Dagelijks > 30 min. bewegen

30-04-2020 13:40 658 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gedaan met die sedentaire levensstijl.
Mijn voornemen is om elke dag minstens een half uur te bewegen. Dit mag wandelen, fietsen, ... wat-dan-ook zijn.

Wie schrijft ermee?

Vandaag ga ik wandelen.
Alle reacties Link kopieren
oh dat moet ik ook doen!!

Ik zit hele dagen thuis met mijn baby, maar doe nu echt geen jota. En dan nu ook nog vakantie.
Youtube met lucy was ik ook mee begonnen, vond het serieus leuk. Maar dan toch na 3 dagen weer afgehaakt.
Ik ga toch ook maar weer beginnen, en zal ook mijn springtouw afstoffen.

Met die koudere dagen vind ik het dan ook niet fijn wandelen met baby in de buggy. Hier op de vlakte waait het ook behoorlijk.

Morgen doe ik mee!
Alle reacties Link kopieren
Ik was (begin quarantainetijd) wel begonnen met springtouwen, maar dat was nu alweer een beetje weggezakt. Maar dat is wel een goede, een sprintouwchallenge! Ik doe mee :)

Verder probeer ik in ieder geval elke dag minstens 15 minuten te wandelen, maar meestal pak ik een wat groter rondje waardoor het 30-60 minuten wordt, eventueel met een Wizards Unite pauze tussendoor.

En daarnaast ook wel poging tot thuissporten doen, had net in mijn systeem dat ik heel braaf 3x per week naar de sportschool ging toen de sportscholen dichtgingen, dus ik wil dat ritme wel volhouden, maar in mijn eentje thuis vind ik dat toch lastig worden nu.

Misschien dat een topic me nog wat motiveert :)
Ik doe de workouts voor het ontbijt. Iedereen ligt hier nog te knorren, ik trek mijn joggingpak aan en ga minimaal een half uur hupsen met Lucy. Daarna douch ik (hard nodig) en zet ik de ontbijttafel klaar.

Het enige wat je nodig hebt is een ochtendmens zijn. Ik sta sowieso graag heel vroeg op en kan echt genieten van de rust in huis en op straat.
Alle reacties Link kopieren
ik doe het liefst de langere workouts. 20 minutes full body bijvoorbeeld.
Don't cry, buy a bag and move on.
Die ga ik ook eens opzoeken! Ik heb wel een aantal 20 minuten workouts in mijn playlist staan, maar deze nog niet geloof ik.

Wel heb ik het idee dat de zeven minuten bil/buik de boel een extra slinger geven zeg maar, alhoewel ik die oefeningen ook terug zie komen in de langere workouts.
Alle reacties Link kopieren
klopt, het is wel een beetje van het zelfde. ik heb vanavond een 30 min fitball workout gedaan en nog 7 minuutjes Lucy er achteraan. gisteren ben ik een uur bezig geweest, daar had ik nog spierpijn van. maar het ging wel lekker vanavond.
morgen ben ik de hele dag buiten de deur voor werk, maar zaterdag ga ik touwtje springen.
Don't cry, buy a bag and move on.
Een fitball workout lijkt me ook wel wat! Ik ga eens neuzen op YT.
Alle reacties Link kopieren
met de velo boodschappen doen is ook 30 minuten bewegen of zelfs langer
Alle reacties Link kopieren
icequeen2000 schreef:
30-04-2020 23:27
met de velo boodschappen doen is ook 30 minuten bewegen of zelfs langer
klopt, maar aangezien ik nu 1 keer per week boodschappen doe voor 4 personen is dat wat lastig op het moment

je mag nou eenmaal niet iedere dag naar de winkel en dat kan ik ook niet vanwege werk

en zo hoog als bij Hittraining wordt mijn hartslag niet bij een beetje fietsen
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
ik loop/wandel minstens half uur per dag
en doe daar naast 6x per week een HIIT van minstens 20 minuten, en 1x per week een uur yoga

en kan niet wachten, tot ik weer echt kan sporten
Ik ben sinds een week begonnen met fitness, de hometrainer is er al een paar weken. Motivatie was (zoals bij de meesten denk ik) zittend thuiswerken en gebrek aan beweging.

Ik heb een app met 7 minuten workouts, inclusief introductie tot fitness, daar doe ik er 3-4 per dag van, verder ga ik fanatiek met de trap, doe ik kleine boodschappen lopend en als ik geen wandelbestemming heb (want een rondje buitenwijk zonder doel is enorm saai) ga ik een kwartier op de hometrainer voor intervaltraining.

Ik ga Lucy ook eens opzoeken.
Ik moet zeggen dat de conditie helemaal niet tegenvalt maar ook merkbaar verbetert. Dat had ik niet verwacht eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag 1.5u gewandeld dus zit er weer ruim aan :)
Alle reacties Link kopieren
ik heb vandaag weer een uur getraind met mijn bal, mijn springtouw heb ik niet gevonden, ik zal eens aan de kinderen vragen of ze hem hebben gezien :mad: stel boeven
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben gister en vandaag zo'n 5 km wezen wandelen, en heb nu de eerste 3 dagen van de springtouwchallenge volbracht :cheer:
Zometeen nog maar even een tijdje hoepelen denk ik :)
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig dames ! Vandaag een offdag maar toch half uurtje gaan wandelen want het moest van mezelf :)
Alle reacties Link kopieren
Heel goed chentolove! Ben aan het twijfelen of ik zo nog even een kort rondje ga, maar het begint nu wel flink af te koelen volgens mij, twijfels..
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig!
Ik heb ongeveer 50 min gefietst. Nou is dat niet zo´n uitdaging omdat ik dat heel vaak doe.... maar beter dan niks.

Morgen ook een dag van veel fietsen (oa tandarts..) en daarna wil ik me weer op hardlopen richten.
Je kunt méér.
Hardlopen, dat is echt iets dat ik ongeveer 20 meter kan en dan aan het zuurstof moet. En nee, geen overgewicht of zo en qua fietsen en traplopen een goede conditie.
Alle reacties Link kopieren
gisteren met gewichten getraind, lekker spierpijn vandaag
Izzy, ik kan ook niet hardlopen. Wat betreft conditie zou ik het moeten kunnen, maar het lukt me niet. Nou vind ik rennen ook niet leuk, dus dat helpt niet.

Ik hou van dansen en aerobics. Lucy Wyndham-Read vind ik fijne workouts hebben en ik zit nu bezweet op de bank. Ik heb een HIIT training gedaan en een full body workout!
Alle reacties Link kopieren
Ondanks, dat er geroepen wordt, dat hardlopen te leren is, kan ik het ook heel slecht.
400 meter wil wel.

En ik heb geprobeerd, ben gaan trainen 5xper week gaan hardlopen, om uiteindelijk (na een paar jaar!) met heel veel moeite bijna 5 km te kunnen lopen, maar dat ging niet heel hard, niet heel gemakkelijk.

Ondertussen weet ik, waar het bij mij aan ligt, kwam ik bij "toeval" achter, het ligt aan mijn longen.
Ligt het bij jou aan je longen? Ik dacht altijd dat ik een goed stel longen had, maar misschien zijn ze toch iets minder goed dan ik dacht.

Touwtje springen is mijn volgende uitdaging. Als kind sprong ik veel (was sowieso een beweeglijk ding), maar ik heb het laatst weer eens geprobeerd en het ging niet goed. Ik dacht dat ik net zo lang en soepel kon springen als destijds, maar binnen een paar seconden was ik bekaf, stond te hijgen, zag sterretjes en strompelde naar de bank om bij te komen.

Ergo: ik ga het weer leren! :)
Alle reacties Link kopieren
*TanteSjaan* schreef:
04-05-2020 08:45
Ligt het bij jou aan je longen? Ik dacht altijd dat ik een goed stel longen had, maar misschien zijn ze toch iets minder goed dan ik dacht.

Touwtje springen is mijn volgende uitdaging. Als kind sprong ik veel (was sowieso een beweeglijk ding), maar ik heb het laatst weer eens geprobeerd en het ging niet goed. Ik dacht dat ik net zo lang en soepel kon springen als destijds, maar binnen een paar seconden was ik bekaf, stond te hijgen, zag sterretjes en strompelde naar de bank om bij te komen.

Ergo: ik ga het weer leren! :)
Touwtje springen gaat bij mij beter, maar dat doe je ook niet snel 3 kwartier achter elkaar. een keer 100 of 200 en dan weer even bijkomen
Mijn longinhoud is klein en de longblaasjes zijn overreactief, ik produceer ook veel vocht in mijn longen als ik langer hardloop.
Dus hardlopen gaat ook wat beter, als het niet te koud is, niet te nat etcetc. Onder optimale omstandigheden gaat het wel. Maar ik kan jaloers kijken, naar mensen die (ook nog kletsend) kilometers wegtikken
Alle reacties Link kopieren
Vandaag begonnen met de workout van Lucy

Deze week sta ik een uur eerder op om voor mijn werk te sporten.
Deze 2 weken 1 workout en dan 2 weken 2 workout en dan weer 2 weken 3.

Dit blijf ik dan doen in combi met 30 min per dag wandelen en touwtje springen.

Ik zit nu met springen op 1x 2 hele minuten en 1x30 seconden.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb leren hardlopen met Start to Run. Maar heb (op viva) ook wel geleerd dat het niet voor iedereen de ideale sport is. Ook geen ramp, genoeg andere dingen.

Vandaag de kms er wel weer op zitten door te fietsen. Vanavond nog een stuk, ga dodenherdenking kijken bij mijn ouders.

Vandaag bij Perry een springtouw gekocht. Ben niet van plan om veel hier thuis te gaan touwtjespringen ivm de onderburen. Denk buiten, bij parkeerterrein bijv. Of er zijn nu overal van die bootcampplekken aan het ontstaan.
Je kunt méér.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven