Dagelijks > 30 min. bewegen

30-04-2020 13:40 658 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gedaan met die sedentaire levensstijl.
Mijn voornemen is om elke dag minstens een half uur te bewegen. Dit mag wandelen, fietsen, ... wat-dan-ook zijn.

Wie schrijft ermee?

Vandaag ga ik wandelen.
Alle reacties Link kopieren
OkkiePetite schreef:
31-05-2020 20:06
Dag dames, schrijf graag met jullie mee. Sinds Corona nog meer lui dan hiervoor, ben 20 weken zwanger , dus half uur per dag wandelen is zeker gezond . Leuk om jullie workouts te lezen!
Leuk ! Zwanger zijn is natuurlijk ook een goed excuus he ;)

Weer meer dan een half uur gewandeld. Morgen nog eens just dance meedansen via de laptop op youtube, actief zonder als sporten te voelen !
Alle reacties Link kopieren
Goede tip chentolove
Ben ik ook weer!

Vriend moest vroeg naar huis want hij had nog werk te doen. Ik heb vervolgens mijn wandelschoenen aangetrokken en heb 12 km gewandeld hier vanuit huis. Eerste stuk op mijn nieuwe schoenen, best spannend! Heb nl. lastige voeten omdat als ik op de bal van mijn voet sta, ik nog een extra draai maak. De wandelschoenen die perfect zaten en waar ik nooit blaren mee kreeg worden niet meer gemaakt, internet nog afgezocht maar helaas...... ik moest echt een ander type. Wel hetzelfde merk. Het is wennen en ze moeten nog even ingelopen worden, maar ik denk dat ik wel vrienden ga worden met deze schoenen!

Zo net mijn wandelafstand ingevoerd bij mijn virtual mission, inmiddels in 29 dagen tijd 275 kilometer gelopen, bijna bij Lyme Regis waar ik 2 jaar terug op vakantie ben geweest (sweet memories), ik moet nog door lopen tot Bournemouth en dan ga ik linksaf om hoog.... Zo leuk om op de kaart te zien waar ik ben. Volgens streetview liep ik op een weg dwars door de weilanden, leuk!

Was voor het eerst ook weer dat ik 's middags liep, meestal loop ik 's ochtends vroeg voor ik naar mijn werk ga. Dat lukt mij beter dan 's avonds uit mijn werk.....
Volgens Fitbit gaat mijn conditie langzaamaan vooruit, dus dat gaat ook goed!
Zwanger zijn is juist een goede reden om aan je conditie te werken ;-) Tijdens een bevalling gebruik je net zoveel energie als bij een heel fikse sportsessie. Als je dan nog wat conditie hebt gaat het wel makkelijker dan wanneer je er niks aan hebt gedaan.

Ik "ken" (via internet, dus niet echt kennen) iemand die tot de dag van bevalling is doorgegaan met bodypump. Dat is dan wel weer een beetje het andere uiterste, maar toch ;-)
Mijn 30 minuten sporten (bodypump) zitten er alweer op. Het was wel pittig omdat ik gisteravond ook had gesport. Morgen echt een rustdag. Beloofd!

O ja: ik heb vandaag voor het eerst een pushup op mijn tenen gedaan :applause:
@mvm Ik denk dat die boksles iets te hoog gegrepen is voor mij. Ik heb een lichte beperking waardoor mijn balans en coördinatie niet optimaal is zeg maar ;-)
OkkiePetite Van harte gefeliciteerd! En natuurlijk van harte welkom :) Ik ben ook pas hier begonnen.
Love2Hike heel fijn dat deze schoenen in ieder geval voor nu lekker zitten. Hopelijk blijft dat zo. Ik moet eigenlijk ook een keer aan de wandelschoenen, maar ik heb ook lastige voeten (en steunzolen), dus daar moet ik me even in verdiepen.
Wat ik ook ontdekt heb is op YouTube walk at home voor als het een rustige dag is (geen workout), maar het buiten prutweer is. Heel fijn vind ik het.

Voor iedereen die ik gemist heb, sorry
Alle reacties Link kopieren
Vanochtend 28km gefietst met man en kids. Was wel weer even wennen fiets meestal alleen korte stukken. Mijn kont doet pijn haha.

Welkom mabelle en okkiepetite.

Netjes mvm moet die oefeningen ook weer eens oppakken.
Welkom nieuwe meeschrijvers!
En veel succes met de beweging!

Ik heb vanmorgen een 7 minute workout van ene Lucy gedaan en 7 km gefietst.
Alle reacties Link kopieren
Even een paar dagen niet meegeschreven en gelijk nieuwe schrijvers, leuk!

Ik zat gisteren eigenlijk wel lekker op de bank, maar besloot toch maar even een rondje te wandelen. Ben zonder sokken in mijn Conversesneakers gegaan, rondje van 3,5 km gemaakt, en gelijk dikke blaar op mijn hiel! Auw! komende dagen gaan mijn rondjes dus maar op mijn slippers/birckenstocks gok ik haha.

Vandaag wel een flink stuk wezen fietsen (elektrische fiets, maar grootste deel op standje eco gefietst..), 65 km in totaal!
Alle reacties Link kopieren
Het bewegen gaat best goed, het schrijven hier alleen minder...

Vandaag kijk ik de scriptie na van een bekende. Ik hoop op tijd klaar te zijn zodat ik vanmiddag of vanavond kan gaan zwemmen. Gelukkig is het een heel goede scriptie :proud:
Je kunt méér.
Augh, dat klinkt pijnlijk die blaar, chocolade-aardbei. gelukkig is het lekker weer, dat scheelt weer, dan kun je het in elk geval een beetje ontzien :)

Ik heb nog niet veel bewogen vandaag, vooral in huis bezig geweest met opruimdingetjes. Maar ik kom er nog op terug ;-)
Hier net terug van het tennissen. Ik had een beetje onderschat hoe warm het zou zijn :bonk:
Gisteren zo'n 10km gewandeld, dus morgen echt even en rustdag.
Lekker bezig jullie :thumbsup:
Hier is vandaag het plan; minimaal 10.000 stappen+ 7 minute workout+ workout 25 min armspieren
Ik heb een half uurtje gefietst. Niet veel dus maaargoed, het is goed genoeg voor vandaag
Een half uur bewegen achter elkaar is genoeg, heeft mijn huisarts een keer gezegd.

Hier gaat het goed. Ik heb m'n hometrainer verkocht, dat vond ik veel te saai en het is natuurlijk ook geen fullbody training. Als je me een half jaar geleden had gezegd dat ik zoiets zou schrijven, zou ik je voor gek hebben verklaard overigens.

Fitness bevalt prima, alleen een matje nodig. 's Ochtends doe ik een minuut of 20, 's avonds een kwartiertje en tussendoor hangt het ervan af hoeveel ik verder heb bewogen: fietsen, wandelen etc.

Al met al werkt het, ik krijg tot m'n stomme verbazing de aftekening van spieren op m'n buik en ik val af.

Dus het lijkt allemaal niet zoveel, maar alle beetjes helpen!
Wat voor soort fitness doe je Izzy?

Vandaag :
7 minute workout van Lucy
25 min armspieroefeningen van optimavita
Minimaal 10.000 stappen
Alle reacties Link kopieren
Pfff ik kom deze week niet aan bewegen toe.
Veel video vergadering, bel afspraken, visites en man weg.
Hopelijk morgen niet te harde wind dat ik dan met de kleine nog even kan wandelen.
Alle reacties Link kopieren
Gisteren al 10.000 stappen op het werk gemaakt maar savonds toch nog maar even een half uurtje wezen wandelen even koppie leeg maken. vanmiddag 20min bodycombat gedaan toen werden de kids wakker.

Vanavond ga ik nog een half uur hardlopen.

De weegschaal was niet lief 0,8kg erbij. Ik denk door het warme weer dat ik meer vocht vast houd.

Twilight hopelijk morgen goed weer. Soms komt het even niet uit.

Goed bezig eviva.

Goed bezig izzy ook fijn dat je resultaat ziet.

Mvm een half uur fietsen is al prima.
Vandaag weer een lesje bodypump gedaan, was lekker :yes: Ik ben net klaar.
Alle reacties Link kopieren
Moon-Alisa schreef:
02-06-2020 10:19
Het bewegen gaat best goed, het schrijven hier alleen minder...
En het daten? ;)

Hier 1u gewandeld én goed gevorderd met de scriptie ! Hoop eind juni in te dienen, deadline ligt eind augustus maar wil scriptieloos genieten van de zomer
Alle reacties Link kopieren
chentolove schreef:
03-06-2020 18:17
En het daten? ;)

Hier 1u gewandeld én goed gevorderd met de scriptie ! Hoop eind juni in te dienen, deadline ligt eind augustus maar wil scriptieloos genieten van de zomer
Haha goede vraag!

Ah jij ook in de scriptie-wolk. Ik heb alleen gecorrigeerd maar vond het echt een interessant en nuttig onderwerp. Gisteravond mijn opmerkingen doorgenomen en lekker gediscussieerd over het onderwerp. Ik kan me voorstellen dat je het klaar wilt hebben op een gegeven moment!

Zwemmen kwam er niet meer van omdat het corrigeren toch meer tijd in beslag nam. Maar het fietsen was bij elkaar ook wel een half uur.

Het daten, haha, gaat wel goed :-) Maar alles heel rustig aan. Hij komt uit lastige relatie waar kinderen in het spel waren die niet van hem waren. We hebben allebei nog even tijd nodig maar af en toe een avondje strand kan geen kwaad natuurlijk :-)
Je kunt méér.
Angel: ik was ook geen gewicht kwijt gisteren (na week) , ondanks zo goed mijn best gedaan en veel bewegen .
Mijn moeder dacht zelf dat ze vocht vasthield door het warme weer van de afgelopen dagen.
Ik had daar helemaal niet over nagedacht, maar dat zou het misschien wel kunnen zijn. Mijn ring zat ook strakker.
chentolove schreef:
03-06-2020 18:17

Hier 1u gewandeld én goed gevorderd met de scriptie ! Hoop eind juni in te dienen, deadline ligt eind augustus maar wil scriptieloos genieten van de zomer
Ik zit in hetzelfde schuitje hier met mijn masterscriptie. Ik vind het wel steeds moeilijker worden om mezelf te motiveren moet ik zeggen.
Defyinggravity, je kan het! Elke dag een paar uur werken aan je scriptie is genoeg en daarna kan je iets leuks doen! (Voor mij werkt een tijdslimiet het beste en niet perse een opdracht of iets af moeten maken. Misschien werkt het voor jou ook)

Choco-aardbei, die blaar klinkt pijnlijk. Hopelijk word je dikke vrienden met je nieuwe schoenen.

Zo te lezen is iedereen lekker bezig! Hier gaat het bewegen ook goed. Elke ochtend doe ik eerst de 10 minuten HIIT en daarna de 20 summer body van Lucy. Ik zweet me kapot, maar voel me na afloop uitgerekt en voldaan. Ik dacht dat het tonen niet opschoot, maar net trok ik een broek aan die altijd mooi zat. Nu slobberde hij om mijn taille en buik, dus ik ben naar de weegschaal gerend. Ik wil absoluut niet afvallen (ik word dan zo iel in mijn gezicht, armen en borst), maar gelukkig ben ik geen gram kwijt. Mijn man zei dat hij vindt dat mijn lichaam er sterker uitziet dan weleer. Eerst vond hij me gewoon petite (is ook mijn bouw), maar nu gestroomlijnd. Kijk, daarom ben ik met hem getrouwd! :)

Overigens hou ik ook vocht vast. Ik heb daar sowieso snel last van en merk het aan mijn oogleden, vingers en voeten. Ik ben dol op warm weer, maar het vocht mogen ze van me houden.
Tante Sjaan: lekker bezig! Fijn dat je resultaat ziet.
Ik ben maandag ook met een workout van Lucy begonnen: 7 days, 7 minutes workout.
Volgens haar verlies je al centimeters na een week.
Ik kan het me bijna niet voorstellen want deze workout is niet intensief en nergens spierpijn.
Ik zal die jij doet ook eens bekijken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven