Dagelijks > 30 min. bewegen

30-04-2020 13:40 658 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gedaan met die sedentaire levensstijl.
Mijn voornemen is om elke dag minstens een half uur te bewegen. Dit mag wandelen, fietsen, ... wat-dan-ook zijn.

Wie schrijft ermee?

Vandaag ga ik wandelen.
Wij zijn gister al geweest, mijn moeder ontvangt vandaag mijn zus. Zo kunnen we elkaar wel zien, maar ook voldoende afstand bewaren.

Vandaag ben ik een uurtje gaan fietsen.
Alle reacties Link kopieren
Ja kom net bij mijn ouders vandaan. Ik moet eerlijk toegeven dat ik bij mijn ouders/familie ondertussen niet meer de 1,5 meter afstand bewaar. We zitten allemaal niet in een risicogroep en ik woon thuis in mijn eentje, dus enigszins dichtbij komen is toch ook wel weer fijn na een best lange tijd.

Ben erheen gewandeld (wonen paar straten verderop), en nog met mijn vader een stukje wezen wandelen in de buurt. Uiteindelijk zit ik voor vandaag weer op zo'n 7 km, dus best prima.

Moon, ik weet niet of het bij jou nu ook zo hard waait, dus dan zou ik lekker het werken van gisteren voor 2 tellen!
Alle reacties Link kopieren
Moon-Alisa schreef:
10-05-2020 15:37
Hello, jullie moederdag aan t vieren vandaag? Hebben jullie kinderen? Of bezoek aan je eigen moeder, als zij er nog is?
Mijn moeder wilde het overslaan.

Oh ik ben zo moe na gisteren. Klussen zelf daar krijg ik wel energie van maar broer is zo'n chaoot en het kostte me zoveel moeite hoe het allemaal ging. Tussendoor nog naar de winkel moeten, overal 1 van hebben (emmer, keukentrapje) waardoor we steeds op elkaar moesten wachten.

Misschien doe ik vanavond een 'ommetje' als het rustig is. En anders telt dat van gisteren maar voor twee :proud:
ja ik heb kinderen, en die hebben met hun vader ontbijt op bed voor mij gemaakt, verse warme croissantjes met jam, jus dorange en een cappucino. heerlijk!! En ze hadden de Hema leeggekocht, 13 flesjes nagellak, douchespul, maskertje, bruisbal, haarklemmetjes (ik ben de mijne altijd kwijt daarom heeft de jongste die gekocht, zo lief) en een flesje bodymist. en nog wat zelfgeknutselde kunstwerken die ik eigenlijk het leukst vind. De nagellak was wel eigenbelang want ik heb later hun nagels van vingers en tenen moeten lakken haha!
Verder heb ik lekker lang gesport en touwtje gesprongen, bleek dus dat ik mijn touw nog nieuw in de verpakking diep bovenin mijn kledingkast had weggestopt :facepalm:
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Pfff vandaag eindelijk weer eens een dag gewerkt! Ben geestelijk kapot! Had een stappenteller horloge in mijn broekzak gedaan. Helaas geeft die nu maar 2300 stappen aan. Of niet nauwkeurig zo, of ernstig weinig stappen.
Maar ook echt niet meer de puf om nu nog wat te gaan doen!
Alle reacties Link kopieren
Wat heerlijk om te lezen Daen, al die kadootjes. Ik heb zelf (nog) geen kinderen. Misschien komt het nog ooit.

Choco, ik ben idd binnen gebleven! Ik was heel moe en soms loop ik mezelf ook weer wakker, min of meer. Dacht ik ga lekker lui Boer Zoekt Vrouw kijken en dan slapen.

Vandaag met fietsen weer ruim boven de 30 min gekomen. Morgen zal dat ook wel lukken, gezien de afspraken. En woensdag ga ik maar weer helpen klussen... het is voorlopig nog niet af...
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
Hoi! Leuk topic. Ik moet eigenlijk een schop onder mijn kont hebben :whip: en wil wel meeschrijven. Ik ben herstellende van een stevige burn out en heb geen puf om te beginnen met bewegen. 2 jaar geleden ben ik begonnen met hardlopen via intervaltraining (starttorun). Daarnaast via youtube spierversterkende oefeningen van fitnessblender en xhitt. Had een superstrakke buik. :-D
Nu totaal geen conditie meer en de bank is mijn grote vriend geworden. Ben eigenlijk op zoek naar iets kleins om mee te beginnen. Touwtjespringen gaat helaas niet. Jullie verder nog ideeën?
Alle reacties Link kopieren
Misschien gewoon wandelen Numnum? En gezien de burnout is het misschien prettig om dit heel vroeg op de ochtend te doen of juist s avonds na het eten. Vind zelf wandelen in de drukte niet altijd relaxed. Zwemmen in het buitenbad is ook een optie, als er één in de buurt zit. (de meesten gaan 18 mei weer open)

Ik heb vanmorgen een uur (in totaal) gefietst om een pakketje op te halen. Was een heel aparte start van de dag want de scholen begonnen net, de mensen stonden in de rij bij de bakker, etc. Ik maakte heel bewust de ochtend mee.

Zou eigenlijk vanaf volgende week 2 x per week voor het werk willen zwemmen. Het lastige is alleen dat ze bij mijn weten geen kluisjes hebben. Ik ga op de fiets en weet niet hoe ik het met mijn werktas (laptop) moet doen. Ik had ook nog bedacht om de laptop een avond van tevoren al op het werk in een kluisje te leggen. Ik woon dicht bij het werk. Maar dat is ook een gedoe. Ik probeer iig mijn ritme wat te verschuiven zodat ik voor het werk actief ben en s avonds wat eerder naar bed ga.
Je kunt méér.
Ik heb vandaag een half uurtje gefietst, waarvan de helft met 26 kilo ballast achterop ;-)
Alle reacties Link kopieren
Haha kan die nog niet zelf fietsen? ;-)
Je kunt méér.
Moon-Alisa schreef:
12-05-2020 16:54
Haha kan die nog niet zelf fietsen? ;-)
Jawel hoor, maar het was vanmorgen even een beetje spitsuur. Na 8 weken thuis zijn we het ochtend-schoolritueel een beetje ontleerd en als ik zelf fiets gaat het net wat sneller. ;-)
Alle reacties Link kopieren
Ik ga vanavond weer even hardlopen.

Gisteren rondje dorp gewandeld. Ik loop meestal naar het buitengebied maar vond het te hard waaien.
Alle reacties Link kopieren
Lekker gelopen 83?

Haha minder, kan me voorstellen dat het wennen is. En voor mijn gevoel is het alweer bijna zomervakantie.

Ik vind het stom van mezelf dat ik geen oplossing kan bedenken voor het zwemmen icm de werktas.
Je kunt méér.
@Moon-Alisa: waar loop je dan precies tegenaan?
Alle reacties Link kopieren
gisteren weer heerlijk met een vriendin gewandeld, ik doe dat geregeld (sinds Corona) bijpraten en ondertussen 5 km wegtippelen
Zo spreek je nog eens iemand.
Het is ook wel zo prettig, dat we afgesproken hebben, dat ook als we wel weer de kroeg in mogen, we geregeld blijven wandelen
lilalinda schreef:
13-05-2020 08:05
gisteren weer heerlijk met een vriendin gewandeld, ik doe dat geregeld (sinds Corona) bijpraten en ondertussen 5 km wegtippelen
Zo spreek je nog eens iemand.
Het is ook wel zo prettig, dat we afgesproken hebben, dat ook als we wel weer de kroeg in mogen, we geregeld blijven wandelen

Leuk zeg! Zo ging het bij mijn man en mij ook met sporten: door de corona sporten we nu samen thuis en dat bevalt dusdanig goed dat we dat ook willen blijven doen 3 keer per week
Alle reacties Link kopieren
Hmm bericht is niet geplaatst. Nog maar een keer.

Gisteren hardlopen ging niet geweldig. Ik ben aan het opbouwen met evi zit nu op 5-7-7-5. Alleen mijn spieren in mijn kuiten voeten en scheenbeen verkrampen. Ik heb het uiteindelijk volgehouden maar deed zeer. Qua conditie ging het wel.

Vanochtend met de kids ruim een uur gewandeld. Althans ik wandelen oudste fietsen en jongste in de wandelwagen.
Alle reacties Link kopieren
mindervanmij schreef:
13-05-2020 09:32
Leuk zeg! Zo ging het bij mijn man en mij ook met sporten: door de corona sporten we nu samen thuis en dat bevalt dusdanig goed dat we dat ook willen blijven doen 3 keer per week
ik heb een zittend beroep, dus ik wandel elke dag (minimaal 45 minuten) en doe er naast (nu thuis, anders extern) daaglijks aan sport. Ik doe 4x per week een HIIT, 1x een uur poweryoga en 2 avonden kettlebells En dat gaat deze Corona-tijd nog steeds lekker!
@Lilalinda: zo, dat is zeker lekker sportief :biggrin: Ik doe het je niet na ;-)
Alle reacties Link kopieren
mindervanmij schreef:
13-05-2020 07:36
@Moon-Alisa: waar loop je dan precies tegenaan?
Mijn werk ligt ongeveer in het midden tussen woning en zwembad. Het zwembad is open van 7 tot 9 uur s ochtends. (daarna later op de dag weer). Mijn werk vanaf 9 uur.
Na het zwemmen kom ik niet meer langs mijn huis. Ik heb een tas mee met laptop, op de fiets. Bij het zwembad zijn geen kluisjes.

Dus ik had heel leuk bedacht dat ik s ochtends ging zwemmen voor het werk. Alleen toen dacht ik: Waar laat ik mijn werktas? Inmiddels hebben ze gemaild dat ik normaal gesproken iets kan afgeven bij het personeel alleen nu niet omdat er dan geen 1,5 m afstand is. Dus toch het verzoek mijn spullen thuis te laten.

Misschien even de opstartfase afwachten, misschien zijn ze daarna wat makkelijker met tassen in bewaring nemen.

Vandaag iig weer geklust. Dat was wel weer genoeg beweging.
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
83 wat jammer van de kramp. Had je een goede warming up gedaan?

Lilalinda, wat inspirerend om te lezen, zo veel beweging :-)
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
83angel schreef:
13-05-2020 10:44
Hmm bericht is niet geplaatst. Nog maar een keer.

Gisteren hardlopen ging niet geweldig. Ik ben aan het opbouwen met evi zit nu op 5-7-7-5. Alleen mijn spieren in mijn kuiten voeten en scheenbeen verkrampen. Ik heb het uiteindelijk volgehouden maar deed zeer. Qua conditie ging het wel.

Vanochtend met de kids ruim een uur gewandeld. Althans ik wandelen oudste fietsen en jongste in de wandelwagen.
heb je goede schoenen? de kramp in je kuiten en scheenbeen kan komen door versleten schoenen. wel oppassen hoor want die scheenbeenklachten helen maar langzaam. misschien iets langzamer opbouwen?
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
ik ging vanmiddag sporten, ben een uur beziggeweest. ging best lekker en ik was duidelijk aan een douche toe.
Gaat de bel, mijn man doet open. was het een van de werklui uit de straat achter ons huis; “ja, we hebben een waterleiding geraakt, waarschijnlijk die van jullie...”. nou, je raadt het natuurlijk al, het was idd die van ons. Die douche moest ik iig een uur uitstellen. dat verzin je toch niet! :rofl: gelukkig hadden ze het redelijk snel hersteld. voor hetzelfde geld had ik er nu nog stinkend bij gezeten...
Don't cry, buy a bag and move on.
O ja, zal je altijd zien he? Goede timing :facepalm:


Ik heb gister bodypump gedaan, de oefeningen voor het bovenlichaam (rug, borstspieren, biceps, triceps en schouders) Iets meer dan een half uur gesport.
Alle reacties Link kopieren
Mijn man zei idd ook al dat ik tochtgat eens moest koken voor goede hardloop schoenen. Deze zijn een jaar of 6 oud en gewoon sportschoenen. Ik heb langzaam opgebouwd en tot de 5 min ging het goed. Als ik iets door loop word het wel minder. Ik heb van mijn schenen geen last meer alleen ik voel mijn bekken wel weer. Ik moet toch weer wat meer mijn oefeningen daarvoor doen.

Warming to is 5 min wandelen.

Daenerys wat een timing gelukkig was het snel opgelost.

Lilalinda goed bezig

Vanavond weer tennistraining zo fijn dat dat weer gestart is.
@moon Alisa hebben ze geen kluisjes bij jouw zwembad of je tas bij het werk laten de dag van tevoren? Wel balen als dat lastig is

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven