Dagelijks > 30 min. bewegen

30-04-2020 13:40 658 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gedaan met die sedentaire levensstijl.
Mijn voornemen is om elke dag minstens een half uur te bewegen. Dit mag wandelen, fietsen, ... wat-dan-ook zijn.

Wie schrijft ermee?

Vandaag ga ik wandelen.
Alle reacties Link kopieren
Iedereen kent het woord blijkbaar *kuch*, maar voor de taalliefhebbers zoals ik die hem nog niet kenden (overkomt me niet vaak) heb ik het even opgezocht op woorden.org:
sedentair bijv.naamw.
Uitspraak: [sedɛnˈtɛ:r]

met een vaste verblijfplaats of standplaats
Voorbeelden: `sedentaire werknemers`,
`Zij waren aanvankelijk jagers, maar ze gingen geleidelijk over op sedentaire landbouw.`
Antoniem: nomadisch
sedentair gedrag (inactief gedrag)

© Kernerman Dictionaries.

10 definities op Encyclo
(Gezegd van personen of groepen.) een vaste woonplaats, verblijfplaats of standplaats hebbend
Gevestigd, zich nederzetten op een vaste verblijflaats. Staat in tegenstelling tot een nomadenbestaan.
levende organismen, die zich niet of nauwelijks verplaatsen.
• [medisch] wie een zittend leven leidt.
Let op: Spelling van 1858 zittend; op dezelfde plaats blijvend; eene sedentaire levenswijs, eene zittende levensmanier; een sedentaire post, een ambt, waarbij men op deze...
Alle reacties Link kopieren
Ik ben sinds vorige week begonnen om iedere dag minstens 10.000 stappen te zetten. We wandelen nu nog vaak even een rondje of ik ga met start to run rondje hardlopen (zit op les 15).

Ik ga die workouts van Lucy ook eens bekijken. Van de week via basic fit de livestream gaan sh’bam en bodycombat eens doen.
Alle reacties Link kopieren
83angel schreef:
04-05-2020 18:31
Ik ben sinds vorige week begonnen om iedere dag minstens 10.000 stappen te zetten. We wandelen nu nog vaak even een rondje of ik ga met start to run rondje hardlopen (zit op les 15).

Ik ga die workouts van Lucy ook eens bekijken. Van de week via basic fit de livestream gaan sh’bam en bodycombat eens doen.
Wat goed! Geraak je vlot aan de 10.000?

Hier net weer een dik uur gewandeld ; 30u beweging in mei is het doel, gaat lukken lijkt me :)
Alle reacties Link kopieren
Ben niet zo fit vandaag, maar iig wel een half uurtje gewandeld. Genoten van de mooie blauwe lucht en van de vlaggen buiten.

Voor mij is het wel goed dat je het opgezocht hebt Kerol :proud:
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
ik heb vandaag zoveel gelopen dat mijn voeten branden. ik heb niet een gesport. ik heb in huis heel veel gedaan. en boodschappen voor de hele week. toen was er ook geen parkeerplek dus nog een afstand moeten afleggen met mijn zware tassen... maar vanavond ga ik weer even wat oefeningen doen. ik ben erg blij met mijn fitball!
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
"Sedentair" is misschien eerder Vlaams dan, grappig, stond ik niet bij stil! :)

Wat is iedereen goed bezig! Of je nu wandelt om te sporten of omdat je actief bezig bent, je zat niet op de zetel :hyper:

Ik ben er weer in geslaagd een uur te wandelen :-D Toch wel trots dat ik het zo gemakkelijk vol houdt én ik heb er ook effectief zin in !
Alle reacties Link kopieren
Zo gedoucht even ook de bank

Net een lucy workout gedaan en gesprongen.

Na het werk, nog even half uurtje lopen en dan nog even samen springen met mijn vriend.

Succes en veel plezier iedereen vandaag met bewegen.
Ik zit nu ook gedoucht op de bank! Ik moet me opmaken en koffie drinken voordat ik aan de rest van de dag begin.

Ik heb een uur Lucy gedaan. Misschien ga ik straks nog een half uur wandelen, maar ik weet niet hoe de dag loopt.
Alle reacties Link kopieren
Vroege vogels hier, nu al gesport, sterk!
Alle reacties Link kopieren
zijn die Lucy's wel een beetje pittig? Ik heb een vooroordeel, eigenlijk alleen door de naam Lucy.
Ik zoek wat afwisseling, ik doe OF wat mijn Crossfit me appt, OF ik zoek een HIIT van een halfuurtje. Dus ik wil wel halfdood onder de douche staan :)
Alle reacties Link kopieren
chentolove schreef:
04-05-2020 20:59
Wat goed! Geraak je vlot aan de 10.000?

Hier net weer een dik uur gewandeld ; 30u beweging in mei is het doel, gaat lukken lijkt me :)
De ene dag makkelijker als de andere dag. Ik loop op mijn werk ongeveer 7000 stappen dan savonds lopen we met het gezin dan vaak nog een rondje.

Op mijn vrije dagen begin ik de dag met de kinderen een rondje lopen. Savonds loop ik dan alleen een rondje.

Het savonds lopen vervang ik een paar keer voor hardlopen of sh’bam.

Overdag tijdens het huishouden probeer ik ook wat meer te lopen. En lekker met de kids dansen. Het gaat steeds makkelijker. Al hadden de kids pas geen zin toen ben ik eerst een half uur met evi gaan hardlopen en daarna nog 45 min gewandeld.
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig, dames! Ik kan helaas geen workouts thuis doen, dat is zielig voor de onderburen. Yoga gaat nog net denk ik (nog geen klachten gehad) en dat doe ik dus elke ochtend. Daarnaast twee keer per week 45 min hardlopen. Als het weer een beeeeetje warmer word ga ik ook het (natuur)water weer in.
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Alle reacties Link kopieren
Bulbul, ik heb dat ook... ivm onderburen doe ik hier geen workouts. Heb nog wel eens overwogen hier een hometrainer (fiets) neer te zetten. Maar het is niet zo groot, ben bang dat als ie er eenmaal staat, ik spijt krijg.
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
Bulbul schreef:
06-05-2020 08:08
Goed bezig, dames! Ik kan helaas geen workouts thuis doen, dat is zielig voor de onderburen. Yoga gaat nog net denk ik (nog geen klachten gehad) en dat doe ik dus elke ochtend. Daarnaast twee keer per week 45 min hardlopen. Als het weer een beeeeetje warmer word ga ik ook het (natuur)water weer in.
je kunt heel veel wel hoor: pushups, situps, squats
Doe er eens 100 van ieder, elke dag
Je onderburen horen je hooguit kreunen :)
Ik heb een tijdje meegeschreven in een topic over een half uur wandelen per dag, maar dat is een beetje doodgebloed. Dus ik schrijf graag mee.

Ik wissel graag af qua sporten; bodypump, bodysteps, wandelen, fietsen etc.
Bulbul schreef:
06-05-2020 08:08
Goed bezig, dames! Ik kan helaas geen workouts thuis doen, dat is zielig voor de onderburen. Yoga gaat nog net denk ik (nog geen klachten gehad) en dat doe ik dus elke ochtend. Daarnaast twee keer per week 45 min hardlopen. Als het weer een beeeeetje warmer word ga ik ook het (natuur)water weer in.

maar lang niet alle workouts zijn met springen of stampen toch? Bij bodypump komen mijn voeten amper van de grond bijvoorbeeld
Alle reacties Link kopieren
Oeps, ik schreef hier dat ik ook wilde gaan beginnen weer... Maar komt er nog niet echt van!
Ben de hele dag met de baby in de weer, en als hij dan slaapt vind ik het ook wel lekker om niets te doen....

Hopelijk volgende week als ik weer naar school kan, komt dan weer iets van mijn normalere ritme weer terug... Dan beweeg ik wel iets meer. Alhoewel op school zal ik minder lopen dan voorheen, toch minder bij de leerlingen in de buurt zijn.

Straks toch maar even hoepelen en springtouwen dan. Zal er ook eens een stopwatch bij pakken, kijken hoe lang ik het vol houd.
Alle reacties Link kopieren
twilight84 schreef:
06-05-2020 10:49
Oeps, ik schreef hier dat ik ook wilde gaan beginnen weer... Maar komt er nog niet echt van!
Ben de hele dag met de baby in de weer, en als hij dan slaapt vind ik het ook wel lekker om niets te doen....

Hopelijk volgende week als ik weer naar school kan, komt dan weer iets van mijn normalere ritme weer terug... Dan beweeg ik wel iets meer. Alhoewel op school zal ik minder lopen dan voorheen, toch minder bij de leerlingen in de buurt zijn.

Straks toch maar even hoepelen en springtouwen dan. Zal er ook eens een stopwatch bij pakken, kijken hoe lang ik het vol houd.
met baby ging ik vooral veel wandelen, beeb sliep, ik liep
heerlijk
Wandelen deed ik ook veel toen mijn zoon nog een baby was. Hij sliep heerlijk in de wagen en ik wandelde me suf. Heerlijk! Met de komst van mijn dochter wandelde ik juist minder dan destijds met zoon. Dochter moest altijd mee naar school (zoon was een kleutertje) en dat was het.
Alle reacties Link kopieren
Nu is de wind gelukkig weer flink afgenomen, dus dan lukt het wandelen ook weer een stuk beter.
Anders waai je echt weg hier op de vlakte! Niet echt fijn als je in een buggy zit denk ik...

Vanmiddag in ieder geval nog wel even een stukje lopen en samen even tuinieren/ onkruid tussen de tegels weg halen.
Alle reacties Link kopieren
De baby sliep 40 minuten langer dan verwacht:
2 minuten touwtje springen ( paar keer af tussendoor, lukt in ieder geval 30 sec achterelkaar) (moet echt nog wel meer bekkenbodemoefeningen doen...)
5 minuten hoepelen.
En de rest van de tijd bezig geweest met vegen en onkruid krabben.

Dus in ieder geval al actief geweest :)
Hier lekker gewandeld door het bos, niet ver, maar wel lekker. Ongeveer 3 km gelopen :)

Morgen hoop ik weer iets intensievers te kunnen doen, maar ik heb nog een beetje spierpijn dus ik doe even rustig aan nu
Alle reacties Link kopieren
Goed idee om te kijken naar workouts zonder gestamp. Ik moet hier wel even een plekje inrichten daarvoor, het is hier niet zo heel groot.

Vanmorgen een intensieve videocall gehad van twee uur en ik was best gaar daarna. Toen dacht ik aan dit topic en heb een eind gefietst. Vond het echt mooi! Denk dat ze in dat gebied niet maaien ivm broedende vogels. Zou er echt vaker even heen moeten gaan.
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
Ik zwem ook graag in het buitenbad. Heb uit de persconferentie nog niet kunnen opmaken of en wanneer die open mogen....
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoelahoep 3 x 10 minuten per dag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven