens, dan blijkt dat de mechanismen, inclusief de behoefte aan seks, op hogere leeftijd toch ongeveer hetzelfde werken als wanneer je 18 bent. En gelukkig maar dat het zo werkt.
Maar andersom werkt het blijkbaar ook zo dat het hoofdstuk seks in een langdurige relatie of vanaf een bepaalde leeftijd zo zijn eigen (niet) ritme vindt.
In een goede relatie vinden mensen, ook als hun behoeftes op dat gebied niet helemaal gelijk lopen, meestal daarin toch een weg om tevreden met elkaar voort te leven.

Ik ken veel vijftig-plussers die al heel lang bij elkaar zijn en een uitstekende relatie hebben en die al jaren tot ieders tevredenheid apart slapen bijvoorbeeld.
En die ook helemaal niet het gevoel hebben dat zij iets mankeren of dat er iets 'niet goed zit'.

De mensen die alleen zijn,, hoor ik eigenlijk nooit over (ook de mannen niet!) dat zij nou zozeer op zoek zijn naar geweldige seks. Die weten dat er meer is in het leven.
Maar eens: als je dan een nieuwe relatie hebt, is het handiger wanneer het ook op dat gebied een goede match blijkt.
Maar daarom hebben mensen meestal eerst een tijdje een relatie voordat zij gaan trouwen.
Alle reacties Link kopieren
@Régine Soms is zo'n stap in je eentje zetten best moeilijk hoe goed je ook kunt psychologiseren. Een buitenstaander kan soms inzichten hebben waar jullie nog niet aan hebben gedacht. Alleen al, omdat hij/zij ervoor geleerd heeft en veel meer weet over alle opties en mogelijkheden en hoe daarmee om te gaan.

Maar ook als je er voor kiest gewoon dingen in elkaar te steken ;-) Wees dan eerlijk en duidelijk, dat eenmaal, niet automatisch een tweede maal betekent. Begin desnoods eerst met andere manieren van aanraken, zoals een massage die niet in seks eindigt. Zodat het niet een statische afstandelijke gebeurtenis wordt, die uiteindelijk voelt als een moetje, zodat jullie het dan maar gedaan hebben. Maar ook dat is iets waar een seksuoloog bij zou kunnen helpen. Ideeën geven hoe je dat het beste kunt aanpakken.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
tascha schreef:
08-12-2017 20:08
Ja! Hier nog een! Inderdaad...het eerste jaar is het nog wel leuk maar daarna...niet spannend meer en een moetje. Ik ga liever in bad met een goed boek. Of lekker een kop koffie met een stuk chocola. Zoveel dingen die ik veel liever doe. Die ik veel leuker vind. Ik voel ook bijna nooit een seksuele aantrekkingskracht. Ik herken zo goed wat jullie hier schrijven. Ook ik wil geen relatie meer. Ik wil het niet. En wil het iemand anders ook niet aan doen. Il vind seks zo'n gedoe. Beleef er bijna nooit plezier aan.
:cheers:
@ Francieneke: Ja ik snap wat je bedoelt, maar met zoiets als seks vind ik dat teveel over mijn grenzen gaan voor mezelf. En daarbij denk ik ook niet dat hij het leuk zal vinden op die manier.

@Lollypopje: ja daar heb je gelijk in, een seksuoloog kan misschien met inzichten of tips komen waar wij nog niet aan hebben gedacht.

En dat van massage e.d. had ik zelf ook al eens bedacht, zoiets soortgelijks hebben we zelfs weleens geprobeerd (en om verder te gaan), maar meestal komt er een moment dat ik me heel ongemakkelijk ga voelen en gewoon dichtklap. Dan lig ik ineens verstijfd naast hem en wil ik niks meer, en ook niks meer zeggen, en dan baal ik ontzettend van mezelf. Pff, echt alsof ik een misbruikslachtoffer ben, terwijl ik dat totaal niet ben.
Weet je @Tascha dat aseksuelen het thema "taart" hanteren wanneer ze iemand verwelkomen of wanneer ze met elkaar afspreken. Dit komt van de uitspraak :"Ik eet liever een lekker gebakje dan dat ik seks heb."
Je mag gewoon zijn wie je bent, TO. Van iedereen.

Wat ik zorgelijk vind is dat je je blijkbaar zoveel aantrekt van wat anderen vinden dan wel de media propageert. Je bent toch een volwassen vrouw met kinderen? Hoe kan het dat je je belaagd voelt door al die vreemden met een mening? Het is toch jouw leven?

Ik kan er niet in meegaan dat al die vreemden schuldig zijn aan hoe jij je hierover voelt. Maar goed, je bent al lid geworden van die site voor aseksuelen. Goedzo!

Acceptatie is de sleutel. Dan heb je van al die anderen meteen geen last meer.
Amant schreef:
08-12-2017 20:32
Je mag gewoon zijn wie je bent, TO. Van iedereen.

Wat ik zorgelijk vind is dat je je blijkbaar zoveel aantrekt van wat anderen vinden dan wel de media propageert. Je bent toch een volwassen vrouw met kinderen? Hoe kan het dat je je belaagd voelt door al die vreemden met een mening? Het is toch jouw leven?

Ik kan er niet in meegaan dat al die vreemden schuldig zijn aan hoe jij je hierover voelt. Maar goed, je bent al lid geworden van die site voor aseksuelen. Goedzo!

Acceptatie is de sleutel. Dan heb je van al die anderen meteen geen last meer.


Maar zo bedoel ik het ook niet Amant. Ik acht niemand schuldig hieraan, hooguit de commercie die "seks" maar blijft propageren en er is natuurlijk vanaf de seksuele revolutie de tendens seks als een absolute "must" te zien. Als een primaire behoefte die we niet mogen onderdrukken.
Ja duh. Je opent zelf een topic hierover.
Ik lust er zelf wel pap van en het gebrek aan een seksuele match (vertaling: een vrouw die niets liever wil dan alles ondergaan wat ik met haar wil doen, wat véél en vergaand is) is voor mij reden om een relatie af te kappen of niet aan te gaan.

Heel lang schaamde ik me daavoor, omdat ik dacht dat mijn ‘eisen’ irreëel waren.

Op een gegeven moment viel het kwartje bij mij; het maakt echt geen ruk uit wat iemand anders vindt. Wie dan ook. Het is namelijk mijn leven.

En hoppa: weer een last minder.

Jij kunt dat ook.

Zo’n houding heeft niks met seks te maken, maar met erkennen wie en wat je zelf bent.
Amant schreef:
08-12-2017 20:39
Ja duh. Je opent zelf een topic hierover.


Ja, waarin ik mijn frustratie uit over de enorme overload aan seks in de media. Mensen zijn doordrenkt van seks omdat ze er niet aan kunnen ontsnappen. De meeste mensen hebben daar geen last van: integendeel, die vinden het lekker en die genieten ervan.
Gelukkig maar. Figuren zoals ik echter, die helemaal geen zin hebben in al dat seksgedoe vallen toch een beetje buiten de boot, zeker op relationeel vlak.
Dat frustreert.
Alle reacties Link kopieren
Weet je Francien, volgens mij ken ik jou al een jaar of 15 en wat je hier nu schrijft hoorde ik 15 jaar geleden ook al van je dus ik geloof echt wel dat dit niet je hormonen zijn. :)

TOch lijkt het mij ook best wel vervelend voor je al is het maar omdat het niet algemeen geaccepteert is dat je jezelf zo voelt.
Niet geschoten is altijd mis
Amant schreef:
08-12-2017 20:44
Ik lust er zelf wel pap van en het gebrek aan een seksuele match (vertaling: een vrouw die niets liever wil dan alles ondergaan wat ik met haar wil doen, wat véél en vergaand is) is voor mij reden om een relatie af te kappen of niet aan te gaan.

Heel lang schaamde ik me daavoor, omdat ik dacht dat mijn ‘eisen’ irreëel waren.

Op een gegeven moment viel het kwartje bij mij; het maakt echt geen ruk uit wat iemand anders vindt. Wie dan ook. Het is namelijk mijn leven.

En hoppa: weer een last minder.

Jij kunt dat ook.

Zo’n houding heeft niks met seks te maken, maar met erkennen wie en wat je zelf bent.
Wow, dat is inderdaad weer het andere uiterste. Maar dat maakt ook de spoeling voor jou nogal dun.


Maar natuurlijk kan ik dat ook. Ik zal wel moeten. Toch frustreert het me. En ik heb wel de behoefte daarover te communiceren met anderen.
francieneke schreef:
08-12-2017 20:44
Figuren zoals ik echter, die helemaal geen zin hebben in al dat seksgedoe vallen toch een beetje buiten de boot, zeker op relationeel vlak.
Dat frustreert.
kijk, dat is nou kwetsbaar opstellen. Daar heb ik altijd respect voor. :rose:
Bitje93 schreef:
08-12-2017 20:47
Weet je Francien, volgens mij ken ik jou al een jaar of 15 en wat je hier nu schrijft hoorde ik 15 jaar geleden ook al van je dus ik geloof echt wel dat dit niet je hormonen zijn. :)

TOch lijkt het mij ook best wel vervelend voor je al is het maar omdat het niet algemeen geaccepteert is dat je jezelf zo voelt.


Zo is dat Bitje. Maar het is wel nijpender geworden in die 15 jaar. Ik datete in die tijd nog wel, ik hoopte toch echt iemand te vinden met wie ik oud zou kunnen worden. En soms had ik zowaar toch echt een veelbelovende verkering.
Inmiddels heb ik de moed allang opgegeven. En sinds kort begrijp ik dat er bij mij toch sprake is van een vorm van aseksualiteit. En dat vind ik best k@t eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik zit wat meer aan de kant van Amant als het gaat om wat ik zoek en nodig heb.

Maar uiteindelijk maakt het niet uit of je op een uiterste zit of redelijk in het midden. Iedereen heeft uiteindelijk bepaalde dingen nodig in een relatie. Dingen die je nodig hebt om gelukkig te zijn er in. Voor de één heeft dat te maken met seksuele beleving, voor de ander een kinderwens en voor weer iemand anders is het essentieel om dezelfde hobby te hebben. Wat het is maakt het uiteindelijk niet uit. Hoe moeilijk het te vinden is ook niet. Waar het om gaat is dat je uiteindelijk geen genoegen neemt met minder dan je nodig hebt, dat zal je namelijk altijd ongelukkig maken.

Dat betekent niet je overal star in moet zijn, want er zijn altijd zaken die minder belangrijk voor je zijn en waarin je aanpassen geen moeite is, maar de dingen die daar niet onder vallen, daar moet je ook geen concessies in doen. Een relatie die je namelijk niet gelukkig maakt, kun je net zo goed niet hebben.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Bitje93 schreef:
08-12-2017 20:47
Weet je Francien, volgens mij ken ik jou al een jaar of 15 en wat je hier nu schrijft hoorde ik 15 jaar geleden ook al van je dus ik geloof echt wel dat dit niet je hormonen zijn. :)

Of misschien juist wel je hormonen? Is dat wat aseksualiteit eigenlijk is?

Zelf ben ik hormonaal nogal 'off'. Ik reageer heel heftig op de pil en ook op mijn eigen hormonen (erge pms, stemmingswisselingen), enz. Ik denk weleens, als mijn hormonen beter 'afgesteld' zouden zijn, zou ik dan ineens wel libido hebben?
Ik herken het wel. Tussen de 30 en 40e levensjaar vindt er een cruciale fase plaats bij vrouwen: of ze blijven open, fris en fruitig, of het worden verzuurde asbakken die een ander geen lol gunnen.

Helaas is kamp 2 groter dan kamp 1.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven