Zachte vrouwen
woensdag 10 oktober 2012 om 15:13
Hier jongeman van 20 jaar. Ik val op zachte vrouwen. Wat karakter betreft. Maar het lijkt wel of alle vrouwen ontzettend bijdehand zijn. Van het type haai-baai. Verschrikkelijk is dat toch. Ik vraag me wel eens af zijn er geen leuke zachte vrouwen meer?
Of zoek ik nu verkeerd? Als jullie ze weten te vinden zou ik graag een aantal tips ontvangen waar ik ze kan vinden.
Of zoek ik nu verkeerd? Als jullie ze weten te vinden zou ik graag een aantal tips ontvangen waar ik ze kan vinden.
woensdag 10 oktober 2012 om 17:29
Tuurlijk kan gevoelig ook doortastend zijn. Misschien is het niet de juiste omschrijving. Mijn meer zachtaardige vriendin kan iets beter luisteren, is gevoeliger, slaat sneller een arm om iemand heen bij verdriet. Mijn wat minder zachte vriendinnen praten liever over leuke dingen, in plaats van de arm om je schouder krijg je meer een: zo is het leven, neem een lekker wijntje en zijn voor zichzelf ook wat harder. Allebei leuke vrouwen en iedereen zal wel iets van beiden hebben, maar verschillend is het duidelijk wel.
woensdag 10 oktober 2012 om 17:48
quote:nummerzoveel schreef op 10 oktober 2012 @ 15:19:
Ik kan je wel een tip geven: je kunt beter niet te lang hier blijven hangen, want dat helpt je niet in je zoektocht!
Ik kan je wel een tip geven: je kunt beter niet te lang hier blijven hangen, want dat helpt je niet in je zoektocht!
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
donderdag 11 oktober 2012 om 00:17
donderdag 11 oktober 2012 om 00:23
Goh Ik zie 'zacht' zeker niet als een negatieve term en dat woord staat voor mij helemaal niet gelijk met weinig assertief of weinig grenzen stellend. Dus dit forum zit vol met harde vrouwen?
Neem je moer in de maling en wat een geblèr hier zeg.
Hoe harder je tettert hoe harder je bent?
Watjes! .
Neem je moer in de maling en wat een geblèr hier zeg.
Hoe harder je tettert hoe harder je bent?
Watjes! .
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
donderdag 11 oktober 2012 om 00:24
quote:sabbaticalmeds schreef op 11 oktober 2012 @ 00:19:
ik vind mezelf een zachte vrouw. Maar ik ben geloof ik de enigeNiet waar want ik vind dat ook. Je moppert zo als je het gezegd wordt hè? Dat mopperen kan best indrukwekkend zijn denk ik.
ik vind mezelf een zachte vrouw. Maar ik ben geloof ik de enigeNiet waar want ik vind dat ook. Je moppert zo als je het gezegd wordt hè? Dat mopperen kan best indrukwekkend zijn denk ik.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
donderdag 11 oktober 2012 om 12:05
Ik moet wel lachen om een deel van de reacties hier. Naar eigen zeggen super assertieve, dominante vrouwen vol van zelfvertrouwen die heel stoer een onzekere jongen van 20 jaar aanpakken.
*applaus*
Inhoudelijk gezien snap ik niet waarom zacht hier als negatief gezien wordt. Ik heb wel een paar vriendinnen die ik als zacht zou kunnen omschrijven. Maar dat neemt niet weg dat ze een goede carrière hebben, een duidelijke eigen mening en ook assertief kunnen zijn als het nodig is. Snap ook niet wat het met feminisme, ouderwetse mannen of de SGP te maken heeft zoals hier is aangehaald. Blijkbaar een gevoelig onderwerp? Ik zou mezelf trouwens als zachtaardig omschrijven (ben een man voor de duidelijkheid) en zie dat eerder als sterke dan als zwakke eigenschap.
Aan TO: moet wel toegeven dat je openingspost nogal vaag is. Zoals gezegd had je beter je hele verhaal meteen kunnen vertellen en wat duidelijker moeten zijn wat je nu eigenlijk wil weten. Daarnaast kom je over alsof je iemand zoekt die voor je zorgt en dus lijk je nogal aanhankelijk. Aanhankelijkheid is zo'n beetje het laatste wat vrouwen aantrekkelijk vinden (toch?) dus zorg eerst dat je zelf wat steviger in je schoenen komt te staan. Ik zal eerlijk toegeven dat ik ook een periode heb gedacht dat als ik maar een vriendin zou hebben dat ik wel zelfvertrouwen zou krijgen. Echter is dat de omgekeerde wereld. Aangezien je nog jong bent zou ik me voorlopig niet druk maken om vrouwen/meisjes/relaties en gewoon eerst wat van jezelf gaan maken.
*applaus*
Inhoudelijk gezien snap ik niet waarom zacht hier als negatief gezien wordt. Ik heb wel een paar vriendinnen die ik als zacht zou kunnen omschrijven. Maar dat neemt niet weg dat ze een goede carrière hebben, een duidelijke eigen mening en ook assertief kunnen zijn als het nodig is. Snap ook niet wat het met feminisme, ouderwetse mannen of de SGP te maken heeft zoals hier is aangehaald. Blijkbaar een gevoelig onderwerp? Ik zou mezelf trouwens als zachtaardig omschrijven (ben een man voor de duidelijkheid) en zie dat eerder als sterke dan als zwakke eigenschap.
Aan TO: moet wel toegeven dat je openingspost nogal vaag is. Zoals gezegd had je beter je hele verhaal meteen kunnen vertellen en wat duidelijker moeten zijn wat je nu eigenlijk wil weten. Daarnaast kom je over alsof je iemand zoekt die voor je zorgt en dus lijk je nogal aanhankelijk. Aanhankelijkheid is zo'n beetje het laatste wat vrouwen aantrekkelijk vinden (toch?) dus zorg eerst dat je zelf wat steviger in je schoenen komt te staan. Ik zal eerlijk toegeven dat ik ook een periode heb gedacht dat als ik maar een vriendin zou hebben dat ik wel zelfvertrouwen zou krijgen. Echter is dat de omgekeerde wereld. Aangezien je nog jong bent zou ik me voorlopig niet druk maken om vrouwen/meisjes/relaties en gewoon eerst wat van jezelf gaan maken.
donderdag 11 oktober 2012 om 12:09
Hier jongeman van 20 jaar. Ik val op gummi beren. Wat inhoud betreft. Maar het lijkt wel of alle beren ontzettend hard en taai zijn. Van het type taai-baai. Verschrikkelijk is dat toch. Ik vraag me wel eens af zijn er geen leuke zachte gummi-beren meer?
donderdag 11 oktober 2012 om 23:56
quote:snoesje666 schreef op 11 oktober 2012 @ 23:54:
Als iemand tegen me aan botst heeft diegene geluk dat ik lekker zacht ben.
Ben jij ook een watje? Ik ook.
Als iemand tegen me aan botst heeft diegene geluk dat ik lekker zacht ben.
Ben jij ook een watje? Ik ook.
vrijdag 12 oktober 2012 om 00:10
Ook vrouwen die buitenshuis stoer, bijdehand en mss zelfs een tikkie dominant overkomen, kunnen thuis op de bank heel lief, zorgzaam en zacht zijn. Omgekeerd kun je ook tegenkomen. Ik zou het zeker 'ns proberen om zo'n assertief type, dat niet meteen enorm afschrikt, toch eens wat beter te leren kennen. Wie weet valt het in de praktijk best mee.
En aanvullend, zelfs zonder gekheid,... in het zuiden (limburg) zie ik relatief meer vrouwen van het type dat jij zoekt dan in de randstad. Is mss niet naast de deur, maar zijn wel wat concrete coördinaten.
En aanvullend, zelfs zonder gekheid,... in het zuiden (limburg) zie ik relatief meer vrouwen van het type dat jij zoekt dan in de randstad. Is mss niet naast de deur, maar zijn wel wat concrete coördinaten.
vrijdag 12 oktober 2012 om 00:19
vrijdag 12 oktober 2012 om 00:24
vrijdag 12 oktober 2012 om 00:31
quote:Enn schreef op 12 oktober 2012 @ 00:19:
Als je nou verhuist naar Limburg hè, ben je dan vanzelf dat type?
Dat vraag ik me af nu.Ik betwijfel het. Ik denk dat Jaap op zoek moet naar een 3e generatie limburgse om zeker te zijn van voldoende zachte genen. Anders is zijn toekomstige dochter mss ook wel bij de hand. Dat moet je toch proberen uit te sluiten.
Als je nou verhuist naar Limburg hè, ben je dan vanzelf dat type?
Dat vraag ik me af nu.Ik betwijfel het. Ik denk dat Jaap op zoek moet naar een 3e generatie limburgse om zeker te zijn van voldoende zachte genen. Anders is zijn toekomstige dochter mss ook wel bij de hand. Dat moet je toch proberen uit te sluiten.