Zachte vrouwen

10-10-2012 15:13 156 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier jongeman van 20 jaar. Ik val op zachte vrouwen. Wat karakter betreft. Maar het lijkt wel of alle vrouwen ontzettend bijdehand zijn. Van het type haai-baai. Verschrikkelijk is dat toch. Ik vraag me wel eens af zijn er geen leuke zachte vrouwen meer?

Of zoek ik nu verkeerd? Als jullie ze weten te vinden zou ik graag een aantal tips ontvangen waar ik ze kan vinden.
quote:Mlle_j schreef op 10 oktober 2012 @ 15:37:

Ik heb geen idee waar het leger dienstbare vrouwen zich ophoudt. Zag er alleen zondag een paar bij boer Aad aan tafel zitten zwijgen. Bedoel je zulke types?
je weet toch: jongens plagen, kusjes vragen
quote:Mlle_j schreef op 10 oktober 2012 @ 15:53:

[...]

Echt? Mijn italiaanse buurvrouw scheldt de buurman anders ELKE dag de huid vol. Ze ziet er wel lief uit, en tegen mij is ze heel aardig. Nooit geweten dat NL vrouwen hard zijn. Lomp, onromantisch, eigengereid en economisch afhankelijk, die statements ken ik wel. Maar hard? Tja. Misschien wel..

Ja, hard en zakelijk. En dat vind ik best! Ik hief dat zachte piepiedoepie pappiepappie gedoe niet.

En die Italiaanse, dat schelden is misschien de schaduwkant van haar zachte karakter.
quote:kadanz schreef op 10 oktober 2012 @ 16:02:

[...]

Ja, hard en zakelijk. En dat vind ik best! Ik hief dat zachte piepiedoepie pappiepappie gedoe niet.

En die Italiaanse, dat schelden is misschien de schaduwkant van haar zachte karakter.Piepiedoepie pappiepappie, muha! Nee, dat lijkt mij ook raar. Het klopt denk ik wel dat 'zacht' gedrag een schaduwkant heeft, behalve bij mensen die echt een heel lief, gedwee en serviel karakter hebben. Maar die zijn volgens mij overal zeldzaam. NLse vrouwen voeren inderdaad relatief weinig een poppenkast op.
Een zachte lieve vrouw zijn betekent natuurlijk niet dat je geen eigen mening hebt of een muurbloempje bent, hoor. Of dat je een timide musje bent waar iedereen overheen walst. Welnee. Ik snap wel wat TO bedoelt eigenlijk, en ik snap het ook.

Ik ken er genoeg. Lieve, zachte, zorgzame vrouwen met een eigen mening. Datzelfde zoek ik trouwens in een man.
quote:jaappertinent schreef op 10 oktober 2012 @ 15:22:

Onder een zachte vrouw versta ik een lieve meid die erg vrouwelijke en vriendelijke kanten heeft.

Vrouwelijke en vriendelijke kanten als in:

Biertje en pantoffels brengen, met alle liefde jou verzorgen in de breedste zin van het woord, geen tegenreactie en/ of eigen mening heeft? Ik zou het op van die buitenlandse uithuwelijks websites proberen!
Verpleegkundige, verpleegkundige, verpleegkundige. Géén verpleegster!!!

Ik ben zelf verpleegkundige, en kan je zeggen, ook daar zitten vreselijke spinnekoppen tussen (ik ook). Maar wel een van nature aanwezige zorgdrang. Ja... De meesten zijn wel lief.
Misschien post Jaap onder sex in de hoop dat er wat masochistische vrouwen reageren. Zeg het maar eerlijk Jaap, is dat wat je eigenlijk zoekt?
Jullie doen net alsof een vrouw met zacht karakter meteen een soort zielig vogeltje is, een muurbloempje. Ik heb een aantal heel leuke vriendinnen met zachte karakters. Ook veel harde doortastende vriendinnen. Ook leuk, maar doet zeker niet onder voor de vriendinnen die wat gevoeliger zijn.
Waarom is bij mij het eerste waar ik aan denk bij een zachte vrouw een opblaaspop
Lief en zorgzaam snap ik wel. Dat ben ik ook en zeker niet hard als in geen-begrip-hebben, pesten, geen rekening houden met iemands gevoelens. Maar toch staat het begrip "zacht" me tegen. Roept bij mij toch een beeld op van een teer kindvrouwtje met grote ogen dat diep buigend met de pantoffels van haar mannetje aan komt hollen als hij thuis komt.
quote:Canoura schreef op 10 oktober 2012 @ 16:16:

Waarom is bij mij het eerste waar ik aan denk bij een zachte vrouw een opblaaspop
quote:pomodori schreef op 10 oktober 2012 @ 16:13:

Jullie doen net alsof een vrouw met zacht karakter meteen een soort zielig vogeltje is, een muurbloempje. Ik heb een aantal heel leuke vriendinnen met zachte karakters. Ook veel harde doortastende vriendinnen. Ook leuk, maar doet zeker niet onder voor de vriendinnen die wat gevoeliger zijn.Je doet het voorkomen alsof gevoelige vrouwen en doortastendheid niet bij elkaar kunnen horen. Het een hoeft het ander toch niet uit te sluiten?
De zachte heten verpleegster, welle

De harde heten verpleegkundige:

This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik kan er niets aan doen maar bij zachte vrouwen denk ik aan slappe handjes, kwijnend stemmetje, een giecheltje en een begrijpende blik en een handje op je arm zeggende: "vertel het me maar". Ik krijg al jeuk als ik eraan denk en niet op die plek
Jaap, koop een tijdmachine en ga terug naar de eerste helft van de 19e eeuw, je weet wel, de jaren voor de eerste feministische golf, misschien heb je daar geluk.

Al zal je dat ook tegenvallen, want toen moesten vrouwen nog trouwen voor geld en status, dus daar kun jij met je 20 jaar(en dus geen geld of status) waarschijnlijk ook niets vinden.

En nu stoppen met zeuren en huilen en beginnen met een ruggengraat kweken.
quote:wellebellie schreef op 10 oktober 2012 @ 16:07:

Een zachte lieve vrouw zijn betekent natuurlijk niet dat je geen eigen mening hebt of een muurbloempje bent, hoor. Of dat je een timide musje bent waar iedereen overheen walst. Welnee. Ik snap wel wat TO bedoelt eigenlijk, en ik snap het ook.

Ik ken er genoeg. Lieve, zachte, zorgzame vrouwen met een eigen mening. Datzelfde zoek ik trouwens in een man.

Eens. Ik vind het ook raar dat gelijk de parallel wordt getrokken met gedwee zijn en ongeëmancipeerde vrouwen en mannen. Wat een onzin. Ik val ook meer op wat rustigere zachtaardige mannen die enthousiast kunnen vertellen over de natuur of whatever, just shoot me, wat maakt het uit.

Ik denk alleen dat je moet ophouden met de link met je pestverleden te leggen TO, mocht je dit nog lezen. Deal met dat verleden maar hang er geen dingen aan op, dat is niet eerlijk eten opzichte van de mensen in je omgeving die daar niks mee te maken hebben en een eventuele meid die je ontmoet. Laat het los. Ik herken er wel iets in en zulke dingen blijven gewoon gevoeligheden maar door er rustig in te staan en de situatie te beoordelen zoals die is kun je er goed mee leren omgaan.

Pesters op de middelbare school zullen daar mits ze nooit een spiegel voorgehouden krijgen ook mee doorgaan in hun studerende en werkende leven dus die blijf je tegen komen. Evenals dat gepeste mensen wat gevoeliger blijven als ze ouder worden en dingen kunnen blijven vermijden. Gewoon negeren en afserveren en omgaan met mensen bij wie je je prettig voelt en mocht je proffessioneel met ze te maken krijgen dan je ook zakelijk opstellen. Je moet je niet zo laten kennen joh, dat kan gerust bij mensen die je vertrouwt maar een beetje eelt kweken kan geen kwaad.

En er is wel degelijk een verschil tussen plagen en pesten en dat zul je moeten leren zien. Wat hier op het forum gebeurt is plagen en wat vroeger gebeurde was pesten. Dat plagen ontstaat ook omdat je nogal op de kast gaat zitten zodra iemand iets zegt dat je niet wilt horen of waar je het niet mee eens bent of als je eigen beeld wordt bevestigd. Een vertekend beeld, als ik het mag zeggen. Want of je nou op pittige of zachtaardige dames valt, de meeste mensen zeggen dingen niet om je te kwetsen en als je wat op een forum vraagt weet je dat er ook kritische punten bij je verhaal worden gezet.
TO: kun je een duidelijk uitleggen wat je met "zacht" en "hard" bedoelt?

Ik ken veel vrouwen die lief, zorgzaam en gevoelig zijn en tevens wereldwijs, zelfstandig en een eigen mening hebben. Die nog nooit iemand gepest hebben en rekening houden met iemands gevoelens. Maar ze zijn wél doortastend en laten zich de kaas niet het brood eten. Kortom, vrouwen van deze tijd. Toch in jouw ogen waarschijnlijk hard ?
quote:amarna schreef op 10 oktober 2012 @ 16:35:

TO: kun je een duidelijk uitleggen wat je met "zacht" en "hard" bedoelt?

Ik ken veel vrouwen die lief, zorgzaam en gevoelig zijn en tevens wereldwijs, zelfstandig en een eigen mening hebben. Die nog nooit iemand gepest hebben en rekening houden met iemands gevoelens. Maar ze zijn wél doortastend en laten zich de kaas niet het brood eten. Kortom, vrouwen van deze tijd. Toch in jouw ogen waarschijnlijk hard ?

Volgens mij is al meerdere keren gezegd dat in elk vrouw een zachte kant zit en in veel vrouwen ook een harde. Maar TO wil dit niet geloven en vindt ons dus allemaal bitches.

hoe kom ik toch aan 't gevoel dat TO hier alleen komt om op ons af te geven?

Ik ben letterlijk én figuurlijk zacht, maar kan ook hard en sjachrijnig zijn, heb m'n eigen mening en veel lol. Figuurlijk dan, letterlijk blijf ik zacht
Later is nu
.
Je valt op karakter daarom zoek je op de sekspijler... sure.
Istie al weg? Da's dan waarschijnlijk de kortste Viva-carrière ooit geweest...
.
quote:oddjob schreef op 10 oktober 2012 @ 17:03:

Jullie reageren met `hoofdstuk tien,` en sturen gelijk de rekening...

Misschien heb je daar wel gelijk in.

Ik bedoelde met mijn posts:

Jaap ziet geen zachte vrouwen. Terwijl ze er wel degelijk zijn. En dan kun je in plaats van te mekkeren dat je ze niet kunt vinden beter anders leren kijken. En volgens mij hebben meerdere mensen hier aangegeven hoe je met een andere bril het zachte ook in schijnbaar harde vrouwen kunt zien. Maar goed, misschien is Jaaps blik (nog) te vertroebeld door zijn pestverleden en zijn de directe reacties inderdaad hoofdstuk 10 en geen inleiding.
quote:oddjob schreef op 10 oktober 2012 @ 17:03:

Amarna, je zet ´t niet goed neer. Zo kan iemand alleen ´t verkeerde antwoord geven.

Om aan ´t gevoelsmatige te appelleren, moet je ook een beetje je hart laten spreken.

Dreamer, wel mooi, wat je neerzet.

Je zegt wel heel veel. Kwetsbaar opstellen. Zet alles in.

Maar denk niet dat Jaap vervelende bedoelingen had. Verkent gewoon ` `´t pad der liefde.`

Jullie reageren met `hoofdstuk tien,` en sturen gelijk de rekening...Je mag hier niet vissen, we gebruiken H10 als preventie om te zorgen dat Jaap niet wordt gebanned, in het geheim zijn we namelijk heel zacht en lief.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven